Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Poštujem tvoje mišljenje. Meni je kod tog modela interesantno što je prednji deo autobusa sasvim okej, a što se više ide pozadi, to sve gore izgleda, kao da je došlo do neke greške. Leti je na zadnjim sedištima duplo toplije nego u sredini autobusa, zadnja vrata em su preuska, em često ni ne rade, a razmak između sedišta pozadi užas. Na predzadnjim kad sednem do prozora glava mi udara u plafon, pa moram da je savijem.
 
Морам да похвалим возача солариса #3099 који је малопре возио аутобус на линији 85 у смеру ка Бановом брду. Направила се колона од три аутобуса и он је, као трећи, на зелено светло, сачекао испред раскрснице Пожешке и Петра Мећаве (стајалиште Дом здравља је иза раскрснице) како не би блокирао пешачки прелаз и возила из Петра Мећаве, тј. раскрсницу. На крају се испоставило да је добро проценио, јер се упалило зелено за пешаке и возила из Петра Мећаве, а прва два аутобуса нису завршила пријем путника. Овде се често дешава да улети и трећи аутобус па да већи део или чак цео интервал зеленог за пешаке и Петра Мећаве прође док се помери.
Слично је и у супротном смеру, пре неколико месеци старији возач на 88 је два узастопна јутра остајао у колони посред пешачког и пешаци уопште нису могли да пређу улицу.
Иако ниједан возач (било непрофесионални или професионални) не би требало да блокира да блокира раскрсницу, ово не поштују ни многи професионални возачи и зато све похвале за возача ГСП-а са линије 85.
Ta raskrsnica je odavno zrela za zabranu blokiranja, mada bi to samo prenelo kolonu i na deo do Kijevske ako uzmemo u obzir da je novi semafor kod Milana Kuča (inače postavljen baš na mestu gde bi zabranom levog skretanja u kombinaciji sa pristupnom rampom nalik onoj u sklopu stanice Mundet u Barseloni bio postignut optimalan efekat) prosto zakrčio sve do Petra Mećave.

Pored kola i prevelikog broja autobusa (pogotovo brojnijih solo) i dugački tramvaji prave ozbiljan problem. Šta će s njima na kraju ne znam, ali mogu reći da bi u slučaju zadržavanja solo, korekcija tramvajske infrastrukture i produženja naišli na velike prepreke (poklapanja s metroom na oba kraka, zagušenja autobusa i tramvaja na baštici, kola van iste, pad patronaže izazvan fragmentacijom stajališta ako u suprotnom smeru pokrije rotiranu Gogoljevu), uz neizbežan gubitak prednosti fleksibilnijeg fider autobusa ka Padini, Pančevcu, novom Kineskom TC bez gnjavaže s neizvesnim produženjima, neopravdanim zadržavanjem neprilagođenih trasa.

S tim u vezi (prisetivši se sistematske degradacije trola) krnji antibiotici 12 i 13 zaposednuti trulim češkim oldtajmerima i saboptimalnim novim turskim šklopocijama (ovim drugim bar još 30 godina) su sigurno poslednje linije na kojim bi iste mogao da vidim, a u jačem autobuskom režimu nesumnjivo među prvim sa Citarima G NGT poput onih u Madridu.

Elem, da obradujem Keshu. Taman što sam nagrdio Isuzu evo ispravili šipke i plafon na ovogodišnjoj CNG seriji za Kirgizistan (mislim Biškek).

Enterijer je sada primetno "čistiji", mada bi bio bolji da su skinuli providne viseće rukohvate i ostavili plastični engine tower. Jeste da zglob nema druga vrata ispred druge osovine, ali bar nudi za pola modula kraći razmak između drugih i trećih vrata u odnosu na BMC, identičan M.A.N-u pa je kao takav pristojan autobus, pogotovo za privatnike.
 
