Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Похвала за редакцију ББ-а за одличан текст о новим аутобусима на порталу Беобилда. :gobb:
 
Hvala Delija potrudili smo se da kranje objektivno sagledamo celu pricu oko nabavke autobusa i naravno u informativnom delu sajta skrenemo paznju na to da su sredstava odobrena od strane ebrd borda sto je Homer Jay vec postavio na forumu

Beobuild vest http://www.beobuild.rs/read.php/570.html
 
model.jpg


Ako je to taj model u kojem sam se vozio, nije mi jasno zašto je plafon toliko visoko postavljen? Pozitivna strana toga jeste da je raznim kretenima znatno teže da žvrljaju. :D Inače autobus je veoma udoban, Lasta je u tom modelu postavila dve kamere za nadzor, što je odlična praksa koju bi GSP trebao da sledi. Idealno bi bilo da novi autobusi kupljeni kreditom ebrd-a budu opremljeni kamerama, jer praksa je pokazala da kada puste u javnost snimak vandala šalju jasnu poruku svim ostalima da ih mamica i tatica mogu videti na tv-u.
 
Pa koliko znam rekli su da vise nece kupovati vozila koja nemaju ugradjen video nadzor.

Visina u BUS-u je bas dobra, ima vise vazduha i ja se nekako osecam komotnije kad stojim.
A verujem da klima ne udara direktno u mozak.
 
Igor":3s6k3rph je napisao(la):
Hvala Delija potrudili smo se da kranje objektivno sagledamo celu pricu oko nabavke autobusa i naravno u informativnom delu sajta skrenemo paznju na to da su sredstava odobrena od strane ebrd borda sto je Homer Jay vec postavio na forumu
Beobuild vest http://www.beobuild.rs/read.php/570.html

Наравно.Зато сам се ипак обрадовао лошим вестима јер је неки медиј коначно објективно представио оно што се годинама крије од грађана приликом узимања оваквих кредита.

Са једне стране се ради о дуплој заради западних кредитора а са друге о дуплој штети оних који се задужују. Ови први позајме другима паре да подстакну производњу код првих којима се на тај начин врате средства два пута. једном кроз производњу а други пут кроз враћање кредита а као да им то није довољно ту је и једна велика мрсна камата. А ови други, који су добили кредит угасили су сопствену производњу и притом још остали дужни.

Стравично савршен систем који су нам сервирали. :violina:
 
E taj nama treba :roll: samo da mu dodaju plavu traku isti Caf..
 
Meni deluje jako lepo, moderno, a sigurno je jeftiniji od mercedesa ili man-a
 
Volvo, mada mi se cini kao da zadnji deo ima vrlo malo mesta, s obzirom da ima ukupno 4 vrata.
 
kopmania":q8yevuny je napisao(la):
Meni deluje jako lepo, moderno, a sigurno je jeftiniji od mercedesa ili man-a
S tim što je Volvo nežan bus pravljen za fine puteve,naše rupčage+putnike koje tegli metro kompozicija u evropi ,a ne bus ,može samo Mercedes,Man,Ikarbus zajedno da naprave..udruženim snagama i inovacijom i pre svega entuzijazmom,kako da zglobni bus primi masu putnika kao metro voz a da se pritom ne raspadne ili zapali.. :shock:
 
volvoe slicne ima lasta, kupljeni su polovni, mada su bar po meni odlicni. ali oni rade na prigratskim linijama gde nema nekih opterecenja.videcemo kako ce se sad pokazati ovi na manovim sasijama, pa cemo znati da li je problem u ikarbusu ili ulicama...
 
bazinga":3c4abbmm je napisao(la):
volvoe slicne ima lasta, kupljeni su polovni, mada su bar po meni odlicni. ali oni rade na prigratskim linijama gde nema nekih opterecenja.
Ласта има велике проблеме са њима. Чуо сам да су неки и повучени из саобраћаја, а и возачи их не воле.

Елем, исувише су префињени и нежни. Имају гомилу сензора који лако поблесаве у нашим условима а подешени су тако да уколико један региструје грешку возило се аутоматски блокира и неће да мрдне.

То ми је све испричао другар који је користио те аутобусе на приградским линијама ка Обреновцу. Испричао је за случај када је, из ко зна ког разлога један од сензора одбијао да затвори врата, а чим она нису затворена кочнице блокирају. И тако су стајали 20 минута јер возач није могао да натера бус да затвори врата а није знао ни шта му је.

У сваком случају, није ни чудо да сензори багују на нашим путевима, рупама и сливницима и толико оптерећени. ГСП би морао да наручи бусеве без те опреме уколико то уопште може. Чини ми се да је таква опрема стандард западних произвођача.

На шта ли ће то личити кад их пусте у саобраћај. Хаос на улицама.
 
2012":1w7hwtjw je napisao(la):
kopmania":1w7hwtjw je napisao(la):
Meni deluje jako lepo, moderno, a sigurno je jeftiniji od mercedesa ili man-a
S tim što je Volvo nežan bus pravljen za fine puteve,naše rupčage+putnike koje tegli metro kompozicija u evropi ,a ne bus ,može samo Mercedes,Man,Ikarbus zajedno da naprave..udruženim snagama i inovacijom i pre svega entuzijazmom,kako da zglobni bus primi masu putnika kao metro voz a da se pritom ne raspadne ili zapali.. :shock:


Ako je izdržljivost ono što nama treba onda mi se čini da su za nas američki autobusi prava stvar....barem ovako na prvi pogled deluju veoma robusno....

