Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 271 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 14 4,9%

  • Ukupno glasača
    285
Izgorela turska krsina u Novom Sadu , bas smo se usrecili i svaka čast za gradske čelnike šta nabavljaju
Ček ovde nisu još ni počeli. Veliki je ovo grad, dosta ih nabavljeno. Biće nažalost svega. Kolko vidim neki će se raspasti i pre nego što buknu. Ako je za utehu bar im točkovi još ne otpadaju, imajući u vidu koliko treskaju. Svaki taj udar od tvrdog naleganja karoserije trpe šrafovi. Ako ih slabije zavrnu ili ne daj bože dođe do zamora materijala provereno dolazi do belaja. Ne bi da baksuziram, ali ne bi me čudilo pucanje i karoserije oko osovina. Već smo imali cirkus s beloruskim trolama (misli da im je pucalo oko zgloba, isto od naprezanja) kupljenim za popunjavanje praznog prostora pogona Dorćol.
 
Jedno pitanje, da li neko zna gde sad vozi 3162, od 2014-2021 redovan na 65? Pitam onako, ako neko zna
 
Ko mi objasni zašto je taj gspforum bio tajan vodim ga na pivo. Svašta sam video u životu, pa i tajne forume ali za nezakonite stvari a ne za fotografije vozila GSP-a.
 
Због информација, дневника возила, задужења, посебних редова вожње за сваки полазак и свако возило на свакој линији као и инсајдерске информације везане за измене редова вожње које Соле преноси овде. Тако је било док нисам добио бан због глупог правила о фотографијама 2017.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Па нису то неке претерано важне информације.
 
Па нису то неке претерано важне информације.
Њима јесу јер ДЈП не даје те информације а притом они их набављају од клинчадије које се не скидају са грбаче возача и унутар погона. Њима то јесте важно само из њима добро познатог разлога. Зато је аутобуси.нет срећом пропао.
 
Pa morao je propasti kad smo nas dvojica otišli otud. Ostali su im samo urednici da se izdr...... jedni na drugima.
Zapravo, toliko su se trudili da odem, da sam im na kraju ispunio želju.
 
То ти је форум где не смеш да окачиш мутну слику јер "не доприносиш форуму" и аутоматски прете баном. Са друге стране, уредник форума Марко који слика телефоном без камере може све.

Греота што је пропао онолики архивски садржај али шта да се ради.
 
Беспотребна фетишизација редова вожње и распореда возила по линијама. Штета што се ентузијазам о јавном превозу свео на то, док се у свету ради на физичком очувању техничке баштине.
 
Kada sam dobio red vožnje jednog polaska na odredjenoj liniji, odmah mi je rečeno da ni slučajno ne delim to nigde, nije mi jasno zašto je to kao neka javna tajna
 
Беспотребна фетишизација редова вожње и распореда возила по линијама. Штета што се ентузијазам о јавном превозу свео на то, док се у свету ради на физичком очувању техничке баштине.
Dok su postojale reklame na vozilima, na dnevnom nivou je bila evidencija najmanje 20 - ak vozila da li je imaju i koja je u pitanju.

Drugo, od koga da očekujemo da se bavi očuvanjem tehničke baštine, kada GSP to radi tako da izgleda kao da je to čisto da bi se pisalo da kao eto imamo neki muzej javnog prevoza, a osim onih nekoliko slučajeva entuzijasta koji se mogu prebrojati na prste jedne šake, nikoga drugog toi ne interesuje. Čak i ove što drže autoklub oldtajmera u Majke Jevrosime, zabole da se nešto više uradi po tom pitanju, a lično bi i oni bili na dobitku time. No, o tome smo već pričali na temi o muzeju.

P. S.
Mogu da se ljute koliko hoće sadašnji i bivši radnici GSP -a i pišu kako nije sve tako kako se priča, ali stanje na terenu odaje potpuno drukčiji utisak.

