Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 247 95,0%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,0%

  • Ukupno glasača
    260
Znači i na ovim linijama minibus. Samo nije mi jasno za 406, nekako iz iskustva znam da su te prigradske linije dosta opterećene. Ovde su još neke linije zrele za uvođenje minibusa ili midibusa (kao 82). Drugo, zašto GSP ne kupuje minibuseve odnosno midibuseve? Na linijama bi trebalo napraviti novu preraspodelu vozila.
 
Danas je u 24 bila takva gužvetina kakava nikada nije bila, pošto 26 nije bilo 10 minuta, putnici 26 su se ugurali u jadnu 24, mislim da je bilo više putnika nego što autobus može da primi. Do Pejtona je bio pun.
Strašno.
Trasu 24 bi mogli da koriguju na Dorćolu da ne ide Cara Dušana nego Skenderbegovom kako bi se izbegle ovakve stvari i naravno da je pojačaju.
 
Ako je do Pejtona bio pun bus, ne vidim da bi rešenje bilo da ide Skenderbegovom. Ionako je najveće opterećenje te linije kroz Francusku ulicu, tako da premeštanje iz Dušanove ne bi imalo smisla. A inače, poenta neke linije nije da ide ulicama gde ima što manje putnika, nego upravo suprotno. To što su prebacili da 24 bude minibus je greška.
 
Atobusi treba da idu linijom trasom koja ima putnike a ne da je obilaze :gobb:
 
Аутобус 24 је својевремен, прошавши Трг Републике, ишао Васином улицом и онда доле право улицом Тадеуша Кошћушка до тадашњег СРЦ 25. мај. Никада нисам схватио зашто су је пребацили на Француску и Душанову улицу - то је нискофреквентна линија која треба да повезује крајеве града који иначе немају добру повезаност и то старо решење је по мени имало пуно више смисла, док је овако на добром делу трасе дупликат линије 26.
 
Da, ali u međuvremenu su sve trolejbuske linije prebačene na terminus Studentski trg pa se stvara velika gužva od trola koje čekaju u Vasinoj dok se ne uprazni neko mesto na okretnici. Ne znam kako bi se tuda sad probio autobus. A i glupo je da obilazi samo da bi imao manje putnika. U toj zoni oko St.trga svi koji žele na Dorćol idu pešice tako da ne bi ni postojala potreba za linijom. opet, oni koji sa Dorćola žele do St.trga imaju dvojku, koja staje blizu, kod Kalemegdana. A i bilo je u planu da trole produže do Dorćola.
 
Djordje":1sp8mo6g je napisao(la):
Аутобус 24 је својевремен, прошавши Трг Републике, ишао Васином улицом и онда доле право улицом Тадеуша Кошћушка до тадашњег СРЦ 25. мај. Никада нисам схватио зашто су је пребацили на Француску и Душанову улицу - то је нискофреквентна линија која треба да повезује крајеве града који иначе немају добру повезаност и то старо решење је по мени имало пуно више смисла, док је овако на добром делу трасе дупликат линије 26.
Trasa 24 kroz Dušanovu je starija od trase 26.
Linija 24 je od svog posleratog uvođenja 1962. godine prvo išla Francuskom, Skenderbegovom, Dubrovačkom, Visokog Stevana, Tadeuša Košćuska, zatim je prebačena da ide Francuskom i Cara Dušana.
Kada je 1995 ili 1996 godine 26 prebačen sa Studentskog Trga na Dorćol, 24 je jedno kratko vreme (najviše godinu dana) išao kako si ti napisao (Vasina, Uzun Mirirkova, Tadeša Košćuška, pa je vraćen na svoju dobru staru trasu.
 
evo i ja da prijavim probleme sa 24kom. dakle, vise je nego ocigledno da je taj bus vrlo bitan bekap za 26, i to sve do skupstine jugoslavije ili cak svetog marka. jutros je 26 ocigledno zakazala, pa je 24 bila neverovatno puna skoro celom mojom trasom (od grcke ambasade do njegoseve - a ispraznila se negde kod svetog marka).

inace, sve sto sam vec o tim minibusevima rekao stoji - prednost im je sto mogu brze da se provlace kroz vracar, a mane... don't get me started. nevidjeno su neudobni, skuceni, bucni...

in sum, polako postaje jasno da statistika prosecne iskoriscenosti nije bas najbolje merilo za izmenu linije. bolje bi bilo da vrate autobuse.
 
Midi-bus je, očito, najbolje rešenje za 24 plus više polazaka.
 
to, i koordinacija sa ostalim linijama koje dele istu trasu. i dalje mi nije jasno kako nemaju bar 1-2 vozila u rezervi, pa ako jedno ne moze da izadje u predvidjeno vreme da ga zamene. 26ica u spicu uopste nije naivna, izmedju 2 polaska vec se nakupi ceo bus, a ako jedan ispadne nastaje haos, pa se to preliva na ostale linije - sto nije frka ako su sve autobusi, ali minibus vec skroz potone pod takvim opterecenjem.
 