@Alex_BG
Za prvi low entry autobus, Ikarbus se dosta dobro snašao. Toplotna izolacija im nikada nije bila jača strana, a enterijer su konfigurisali čime su u tom trenutku raspolagali. Kod svih autobusa tog tipa, tj. sa tako postavljenom mehanikom, za normalna treća vrata mesta nema. Imamo Volvo ovde kod nas iste konfiguracije faktički. Ikarbus pametno ugradi vrata iz jednog krila, koja jesu komplikovanija zbog načina otvaranja, glomaznijeg mehanizma, al i daju širi normalniji prolaz. Generalno, zbog te mercedesove OC500LE šasije, taj bus i nije za treća vrata. Kako je rađeno dosta toga na brzinu, pa još je autobus takvog tipa guran na čisto gradske linije, cela akcija sa LE autobusom na MB šasiji je bila pomalo fijasko svoje vrste. Umesto da su glavni kupci bili prevoznici poput Laste, prvi je ipak bio GSP, koji i nema potrebu baš toliku za takvim tipom vozila, sem za potez 400, neke linije, kao i ponešto od poteza 600 i 700 na primer. U svakom slučaju, koliko sam se puta vozio LE-om, mislim to je bilo baš često jedan izvestan period, i sad kad sam uglavnom u turskim "lepotanima", vidim koliko je malo trebalo ikarbusovom Mercedesu da bude baš baš dobar. Ovako je solidan uz poneku ozbiljniju manu, a najviše po pitanju toplotne izolacije i efikasnosti klima uređaja.
 
received_1772110479596648.png
U to ime, Pancevacke masine, s punim pravom odlicne, ogromna zamerka takodje za klimu i toplotnu izolaciju, fabricki bez blokade, isli su ko nevreme. Doduse sve su ih sje*******ali pred sam kraj firme. Slikano mikrotalasnom peci:ROFLMAO:, levi je zgazio jace od 700.000km u trenutku slikanja, desnog je pukao tramvaj, nakon 2 godine se zakucao u kombi, do zadnjeg dana nije prebacio 350000.
 
Kod Solo BMC GB3295 na liniji 52 je nekako slabašna klima u odnosu na Solaris.
 
@Alex_BG
Za prvi low entry autobus, Ikarbus se dosta dobro snašao. Toplotna izolacija im nikada nije bila jača strana, a enterijer su konfigurisali čime su u tom trenutku raspolagali. Kod svih autobusa tog tipa, tj. sa tako postavljenom mehanikom, za normalna treća vrata mesta nema. Imamo Volvo ovde kod nas iste konfiguracije faktički. Ikarbus pametno ugradi vrata iz jednog krila, koja jesu komplikovanija zbog načina otvaranja, glomaznijeg mehanizma, al i daju širi normalniji prolaz. Generalno, zbog te mercedesove OC500LE šasije, taj bus i nije za treća vrata. Kako je rađeno dosta toga na brzinu, pa još je autobus takvog tipa guran na čisto gradske linije, cela akcija sa LE autobusom na MB šasiji je bila pomalo fijasko svoje vrste. Umesto da su glavni kupci bili prevoznici poput Laste, prvi je ipak bio GSP, koji i nema potrebu baš toliku za takvim tipom vozila, sem za potez 400, neke linije, kao i ponešto od poteza 600 i 700 na primer. U svakom slučaju, koliko sam se puta vozio LE-om, mislim to je bilo baš često jedan izvestan period, i sad kad sam uglavnom u turskim "lepotanima", vidim koliko je malo trebalo ikarbusovom Mercedesu da bude baš baš dobar. Ovako je solidan uz poneku ozbiljniju manu, a najviše po pitanju toplotne izolacije i efikasnosti klima uređaja.
Realno taj autobus nikad ne bi ni postojao da Ikarbusu nisu uvalili te šasije za potrebe političke propagande. Onda su morali na brzaka da se snalaze i da budže treća vrata tamo gde nisu ni planirana.

Kako se pokazao generalno u odnosu na klasični 112? Osim ovih karoserijskih nedostataka LE verzije, da li ima drugih vidljivih razlika u eksploataciji?
 
