Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
A šta bi GSP trebalo po vama tu posebno da radi? Može da se za promenu da konkretan odgovor? Da nije kriv možda što se to nešto razlokalo, a novo je? Jedina obaveza mu je da piše kome treba, i da se potom postupa po reklamaciji. Na novom vozilu ne sme ništa da se raspada, niti otpada. Zato postoji garancija. Nisu mehaničari GSP-a plaćeni da krpe fabričke greške u garantnom roku. Za promenu bi mogli da prestanu da nam uvaljulju svakakve poluproizvode, a ispada na kraju da su LE, i solo M prilično ozbiljni autobusi u poređenju sa BMC-om i Higerima. Solo M-ovi evo sedma godina, LE-ima osma. Nisu ni to sjajna vozila, al vala BMC je isporučio međusobno toliko različita vozila da to nije normalno. Danas jedan na 23-jci i ok, utegnut i sastavljen, drugi na 88-ici bože sačuvaj. Trese i lupa solidno u kombinaciji sa promenljivom bukom mehaničkog sklopa, al ne od HPV-a, ili ne znam čega, već se sam zvuk menja čak i na leru. Nije nam održavanje sjajno, al to pljuvanje više za sve i svašta postaje baš degutantno.
 
A šta bi GSP trebalo po vama tu posebno da radi? Može da se za promenu da konkretan odgovor? Da nije kriv možda što se to nešto razlokalo, a novo je? Jedina obaveza mu je da piše kome treba, i da se potom postupa po reklamaciji. Na novom vozilu ne sme ništa da se raspada, niti otpada. Zato postoji garancija. Nisu mehaničari GSP-a plaćeni da krpe fabričke greške u garantnom roku. Za promenu bi mogli da prestanu da nam uvaljulju svakakve poluproizvode, a ispada na kraju da su LE, i solo M prilično ozbiljni autobusi u poređenju sa BMC-om i Higerima. Solo M-ovi evo sedma godina, LE-ima osma. Nisu ni to sjajna vozila, al vala BMC je isporučio međusobno toliko različita vozila da to nije normalno. Danas jedan na 23-jci i ok, utegnut i sastavljen, drugi na 88-ici bože sačuvaj. Trese i lupa solidno u kombinaciji sa promenljivom bukom mehaničkog sklopa, al ne od HPV-a, ili ne znam čega, već se sam zvuk menja čak i na leru. Nije nam održavanje sjajno, al to pljuvanje više za sve i svašta postaje baš degutantno.
Zao mi je sto si napisao tekst, a ja mogu da ti odgovorim jednom recenicom. Neka pozovu ljude iz tog famoznog BMCa neka pogledaju sve to i nek vide kakav krs su nam poslali, i nek salju po 5-10 komada natrag da ih dotegnu/poprave da budu kako treba.
 
Misliš da ne pozivaju? U interesu nam je da nam vozila stoje, i da se iščitava po nekoliko rečenica iz putnog naloga na noćnom preglu. I za solo BMC je bilo brdo reklamacija, između ostalog i na lošu vuču. Odgovor iz servisa, pa znate gradska vožnja, pa EGR, pa ovo, pa ono. Ne, gradski autobusi rade inače na autoputu🙄 Poznato je i kako je Higer imao ovlašćeni servis ovde od prvog dana, a uvalili nam 174 njihova autobusa. Kad si malo u toj nekoj tematici, shvatiš koliko je bitan ovlašćeni distributer sa sve servisom. SDT dere na profakturama, al bar odrade posao, i jesu kako tako ozbiljna firma.

Ma u redu je, znamo da GSP nista nije kriv i da nema saznanja. ™

Ne izvrći molim te ono što sam napisao. Tražio sam konkretan odgovor, a ne spinovanje. Kartoni i papiri su nabijeni kod mnogih Akia, i ostalog svakolikog turskog krša. Misliš da ne bi rešili da su mogli to pametnije? Kad ne leže kako treba, što će reći da ne može se zategne ili ušrafi, jedino i što možeš jeste da nabiješ nešto da se ne razloka još više, i da bukom ne probija glavu. N seriju unutra ni bog otac ne bi sastavio, a kamoli GSP. No dobro, sve je tačno kako se ovde piše. GSP je glavni krivac za opšte rasulo u javnom prevozu ove naše prestonice. Ja mu dođem njegov drveni advokat bez argumenata, koji eto lupeta napamet, a sa ciljem da vas sludi i dezinformiše.
 
