Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 266 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    279
Slusao sam izvrsnog direktora GSPa sinoc na Beogradskoj hronici i neverovatno je koliko sam se smejao jednoj izjavi. Kaze da se trude da rasporede moderna, odnosno nova, vozila na svim linijama, kao i stara vozila, kako ne bi bilo da jedna linija ima samo stare ili samo nove autobuse... :lol:
Da li je moguce da tako nesto kaze. Primer na mojoj liniji, 306, samo dva autobusa su moderna, Liaz 5256.53 i Mercedes Benz Conecto(stariji, ali i dalje u "odlicnom" stanju, time je po meni moderan, odnosno komforan). Od ta dva, Liaz je privatnikov, Saga Trans. Ostali autobusi su Ikarbusovi, najvise ik103 i jedan jos stariji sa drvenim stolicama, kao i FAP. Cini mi se da ima 2-3 ik103, od kojih jedan nekontrolisano vibrira u zadnjem delu, gde je jednostavno nemoguce sedeti od jacine vibracija. Sta je tu ravnomerno rasporedjeno? Tako je i sa ostalim linijama koje idu ka prigradskim naseljima.
 
Ja ne vidim preteranu razliku izmedju mutanta i obicnog ik103. Jedina razlika je u motoru, koliko se meni cini, i tome sto ima FAP obelezja... Nista drugo... Naravno, ovo je moje cisto nagadjanje, posto nikada ne zalazim u preformanse autobusa, odnosno njihove odlike... Tako da, slobodno ispravljajte... :)
 
Motor, točkovi su manji, time i mostovi su domaći i celokupna šasija je FAP. Na Ikarbusima su Raba i ZF mostovi itd.
 
šta su mostovi? čije šasije ikarbus koristi za 103ku?


Послато са U8815 користећи Тапаток 2
 
Nikako da postavim ovu fotku, nove 112-ice na liniji 65, prevoznika Veolia. Licem u lice:)

Vozim se njima cesto, fenomenalni busevi, sedista su tapacirana, veoma tih, bolji od 218-ica jer nema harmonike da struze:

dsc0971.jpg
 
Opa, jos jedan grocanac! :) Mutanti su za klasu bolji i udobniji od starijih ik-103, ili bar onih koji voze u nasim krajevima (do gbr 69). Evo i zasto to mislim: imaju klimu, plasticna udobna sedista, tihi su, dobro dihtuju i greju ( za razliku od starijih ik-103 u kojima obavezno vuce promaja), manje su rastreseni i mnogo lepse izgledaju. Tako da definitivno spadaju u bolje buseve koji voze na potezu 300 (sto je mozda i tuzno al kad pogledas konkurenciju raspalih starih 103ki i fapova jasno je :mrgreen: ).
 
MilisaV":225603i9 je napisao(la):
šta su mostovi? čije šasije ikarbus koristi za 103ku?

Mostovi ili osovine. Ikarbus radi drugi princip tzv. samonoseća karoserija, gde se sve radi u komadu i to je sve njihovo. Ti mutanti nisu ništa drugo nego budževina kao zamena za poništen tender za nabavku mercedesa. Domaći proizvođači i uprava nije htela da prihvati da se autobusi naručuju iz Turske, pa je odlučeno da to ipak budu domaći proizvođači. Međutim, tu je ispao još jedan problem, jer je forsiran Ikarbus, dok su ljudi iz SP Kosmaj insistirali da to bude FAP zbog lakšeg održavanja. Na kraju neko se setio pa su upošljeni oba domaća proizvođača i bukvalno na FAP šasiji (skoro kamionskoj) je nakečena Ikarbusova karoserija. Taj autobus je ustvari FAP 537 sa šminkom Ikarbusa. Problem u tome je što sve te FAP šasije su prilično loše, pa imate utisak da se karoserija odvaja od šasije :shock:

Na kraju kada je delegacija iz FAP-a došla u SP Kosmaj i razgledali tada nove MB Conecto, na kraju su dodali komentar "po čemu je ovaj autobus bolji od FAP" :mrgreen:
 
Danas je na vestima SNS-a (SvetPlus) bila reportaza radnika Ikarbusa, a naslov "Djilas unistava Ikarbus".

Pokazivali su neke papire gde navodno Evropska banka ucestvuje u kreditu sa manje od 50% pa oni uslovi za stranim autobusima nisu obavezujuci, vec je to Djilasov dil sa stranim proizvodjacima. Posto se priprema teren za obaranje Djilasa krajem novembra, pretpostavljam da ce ovaj tender gde su navedeni uslovi kojim bi se blokiralo ucesce Ikarbusa pasti u vodu.

Oglasio se i profesor Masinskog fakulteta koji je sa dosta argumenata pokusao da objasni zasto bi trebalo da kupujemo Ikarbuse:

http://www.danas.rs/dodaci/biznis/nova_ ... _id=249251

Izgleda da odredjena grupa krece u odbranu Ikarbusa i njegovog opstanka. Ako Djilas padne, Ikarbus ostaje, ako ga ne smaknu do kraja novembra, verovatno pada Ikarbus.
 
Ikarbus (ikarus pre 1992) je decenijama bio glavni proizvodjac autobusa ne samo za grad beograd vec i za ostale u Srbiji i ne znam zasto bi danas bilo drugacije. Apsolutno ne verujem da Djilas unistava Ikarbus jer je ikarbus isporucio vise puta Beogradu vozila u toku njegovog mandata.
Jedino sto moze biti moguce je da se nije nasla druga kreditna linija i da je jedino moglo da se ide preko ERBD-a koji naravno gleda da izbaci Ikarbusa iz trke.
 