то је одлична Мечкина шасија, само што на њој трећа врата никада нису ни планирана, па је морао Икар да их скарабуџи због ГСП-а. иначе, да су се бавили продајом тог аутобуса по унутрашњости, Икар би данас био жив
 
Jeste dobra šasija. I ja mislim da je moglo tu biti neke solidnije prodaje, al opet je bilo mesta i za unapređenja, do kojih bi verovatno i došlo vremenom kroz ozbiljniju serijsku proizvodnju. Ne mislim da je bio promašaj kao nešto što Ikarbus do tad nije imao u ponudi. Sama mehanika i ceo sklop je bio bez mane faktički. No, E5 norma je još donosila odlični OM457 od 12L, dok bi sa E6 imali znatno manji OM936 od 7.7L.
Realno taj autobus nikad ne bi ni postojao da Ikarbusu nisu uvalili te šasije za potrebe političke propagande. Onda su morali na brzaka da se snalaze i da budže treća vrata tamo gde nisu ni planirana.

Kako se pokazao generalno u odnosu na klasični 112? Osim ovih karoserijskih nedostataka LE verzije, da li ima drugih vidljivih razlika u eksploataciji?
Ne znam dal su im uvalili šasije. Mislim da je tu pre bilo reči o nekom pokušaju Mercedesa da nađe tržište za isporuku šasija, što je na kraju i dobio u susednoj Mađarskoj, pošto mi uvek ispadno gluplji od najglupljih. Došle su u nešto skraćenoj varijanti, pa ih je Ikarbus sekao i produžavao po sredini, a po specifikacijama samog Mercedesa. Znak se ipak ne dobija tek tako. Ovako u globalu se nisu pokazali lošim, karoserijski mehanički pogotovu. Dobro se i voze. Neuporedivo bolja vozila od 112-ica, koje je GSP imao, dok je M druga priča. Novije 112-ice kod drugih prevoznika, verovatno isto nisu toliko povozne kao LE. Završna obrada nije bog zna šta naravno. Deo oko komande table je kasnije bolje rađen kod M serije. Vrata isto nisu baš sjajna, al Ikarbus je uporno uzimao vrata od nekog turskog dobavljača, pa iako bolje od nekih izvornih Turčina, ipak nisu na nivou BODO vrata kod Otokara. Podolit sam već spomenuo. U svakom slučaju, jedan solidno izveden projekat, ako se ima u vidu navelik broj ukupno proizvodenih primeraka.
 
Preteruješ. Apsolutno nisu ni blizu lošijih autobusa koje je Ikarbus sastavio. Svi oni gaze lepu kilometražu, izgledaju dosta čvrsto i zdravo. Ostalo na teret vozača i održavanja. Ako se toliko pljuju zbog klime i podolita, onda ok, al nikako ne spadaju u krug lošijih autobusa iz Ikarbusa.
3218 ide polako ka 1.5m kilometara, 3213 je nešto malo iza njega po kilometraži. Nisu savršeni busevi, ali su super odradili svoje i uz neki remont bi mogli još da rade.
 
Žalimo se ovde na Ikarbus i klime, a gledajte kakve klime ima Mercedes Conecto koji ne može da rashladi autobus na većim temperaturama, dok je Ikarbus itekako mogao da rashladi kad su klime bile ispravne, ali je sad problem što ne rade kako treba zbog lošeg održavanja. Ja ne znam da li neki autobus ima jaču klimu od Higera, ali džabe kad je bus generalno kanta i poželjan je za vožnju samo ta 3-4 meseca tokom leta.
 