Nije na meni da ucim GSP kadrove kako se odrzava autobus. A gledam ih vec 30 godina kako ni jednu plasticnu masku nisu u stanju da zasrafe kako treba nego nabiju eksercinu i sve ucine jos rasklimanijim i gorim.

Za tebe ne mislim da si drveni advokat GSPa, stvar je sa tobom dosta kompleksna (nije crno-bela) i zato sam u onom jednon postu na temi "Naplata" i napisao nesto u fazonu "Kesha je posebna prica".

Problem je sa tobom sto imas postove koji zvuce kao klasicna GSP saopstenja za javnost. Kapiram ja da je to preduzece za koje radis, samo sto niko od tebe ne ocekuje da kazes "jeste, svi u GSP su za odstrel". Ali se ocekuje da priznas da je preduzece rasulo i sramota, vazda bilo i bice.

I svakako se ne ocekuje da na pisanje da Beogradske autobuse u komadu drze kartoni, izolirke, ekseri i kanapi, pises "a sta biste vi?" Sta bih? Pa za pocetak kadrove koji ne resavaju svaki problem kao neandertalci (uzmi cekic i zavali eksercinu posred), kadrove koji ne drpaju delove i kadrove kojima ne nestaju citava vozila iz pogona a jedino sto oni umeju da kazu je: 1) "nemamo saznanja" i 2) "to je zato sto se ne placaju karte".

Dalje, cinjenica da si ti, isto kao i ostatak Moralnog copora, kada se povela prica o neplacanju karata i bunru, brze bolje docekao da izrecitujes osude, a izignorisao deo koji se osvrce na to da, uz putnika, i prevoznik ima odredjene obaveze kojih se ne pridrzava... takodje govori neke stvari. Nisi nio nesnosan i licemeran koliko neki drugi clanovi, ali si isto kao i oni prvo izrecitovao osude za neplacanje, pa izgovore za GSP, i na kraju primenio cutologiju i sklanjanje sa teme svaki jbni put kada bi se podsetilo na cinjenicu da u ugovoru izmedju putnika i prevoznika, postoje neke obaveze i za prevoznika.

Tako da ne znam sta ocekujes od mene nakon svega toga. Da ti napisem "Jeste Kesho, svi su na svetu krivi osim GSPa, prevoz je nikad bolji, svi problemi u JGPu koji postoje, postoje zbog neplacanja (neplatise kradu delove i autobuse), hapsiti svakoga bez karte, a odlikovati svakog GSPovca koji usmrti dete ili bokom Solarisa odvali nesto/nekog i na primedbu povodom toga metav ladan sleze ramenima"...

I tvoje vecito skretanje teme sa GSPa na privatnike isto potvrdjuje da niste u stanju kao kolektiv da priznate gorku istinu. Rodjace, pa ja kad sam pisao na ovom podforumu da je Tamnava Trans najgore smece od preduzeca koje treba ugasiti i najuriti iz Beograda, ti i i nekolicina drugih ste to iskulirali. I, sta ocete sada? Da kudim njih a vi na to da cutite, a kada kudim GSP, na to da reagujete a ja ds povlacim reci jer vas to zulja? Epa nece moci.
 
Poslednja izmena:
Inace, dok mi ovde bistrimo ko je veci neandertalac, da li GSP ili Tamnava (jer to je inace presudna stvar, to saznanje ko je najgori a ko drugi najgori) eno u Pogonu Karaburma vam upravo stoje parkirani BMCovi sa upaljenim farovima, svetlima u salonu i migavcima.

Imam cak i fotke ali sam slikao iz autobusa pa su em mrljave em sa odsjajem. Ali imam, za slucaj da mi neki Neverni Toma ne veruje. Dakle Pogon Karaburma, strana ka Visnjickoj, 20ak BMCova sa sve salonima, farovima i migavcima upaljenim i bljestecim.

Pa bih voleo da cujem ima li neko racionalno objasnjenje zasto prazni autobusi parkirani u depou stoje sa svim tim svetlima, cak i sa trepcucim migavcima? Posto ja imam teoriju ko je to naredio i zasto, ali evo da ne bude da pricam napamet i kudim tako sjajno preduzece, reko da pitam ovde o cemu se radi. I da li je to racionalno i normalno ponasanje, da vozila koja se i inace tesko i sporo pune, se ostavljaju preko noci sa svim mogucim svetlima, ne bi li se akumulatori ispraznili? I ko je kriv za to, jel isto putnici i neplatise?

