Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Delija":2ysfmjap je napisao(la):
Igor":2ysfmjap je napisao(la):
Hvala Delija potrudili smo se da kranje objektivno sagledamo celu pricu oko nabavke autobusa i naravno u informativnom delu sajta skrenemo paznju na to da su sredstava odobrena od strane ebrd borda sto je Homer Jay vec postavio na forumu
Beobuild vest http://www.beobuild.rs/read.php/570.html

.....

Стравично савршен систем који су нам сервирали. :violina:

Добар текст. Важно је приметити да је у ових 130 милиона евра свега 65 кредит а да ЕБРД 100% контролише услове куповине. Преосталих 65 милиона ће Београд да извуче из својих извора. Том приликом је Икарбус дисквалификован у старту јер је тендер са сликом. По мени је то корупција истог типа као и свака наша балканска.

Друго, ових 400 аутобуса би требало да кошта око 80 милиона евра (информација од произвођача) па није јасно како се то раписује тендер и унапред зна цена (која је 62% већа од реалне).

Волим и ја Мерцедес али кад су моје паре биле у питању ја сам купио Пунта. Неко је моје паре бацио кроз прозор и још ће скинути масан кајмак на то. :bash:
 
brdjanin":2oy4xtui je napisao(la):
Delija":2oy4xtui je napisao(la):
Стравично савршен систем који су нам сервирали.

Добар текст. Важно је приметити да је у ових 130 милиона евра свега 65 кредит а да ЕБРД 100% контролише услове куповине. Преосталих 65 милиона ће Београд да извуче из својих извора. Том приликом је Икарбус дисквалификован у старту јер је тендер са сликом. По мени је то корупција истог типа као и свака наша балканска.
То је типична борба за свог произвођача. Немачка (ЕУ) се бори на све начине да својим произвођачима намешта послове, и у овом случају троструко заради. (кредит, производ, камата). Овде је прво уочљиво директно мешање њихове плитике, тј. државе у тржишни систем, а то је прво за шта се код других хватају.
Немци су својој индустрији/корпорацији обезбедили посао, сад је ред између њих да се такмиче ко ће да тендер добије. И добије се привидни фер тендер.
И док се Немци боре да упосле своје људе и погоне, да њихова индустрија ради, дотле се неки код нас радују што ће наши произвођачи и индустрија да извисе....
brdjanin":2oy4xtui je napisao(la):
Друго, ових 400 аутобуса би требало да кошта око 80 милиона евра (информација од произвођача) па није јасно како се то раписује тендер и унапред зна цена (која је 62% већа од реалне).
Зна се унапред цена јер се зна и победник. Ми нагађамо између Мечке и МАН-а, али се на врху зна ко је добио.
brdjanin":2oy4xtui je napisao(la):
Волим и ја Мерцедес али кад су моје паре биле у питању ја сам купио Пунта. Неко је моје паре бацио кроз прозор и још ће скинути масан кајмак на то. :bash:
Па нормално. Купујеш оно што можеш а не да би подмирио неке комплексе. Где је разум у ситуацији да се возиш у Мерцедесу а једва састављаш до првог у месецу. Исто као они људи који купују најновије смарт телефоне а увек жицкају кредит од другога. Примитивизам.

И честитке редакцији Беобилда на закључку да се од кредита треба куповати оно што се код нас не може произвести. То је домаћинско управљање државом. Прво користиш оно што имаш у домаћинству а купујеш само оно што немаш. Ако ти производиш млеко, што би га забога куповао?
 
stf":3agplilr je napisao(la):
И честитке редакцији Беобилда на закључку да се од кредита треба куповати оно што се код нас не може произвести. То је домаћинско управљање државом. Прво користиш оно што имаш у домаћинству а купујеш само оно што немаш. Ако ти производиш млеко, што би га забога куповао?

Као нпр електромоторне гарнитуре за БГ воз и будући метро. Али не вреди кад то није у складу са државном политиком. :violina:
 
gsp.jpg

<3 ИКАРБУС <3 :laugh:
 
brdjanin":g9ezpbwc je napisao(la):
[ По мени је то корупција истог типа као и свака наша балканска.

Pa i nije bas. Ovo je na finjaka, mi to ne umemo. Na zapadu i korupcija moze da sadrzi korist za celokupnu ekonomiju drzave a kod nas samo za uski krug ljudi.
 