P. P. S.
Čini mi se da je to bilo na staro gspbeograd.net forumu. Jedna žena je radila u GSP - u, na nekom administrativnom poslu koji se ticao održavanja vozila, i koja nam je javno pisala da slobodno prijavljujemo nedostatke, a da će ona da cima koga treba da se to odradi, što smo obilato koristili. Nakon izvesnog vremena je promenila posao jer joj je neko zbog toga napravio "pakao".​
 
Poslednja izmena:
Džabe je sve. U GSP, ali i privatnim prevoznicima stanje takvo da se samo zadovoljava forma. Prevoz postoji na papiru, u redovima vožnje, na nacionalnim mesijima.
U praksi, na ulici, stanje je mnogo drugačije i to najbolje znaju putnici i sami vozači, koji su, osim što voze te krševe, i prvi u redu na koje se sruči bes tih nezadovoljnih putnika.
Poznajem GSP od pre više od 20 godina. Kako ovde čitam, mentalitet se ni malo nije promenio, sammo sada izgleda da je stanje gore, jer kriza duže traje.
Kada sam došao u Dorćol 1994.najmlađi trolejbus imao je 2-3 godine, a najstariji 13-14. I smatrali smo da su svi raspadnuti.
Sada, 12 godina nije kupljen ni jedan. Ima ih toliko da je skoro nemoguće isključiti neki na duže vreme radi remonta. A taj nekadašnji, uspeo je da za tih nekoliko godina koliko sam radio, remontuje veliki broj. Danas je toliko gore stanje u privredi da je nemoguće naći firmu koja bi bila u stanju da istovremeno radi više vozila i mesečno izbacuje 2-3, kako je bilo krajem devedesetih. I to su radile dve firme i treća se zahuktavala.
Ista priča se događa i sa autobusima. Pre desete godine rada potreban im je solidan remont kako bi im se produžio vek za još toliko.
Poimanje ispravnog vozila u Beogradu je na nivou osnovnog - egzistencijalnog: da može samostalno da ide i eventualno stane. O pouzdanosti, o bezbednosti, ekologiji, estetici, higijeni i dostajnstvu putnika, vozača i samog grada čiji su deo, ni reči.
Ma kakva vozila bila, ako se paze, ne neguju, ne samo osposobljavaju da idu, brzo se uproseče i liče sva jedna na druga, bez obzira na starost.
Imalo je u prošlosti i dobrih primera domaćinskog odnosa prema voznom parku. Karaburma je u drugoj polovini devedesetih bila primer toga, a Dorćol i tada i sada, upravo suprotnog.
Kad svi u GSP budu shvatili da od svakog vozila hleba jedu, da im je svaki polazak važan, da im autobusi ne padaju sa neba i da ta vozila nisu ničija, već svih nas, a da su njima data na upotrebu za opšte dobro, kako bi iz toga zaradili za sebe i svoje porodice, biće bolje. Tek tada. A do tada će mnogo vode proteći ispod još nekog srušenog mosta.
 
Upravo naišle 3 25-ice kod Bulevara Peka Dapcevica, a nema nijedne 50-ice, toliko o svakom redu vožnje, a 50-ica ima duplo češći interval od 25
 
Dok su postojale reklame na vozilima, na dnevnom nivou je bila evidencija najmanje 20 - ak vozila da li je imaju i koja je u pitanju.

Drugo, od koga da očekujemo da se bavi očuvanjem tehničke baštine, kada GSP to radi tako da izgleda kao da je to čisto da bi se pisalo da kao eto imamo neki muzej javnog prevoza, a osim onih nekoliko slučajeva entuzijasta koji se mogu prebrojati na prste jedne šake, nikoga drugog toi ne interesuje. Čak i ove što drže autoklub oldtajmera u Majke Jevrosime, zabole da se nešto više uradi po tom pitanju, a lično bi i oni bili na dobitku time. No, o tome smo već pričali na temi o muzeju.

