Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.403
- Pohvaljen
- 3.155
Zato treba pratiti zlatno pravilo da u nedostatku novca za kršten novi zglob the next best thing ne bude kršina od 20 godina nego polovnjak najnovije generacije starosti 3-5 godina. Posebno uzevpši u obzird da pored visoke pouzdanosti i tehničke ispravnosti nije ni tehnološki zastareo, a ipak je značajno jeftiniji od novog ekvivalentnog (i nezanemarljivo od novog poluproizvoda). Tako da Strela nije sišla s drveta s Citarima, ali GSP jeste s Higerima i BMC, kao što je prethodno sa svim onim silnim Ikarbusima i BKM.Džaba ti stari zglob kada se pokvari na prvoj stanici,pa red vožnje nema svrhu.
Zemun je najviše propao i treba mu novih vozila.
Sećam se pre na #300 kada ti pošalju #75 #81 #84 pa dva crknu, moliš se da stave kojeg Conectosa.
Čekaš po 40 min u špicu.
Ne ponovilo se...
Bolje da nabave nove (polovne) hibridne Citare samo zglobne (sa istim brojem vrata kao solo Conecto), tim pre što na aerodromskim linijama treba obezbediti i veći prostor za prtljag. Ekspres linija na pola sata ne uslovljava eksploataciju trovratnih solo vozila sa malim prostorom za prtljag (poput Higera). Kada stajanje i brzina razmene putnika pri visokom opterećenju nisu prioritet treća vrata solo vozila ne znače ništa ako je prekoputa motor, mada bi zglob obezbedio sve - prostor za prtljag i stajanje i dodatna vrata posebno u slučaju zadržavanja ulazišta zbog teškog prtljaga, pri čemu bi ponudio i veći prostor u zoni zadnjih vrata, čime solo ne može da se pohvali.Slaće, samo da dodju novi Konekti u Beograd.
Zglob s troja vrata je tu idealan. Zapravo najracionalniji bi bio na zglobnoj aerodromskoj ekspres zameni za 70 koja bi bila rentabilnija od više slabijih linija budući da pokriva najvažnija presedačka čvorišta ujedno saobraćajući autoputem koji nudi višu srednju brzinu (više putnika preveženo brže, ali sa manje vozila, i to uz eliminaciju postojećih solo na 70). Aerodrom i Ikea svakako zaslužuju više. U Solunu od druge polovine 2000-ih do Ikee saobraća Citaro G, a do aerodroma u Atini Urbino 18 pa nema sumnje da je Beograd po tom pitanju zaostao.
Osim toga ne treba zaboraviti činjenicu da strelina konfiguracija solo sa dvoja vrata nije čak ni za 87, jer na takvoj liniji nije nužan ni broj sedišta niti tapacirung. Zapravo EMT Madrid raspolaže idealnom konfiguracijom za našu sekundarnu mrežu linija, bilo da se radi o trenutno solo liniji 53 (gasni zglob s drugim i trećim kliznim sa 40 plastičnih sedišta) ili slaboj lokalnoj 87 (gasni solo s drugim kliznim i 25 plastičnih sedišta). U svakom slučaju za razliku od "barebone" Conecta prilagodljiv Citaro ima potencijal da bolje pokrije lokalne potrebe pa mislim da prevoznici (uključujućži i GSP) ne bi trebalo tako olako da beže od Citara. Ako već nisu finansijski sposobni za nova ili veći broj kvalitetnijih vozila po punoj ceni mogu pribegavati manjim nabavkama novih (posebno u kombinaciji sa Conectom radi razvlačenja troškova) ili vićim brojem "skoro novih". Nema sumnje da se svi slažemo oko toga šta bi zaista trebalo izbegavati (BMC i sl.).