Bio je juce Djilas na beogradskoj hronici pa je pricao o evropskim autobusima i kako ce biti klimatizovani i svemirski,i bolji nego u Becu.
 
Kako zvuci jadno kad ovako uklopis dve njegove izjave:



vucko":322amajs je napisao(la):
Bio je juce Djilas na beogradskoj hronici pa je pricao o evropskim autobusima i kako ce biti klimatizovani i svemirski,i bolji nego u Becu.

Svi ljudi u GSP rade veliki i značajan posao da se Beograđani voze što sigurnije, da što manje čekaju prevoz i da to bude što kvalitetnije, rekao je Đilas.
On je podsetio da je nedavno zamenici gradonačelnika Beča, rekao da budžet Beograda iznosi nešto više od 500 miliona evra, a da se na subvencije za gradski prevoz daje 20 odsto budžeta.
Ona je rekla, kako je rekao Đilas, da je budžet Beča 12 milijardi evra, a da subvencije za prevoz ide pet odsto ili 746 miliona evra.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... zacije-GSP
 
Beograd ima svog proizvođača autobusa. To je kompanija Ikarbus, koja je sposobna da proizvede kvalitetan autobus, u svemu ekvivalentan onom koji proizvode vodeći zapadni proizvođači.
:shock: :o :lol: :lool:
picard.gif
 
nikola011":2uknb62m je napisao(la):
Kako zvuci jadno kad ovako uklopis dve njegove izjave:



vucko":2uknb62m je napisao(la):
Bio je juce Djilas na beogradskoj hronici pa je pricao o evropskim autobusima i kako ce biti klimatizovani i svemirski,i bolji nego u Becu.

Svi ljudi u GSP rade veliki i značajan posao da se Beograđani voze što sigurnije, da što manje čekaju prevoz i da to bude što kvalitetnije, rekao je Đilas.
On je podsetio da je nedavno zamenici gradonačelnika Beča, rekao da budžet Beograda iznosi nešto više od 500 miliona evra, a da se na subvencije za gradski prevoz daje 20 odsto budžeta.
Ona je rekla, kako je rekao Đilas, da je budžet Beča 12 milijardi evra, a da subvencije za prevoz ide pet odsto ili 746 miliona evra.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... zacije-GSP

Rece isto to juce da je subvencija toliko miliona eura,ali nije pomenuo da se subvencionise najvise sinski sistem,to jest metro i tramvaji dok su autobusi periferni.

I objasnio je epizodu u cikagu i objasnio je onu vest iz cikaga,i sam je doneo slike gde pise samo se ulazi na prednja vrata.A tamo nemaju kartice vec svi placaju vozacu kartu jer se u busu vozi nekoliko ljudi najvise,svi ostali koriste metro i taxi.
 
angry bird":o2m9srhx je napisao(la):
Beograd ima svog proizvođača autobusa. To je kompanija Ikarbus, koja je sposobna da proizvede kvalitetan autobus, u svemu ekvivalentan onom koji proizvode vodeći zapadni proizvođači.
:shock: :o :lol: :lool:
picard.gif

Pa to je istina, Ikarbus prozvodi iste autobuse koje bredamenarinibus ima u svom proizvodnom programu, ali potpuno iste!
Radi se o italijanskom dizajnu koji se prozivodi u Ikarbusu pod licencom.
Bredamenarinibus je svakako ozbiljan proizvodjac koji moze da parira MAN-u, VDL-u, Mercedesu i ostalim evropskim firmama.
Ljudi koji kazu da je N serija kanta sigurno misle da je to srpski proizvod pa odatle ovakvi komentari.

No svakako smo danas svesni da je odrzavanje u pitanju za kvalitet beogradskog prevoza te najnoviji Mercedes bi postao konzerva posle GSP odrzavanja, ne radi se ovde o kvalitetu ikarbusa koji je na potpuno zadovoljavajucem nivo-u.
 
spatiotecte":1lesd8o3 je napisao(la):
Ljudi koji kazu da je N serija kanta sigurno misle da je to srpski proizvod pa odatle ovakvi komentari.
Ne znam za druge koji to kazu ali ja to kazem iskljucivo zato sto mi dobro funkcionisu cula vida, sluha, mirisa i dodira, a nikako zbog toga sto je to srpski proizvod.
A sto se tice te Bredebhfabhfv...Nikad cuo. :mrgreen:
 
Hoces da kazes da su ovo isti autobusi:
Avancity%20L%20_%20-%20esterno%201.jpg_20080104110334.jpg

index.php


P1000155.JPG_20101206143627.JPG

fotografija4921.jpg


BMB_1.jpg

index.php


71870125250807530917100.jpg

index.php


Pogledaj unutrasnjost tih buseva:

Photo2.jpg

P5170036.JPG


Ovo je samo nesto na prvi pogled ne ulazeci u to da li smrde ili truckaju jer nisam nikad bio u Italiji i nisam se vozio u njima tako da ne znam, al sudeci po njihovom izgledu mislim da su male sanse za tako nesto.
Breda je breda, a ikarbus je ikarbus. To nije ista stvar, ne moze biti.
 
Vrh