P. S.
Mogu da se ljute koliko hoće sadašnji i bivši radnici GSP -a i pišu kako nije sve tako kako se priča, ali stanje na terenu odaje potpuno drukčiji utisak.

P. P. S.
Čini mi se da je to bilo na staro gspbeograd.net forumu. Jedna žena je radila u GSP - u, na nekom administrativnom poslu koji se ticao održavanja vozila, i koja nam je javno pisala da slobodno prijavljujemo nedostatke, a da će ona da cima koga treba da se to odradi, što smo obilato koristili. Nakon izvesnog vremena je promenila posao jer joj je neko zbog toga napravio "pakao".​
У Европи, и то целој, од Енглеске преко Чешке и Пољске до Русије постоје озбиљна друштва ентузијаста која се баве чувањем старих возила јавног превоза, не само аутобуса већ и тролејбуса. Код нас нажалост нема тог нивоа техничке културе нити финансија код заинтересованих али ни слуха надлежних.
 
A i šta vredi da si entuzijasta i da skupiš pare, pa kada to središ, možeš da biraš ili da držiš kod sebe ili da predaš GSP - u.
 
I da se pojave entuzijasti, pitanje bi bilo šta posle?
Ljudi su već pokretali akcije i inicijative, ali posle njih nikoga nije bilo da preuzme "energiju".

Pa pogledajte ovu dečurliju danas, ne zanimaju ih i zbivanja o temama koje se tiču direktno njih, a kamoli i o vozilima javnog prevoza.

U NL, postoje različite organizacije i fondacije oko starih vozova i vozila javnog prevoza.
U Železničkom muzeju u Utrechtu volontira dosta mladih, postoji jedna ogromna "Trainspotting" zajednica u čitavoj državi gde jedni drugima dojavljaju različite vozove.
Isto važi i za muzej tramvaja u Amsterdamu, uspeli su da sačuvaju svaki tramvaj iz gotovo celog postojanja ove mreže, u sezoni organizuju vožnje itd..

Tamo roditelji vode svoje klince da gledaju vozove i tramvaje, slikanje uopšte nije strano, dok ovde da klinac uzme kameru i slika javni prevoz/vozove odmah ide etiketa "Čudaka" i dižu se razno razni psiholozi i pedagozi kako bi "izlečili" dete od te bolesti:p

Pišem sve iz iskustva u vidu mene dok sam bio puno manji, sve dok ne bude bilo klinaca i dok se mentalitet ne promeni nema ništa od čuvanja baštine.
 
Да код нас неко оде у неки музеј и понуди се да волонтира верујем да би га гледали као будалу.
 
Dokle god stvar ne povuku oni koji bi trebali, tu pre svega mislim na ove u Majke Jevrosime, nema ništa od nekog normalnog muzeja automobilizma i gradskog prevoza. Tada bi se i neke stvari u GSP - u promenile, naravno ne nešto radikalno, ali u nekom manjem obimu. Zato ćemo neke stvari moći da gledamo samo na fotografijama kniga koje su napisali entuzijasti, i da umesto kustosa koji nam pokazuju uživo eksponate, da čitamo o onome čega više nema u tim istim knjigama.

Ono što je primetno je da se razne pešačke ture razgrabe neverovatnom brzinom, i to otprilike ti pročitaš objavu u novinama i okreneš broj da se prijaviš, a ono već sve popunjeno. I u 95% ti što se prijavljuju za te ture su stariji ljudi.​
 
Музеј аутомобила се ограничио на аутомобиле. А ни немају услове за чување аутобуса. ГСП има све услове, али неког баш брига за то, прече им да баце паре на онај фалсификат трамваја на коњску вучу, па после да плате и застакљивање истог, док им у истом дворишту иструлио последњи Санос. Знали су тако и да среде за филм Београдски фантом по један Санос и Ик-111 и офарбају их у зелено, и на крају да их исеку уместо да их сачувају као филмске реквизите.
 
Vrh