Odavno
@branik to rade. Pa ne mogu parkireri da proteraju sva vozila na pregled i pranje uveče. Ne ulazi u radno vreme, u smislu osam sati, jer tad i nisu na liniji. Dobijaju dodatno pola sata na smenu, bez obzira što to najčešće ne traje toliko. Pritom, većina vozača ima po smeni ispod 8h. Dobijaju pola sata dodatno fiksno na ime pauze, plus već gore pomenuto pranje i pregled vozila.
Nekad se radno vreme vozača računalo prema trajanju smene po turaži. Ujutru, od izlaska iz garaže, uve do vremena ulaska, po turaži. Sabirao se svaki sat i minut, a sve što bi prešlo preko mesečnog fonda sati (promenljiv, zavisno od broja radnih dana u mesecu i zavisno da li je vozač imao raspored sa 1 ili 2 slobodna dana) prebacivalo se u prekovremene. Svako zadržavanje duže, zbog kvara, zastoja, gužve, takođe je išlo u prekovremene.
Pri ulasku u garažu, vozač je bio u obavezi da dođe do pumpe i tu bi preuzimao parkirer. U Dorćolu, to je bilo ispred noćnog pregleda. Dešavalo se da iz raznih razloga dođe do zastoja, pa se naprave kolone. Nisam jednom ostavio trolejbus u Dobračinoj, čak i iznad Dušanove, pa peške do prvog sledećeg na redu, i onda sa njim do garaže. Na Nbg umelo je zaglavi u ulici ispred kapije. Na Karaburmi mi se to nije dešavalo.
Sve ostalo su radili parkireri - vozači sa zabranom vožnje, vozači po kazni i nekoliko stalno zaposlenih na tim mestima.
Kako shvatam šta kažeš, to je sada gratis od vozača. Onih pola sata je zakonska pauza koju moraju da imaju u toku radnog vremena. Kako u gradskom prevozu nije moguće da vozač i autobus negde odstoje, dodaje im se na ukupno radno vreme.
Ako je sve tako, što se čude što nemaju vozača?