Ma svakako daleko od savršenih, al s obzirom da se posle jednog proizvedenog primerka krenulo u mršavu serijsku proizvodnju, ispali su dosta bolji nego što se i očekivalo. Gledam ih i sad posle devet godina. Iskreno, daleko od bilo kakvog raspada. Samo ih uporediti sa jednom Akiom, pa i MAZ-om nakon devet godina rada. Ikarbus uopšte ne odaje utisak da je u bilo kom pogledu lošiji, čak šta više, od većine autobusa slične starosti, drži se verovatno i dosta bolje, ako izuzmemo Solarise, pa i ponekog Turčina na kraju krajeva. Ma i klime. Iskreno, zbog klime mi se i ove novije Cobre ogadiše ovih paklenih dana. Dal bile od Sage, BB linee, Lekona itd., ma sve do jedne zagušljive, mislim dosta kilavo hlade, otegle se one gume iznad prozora, ono baš pokazuju polako sve manjkavosti u završnoj obradi. Higer mi je pogotovo kanta u poređenju sa LE, pa i M serijom. Poneki M iz Kosmaja me baš iznenadi utegnutošću, dok M&M-ovi jadnici kao da su prošli rovove kod Some. Koliko su mi neke stvari išle na nerve kod Ikarbusa, a s vremenom se stvarno vidi da im nije trebalo mnogo za jako pristojne autobuse. Ovaj sad turski šareniš pokazuje upravo to, a imajući u vidu daleko veće resurse kod njih, pa i pored hiljada proizvodenih autobusa, kvalitet vrlo osrednji, kod nekih i ispod svakog minimuma.
 
Ja se njima vozim od 2015.
Tada je kod mene bio #3214 koji su posle rotirali sa #3211, koji je vozio redovno svaki dan do februara 2024. kada je počeo da izostaje jer se kvari stalno.
Dodali su mi i #3212 sa 83. Koji je bio lepo očuvan, a u poslednje vreme je postao jako nepouzdan.
Mnogi od njih imaju milionske kilometraže.
Baš dugo, godinama već voze, 302 #3219, 306 - #3213, 308 - #3214.

Na žalost bez nekog remonta, neće biti za upotrebu.
Leti su dobri samo za izbegavanje, jer nemaju toplotnu izolaciju a klima je neefikasna, bukvalno radi lepo samo skroz napred, pozadi bude lagano 45°C.
Mana mu je takođe, čitavih 5 prozora, od kojih ona dva na sredini, uvek neki bakutaner koji se plaši promaje, redovno zatvori, pa ljudi po zadi hoće da 'mru.
Takođe, sam model je bio sa dvoja vrata pa su zbog zakona morali da sklepaju i treća, koja u 97% ne rade tj vozači ih ne otvaraju jer posle ne mogu da ih zatvore, ili ispadnu pa bude havarično.

Sve u svemu, lepo su poslužili, vreme je za neke druge.
 
Sve što je u vezi sa politikom u Srbiji to je osuđeno da bude i automastki prokleto.
IK je u to vreme dosta radio sa MAN-om i to je trebalo forsirati, al Mercedes je bio žvaka za seljaka.

Nije Mečkina šasija loša,
naprotiv odlična je, ali nekako je bilo antiklimatično.
Simpatično mi je da su forsirali treća dvokrilna vrata po svaku cenu zbog poštovanja nekih propisa, a autobus nije poštovao prvi najbitniji propis, a to je da bude skroz niskopodan.
Sa druge strane sa takvim šasijama i modelom se vrši prigradski prevoz (potez 300/400) gde su na kraju i završili. Al umesto sa dvoje vratiju i boljim rapsoredom napraviše frankeštajna sa 3.
Poslednja "Mečka" za Đerdap je urađena sa 2 dvokrilna ulaza i nema nekih većih problema, čujem od ljudi koji rade tamo.. Održavanje tip top naravno, znači moglo je.
Taj autobus, nažalost, šansu nije imao protiv 15 godina starih polovnjaka sa zapada iako je po konfiguraciji sa 2 ulaza i visokim podom pozadi bio pogodan za većinu linija po Srbiji. Država se na sva usta hvalila Mercedesom, ali nikada nije ograničila uvoz tadašnjih E3.

Na kraju, sami smo zatvorili Ikarbus na neki način. Sećam se kada se na nekim forumima i grupama hvalila novapridošla Rakija pre manje od 10 godina kako je to vrh bus u odnosu na Ikarbus.
 