Mislim kad me vec vuces za jezik i opet pocinjes sa apologijom jednog od najgorih preduzeca u zemlji, a prethodno si iskulirao sve za tebe nelagodne cinjenice da, po potpisanim ugovorima, i taj GSP ima neke obaveze kojih se ne pridrzava. Pa evo, sad kad opet pricamo, evo da pitam, ko vam je pa sad kriv sto vasi vajni kadrovi namerno i namenski pale svetla na vozilima koja stoje parkirana? I da li je to normalno i racionalno.
 
Poslednja izmena:
3468 na 311
IMG_20230219_163634.jpg
IMG_20230219_163653.jpg
IMG_20230219_163733.jpg
IMG_20230219_163827.jpg
IMG_20230219_163831.jpg
 
@Bender Rodriguez
Vidi, ja sam vrlo svestan da u GSP-u nije sve bajno i sjajno, al ne mogu da ulazim u raspravu sa tobom, ako si stava da je u toj firmi sve težak raspad, bezakonje, nerad itd. Mislim, sa tako isključivim stavom nema zdrave diskusije. I još kažeš tako je uvek bilo i biće. Shvataš li ti da direktno tvrdiš da većina zaposlenih u toj firmi nije nizašta, a ja tamo evo pa 13 godina skoro? Dozvolio bi sebi da radim u najvećem raspadu od firme u celoj Srbiji? Shvataš koliko mi je besmislena rasprava sa tobom u ovoj temi konkretno? Znači, treba da priznam da nismo nizašta kolektivno kao firma, i na kraju da sam svojih 13 godina tamo uludo potrošio, i to sve pazi, na jednom forumu. Previše od mene tražiš. Nemam nameru da se ovde ikome ispovedam, a još manje pravdam.

Nisam nikakav ćutolog, ako na nešto prosto nemam šta da dodam. A ovde je konkretno izneta optužba na račun GSP-a, a tiče se potpuno novih vozila. Rekao šta sam imao povodom toga i to je to. To što si video na Karaburmi, stvarno ne znam o čemu se radi, niti mogu biti upućen u sve i svaku pojedinost, jer prosto ima nas 5800 u toj firmi. Da znam, informisao bih vas, al pod uslovom da ne štetim firmi u kojoj radim. To valjda bar nije teško razumeti.
 
Moja pisanja o GSPu su samo reakcije na pisanja vas pojedinaca da je neplaćanje karte u 2023. razlog zašto je GSPu raspadu još od 2015.

I vi opet nastavljate sa praksom da izbegavate da afirmišete činjenicu da i prevoznici imaju neke obaveze, a ne samo putnici. A da ih se ne pridržavaju već godinama.
 
Evo jutros opet nije realizovan polazak u 06:58,sa Terminusa Boleč pa je nesrećni #3212 na sledećem bio prepun na drugoj stanici.
Bitno da idu po dve 302. prateći se bez razloga.
14 min čekanja, bravo za SP Košmar 🤬
 
Evo jutros opet nije realizovan polazak u 06:58,sa Terminusa Boleč pa je nesrećni #3212 na sledećem bio prepun na drugoj stanici.
Bitno da idu po dve 302. prateći se bez razloga.
14 min čekanja, bravo za SP Košmar 🤬
Zakinu jedan polazak na liniji, nadas se da će sad bar postojati red voz je i da će se postovati, ali od toga nema ništa. Zanimljiva je činjenica da je linija 307 2015 imala 93 polazaka dnevno, sada ih ima 73, sto je za preko 20% manje polazaka, a ljudi je sve više, kako u Vinci, tako i u okolnim naseljima gde kupi putnike
 
Nije to ništa veruj mi, 601 2013.-2015. imao 171 polazak a sad 117 što je za tačno trećinu manje, a po poslednjem popisu stanovništvo u Surčinu se uvećalo za 3000
 
Joj boze...citao sam danas clanak od pre dva dana na jednom informativnom sajtu I nadjem na pasus: "Linije gradskog prevoza putnika koje su imale visok nivo opterećenosti (linije koje su beležile veću popunjenost i linije koje imaju velike izmene putnika duž trase linije) su linije 17, 23, 27, 31, 65, 83 i 95. Uključivanje novih vozila na komprimovani prirodni gas uticalo je na povećanje pouzdanosti rada vozila ovih linija, tako da one sada beleže zadovoljavajući nivo opterećenosti". Kako su BMC autobusi uticali na smanjenje opterecenosti na ovim linijama?
 
