Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 297 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    314
dobro jutro svima koji slave
IMG_20241204_085503.jpg
IMG_20241204_085527.jpg
 
Polovan Solaris je nešto najbolje što će Skoplje videti u istoriji svog prevoza.
Slično sam i ja rekao nekim Makedoncima kad su me nedavno pitali kako su se pokazali Solarisi. Doduše u tom momentu nisam znao za vest o donaciji. I reko "najbolja kupovina GSPa u zadnjih 20-30 godina".

Drago mi je da će ih remontovati pre nego što ih doniraju. Žao mi je naravno što moraju da se povlače iz službe kod nas.

Što napisah već 20 puta, da je sreće i pameti, Solaris bi bio standard, norma i većina u Beogradskom autobuskom voznom parku. Znamo da ih i Nemci koriste, a i sam sam ih video i slikao kad sam bio tamo.

Screenshot_20241204-091000~2.png

Ali našim izrodima ovde oni nisu odgovarali posle 2013, pa su sa "srcem na pravom mestu" umesto ovoga odabrali Turske i Kineske krševe sa belosvetskih bljuvaka i viškova.
 
Poslednja izmena:
što bi rekli neki drugi koji nas mrze "svima vam je babu ganjao Turčin, zato ste toliko tamni"...e pa kod ovih se to baš vidi, pošto su još uvek pod turskim krilom...i biće, dok god im dopustimo
 
ali koje je to bilo šizofreno cepanje kad je jedna osoba meni rekla "aLi ImA i DoBriH pRiMerAkA..."
 
Higer je nešto najjače sa onim debilno malim prostorom za stajanje do koga se inače dolazi kroz zavesu od platnenih drški(omči) koje su genijalno ZAŠRAFLJENE u mestu tako da ne mogu da se pomere i uvek obavezno zakače po licu svakoga ko tu stoji ili prolazi.


To je primer šta biva kada Gremlin iz šahta, koji unutrašnjost javnog prevoza nije video od 2000. uzme da kupuje autobuse. Ali bitno da "mu je srce bilo na pravom mestu". A i posrednička firma, isto na pravom mestu - u baraci u Marinkovoj bari.
 
Niko ih ne kontroliše, to je očigledno. Razumem da je u špicu nategnuta turaža, ali rade to i van špica. A na trasi realno nema tolikih gužvi. Evo ova prva dva teoretski ne mogu da se stignu ako krenu po redu vožnje, a sad ne znam gde je gužva. Pre par minuta kod Bloka 30.
1000023739.jpg
 
Niko ih ne kontroliše, to je očigledno. Razumem da je u špicu nategnuta turaža, ali rade to i van špica. A na trasi realno nema tolikih gužvi. Evo ova prva dva teoretski ne mogu da se stignu ako krenu po redu vožnje, a sad ne znam gde je gužva. Pre par minuta kod Bloka 30.
Pogledajte prilog 221753
navodno ima gužve na tošinom bunaru ali ne verujem da je tolika da 10-15 min nadoknade...morao je bar prepoloviti interval između.
 
Koja glupost, na takvoj opterećenoj liniji jednokrilna vrata.
Ne samo jednokrilna već i jedina. Sami E minibusi već godinama ometaju prometna stajališta širom grada, pa niko nije odreagovao adekvatnom merom. Ikarbus je bio užasan, ali prikladniji svrsi od furgona, pa vidimo koliko je bio bitan nadležnima koji su ga pustili da propadne i pored toliko mogućnosti da "krene" i jednom i drugom.

Inače video ga i ja juče na stajalištu Novopazarska (ka gradu kad skrene u Makenzijevu). Za dlaku da napravi kolaps jer je srećom konvoj trola i autobusa već otišao ka Slaviji. Za nekoliko putnika se zadržao duže nego zglob koji ne može da zatvori vrata od preopterećenja, a stajalište je relativno kratko za veliki broj linija, pritom postavljeno iza krivine.

Ne znam zašto Kosmaju kao jedinom tehnički neosposobljenom za održavanje savremeniih zglobnih rešenja (koji nema sumnje da bi između ostalih solo rešenja mogao ekskluzivno održavati i dugačke 12-metarske dabldekere, odnosno kratke 13,7-metarske singldek troosovince) ne nabavljaju i trovratne midibuse poput Europolisa od 7,8m, odnosno 9,2m na takvim i sličnim linijicama poput 24.

