Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
A trola ubrzava kao tesla.
To ne shvatam koja je fora. Je l' u trolama ima samo 0 i 1? Stop i ful gas ili šta... Svaki put kad sam u troli "majstor" nabode gas kao da mu je poslednji krug i hoće što pre da završi smenu. Isto i danas, zamalo pogiboh kad sam hteo da se otkucam, odeee...
 
Uglavnom svi u gradskom voze tako. Autobus, trolejbus, svejedno, gas do patosa... Samo, autobus ne može tako. Trolejbus još plus nema ništa izmwđu motora i menjača, a motor električni... I zavrti se obmah i još se oseti jak udarac u diferencijalu. Nw mora tako, ali to nam je realnost.
 
Jutros sam posle par godina ušao u GSP autobus, srećom na kratko.
Novi BMC na gas na 17ci, prepodnevni sati, vikend, bez gužve i u saobraćaju i što se tiče putnika, što se busa tiče, koliko para toliko muzike, jeftina rešenja, ali još uvek novo pa kako tako prihvatljivo. Ono što nikako nisam skapirao, vožnja gas-patos, gde apsolutno nema nikakve potrebe. Svako kretanje iz stanice je punim gasom, kočenje naravno bez pomoći ručne komande retardera.
Vrhunac je bio u Omladinskih brigada do skretanja u Bul.Zorana Đinđića od stanice otrpilike ima 300m, kreće punim gasom, žena koja je htela da se otkuca umalo nije pala na leđa i potom naglo kočenje na semaforu na kome je bilo crveno svetlo, što je mogao da vidi još kad je kretao sa stanice.
Jasno mi je da je kadar svake godine sve gori i gori, ali nikako ne mogu da prihvatim činjenicu da neko ima takav odnos prema vozilu koje mu i sutra treba zaraditi platu (parče hleba). Videćemo da li će biti bolja situacija ako redukuju uslove za polaganje D kategorije.
 
Redovan auto sa 3/403, #3237, danas je bio u poseti na 57ici..

Fino ubrzava, bas kida uzbrdo kako ide.. Ova serija u Kosmaju je svetlosnim godinama bolja u odnosu na 112M koji su u Zemunu ili npr M&M-u..

Bas su u isto vreme stajali neki M&M-ov 112M(trebalo bi da je P41713) i ovaj #3237 jedan pored drugog.. skroz drugaciji zvuk motora imaju usled odrzavanja... GSP-ov mnogo bolje izgleda od privatnog..

Evo i par fotkica sa okretnice na Brdu..

Jedan detalj koji ce mozda nekima zapasti za oko je prednja leva felna, ofarbana je u crveno. Ovde je bilo price bas o tome pre nekog vremena, ne secam se tacno sta ste diskutovali jer prethodnih par meseci nisam toliko aktivan ucesnik ove teme kao nekad ranije. Cini mi se da je @Toma pokrenuo diskusiju o tom farbanju.. Zanimljivo je sto je npr na ovom 3237 samo prednja leva felna crvena, dok desna prednja nije, ona je i dalje siva/crna.. Takodje sam primetio i da 3225 ima isto prednju levu crvenu, ne znam da li je i kod njega samo jedna crvena.. Nisam ga video sa desne strane jos..

ZCXI1tA.jpg


SPZbya7.jpg


BtVZwxk.jpg


A9K8sKu.jpg
 
Redovan auto sa 3/403, #3237, danas je bio u poseti na 57ici..

Fino ubrzava, bas kida uzbrdo kako ide.. Ova serija u Kosmaju je svetlosnim godinama bolja u odnosu na 112M koji su u Zemunu ili npr M&M-u..

Bas su u isto vreme stajali neki M&M-ov 112M(trebalo bi da je P41713) i ovaj #3237 jedan pored drugog.. skroz drugaciji zvuk motora imaju usled odrzavanja... GSP-ov mnogo bolje izgleda od privatnog..

Evo i par fotkica sa okretnice na Brdu..

Jedan detalj koji ce mozda nekima zapasti za oko je prednja leva felna, ofarbana je u crveno. Ovde je bilo price bas o tome pre nekog vremena, ne secam se tacno sta ste diskutovali jer prethodnih par meseci nisam toliko aktivan ucesnik ove teme kao nekad ranije. Cini mi se da je @Toma pokrenuo diskusiju o tom farbanju.. Zanimljivo je sto je npr na ovom 3237 samo prednja leva felna crvena, dok desna prednja nije, ona je i dalje siva/crna.. Takodje sam primetio i da 3225 ima isto prednju levu crvenu, ne znam da li je i kod njega samo jedna crvena.. Nisam ga video sa desne strane jos..