Kad si ga već spomenuo
IK112LE-4181200x900.jpg

Bar su završili proizvodnju low entry autobusa jednim lepim primerkom.
Nažalost, postaješ svestan nekih stvari tek kad tih stvari više ne bude. Juče sam ušao u zemunski M na liniji 3A. Nemam čestih prilika više da uđem i u jedan Ikarbus, al i ovaj me je dosta prijatno iznenadio. Iako ofucan, opet se oseća čvrstoća, konačno fina povoznost u odnosu na neke Turke. Prosto klizi, nije ni bučan, ide sa lakoćom što bi se reklo. Iako je samo šasija od MAN-a, znači i to, i to dosta znači. Danas smo mogli da imamo znatno poboljšane verzije na šasijama gde je motor D15 postavljen vertikalno. I sam bus je posto lep, pored silnih Turaka i enterijer mi sad izgleda lepše, iako je podolit propao pozadi. Klima ništa specijalno nažalost, al ni nešto lošija od Cobri kojima se vozim ovih dana. Verovatno bi klima mogla i bolje da radi. Čini se na kraju svega da smo ipak imali ozbiljnije autobuse nego što smo mislili. Dolaskom kilave konkurencije se to i te kako vidi. Uz otklon nekih nedostataka, M bi bio bliži Solarisu, nego većina turskih autobusa.
 
Poslednja izmena:
Ovaj autobus za HE Đerdap mi je bio prelep još kad se pojavio, poželeo sam da nam je ovo kolor šema u Beogradu. Miluje oči, mada verovatno je i do samog busa.
 
Шта би са овим аутобусима? Има годину дана од како су их пласирали; била је чак и САТ Плус емисија о њима, и ништа. Прашина је на то пала. Шта се са њима десило? Где су они завршили? Не виђам их по улицама Београда. Има их само десет у Новом Саду. Зар се није причало да ће набавити и за Београд?
 
To su autobusi JGSP Novi Sad koji ih je i kupio preko kredita EBRD-a. Rade najnormalnije u Novom Sadu.

EDIT. Pošto je poruka editovana, da odgovorim na edit. Nikada nije bilo priče da će doći u Beograd. Kako sam napomenuo, JGSP je raspisao tender za nabavku 10 električnih autobusa preko EBRD-a 2021. godine i na tom tenderu je pobedio Solaris i isporučio ih Novom Sadu.
 
Poslednja izmena:
Kad si ga već spomenuo
Pogledajte prilog 205342
Bar su završili proizvodnju low entry autobusa jednim lepim primerkom.
Nažalost, postaješ svestan nekih stvari tek kad tih stvari više ne bude. Juče sam ušao u zemunski M na liniji 3A. Nemam čestih prilika više da uđem i u jedan Ikarbus, al i ovaj me je dosta prijatno iznenadio. Iako ofucan, opet se oseća čvrstoća, konačno fina povoznost u odnosu na neke Turke. Prosto klizi, nije ni bučan, ide sa lakoćom što bi se reklo. Iako je samo šasija od MAN-a, znači i to, i to dosta znači. Danas smo mogli da imamo znatno poboljšane verzije na šasijama gde je motor D15 postavljen vertikalno. I sam bus je posto lep, pored silnih Turaka i enterijer mi sad izgleda lepše, iako je podolit propao pozadi. Klima ništa specijalno nažalost, al ni nešto lošija od Cobri kojima se vozim ovih dana. Verovatno bi klima mogla i bolje da radi. Čini se na kraju svega da smo ipak imali ozbiljnije autobuse nego što smo mislili. Dolaskom kilave konkurencije se to i te kako vidi. Uz otklon nekih nedostataka, M bi bio bliži Solarisu, nego većina turskih autobusa.
Ja bih da se nadovežem na Keshu
Završili su i proizvodnju zglobne N serije sa isto jednim lepim primerkom, Subotičkim IK-218N #108
Ne znam kako se pokazala novosadska serija za koju može da se kaže da je bila prototip zbog novougrađenog motora,ali što je sigurno da je #108 mašina i po,klima odlično hladi.
Jedina zamerka vrata,iako po meni lepa,nekvalitetna skroz,malo malo pa se nešto desi,podolit je idalje očuvan,vidim da kod beogradskih IK jako brzo propadne što me čudi naspram #108
Takođe je poslednji IK-112M #202 isporučen Subotici,ukoliko ne grešim.
I on je odličan,podolit na mestu,vrata kako tako,dok je i kod njega prisutna situacija toplotne izolacije pozadi i klime.A i ono djubre od displeja je riknulo pa su mu ugradili zeleni stariji flipdot.
Takođe prototip medjugradskog IK-312M se pokazao odličnim,prerušeni MAN lions intercity,sedišta turističke klase.A valjda je to i poslednji IK napravljen.
Uz malo volje i zelje,promene dobavljača vrata,i generalno zatezanju završne obrade,podolita,ubacivanja novih D15 motora bili bi to sasvim korektni autobusi.A i dizajn ne kaska previše za evropom uz malo korekcija.Nije mnogo falilo.
Forum pratim od neke 2017/2018 gde se pljuvao IK,dok nije došlo nešto još gore,naravno ni IK nije savršen,ali se vremenom sve pokaže.
 