Ali ljudi kako ne shvatate da je brojač putnika pokazao...
Na 601 je više uticalo produženje trase do Galerije, sa istim brojem vozila kao 2013.-2015. je imao 141 polazak, znači za 30 manje, ali su u septembru skinuli 3 vozila i sada smo ostali na 117, verovatno se malo smanjio broj putnika to što kažeš zbog 860I i 860MV, ali ne verujem da su baš toliko smanjili broj putnika da bi se toliko linija oslabila
 
@Lazar B.
Manji broj solo vozila na pomenutim linijama. Mada bih ja dodao i 18, 37, 46, 75, 78, 85, 88, 89. Ovo što se tiče opterećenosti.
 
Ma 52 samo kruzna Ace Joksimovica, Ratka Mitrovica, Jablanicka, Trgovacka sa dva solo vozila. Oni su i onako samo predgradje Zarkova, nasi vinogradi i kada se obnovi opstina Zarkovo da dodju do centra opstine. 😉
 
E sad baš i 56 i 53X linije. Od Jablaničke, koja ono jest na Ceraku, al realno daleko za većeg dela naselja, pa do pred Labudovo brdo gore pomenute linije nemaju niti jednu stanicu. Oko Ceraka ima dosta linija zaista, al ništa čudno za ne baš malo, i raštrkano naselje. I Mirijevo ima dosta linija, al nisu baš sve lako dostupne iz svih delova Mirijeva. Ne vidim razlog da 52 toliko bode oči, a što reče Došljak, gomila linija za Resnik ne bode, sa sve činjenicom da imaju i direktnu liniju sve do Bloka 45, plus BG voz. Čak i 504 nema tako loš takt. Takođe, jer baš nikome ne smeta gomila linija, koje idu faktički kroz ništa, a od GO Rakovica do okretnice u Kneževcu? 3, 37, 47, 94, 504, 505, i plus 54 i 501. Toliko linija nemaju ni mnoga, u pravom smislu te reči, naselja. Od gore pobrojanih, čak četiri su vrlo frekventne, a kroz naselje Kneževac idu samo 42 i 502, 501 može i da se ne računa. Prolazne linije za Resnik ajde, moraju tuda da prođu, kao i trojka jelte, al bar 37 može pametnije da se iskoristi, a ne da vozi vazduh to parče svakodnevno. 504 je i ovako veza BIG Rakovica sa Vidikovcem. 52 je još najmanji problem u opštem iskrošćenju linija u Beogradu. Bar u nekim delovima ide potpuno sama, i služi svrsi i te kako. Zna da bude i vrlo dobro popunjena, a za razliku od nekih gore pomenutih linija, koje od Rakovice do Resnika često voze maglu, khm 94.
Linija je takva da vadi mnoge druge u špicu sve do Žarkova, pri čemu predstavlja jedinu zglobnu vezu u Ace Joksimovića pa se zato praktičnost vozila 1/3 manjeg kapaciteta celodnevno punom trasom dovodi u pitanje. Diskutabilna je kako rotacija vozila s 53 (koja inače ne pokriva ni celu Požešku, kamoli da zakači Žarkovo, spašavanje 37 sve do Jablaničke i da ne pominjem) tako i skraćeni obrti do Banovog ili Žarkova opsluženi manjim vozilima. U pravu si za pojedina naselja koja su bolje prostorno pokrivena od Banovog Brda. Ta priča o prelasku na drugu liniju tamo ne pije vodu usled udaljenosti stajališta "tranzitnih linija" na magistrali. Dodavanje stajališta svim linijama na uskom putu (dve trake) bi usporilo pravac. U svakom slučaju veća intervencija na 52 izazvala bi pomeranje bar iovako dugačke i preopterećene 56.