ZCXI1tA.jpg


SPZbya7.jpg


BtVZwxk.jpg


A9K8sKu.jpg
Zanimljivo bas retko M posalju na 57,tu je obicno higer redovan a pre dolaska higera #3225 i 146
 
Jedan detalj koji ce mozda nekima zapasti za oko je prednja leva felna, ofarbana je u crveno. Ovde je bilo price bas o tome pre nekog vremena, ne secam se tacno sta ste diskutovali jer prethodnih par meseci nisam toliko aktivan ucesnik ove teme kao nekad ranije. Cini mi se da je @Toma pokrenuo diskusiju o tom farbanju.. Zanimljivo je sto je npr na ovom 3237 samo prednja leva felna crvena, dok desna prednja nije, ona je i dalje siva/crna.. Takodje sam primetio i da 3225 ima isto prednju levu crvenu, ne znam da li je i kod njega samo jedna crvena.. Nisam ga video sa desne strane jos..

Da, ja sam to pomenuo kad sam napravio to na Urbinu #3016, i kad se generalno vodila diskusija o kolor šemama kroz istoriju i danas.
Meni je to iskreno jako lep detalj i voleo bih da GSP uzima tako nešto u narednim nabavkama autobusa. Primer farbanja tog prstena imamo recimo kod MZA Varšava, i meni to baš lepo stoji na njihovim vozilima. Dok recimo ne volim ono što radi Zegreb, uzima autobuse sa ratkapnama u plavoj boji što mi je jezivo ružnije nego ovakvo rešenje. Trenutno kod nas obojen “prsten” mislim da u Kosmaju imaju samo Conecto #197, Ikar #755 i evo sad #3237. I to obično rade vozači na svojim redovnim vozilima o kojima baš baš brinu, pa im se takođe svidi taj detalj.
 
Nekome poboljšaš prevoz dok istovremeno nekome pogoršaš prevoz.​
Imamo, primera radi, 500 vozila, a 200 vozača. Kako ćemo se na osnovu ovoga igrati poboljšavanja i pogoršavanja prevoza, kada 300 vozila neće moći niko da koristi, jer fizički ne može da jedna te ista osoba bude u dva autibusa istovremeno. Nauka još uvek nije otišla tako daleko.​
 
Danas vidjen 3396 na liniji EKO1, boze me sacuvaj dokle je doslo...
 
da ali mazovi su manje vise redovni bili za razliku od dizelasa...
 
Privatni BMC na liniji 26 ide bukvalno 20 na sat (gledao sam u brzinometar), ne moze brze, nebitno dal je uzbrdo ili ravno. U jednom momentu vozac uzima telefon i kaze nekome "E, ostao sam bez vuce opet... pa vidi ja sam rekao direktoru ali ne vredi..." Posle sam bio izasao pa nisam cuo ostatak razgovora.

Inace cela komandna tabla se tresla (u komadu) cak i pri kretanju brzinom od 20 na sat. Nije se tresla, ali se ljuljala. I vec joj fali nekoliko tastera.
 
Zanimljivo bas retko M posalju na 57,tu je obicno higer redovan a pre dolaska higera #3225 i 146
Ja pratim 57icu godinama, svaki dan... ne sećam se ikada da su ta dva bili redovni, bar ne u poslednje 4 godine. Pre dolaska higera, na 1/57 bio je #3203 baš dugo, godinu i kusur, pa po dolasku higera išao je #3490 preko godinu dana, zatim jedno šest meseci #3475 i onda je došao #3453 koji je i dan danas tu. S vremena na vreme upadali su drugi naravno ali kao redovna vozila, to je to. Na 2/57 godinama je radio #182, sve do remonta prošlog proleća, nadali smo se da će se vratiti ali nije nikada, stavljen je #199 koji je tu i dan danas, mada u poslednje vreme sve češće upadaju #186, #197, #198... verovatno pravi probleme pa ga menjaju. Evo juče i danas npr nema #3453 vrv nešto ne valja, juče #3237 sa slika, zmaj kako ide bukvalno bruka a danas bus koji vidim prvi put, #3496...
 
