Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Pa enterijer je isti Ljutita ptico. I Ikarbus ima u ponudi ovakva sedišta, ali ig GSP ne naručuje jer su skupa.

i displej je drugačiji jer ga radi Novatronic a ne italijani. ALi, to je isti bus.
 
Da isti su, samo je Ikarbus jednostavnija, jeftinija verzija... Odavno je svima poznato da je problem sa GSP odrzavanje i nista drugo...

Odrzavanje je proble odavno celom srpskom drustvu kome ne odgovara da ima odrzavane stvari (sta god to bilo) jer ne mozes na izborima da se hvalis odrzavanjem...

Da nije tuzno bilo bi smesno...
 
spatiotecte":1d07vlu0 je napisao(la):
Bredamenarinibus je svakako ozbiljan proizvodjac koji moze da parira MAN-u, VDL-u, Mercedesu i ostalim evropskim firmama.
Ovo je uopste nije tacno. Te busevi niko nece da kupuje zbog kvaliteta osim italijana, koji moraju da imaju nesto domace jer Iveco vise ne postoji. Jedino imaju vrhunski dizajn, 5 puta bolji nego Ikerbusova verzija.
 
stf":1czacupz je napisao(la):
Pa enterijer je isti Ljutita ptico. I Ikarbus ima u ponudi ovakva sedišta, ali ig GSP ne naručuje jer su skupa.

i displej je drugačiji jer ga radi Novatronic a ne italijani. ALi, to je isti bus.
Nije poenta samo u sedistama i displejima, ovde lepo vidi se, da Breda ima duplo vise sedista na niskom podu (ako ne racunamo razliku u rasporedu 2+2 i 1+1)


Ikar
fotografija0939.jpg

http://www.gspbeograd.net/viewtopic.php ... 4&start=50

Breda
9a82ec1115ba.jpg
 
ljudi treba svi da se prihvatimo borbe da se ovaj sramni tender za nabavku novih 400 autobusa obustavi....


svako u skladu sa mogućnostima.

za početak pričajte svim svojim poznanicima da je to poslednji ekser u kovčegu srpske autobuske industrije. da će nas ti autobusi koštati dublo više nego da ih pravi ikarbus. da EBRD daje samo pola para, i da se kupuje ikarbus ne bi bilo potrebe ni za tih pola.

trebamo za početak da stvorimo kritičnu masu. ne verujem da bi đilasu odgovarao još jedan "most na adi".
 
Ukratko (and pardon my French) - zabole me za "Ikarbus"! Da, znam da će sada neko doći i reći: "Pitao bih te da ti tata radi u 'Ikarbusu'". E pa ne radi! I on, i ja, i većina ljudi koje poznajem rade u oblastima koje niko ne subvencioniše, koje niko ne pomaže, nad kojima se niko ne sažaljeva.

A voljeni "Ikarbus" je imao svoju šansu x puta i u njihovu kasu su se slili milioni evra iz gradskog budžeta i to im nije pomoglo da naprave konkurentan proizvod. Istina je da je održavanje vozila u GSP-u užasno, i da možemo i spejs šatlove da kupimo, pa će i oni propasti ovde. Ali to ne može da amnestira "Ikarbus" za, u najmanju ruku, prosečan kvalitet vozila.
 
stf":2zd1ajtb je napisao(la):
ALi, to je isti bus.
Ako posle uporedjivanja ovih slika i dalje to mozes da tvrdis, onda stvarno ne znam...A kako stoji ikarbus po pitanju cng pogona? Posto su iz gsp-a rekli rekli da hoce tender za takve niskopodne autobuse.
 
Homer Jay":1alw53yt je napisao(la):
Ukratko (and pardon my French) - zabole me za "Ikarbus"! Da, znam da će sada neko doći i reći: "Pitao bih te da ti tata radi u 'Ikarbusu'". E pa ne radi! I on, i ja, i većina ljudi koje poznajem rade u oblastima koje niko ne subvencioniše, koje niko ne pomaže, nad kojima se niko ne sažaljeva.

A voljeni "Ikarbus" je imao svoju šansu x puta i u njihovu kasu su se slili milioni evra iz gradskog budžeta i to im nije pomoglo da naprave konkurentan proizvod. Istina je da je održavanje vozila u GSP-u užasno, i da možemo i spejs šatlove da kupimo, pa će i oni propasti ovde. Ali to ne može da amnestira "Ikarbus" za, u najmanju ruku, prosečan kvalitet vozila.
Slažem se. Održavanje GSP-a je očajno, što pokazuju Ikari kod privatnika.
Međutim N serija od pre nekoliko godina je toliko bedna da je ni Veolija ne bi održala u životu.
 
