Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 264 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    277
Poštujem tvoje mišljenje. Meni je kod tog modela interesantno što je prednji deo autobusa sasvim okej, a što se više ide pozadi, to sve gore izgleda, kao da je došlo do neke greške. Leti je na zadnjim sedištima duplo toplije nego u sredini autobusa, zadnja vrata em su preuska, em često ni ne rade, a razmak između sedišta pozadi užas. Na predzadnjim kad sednem do prozora glava mi udara u plafon, pa moram da je savijem.
 
Морам да похвалим возача солариса #3099 који је малопре возио аутобус на линији 85 у смеру ка Бановом брду. Направила се колона од три аутобуса и он је, као трећи, на зелено светло, сачекао испред раскрснице Пожешке и Петра Мећаве (стајалиште Дом здравља је иза раскрснице) како не би блокирао пешачки прелаз и возила из Петра Мећаве, тј. раскрсницу. На крају се испоставило да је добро проценио, јер се упалило зелено за пешаке и возила из Петра Мећаве, а прва два аутобуса нису завршила пријем путника. Овде се често дешава да улети и трећи аутобус па да већи део или чак цео интервал зеленог за пешаке и Петра Мећаве прође док се помери.
Слично је и у супротном смеру, пре неколико месеци старији возач на 88 је два узастопна јутра остајао у колони посред пешачког и пешаци уопште нису могли да пређу улицу.
Иако ниједан возач (било непрофесионални или професионални) не би требало да блокира да блокира раскрсницу, ово не поштују ни многи професионални возачи и зато све похвале за возача ГСП-а са линије 85.
Ta raskrsnica je odavno zrela za zabranu blokiranja, mada bi to samo prenelo kolonu i na deo do Kijevske ako uzmemo u obzir da je novi semafor kod Milana Kuča (inače postavljen baš na mestu gde bi zabranom levog skretanja u kombinaciji sa pristupnom rampom nalik onoj u sklopu stanice Mundet u Barseloni bio postignut optimalan efekat) prosto zakrčio sve do Petra Mećave.

Pored kola i prevelikog broja autobusa (pogotovo brojnijih solo) i dugački tramvaji prave ozbiljan problem. Šta će s njima na kraju ne znam, ali mogu reći da bi u slučaju zadržavanja solo, korekcija tramvajske infrastrukture i produženja naišli na velike prepreke (poklapanja s metroom na oba kraka, zagušenja autobusa i tramvaja na baštici, kola van iste, pad patronaže izazvan fragmentacijom stajališta ako u suprotnom smeru pokrije rotiranu Gogoljevu), uz neizbežan gubitak prednosti fleksibilnijeg fider autobusa ka Padini, Pančevcu, novom Kineskom TC bez gnjavaže s neizvesnim produženjima, neopravdanim zadržavanjem neprilagođenih trasa.

S tim u vezi (prisetivši se sistematske degradacije trola) krnji antibiotici 12 i 13 zaposednuti trulim češkim oldtajmerima i saboptimalnim novim turskim šklopocijama (ovim drugim bar još 30 godina) su sigurno poslednje linije na kojim bi iste mogao da vidim, a u jačem autobuskom režimu nesumnjivo među prvim sa Citarima G NGT poput onih u Madridu.

Elem, da obradujem Keshu. Taman što sam nagrdio Isuzu evo ispravili šipke i plafon na ovogodišnjoj CNG seriji za Kirgizistan (mislim Biškek).

Enterijer je sada primetno "čistiji", mada bi bio bolji da su skinuli providne viseće rukohvate i ostavili plastični engine tower. Jeste da zglob nema druga vrata ispred druge osovine, ali bar nudi za pola modula kraći razmak između drugih i trećih vrata u odnosu na BMC, identičan M.A.N-u pa je kao takav pristojan autobus, pogotovo za privatnike.
 