Vezano za 37, više smisla ima da pokrije Miljakovac nego Kneževac, i to Vareškom preko stanice Rakovica. Kad se uvede metro mogao bi 85 do Gornjeg grada (što da ne troosovinac prilagođenom trasom). Ostatak bi mogla pokriti recimo 105 do aerodroma.
Malopre BMC na 23, svaki drugi panel, zaboli karton između panela i okvira da ne lupa...
Pa i to je nešto ako uzmemo u obzir koliko se dotični proizvođač "potrudio". Imajući u vidu svojstva odabranog materijala traženih dimenizija (uvijanje tanke plastike) za izbegavanje neželjenih posledica poput lupanja nije potreban tim astrofizičara, samo ljudi spremni na da prevaziđu izazov. Teško bilo na kritičnim mestima upotrebiti zaptivfku poput gume, sunđera ili čičak trake.
Zao mi je sto si napisao tekst, a ja mogu da ti odgovorim jednom recenicom. Neka pozovu ljude iz tog famoznog BMCa neka pogledaju sve to i nek vide kakav krs su nam poslali, i nek salju po 5-10 komada natrag da ih dotegnu/poprave da budu kako treba.
Da postoji zakon o debarmentu vratili bi oni ceo vozni park ne na doradu već bespovratno, uz šta bi još morali da vrate novac u iznosu smanjenom prema stopi amortizacije. Pa nek ukidaju linije dok ne realizuju novi tender za normalna vozila.
Misliš da ne pozivaju? U interesu nam je da nam vozila stoje, i da se iščitava po nekoliko rečenica iz putnog naloga na noćnom preglu. I za solo BMC je bilo brdo reklamacija, između ostalog i na lošu vuču. Odgovor iz servisa, pa znate gradska vožnja, pa EGR, pa ovo, pa ono. Ne, gradski autobusi rade inače na autoputu🙄 Poznato je i kako je Higer imao ovlašćeni servis ovde od prvog dana, a uvalili nam 174 njihova autobusa. Kad si malo u toj nekoj tematici, shvatiš koliko je bitan ovlašćeni distributer sa sve servisom. SDT dere na profakturama, al bar odrade posao, i jesu kako tako ozbiljna firma.



Ne izvrći molim te ono što sam napisao. Tražio sam konkretan odgovor, a ne spinovanje. Kartoni i papiri su nabijeni kod mnogih Akia, i ostalog svakolikog turskog krša. Misliš da ne bi rešili da su mogli to pametnije? Kad ne leže kako treba, što će reći da ne može se zategne ili ušrafi, jedino i što možeš jeste da nabiješ nešto da se ne razloka još više, i da bukom ne probija glavu. N seriju unutra ni bog otac ne bi sastavio, a kamoli GSP. No dobro, sve je tačno kako se ovde piše. GSP je glavni krivac za opšte rasulo u javnom prevozu ove naše prestonice. Ja mu dođem njegov drveni advokat bez argumenata, koji eto lupeta napamet, a sa ciljem da vas sludi i dezinformiše.
Čak mislim da su to uradili zbog žalbi vozača, u izostanku trajnog rešenja. Ajde zveči putnicima pola sata, al zaposlenima celu smenu? Mnoge su vojske mučile zvukom. To je bre prava tortura, u ovom slučaju ponajviše dela zaposlenih. U to nema sumnje. Samo neko da ih tuži pa da vidiš skandal kakav bi izbio.
Joj boze...citao sam danas clanak od pre dva dana na jednom informativnom sajtu I nadjem na pasus: "Linije gradskog prevoza putnika koje su imale visok nivo opterećenosti (linije koje su beležile veću popunjenost i linije koje imaju velike izmene putnika duž trase linije) su linije 17, 23, 27, 31, 65, 83 i 95. Uključivanje novih vozila na komprimovani prirodni gas uticalo je na povećanje pouzdanosti rada vozila ovih linija, tako da one sada beleže zadovoljavajući nivo opterećenosti". Kako su BMC autobusi uticali na smanjenje opterecenosti na ovim linijama?
Većom izlaznošću na osnovu brojnosti, imajući u vidu da su dokrajčili gomilu zglobova i pre isporuke novih. Da su uzeli isti broj, uzevši u obzir starost učestalost kvarova bi bila još i veća, što je poražavajuć podatak pri bilo kakvom pokušaju obnove.
 
IMG_20230221_172617_edit_9252138127928.jpg
IMG_20230221_173352.jpg
IMG_20230221_171646.jpg
IMG_20230221_171404.jpg

IMG_20230221_171218.jpg


To je taj napredak u GSP
Garažni broj 936, vozilo skroz trulo još malo gledaće nam cipele ljudi sa ulice, instalacije od signalitaicje neobezbedjene struja na dohvat ruke,
Ovo je vrhunac za sad koji sam video od Zemuna svaki dolazak je avantura za sebe, beda jedna kako prevoze Zemunce i ne treba niko više da plaća kartu i da baca pare, ovo je dno dna od te firme.
 
Vrh