Pa nemaju ni red voznje a kamoli rezervna vozila. Zato se ovde i organizuje gerila! :vops:
 
Siniša":3tqp4j83 je napisao(la):
Midi-bus je, očito, najbolje rešenje za 24 plus više polazaka.
I ja mogu da se slozim sa ovime. Minibus je za 24ku najsolidnije resenje u ovom trenutku.
 
da, ovo mi deluje fino. ik-107 koji sada vozi ima kapacitet od 16 sedista i 30 mesta za stajanje, a ovaj man je 26 sedista i od 30 do 40 mesta za stajanje. to mi deluje kao dobro resenje, i recimo da se uvede bar jos jedno vozilo i interval smanji sa 20 na recimo 15 minuta...
 
Ni manje ni vise nego MAN. Pretpostavljam da je jedno dva puta skuplji od Ikarbusa. Inace za mene je 24ka bila najbolja linija u gradu nekada. Super veza od Kalenic pijace do centra grada bez guzve u autobusu za razliku od npr. 26ice.
 
Pa, jeste negde dva puta skuplji od Ikarbusa, ali je isto toliko kvalitetniji od njega, možda i više. MAN, Mercedes-Benz, Volvo i Scania su vrh među proizvođačima autobusa za gradski prevoz. Ostali su pod znakom pitanja.
 
gori od ovog ikarbusa ne moze biti. i da, opet jutros ista prica - nema 26ice, a minibus pun ko nojeva barka...
 
Juče sam sam se vraćao iz grada sa 24 i spustio se do zadnje stanice (Neimar) kad tamo 30+ klinaca čeka 24.Nisu se vraćali iz škole.
To nikada nisam video.
 
24 je linija sa vrlo nepredvidivim oscilacijama broja putnika i zato treba vratiti autobus na tu liniju a problemom njegovog probijanja kroz parkirane automobile na trasi treba da se bavi saobr. policija.
 
^^Upravo tako. Nekako sticem utisak da mi u Srbiji uvek pokusavamo neki problem da resavamo na pogresan nacin. Umesto resavanja sustine problema mi ublazavamo posledice. :/
 
Milance":2lj1hb2d je napisao(la):
^^Upravo tako. Nekako sticem utisak da mi u Srbiji uvek pokusavamo neki problem da resavamo na pogresan nacin. Umesto resavanja sustine problema mi ublazavamo posledice. :/
Alal vera! :kk:
 
Vest je indirektno vezana za Beograd i GSB.

Kragujevac: Ekološki autobus
Kragujevac -- Kragujevac će biti prvi grad u Srbiji koji će u javni gradski prevoz uvesti ekološke niskopodne autobuse na komprimovani prirodni gas.

Kompanija “Vulović transport” iz Kragujevca, u saradnji sa fabrikom MAZ iz Belorusije, počela je proizvodnju ekoloških autobusa, koji ostvaruju drastične ekonomske uštede u odnosu na autobuse koji koriste dizel gorivo. U eksploataciji nema emisije sumpora i čađi, pa se zagađenje životne sredine smanjuje i do 50 odsto.

Upotrebom ovih autobusa grad Kragujevac će uštedeti gotovo sav novac koji je bio izdvajan za subvencionisanje javnog prevoza. Taj novac biće iskorišćen za kupovinu novih vozila, unapređenje kvaliteta usluga i povećanje broja linija.

Tehničko-tehnološka rešenja novog autobusa uradio je stručni tim kragujevačke kompanije, u saradnji sa Vojno-tehničkim institutom iz Beograda.

Predstavnici beloruskog MAZ-a potpisali su i ugovor o isporuci šasija domaćem proizvođaču u narednih 10 godina. Pred kompanijom “Vulović transport” sada je posao izgradnje pumpne stanice za komprimovani gas.

Autobusi na prirodni gas marke “BIK-203CNGS” trebalo bi uskoro da se nađu i na ulicama Beograda, Novog Sada i Niša, a u planu je izvoz na tržišta zemalja bivše Jugoslavije, kao i u Italiju, Mađarsku, Grčku, Austriju, Bugarsku i Rumuniju.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=03&dd=05&nav_category=12&nav_id=348361

Malo sam trazio po netu i nasao na nekom kragujevackom sajtu kako bi otprilike trebalo da izgleda taj autobus:

MAZ_203076-2006_main.jpg
 
Jaoj, ovoj je užasno, pa ti MAZ autobusi su smeće.
Video sam juče slike na forumu autobusi, prevazidjen dizajn autobusa.
Dokle će se kupovati ružni autobusi, neka kupe Mecedes Citaro na CNG.
Smrt LIAZU i MAZU.
 
Vrh