@Alex_BG
Za prvi low entry autobus, Ikarbus se dosta dobro snašao. Toplotna izolacija im nikada nije bila jača strana, a enterijer su konfigurisali čime su u tom trenutku raspolagali. Kod svih autobusa tog tipa, tj. sa tako postavljenom mehanikom, za normalna treća vrata mesta nema. Imamo Volvo ovde kod nas iste konfiguracije faktički. Ikarbus pametno ugradi vrata iz jednog krila, koja jesu komplikovanija zbog načina otvaranja, glomaznijeg mehanizma, al i daju širi normalniji prolaz. Generalno, zbog te mercedesove OC500LE šasije, taj bus i nije za treća vrata. Kako je rađeno dosta toga na brzinu, pa još je autobus takvog tipa guran na čisto gradske linije, cela akcija sa LE autobusom na MB šasiji je bila pomalo fijasko svoje vrste. Umesto da su glavni kupci bili prevoznici poput Laste, prvi je ipak bio GSP, koji i nema potrebu baš toliku za takvim tipom vozila, sem za potez 400, neke linije, kao i ponešto od poteza 600 i 700 na primer. U svakom slučaju, koliko sam se puta vozio LE-om, mislim to je bilo baš često jedan izvestan period, i sad kad sam uglavnom u turskim "lepotanima", vidim koliko je malo trebalo ikarbusovom Mercedesu da bude baš baš dobar. Ovako je solidan uz poneku ozbiljniju manu, a najviše po pitanju toplotne izolacije i efikasnosti klima uređaja.
 
received_1772110479596648.png
U to ime, Pancevacke masine, s punim pravom odlicne, ogromna zamerka takodje za klimu i toplotnu izolaciju, fabricki bez blokade, isli su ko nevreme. Doduse sve su ih sje*******ali pred sam kraj firme. Slikano mikrotalasnom peci:ROFLMAO:, levi je zgazio jace od 700.000km u trenutku slikanja, desnog je pukao tramvaj, nakon 2 godine se zakucao u kombi, do zadnjeg dana nije prebacio 350000.
 
Kod Solo BMC GB3295 na liniji 52 je nekako slabašna klima u odnosu na Solaris.
 
@Alex_BG
Za prvi low entry autobus, Ikarbus se dosta dobro snašao. Toplotna izolacija im nikada nije bila jača strana, a enterijer su konfigurisali čime su u tom trenutku raspolagali. Kod svih autobusa tog tipa, tj. sa tako postavljenom mehanikom, za normalna treća vrata mesta nema. Imamo Volvo ovde kod nas iste konfiguracije faktički. Ikarbus pametno ugradi vrata iz jednog krila, koja jesu komplikovanija zbog načina otvaranja, glomaznijeg mehanizma, al i daju širi normalniji prolaz. Generalno, zbog te mercedesove OC500LE šasije, taj bus i nije za treća vrata. Kako je rađeno dosta toga na brzinu, pa još je autobus takvog tipa guran na čisto gradske linije, cela akcija sa LE autobusom na MB šasiji je bila pomalo fijasko svoje vrste. Umesto da su glavni kupci bili prevoznici poput Laste, prvi je ipak bio GSP, koji i nema potrebu baš toliku za takvim tipom vozila, sem za potez 400, neke linije, kao i ponešto od poteza 600 i 700 na primer. U svakom slučaju, koliko sam se puta vozio LE-om, mislim to je bilo baš često jedan izvestan period, i sad kad sam uglavnom u turskim "lepotanima", vidim koliko je malo trebalo ikarbusovom Mercedesu da bude baš baš dobar. Ovako je solidan uz poneku ozbiljniju manu, a najviše po pitanju toplotne izolacije i efikasnosti klima uređaja.
Realno taj autobus nikad ne bi ni postojao da Ikarbusu nisu uvalili te šasije za potrebe političke propagande. Onda su morali na brzaka da se snalaze i da budže treća vrata tamo gde nisu ni planirana.

Kako se pokazao generalno u odnosu na klasični 112? Osim ovih karoserijskih nedostataka LE verzije, da li ima drugih vidljivih razlika u eksploataciji?
 
то је одлична Мечкина шасија, само што на њој трећа врата никада нису ни планирана, па је морао Икар да их скарабуџи због ГСП-а. иначе, да су се бавили продајом тог аутобуса по унутрашњости, Икар би данас био жив
 
Jeste dobra šasija. I ja mislim da je moglo tu biti neke solidnije prodaje, al opet je bilo mesta i za unapređenja, do kojih bi verovatno i došlo vremenom kroz ozbiljniju serijsku proizvodnju. Ne mislim da je bio promašaj kao nešto što Ikarbus do tad nije imao u ponudi. Sama mehanika i ceo sklop je bio bez mane faktički. No, E5 norma je još donosila odlični OM457 od 12L, dok bi sa E6 imali znatno manji OM936 od 7.7L.
Realno taj autobus nikad ne bi ni postojao da Ikarbusu nisu uvalili te šasije za potrebe političke propagande. Onda su morali na brzaka da se snalaze i da budže treća vrata tamo gde nisu ni planirana.

