Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 258 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,8%

  • Ukupno glasača
    271
Nisam računao broj poluobrta, ali moguće da će povećati pravac uz to da ne bi bilo toliko ispadanja kao sad.
Na 307 sigurno neće jer je pre mesec ipo dana povećan poluobrt zbog radova na Smederevskom putu i sada je rešen dugogodišnji problem sa kašnjenjem po cenu manjeg broja polazak.
Inače linija 17 će umesto 128 polazaka od sutra imati 142 što je lepo pojačanje za preko 10% i verovatno će malo popraviti situaciju na liniji.
Nadam se pojacanju i 31 kada Strela uzme potez 100.
 
За почетак да се крпе остале зглобне јер и даље иду соло BMC кад нема зглобова.
 
Ja lično ne verujem, jer da im je stvarno u interesu to da urade već bi se to rešilo sigurno. Čitam baš na Facebook-u komentare vozača na to da Zemun uzima 18icu, Karaburci tvrde da kod njih fale vozači, a na Novom Beogradu će sad biti višak nakon predaje 18ice, tako da je sasvim realno da uzmu 95, ali opet, mogu i prebaciti vozače na Karaburmu.
 
Evo par fotki od mene malo usput telefonom, kontam da sam smorio više sa beljazganjem o Streli pa daj da razbijem monotoniju.
20240703_184117.jpg

20240703_184130.jpg

20240703_200117.jpg

20240703_201103.jpg

20240703_192526.jpg

20240703_181608.jpg
 
Jbt da li je realno da gradski autobus košta pola miliona :O :O :O
Poslednji put sam gledao cene buseva 2015 i tada je srednjepodni FAP solo bio 120 000 i to je bilo BEZOBRAZNO SKUPO. Slična cena je bila i sa Ikarbusom koliko se sećam.
 
Daj neko nek izvuče kolika je prosečna cena MAN-a i Solarisa, sigurno je neki grad iz Evrope uzimao nedavno, pa da se uporedi.
Imas na tenderima za potez 600, kao i 100 i 700 ponudu Mercedesa za svog Citara, solo je beše 295000, a zglobni 380000. Bmc zglob košta max 320000, ali je ovo čista pljačka zajedno sa lising kućom koja je odvalila ko zna koju kamatu, verovatno su tu išli na pola-pola. Zamisli da kupujes auto i da lizingom ili kreditom isti košta skoro duplo skuplje nego kešom. Pa niko živ to ne bi kupio.
 
Pisao sam skoro u nekoj temi. Na prošlom tenderu ponuda BMC-a je bila negde oko 343.000 evra po autobusu, s tim što je vrednost samog autobusa 279.500 evra, troškovi održavanja i popravki u toku garantnog perioda 24.600 evra, a troškovi lizinga nešto preko 38.000 evra po autobusu. Kao što Vinča reče, najveća ugradnja ide u troškove održavanja i lizinga. Održavanje i lizing odrađuju domaće firme. Nažalost za novi tender nemamo pojedinačne cene svake stavke, pa ne možemo da uporedimo.
 
Зато што је намештено.

На прошлом тендеру је Соларис (не увозник него Соларис као фабрика) поднео захтев за заштиту права и самостално дао понуду без лизинг куће због чега је и одбијен.
 
Kako se niko drugi nije javio na tenderu?
Zato što u roku koji je propisan za dostavljanje ponuda nije moguće odraditi svu potrebnu papirologiju i napraviti zajedničku ponudu sa bankom ili lizing kućom, osim u slučaju kada se unapred zna da će to biti uslov na tenderu.
Banka ili lizing kuća, po zakonu, moraju biti registrovani za obavljanje te delatnosti u Republici Srbiji, što dodatno otežava sačinjavanje ponuda potencijalnim stranim ponuđačima.
Čak je i Otokar tražio da se produži rok za dostavljanje ponuda, bez obzira što je za njih bio napisan tender, što pokazuje o kakvom kratkom roku se radi.
Za tender se interesovao i HIGER, odnosno njihov zastupnik, koji je uputio pitanje da li se na tenderu može učestvovati u zajedničkoj ponudi sa stranom bankom/lizing kućom, što je obzirom na zakon, GSP odbio.
 
Koliko je sve namešteno vidi se i po predviđenom rokovima pristizanja vozila. BMC već treba da krene sa isporukom za 120 dana, dok Otokar tek za 250, što je mnogo realniji scenario ako se nije već krenulo sa proizvodnjom. Bar Otokar dobismo umesto BMC-a za solaće, al opet sve pusto Tursko.
 
Vrh