Nije toliko ni gsp kriv koliko loš kvalitet n serija..
Uzmite nove n serije na ulicama, pa već počinju da češaju o pod, da zvekeću, i krckaju, a koliko voze par meseci ? Čisto sumnjam da je to zbog gsp-a.
Kvalitet ljudi !!
Isti gsp ima i mercedese koje isto ne održava pa oni već imaju 7-8 godina, a i bolji su od kaNti...
 
Међу возачима ГСП-а је својевремено ишла прича како су неки примерци N-серије имали отказе чак на путу од Икарбуса до постројења ГСП-а. Наводно, рађени су брзо, требало је да буду готови пре избора... Наравно, ово је непотврђена прича!
 
то је заправо истинита прича. прва серија је набрзака урађена због Универзијаде, доста их је поцркало у првих месец дана рада
 
Ali to ne može da amnestira "Ikarbus" za, u najmanju ruku, prosečan kvalitet vozila.

A odakle ideja da mi ovako ispod prosecni i ekonomski i sistemski treba da imamo bolje od proseka?!

Ljudi, spustite se na zemlju malo, pocnite da se zadovoljavate i prosecnim kako bi i mi samo dosli do nekog proseka, a ne da u jurnjavi za vrhom padnemo na dno... Ako me razumete...
 
Много глупости прочитах овде. Да ли ви користите Икарбусе у власништву приватника? Пример, Престови Икарбуси који возе на линији 302. Пут је очајан, аутобуси претрпани, али у одличном стању. За то је заслужно одржавање, али и то што су урађени квалитетније, јер би у противном Престо купио аутобусе другог произвођача док то није случај са ГСП-ом. Они ће увек куповати њих, ма какви били..
 
A jel ti koristiš niskopodne ikarbuse ?
Nisu problem obični ik 103ke... Nego niskopodni. Novi tender ne bi sigurno bio da se kupe visokopodni..
Eto imamo 2 serije n serije, stariji koji su već raspadnuti i noviji koji počinju polako. Što znači da ik ne zna da pravi niskopodne.
 
Сачекај да прође мало времена, па онда погледај и Веолијине нископодне. Тек онда може оцена :Р
 
pitanje je da li je za beograd primereno da ima niskopodne autobuse.

još bi možda bilo bolje da kupujemo srednjepodne ili LE autobuse. u velikim gradovima kičma prevoza nije autobus, nego šinski sistem i prema tome oni nemaju pretrpane autobuse kao u beogradu.


time bi grad mogao da prođe još jeftinije uzimajučći ik103 i ik 206.
 
Kad bi nekako uparili 103(206) sa 112(218) i napravili jedan odlican ,,Beotobus'' pa mozda i da bude nesto od njih. :)
No kao sto Homer rece x sansi su propustili, nema tu sentimentalnosti. Evo pogledajte FIAT i odusevljenje zbog novog modela iz KG-a. Pukli smo velike pare da bi ih doveli, a godinama smo pucali brdo para na Zastavu. I niko ne garantuje da cemo biti u plusu i da FIAT nece otici pre ili kasnije? Ja pre svega zelim da se vozim u tehnicki ispravnom autobusu, ekoloski podobnom, ne mora nuzno biti niskopodan. Da li Ikarbus moze ispuniti minimum? Vozio bih auto iz Koreje na keca, nije nemac ali ispunjava najbitnije pa danas cak i vise od toga. Kineski auto, mozda za 10 godina, danas ne hvala.
 
По мом мишљењу аутобуси савршени за Београд су ИК103 и ИК206. Не знам само зашто ти аутобуси нису средњеподни кад им је мотор смештен у оном кућишту као код нископодних. Јел простор испод блеји празан или постоји неко техничко објашњење?
 
Ikarbus može da traje, ako se lepo održava to sigurno.
Srednjepodni su po visini poda, tj. valjda broj stepenika.
Što se tiče 218-ca, šasija IK-218, naročito prve N serije, nije bila prilagođena uslovima našeg saobraćaja, stoga vidite danas onako nakrivljene, kako gube vazduh i slično.
Najbolje što gsp ima je ikarbusova serija IK-201 iz 2004. godine. Izdržljivi odlični motori, jaki, pouzdani. Šasija čvrsta dobra, nije pucala dosad ni na jednom busu. Malo elektronike, sve extra radi. A ovo N sr**e sa onolikom elektronikom će sa godinama kao ovi 201-čevi goreti ko šibice.
 
Lako je tuđim "ikarbusom" gloginje mlatiti.