Prilozi

  • IMG_1799.jpeg
    IMG_1799.jpeg
    252,1 KB · Pregleda: 145
  • IMG_1950.jpeg
    IMG_1950.jpeg
    248,9 KB · Pregleda: 148
  • A24AD75B-D01B-4493-9F62-0D61A727B59C.jpeg
    A24AD75B-D01B-4493-9F62-0D61A727B59C.jpeg
    227,1 KB · Pregleda: 141
Poslednja izmena:
Isporuka novog Van Hool-a iz Skoplja za nekog kupca preko okeana na Horgošu.

Pogledajte prilog 205375
Ovo je 90% identican model Americkom Prevostu, trebalo bi X3-45 2022 da mu je oznaka. Usput oni ovakve autobuse koriste za gradski saobracaj... Imao sam prilike da vidim sve verzije Prevosta, njima je razlika samo u dezenu sedista i konfiguraciji galerija, ostalo je sve isto.
 
Ta raskrsnica je odavno zrela za zabranu blokiranja, mada bi to samo prenelo kolonu i na deo do Kijevske ako uzmemo u obzir da je novi semafor kod Milana Kuča (inače postavljen baš na mestu gde bi zabranom levog skretanja u kombinaciji sa pristupnom rampom nalik onoj u sklopu stanice Mundet u Barseloni bio postignut optimalan efekat) prosto zakrčio sve do Petra Mećave.
Нема шта да било која раскрсница јесте или није за забрану блокирања. Пише све лепо у ЗОБС, члан 49. Предвиђена је и казна од 5000 динара, само да је неко наплати.
А колоне, ако тако гледаш, онда треба да се укину сви семафори, само онда нико у јутарњем шпицу не би могао да се укључи у Пожешку.
Колона до Кијевске већ постоји (не сад за време летњих одмора, али ето је опет од септембра). Буде некад колона и даље, од окретнице до Ђорђа Огњановића.
 
Danas sam vozeći se 23-kom kroz prozor izbrojao čak 4 zglobna Solarisa u nizu na privremenoj liniji 41A, od Skupštine do Mostarske Petlje. Odakle su ih iskopali toliko?
Sa jedne strane je lepo što na zamenskoj liniji ne vozi solo, sa druge strane je poražavajuće što na njoj u redovnom režimu ne voze zglobni trolejbusi. Jesu li ova vozila skinuli sa neke zglobne linije da menjaju 41 ovih par dana? Neka uvek mora da ispašta kada busevi menjaju trole, što je zadnjih godina postalo skoro svakodnevica.
 
Poslednja izmena:
  • Sviđa mi se
Reagovanja: nm_
Danas sam vozeći se 23-kom kroz prozor izbrojao čak 4 zglobna Solarisa u nizu na privremenoj liniji 41A, od Skupštine do Mostarske Petlje. Odakle su ih iskopali toliko?
Sa jedne strane je lepo što na zamenskoj liniji ne vozi solo, sa druge strane je poražavajuće što na njoj u redovnom režimu ne voze zglobni trolejbusi. Jesu li ova vozila skinuli sa neke zglobne linije da menjaju 41 ovih par dana? Neka uvek mora da ispašta kada busevi menjaju trole, što je zadnjih godina postalo skoro svakodnevica.
Ne znam kako ali zbog toga je bio 3319 na 6/83

Послато са SM-A530F помоћу Тапатока
 
Vrh