Danas na 307 haos, na liniji nema nijednog jedinog Higera, polazak u 6:29 sigurno nije ostvaren, a možda i onaj pre u 6:17, dolazi sihta u 6:43 i to kanta Ikarbus N 210, najveći krš u Kosmaju, iz nekog razloga je zamenio Conecta 181 koji je tu redovan. Autobus je težak raspad, cima, nema grejanje, ma uzas i još uz sve to nema redovnog vozača sihte, nego je došao neki lik koji očigledno ne zna da vozi, vuče se 10-20 na sat, naglo nagazi gas, pa onda naglo kočnicu. Na skretanju iz jedne krivine je toliko promašio ugao skretanja da je udario u ivicnjak i za malo u banderu, kad je shvatio to, nagazio je kočnicu do kraja i svi su poleteli, jedna žena je udarila kolenom u šipku, a jedan čovek glavom i onda je krenuo haos, urlanje na vozača, svađanje između putnika. Na liniji rade 2 Conecta iz 2003 171 i čini mi se 158, Ik 112Le 3222 i pomenuti 210, sto znaci da je na liniji falilo 2 vozila. Od Vince do Ustaničke sam video ukupno 4 Higera, 2 na 308, jedan na 302 i 305, situacija sa njima je postala stvarno alarmantna, jer kada su dosli potez 300 je bio pun Higera, išli su jedan za drugim i jako retka pojava je bilo neko starije vozilo, a danas ih gotovo nema ako izuzmemo 308
 
Primetio sam nesto interesantno vozeci se 3021 na 77. Kad bus krene iz stanice, svakih dve sekunde se cuje neki kratak zvuk kao da negde izbacuje vazduh. To sam uglavnom primecivao na mazovima I liazima, ali ne na solarisu. Da li zna neko sta je u pitanju?
 
@I tako
Већ готово 10 година, задњи дисплеј на #183 показује 50. А и тај аутобус је саобраћао је на другим линијама које качи 50 и лично сам видео да су путници погрешили линију (заправо је 53 била), не видевши испред која је линија.

Иначе имамо пример из краја 2013. године са Google мапа, Мерцедеса #183, код Јужног булевара на линији 46, напред и позади.
Screenshot_20230213_152748_Maps.jpg
Screenshot_20230213_152801_Maps.jpg

Ако већ 10 година нису успели да реше дисплеј, вероватно ће такав бити до расхода.
 
Danas na 307 haos, na liniji nema nijednog jedinog Higera, polazak u 6:29 sigurno nije ostvaren, a možda i onaj pre u 6:17, dolazi sihta u 6:43 i to kanta Ikarbus N 210, najveći krš u Kosmaju, iz nekog razloga je zamenio Conecta 181 koji je tu redovan. Autobus je težak raspad, cima, nema grejanje, ma uzas i još uz sve to nema redovnog vozača sihte, nego je došao neki lik koji očigledno ne zna da vozi, vuče se 10-20 na sat, naglo nagazi gas, pa onda naglo kočnicu. Na skretanju iz jedne krivine je toliko promašio ugao skretanja da je udario u ivicnjak i za malo u banderu, kad je shvatio to, nagazio je kočnicu do kraja i svi su poleteli, jedna žena je udarila kolenom u šipku, a jedan čovek glavom i onda je krenuo haos, urlanje na vozača, svađanje između putnika. Na liniji rade 2 Conecta iz 2003 171 i čini mi se 158, Ik 112Le 3222 i pomenuti 210, sto znaci da je na liniji falilo 2 vozila. Od Vince do Ustaničke sam video ukupno 4 Higera, 2 na 308, jedan na 302 i 305, situacija sa njima je postala stvarno alarmantna, jer kada su dosli potez 300 je bio pun Higera, išli su jedan za drugim i jako retka pojava je bilo neko starije vozilo, a danas ih gotovo nema ako izuzmemo 308
Taj 210 je jeziv bus. Vozio sam se pre koju nedelju sa njim na 3A i u šoku sam ostao. Unutra kao da je bio izložen na izvolte demonstrantima 5. oktobra, sve razoreno, iščupano, uništeno, štrokavo, smrdljivo. Podolit iscepan bukvalno svuda, naravno po običaju ništa tu zakrpljeno nije, pukotine na plafonu se prelepe ili selotepom ili nalepnicama GSP-a, nekakvi kablovi vise od gore, treća vrata zaglavljena granom jer ili ne rade ili ne znam šta je problem. Ono što me je bez teksta ostavilo je što patos bukvalno skače u jednom delu. Imam snimak, ne znam kako to ovde da okačim, ali bukvalno patos ide gore dole sve vreme. Ceo bus se trese nepodnošljivo, pustevi nam nisu zlatni ali ovo je jezivo. Čemer i jad.
 
Kad sam video da je 210 samo sam se uhvatio za glavu jer to je najgori krš u pogonu. Izašao iz busa i prešao u mutanta 76, jeste da su amortizeri loši i da poprilično skače po rupama, al opet sam se vozio kao čovek, grejanje radi, nije ček bus raspadnut kao 210
 
Vrh