8034258948_d0e1a05f14_c.jpg


7953911924_8aa15f4768_c.jpg


8034415071_96e0c20cc0_c.jpg


8034645996_bcce68ae97_b.jpg


7189241852_6927148973_b.jpg


spaceout.gif


5286387062_55544f761a_b.jpg
 
Meni su ti americki autobusi najruzniji. Ne znam sto, jednostavno nisu privlacni. Mada mi onaj prvi izgleda lepo...
Ja i dalje stojim iza onog mog predloga, Mercedes je jedan od autobusa koji dobro prezivljava nase uslove, pored Man-a.
 
E ovaj Amer ,prvi na slici to nam treba ,robusno,za drdanje..moze da izdrzi nuklearni udar..mozda neka koperacija,licenca Ikar/ameri.. :kafa:
 
Ови амерички "мамути" јесу ружни, мада делују некако квалитетно и издржљиво.
 
Ако је страно и ружно онда је ок, а кад Икарбус направи неког мутанта одмах је крш, нежан... :roll:
И на последњој слици није амерички аутобус, јер су врата на левој страни, а и рекао бих да је у питању старији Цитаро.
 
Зашто поредиш нашминкане Икаре са оним аждајама? :mrgreen:
На последњој слици јесте Мерцедес Цитаро, градски бус у Сиднеју...

Mercedes-Benz O305 MkIV саобраћа на периферији Сиднеја, иначе продају 20 оваквих бусева, старости од 25 до 28 година.

MKIV001.jpg
 
Americki busevi deluju jako i izdrzljivo zato sto su dosta siri od evropskih buseva i zato sto su kutijastog oblika. Da je srece da je direkcija za javni gradski prevoz normalna, pa da se donese odluka da ni jedan novi tip autobusa ne sme da dodje u javni saobracaj dok ne prodje test na ulici, kao sto su japanci poslali onog mana da vide kako ce se pokazati, pa su se tek onda odlucili za ovaj tip autobusa. Tako bi se izbeglo uvozenje krseva koji pucaju posle 3 4 godine rada na ulicama(SANOS), a i ikarbusu bi se napravila da kazemo lista zelja, kakav autobus treba da bude. Pa tek ako ikarbus ne moze da napravi to, onda da se uzima u obzir strani proizvodjac.
 
Ево нешто из педесетих година, пре легендарне Дубраве... :)

ФАП Комет 2, АК Сплит:
scan0010f.jpg


ФАП Супер Стела, каросерија - САП Љубљана:
88128250.jpg


Наравно каросерије су пројектоване и конструисане по узору на веома популарни и футуристички Googie design из тог времена. 8)
 
Можемо ми да се дивимо савременим аутобусима али неке ствари су вечне

Boemski duh u autobusu iz 1939.
Banjaluka - Duh Beograda i boemske četvrti Skadarlije u petak uveče stanovnicima grada na Vrbasu dočarali su originalni autobus iz 1939. godine i zvuci orkestra "Šešir moj" na Trgu Krajine.

Radoznali prolaznici imali su priliku da se provozaju u neobičnom oldtajmeru kojim je upravljao vremešni Branko Dragojević, samo dvije godine stariji od svog ljubimca.

Vedri čika Branko priča da se u oldtajmer zaljubio još dok je bio dijete.

- Svog ljubimca sam kupio pre dvadeset godina i od tada se ne razdvajam od njega. Ideja mi se javila gledajući film "Ko to tamo peva", tako da sam odlučio da nađem jedan takav - kazao je Dragojević.

Starim autobusom Dragojević je obišao pola Evrope.

- Svog sam ljubimca ponosno pokazivao na mnogim izložbama, a više puta se me tražili da vozim mlade. Vozio sam i decu koja su želela na neobičan način da proslave rođendan - priča Dragojević.

Pričljivi Beograđanin priznaje da je sa svojim autobusom imao problema na graničnim prelazima.

- Međutim, s obzirom na njegovu popularnost, nemam više sličnih muka. Jedino što je autobus mnogo star i jako sporo vozim. Nikad ne prelazim 60 kilometara na čas. Iz tog razloga put iz Beograda do Banjaluke trajao je devet časova - priča Dragojević i dodaje da vozi samo po lijepom vremenu.

Iako je imao ponuda za prodaju, Dragojević priznaje da nema tih para za koje bi se odrekao svoje "stare mašine".

- On ima neprocenjivu sentimentalnu vrednost. Nikad ga ne bih prodao jer me za njega veže mnogo lepih sećanja. Često kažem da je i taličan jer je osveštan - dodaje u šali Dragojević.

Inače, ova neobična atrakcija na gradskim ulicama dio je manifestacije čiji je cilj promocija turističke ponude Beograda u Banjaluci, koju zajednički organizuju turističke organizacije ova dva grada.

- Za početak kampanje smo namerno izabrali Banjaluku jer ovde živi naš narod, ovde se osećamo sigurno i zadovoljno kao i u Beogradu. Što se tiče iduće godine, krećemo od Ljubljane, preko Rijeke, Zagreba, Sarajeva... - rekao je portparol Turističke organizacije Beograda Ivan Jočović.
Saradnja

Turističke organizacije Banjaluke i Beograda uspješno sarađuju dugo godina i na obostranu inicijativu realizuju veliki broj turističkih kampanja. Drago nam je što smo ugostili naše goste iz Beograda, koji će za dva dana prikazati ljepote svog rodnog mjesta - kazao je direktor gradske Turističke organizacije Ostoja Barašin.
http://www.glassrpske.com/banjaluka/gra ... 94804.html
 
Vrh