biftek":2twkx18x je napisao(la):
Pre desetak godina kada su se pojavili privatni prevoznici, u njihovim voznim parkovima bili su mnogi dobri autobusi. Danas vise nema nijednog autobusa iz tog perioda, a trenutno se vozimo nekim autobusima koji su neuporedivo losiji. Gde su nestali ti autobusi?
KOliko su bili dobri ili loši pitanje je. Bilo je (kao sto i danas ima) prevoznika sa solidnim vozilima, ali je bilo i onih kojima su se vozila raspadala.
Generalno grad je napravio veliku grešku propisom o starosti vozila. Namerno ili ne, ali forsirano je da se vozni park podmladjuje što samo po sebi nije dovoljno.
Najkvalitetnije vozilo ako se ne održava adekvatno će za 2-3 godine biti obična kanta.
Takodje zbog te odluke uglavnom su kupovana (nova) vozila lošijeg kvaliteta, jer je presudan faktor pri nabavci bila cena. Većina prevoznika je iste kupovala na kredit ili lizing, jer posedovanje određenog broja novih vozila je bio jedan od bitnih uslova za dobijanje linije.
Sada te firme nemaju dovoljno sredstava da adekvatno održavaju vozila.
Starost vozila jeste bitna, ali nije presudna za kvalitet i sigurnost prevoza. Grad je trebao da insistira na tehničkoj ispravnosti, tačnosti, estetici i higijeni prevoznika i njihovih vozila, ali to je već posao.
Lakše je bilo, (takodje i politički isplativije) reći da prevoznik da bi dobio liniju mora da ima 70% novih vozila.
Podsetiću vas na to da su svojevremeno Lejlandi kupljeni polovni. Poznato je kako i koliko su služili.
Podsetiću vas i na to da je grad 2009 uoči Univerzijade kupio dobar broj novih niskopodnih Ikarbusa. Pogledajte ih na šta liče 3 godine kasnije ?!