Johnest_Hon":1ccwia7x je napisao(la):
brdjanin":1ccwia7x je napisao(la):
[ По мени је то корупција истог типа као и свака наша балканска.

Pa i nije bas. Ovo je na finjaka, mi to ne umemo. Na zapadu i korupcija moze da sadrzi korist za celokupnu ekonomiju drzave a kod nas samo za uski krug ljudi.

Umemo mi to i bas se lozimo na takve stvari.
Jednom je Veljo iskreno rekao: "Ajde da po malo kraduckaju, ali ovi kradu."
Zato su Dulke, Sutanovac, Djilas jako fini, uredni ugladjeni, a odvalise se od kradje, niko vise ne moze ni da zamisli koliko oni maznjavaju para.

Lakse je kontrolisati Velja kao seljaka, nego ove koji zadru u najmanje pore drustva da im apsolutno nista ne mozes.

Tako da umemo mi to odlicno, ova zuta ekipa je to ekspertski usvojila sa zapada.
 
Наравно да се краде по Западу, и то дубоко и нашироко, па они, тј. ми смо, као део истог цивилизацијског круга, све то и измислили, сигурно није неки Бушман провалио систем крађе на тендерима. Једина разлика је што у Аустрији краду, али њихови грађани имају упркос томе ÖBB, а код нас краду, и ми баш зато имамо ЖС или ГСП или нешто треће.

Политичари краду, то је аксиом, и нормлано је да краду с обзиром колико моћи имају, и увек ће красти, таква је изгледа људска природа. Али није нормално да су толико бахати као ови наши који то раде у маниру некаквих канова и изграде себи златни дворац, а поданици около цркавају.

Разлика је, дакле, што ови у просвећенијим државама имају трунчицу обзира, али, наравно, према својим грађанима, а не према нама, на које гледају приближно као Ђилас на цигане - они су сиромашни, прљави и јадни и може их се малтретирати како хоћеш.
 
Na zapadu nema sitne jajarske korupcije koja direktno utiče na svakodnevni normalni život prosečnog građanina. Na zapadu postoji samo taj prefinjeni korporacijsko-politički sistem korupcije gde se mažnjavaju milioni.

Kod nas postoje oba. A narodu ponajviše smeta taj jajarski, jer od njega ni ne vide niti primećuju taj visoki.

Zato mi je smetalo satanizovanje Velje Ilića, od ljudi koji su podržavali daleko krupnije lopuže.
 
Време је показало да су та фина,углађена и елоквентна господа највеће лопине а прости ликови као што су Веља или Мрка само горњи дом јагњеће бригаде.
 
Pokvareno za malo zapealjeno zazvrljano da prosledim slke ambasadi carevine japana
dsc03381.jpg

dsc03382.jpg
 
Ocigledno je obostrana krivica. Prvo, osoba koja je uradila taj grafit i osoba (mozda ista) koja je promenila onaj djavo za broj linije (nemam blage veze kako se to zove). A drugo, sam GSP koji vrlo lose obezbedjuje svoja vozila, najpre video nadzor u autobusima, a zatim i samo obezbedjenje u depoima.
 
Vezano za video nadzor u autobusima, Nikola je ovde pomenuo da je uslov u tenderu za nove autobuse između ostalog i postojanje kamera za nadzor. Tako da ukoliko stvarno bude tako nemamo razloga za brigu, pogledajte samo nove tramvaje koji imaju kamere, ja još ni u jednom nisam video žvrljotine.
 
Da, ali u gradu 90% autobusa koji su u funkciji nemaju video nadzor. Potrebno je najmanje po dve kamere za solo, i tri za zglobne autobuse. Jeste trosak, i za sada nije toliko potrebno, ali ako ikada bude "visak" novca, moraju to uraditi.
 
Trebalo bi da postane praksa da se pri svakoj novoj nabavci autobusa isti moraju biti opremljeni kamerama, ne znam koliko se isplati ugrađivati kamere u one raspale kante što se kotrljaju gradom, pa čak i u one niskopodne Ikare puštene za vreme Univerzijade (kriminalna serija).
 
Dobro, kamere će pomoći da se vozila sačuvaju od srednjoškoslih žvrljanja i navijačkih nalepnica, ali neče ih zaštititi od GSP-a koji je daleko najveća štetočina.
 