Krajnji bezobrazluk. Odlična upravljivost i znatno povišen komfor zahvaljujući vešanju bez gibnjeva karakterističnih za furgone, velika brzina razmene putnika i veći kapacitet su kvaliteti koje pre svega grad ne bi smeo da dozvoli da ignoriše.

Čak i u slučaju da se radi o slabijim linijama to ne treba dovoditi u pitanje, budući da su prethodnih godina neprofesionalno postupivši sa jedne strane prelivanjem viška solo i na ostale pogone ugrozili najvažnije linije, a sa druge ne samo dozvolili već i podstakli privatnike da oni (a ne Kosmaj kao isključivo solo pogon GSP), saboptimalnim rešenjima pokriju linije pogodne za primenu namenskih rešenja u cilju optimizacije kapaciteta i komfora, te mitigacije negativnih faktora koji utiču na pouzdanost, upotrebljivost i izraženost domino efekta na ostatku mreže, i da na taj način oskrnave napore u unapređenju kvaliteta prevoza.
 
Ja sam već nekoliko puta pre par nedelja pisao o problemu nepoštovanja intervala kako idu u konvoju na liniji 71 ovde.
Ima veliki problem, a to je sam silazak sa Ledina ka kružnom toku kod Lidla, stanica Surčinska, uvek nastane haos. I van špica se redovno dešava da se tu gubi od 7 do 10 minuta, a za vreme špica ide i na 15 minuta.
Nije unakažen 71 mnogo, ali potez 600 itekako jeste! Zapravo, ako uporedim ldm i gsp sa 71, bolje je sad nego pre.
Nisam čuo puno kritika od poznanika, zato što su nažalost navikli na ogromne gužve u tom delu Novog Beograda, mislim na kružni tok Surčinska.
Ako se već žalite, onda i vi možete da krenete sa prijavama nepoštovanja reda vožnje i treba ih smarati.
Sám sam viđao konvoje autobusa, ali ljudima izgleda ne smeta zato što su povećali radnim danima broj autobusa na osam komada. Konvoji su mnogo veći problem za linije 26 i 37!
Pitanje za ostale, da li je istina da će svi novi Otokari na gas biti isključivo u pogonu Kosmaj i da se neće slati NBG-u i Karaburmi?
Ako je takva informacija tačna, onda 71 će verovatno ostati u Zemunu do daljeg, pod uslovom da se neće ništa menjati oko pogona ili da neće biti radikalnih promena u radu linija i njenih trasa.
 
Koliko god bili u losem stanju, Ikarbusi su stvarno lepi bili na 18ici i lepa promena za ovih par meseci.
Da prvo sačekamo da se 18 zaista vrati u Nbg, pa ćemo stavljati rečenice u prošlo vreme. Još od septembra slušam kako se vraća u Nbg, ko što se i 57 kao vraća u GSP.
Zemun ako preda 18, gube jaku liniju, a data im je 18 baš jer su izgubili veliki broj linija i faktički nisu imali gde da rade, pa im je trebala jaka linija.
Za ovih par meseci koliko je Zemun na 18, mora se reći da sasvim solidno rade na njoj bez obzira što je jedna od najzahtevnijih linija. Iskreno, imao sam daleko manja očekivanja.
 
Poslednja izmena:
@Lazar B. , možda treba kopirati ovo i/ili nastaviti političko "diskutovanje" o njemu u temi Izbori 2024 ;)
Ako je njemu dosta, u kom smislu mu je dosta? Dovođenja turskih autobusa? Smanjenja udela gsp-a u broju linija? Da nastavim ovde neću, ima odgovarajuća tema za "Gangulu".
 
Исти су Горан Весић и он, у Весићево време су укидали 19 и 28 и скратили троле до Славије и заменили 21 са аутобуском 21А.
 
Da prvo sačekamo da se 18 zaista vrati u Nbg, pa ćemo stavljati rečenice u prošlo vreme. Još od septembra slušam kako se vraća u Nbg, ko što se i 57 kao vraća u GSP.
Zemun ako preda 18, gube jaku liniju, a data im je 18 baš jer su izgubili veliki broj linija i faktički nisu imali gde da rade, pa im je trebala jaka linija.
Za ovih par meseci koliko je Zemun na 18, mora se reći da sasvim solidno rade na njoj bez obzira što je jedna od najzahtevnijih linija. Iskreno, imao sam daleko manja očekivanja.
Dobice 9A i 71 vrv ili 68 jos se ne zna tacno.
To je umesto 18
 
Vrh