Kako se pokazao generalno u odnosu na klasični 112? Osim ovih karoserijskih nedostataka LE verzije, da li ima drugih vidljivih razlika u eksploataciji?
Ne znam dal su im uvalili šasije. Mislim da je tu pre bilo reči o nekom pokušaju Mercedesa da nađe tržište za isporuku šasija, što je na kraju i dobio u susednoj Mađarskoj, pošto mi uvek ispadno gluplji od najglupljih. Došle su u nešto skraćenoj varijanti, pa ih je Ikarbus sekao i produžavao po sredini, a po specifikacijama samog Mercedesa. Znak se ipak ne dobija tek tako. Ovako u globalu se nisu pokazali lošim, karoserijski mehanički pogotovu. Dobro se i voze. Neuporedivo bolja vozila od 112-ica, koje je GSP imao, dok je M druga priča. Novije 112-ice kod drugih prevoznika, verovatno isto nisu toliko povozne kao LE. Završna obrada nije bog zna šta naravno. Deo oko komande table je kasnije bolje rađen kod M serije. Vrata isto nisu baš sjajna, al Ikarbus je uporno uzimao vrata od nekog turskog dobavljača, pa iako bolje od nekih izvornih Turčina, ipak nisu na nivou BODO vrata kod Otokara. Podolit sam već spomenuo. U svakom slučaju, jedan solidno izveden projekat, ako se ima u vidu navelik broj ukupno proizvodenih primeraka.
 
Preteruješ. Apsolutno nisu ni blizu lošijih autobusa koje je Ikarbus sastavio. Svi oni gaze lepu kilometražu, izgledaju dosta čvrsto i zdravo. Ostalo na teret vozača i održavanja. Ako se toliko pljuju zbog klime i podolita, onda ok, al nikako ne spadaju u krug lošijih autobusa iz Ikarbusa.
3218 ide polako ka 1.5m kilometara, 3213 je nešto malo iza njega po kilometraži. Nisu savršeni busevi, ali su super odradili svoje i uz neki remont bi mogli još da rade.
 
Žalimo se ovde na Ikarbus i klime, a gledajte kakve klime ima Mercedes Conecto koji ne može da rashladi autobus na većim temperaturama, dok je Ikarbus itekako mogao da rashladi kad su klime bile ispravne, ali je sad problem što ne rade kako treba zbog lošeg održavanja. Ja ne znam da li neki autobus ima jaču klimu od Higera, ali džabe kad je bus generalno kanta i poželjan je za vožnju samo ta 3-4 meseca tokom leta.
 
Ma svakako daleko od savršenih, al s obzirom da se posle jednog proizvedenog primerka krenulo u mršavu serijsku proizvodnju, ispali su dosta bolji nego što se i očekivalo. Gledam ih i sad posle devet godina. Iskreno, daleko od bilo kakvog raspada. Samo ih uporediti sa jednom Akiom, pa i MAZ-om nakon devet godina rada. Ikarbus uopšte ne odaje utisak da je u bilo kom pogledu lošiji, čak šta više, od većine autobusa slične starosti, drži se verovatno i dosta bolje, ako izuzmemo Solarise, pa i ponekog Turčina na kraju krajeva. Ma i klime. Iskreno, zbog klime mi se i ove novije Cobre ogadiše ovih paklenih dana. Dal bile od Sage, BB linee, Lekona itd., ma sve do jedne zagušljive, mislim dosta kilavo hlade, otegle se one gume iznad prozora, ono baš pokazuju polako sve manjkavosti u završnoj obradi. Higer mi je pogotovo kanta u poređenju sa LE, pa i M serijom. Poneki M iz Kosmaja me baš iznenadi utegnutošću, dok M&M-ovi jadnici kao da su prošli rovove kod Some. Koliko su mi neke stvari išle na nerve kod Ikarbusa, a s vremenom se stvarno vidi da im nije trebalo mnogo za jako pristojne autobuse. Ovaj sad turski šareniš pokazuje upravo to, a imajući u vidu daleko veće resurse kod njih, pa i pored hiljada proizvodenih autobusa, kvalitet vrlo osrednji, kod nekih i ispod svakog minimuma.
 
Vrh