Pitao bih ja sve vas da su vaše pare u pitanju?
Da li biste i onda kupovali duplo skuplje buseve?
Ja vozim punta i ne vidim problem u tome što ga je napravio radnik iz Kragujevca.
Ne pljujem ga. Ne povraćam po njemu. Vozi me svaki dan gde treba.
 
ma izgleda da je i dalje srpski san `mercedes i slamnati sesir`

ajde Ok , da kazemo da imamo Ikarbus koji je nesposoban da proizvede autobus kakav nam treba.
u Srbiji postoje Ikarbus, Neobus, FAP, a zatim Nibus i slicni
Zar iko od vas ako se vodi zdravom logikom smatra da je logicno dizati kredit u situaciji kada nam je to mozda poslednji koji cemo moci podici za dugi niz godina???
ovaj mi se forum uzasno dopao bas zbog kreativnosti i radionica. Sto ne bi i po ovom pitanju bili malo kreativni?
Postoje dizajneri, postoje Masinski fakulteti, saobracajni fakulteti...
zasto se ne bi udruzile snage i proizvelo nesto umesto sto uporno pokusavamo da pojedinim simbolima sugerisemo sebi i svetu da smo uspesni i bogati???
zna li neko od vas koliko je skuplje odrzavanje tih istih neosporno kvalitetnijih autobusa???
pogledajte koliko dugo se popravlja(o) onaj spanski tramvaj???
ceo svet se obuzdao i stedi kde god moze, , a mi bedni kako jesmo, ocemo da poslednji EUR koji mozemo da pozajmimo, potrosimo na fensi autobus u koji ce se natrpati 300 putnika, koji ce ici po sahtovima, slivnicima i rupama na beogradskim saobracajnicama.
Srecno nam bilo, ovako ludima kakvi smo. Videla zaba da se konji kuju pa oce i ona, kaze jedna stara poslovica.
 
Prvo ti isti niskopodni ikarbusi koji su za vas losi imaju ZF osovine, Voith menjac, M.A.N motor, siemens elektroniku. Nakrivljeni stoje zato sto se sistem oslanjanja projektuje za odredjenu masu koju moze da ponese, a koju moze i sasija da izdrzi, i onda dodje beogradski spic, i desi se preopterecenje, ventil preopterecenja ispusti vazduh da ne bi popucali jastuci, autobus mora da stane, ako ventil predhodno nije iskljucio neki "domisljati" majstor iz gsp-a, ako jeste onda zvekne neki jastuk ili neki povratni ventil pa onda idu nakrivljeni. To sto im motori propadaju je samo gsp-ova krivica jer se redovan servis ne radi nikada, nego teraj dok ne stane, i sigurno nisu dosli ovako izlupani iz ikarbusa.
To da li su do sitnih detalja identicni kao Bredamenarini je apsolutno ne bitno, jer ce i tako razlicit obavljati svoju svrhu. Bilo koji autobus da kupe, raspasce se pod ovim uslovima brzo, jer je elektronika pipava, ne trpi seci usi krpi dupe odrzavanje iz gspa. Treba dati ikarbusu ovaj posao, pod uslovom da stakla kupi ovde, da vrata sam napravi a ne da dotera tursko djubre, i da svoj znak sam proizvede, jer inace, dzabe sto smo dali posao ikarbusu kad pare odose opet na sve strane, a najmanje u nasu zemlju...
 
Ne patim za tim da Beograd dobije 400 "Mercedesa". Što se mene tiče mogu da kupe i te "Ikarbuse", ali ja ni u kakvim peticijama i protestima u korist "Ikarbusa" ne bih učestvovao. Neka se "Ikarbus" prijavi na tender, da najnižu cenu i dobije posao.

"Haha, ti Homere zaista veruješ da može tako?" A što da ne!? Ako je neko zaista već namestio tender, neka taj neko ide u zatvor. Ali niko neće ići u zatvor, zar ne? Jer su se ti isti tenderi godinama unazad nameštali i štelovali za taj isti "Ikarbus". Tako da je teško reći da je "Ikarbus" u ovom gradu diskriminisan - već u januaru nam stižu 32 busa kupljena upravo od njih.
 
Nemoj tako! Samo 32 im nije dovoljno za opstanak. Ako se sad kupi 400 komada "neikarbusa" oni godinama nece imati kome da ih prodaju jer ce bg posle te kupovine na duze morati da pauzira. A sta ce onda da radi njihova fabrika, za koga ce onda da prave odlicne autobuse?
 
Za 180 autobusa 7 ponudjaca, pise Politika.
Ashok Leyland (Indija), Iveco Irisbus (Ceska), Solaris, MAN, Volvo, GAZ i Ikarbus.
GAZ-pva ponuda je nepotpuna a Ikarbus nije dostavio cenu.
Iskreno ne znam za ove indijce valjaju li cemu a realno je da ce biti MAN ili Volvo, mozda Solaris ili Irisbus.
Evo njihovih ponuda.
Iveco Irisbus - 54.006.196
Solaris - 57.562.954
MAN - 60.409.895
Volvo - 62.994.231
 
Vrh