^^ Komentar pobedio. To je najveca tragedija u celoj prici. Dzaba nama kamere, ako to GSP nece odrzavati ili popravljati ukoliko dodje do kvara, pod izgovorom da nema sredstava ili da nemaju opremu za tako nesto.
 
marrecar":1wj0we9i je napisao(la):
^^ Komentar pobedio. To je najveca tragedija u celoj prici. Dzaba nama kamere, ako to GSP nece odrzavati ili popravljati ukoliko dodje do kvara, pod izgovorom da nema sredstava ili da nemaju opremu za tako nesto.

I to se može lako rešiti, dokaz za to su MAN-ovi Japanci znači sve se može kada se hoće samo treba napraviti sličan sistem kontrole održavanja kao u pomenutom slučaju.
 
Bivis":3iibo41n je napisao(la):
marrecar":3iibo41n je napisao(la):
^^ Komentar pobedio. To je najveca tragedija u celoj prici. Dzaba nama kamere, ako to GSP nece odrzavati ili popravljati ukoliko dodje do kvara, pod izgovorom da nema sredstava ili da nemaju opremu za tako nesto.

I to se može lako rešiti, dokaz za to su MAN-ovi Japanci znači sve se može kada se hoće samo treba napraviti sličan sistem kontrole održavanja kao u pomenutom slučaju.
Лепо је рећи, а како учинити?

Сем тога, ни одржавање Јапанаца није баш на нивоу. И они су, барем у приколици, изузетно прљави

Елем, пртивник сам увођења видео надзора у возила, јер, сем што је дискутабилно по грађанске слободе, већ је и финансиски спорно.

Рецимо, далеко мање кошта крпа, детерџент и вода, него куповина и одржавање видео надзора на толиком броју возила. Оштећења од стране путника су само жврљања и налепнице, што је лако решиво обичним редовним прањем. Врло ретки су ексцеси у којима путници ломе аутобус. Због тако ретких ексцеса да ли стварно треба увести надзор?

Сем тога, приметно је да се и жврљање из годину у годину смањује као и чињеница да сваки нов контигент возила све дуже бива чист. На крају, основа психологије је да ће оштећења бити мање уколико се првобитна одмах отклоне. Значи, уколико се прве шкработине обдах оперу, на крају ће шкрабање нестати.

И нове троле су прави пример да је видео надзор непотребан. Та возила се јако ретко оштећују од стране путника. Веће штете, попут разбијања стакала, ломљења столица и цепања тапацирунга, није ни било (сем на почетку).

За КАФ-ове се слажем, јер то возило кошта 1.2 милиона евра, треба да служи барем 20 година, и сваки део је папрено скуп, али за бусеве и троле, увођење видео надзора је непотребно.
 
Po meni komunalna policija treba u civilu da se vozi i seta gradom i lepo dokumentuje ljude kamerama i fotoaparatima koji unistavaju fasade i vozila... Pa onda lupis kaznu u iznosu godisnje plate, pa saraj smekeru navijacke parole...

Nikad necu zaboraviti kad sam kod arene u 17 video coveka sa detetom od 5 godina kako markerom sara kutiju motora u nekom novom zglobnom pozadi... Mrtav ladan ispisuje covek navijacke parole...

10 takvih slucajeva da prodju medijski, nema vise saranja...
 
Istina, video nadzor je trenutno nepotreban i finansijski je nemoguce uvesti. Mozda ugrozava i gradjansku slobodu, ali ti snimci treba da se uklanjaju nakon 7 dana ili manje. A definitivno je potrebno kako bi se smanjio vandalizam u prevozu, kao i da posluze za rasvetljavanje slucajeva slicnih onima od juce i pre par nedelja.
 
direktor":ukjs989x je napisao(la):
Pokvareno za malo zapealjeno zazvrljano da prosledim slke ambasadi carevine japana
http://www.dodaj.rs/f/2J/11A/2kPqal96/dsc03381.jpg
http://www.dodaj.rs/f/2L/ze/2ZBWar8v/dsc03382.jpg
Ma možeš da prosleđuješ kome oćeš džabe ti to, i ovako sve kontrole koje oni prave dešavaju se u Pogonu Novi Beograd, koji svoje japance čuva ko malo vode na dlanu. Ovaj MAN SL 283 je tipičan primer održavanja u pogonu Karaburma, sve je priljavo nikakvo i neodržava se. Njima jednom da odu u posetu oduzeli bi im sve do jednog busa, jer ono što oni stavljaju u saobraćaj nije dostojno nijednom narodu :!:
 
Vrh