Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Bio je danas Japanac 886 na 23 ali zamenjen uvece za BMC-a.
 
Isprobah i ja danas nove BMCove.

Što se vožnje i rada motora tiče, nisam primetio ništa znatno drugačije. Čini mi se da ide i uzbrdo ok. Nisam primetio ni neko truckanje ili tvrdo vešanje, bar ne za sad, videćemo u narednom periodu.

Nedostaci koje sam uočio su sledeći:
1) nebulozno visoki rukohvati koje je i @astrodule pominjao
BMC1.jpg

Ne znam koji je andrak istočnjačkim proizvođačima, ali neko bi trebalo da ih jednom za svagda nauči da se okanu ovih rukohvata sa ''kukama za hvatanja'' ispod, nego da projektuju rukohvate tako da ljudima same šipke budu dostupne celom dužinom.

2) Druga stvar koju bi istočnjaci takođe trebalo da nauče već jednom jeste da oblažu rukohvate nečim što nema koeficijent trenja nalik ledu. Ove fore sa metalnim / metalik rukohvatima su jeftin i funjarski trik da se uštede pare i vreme po vozilu, i postoji razlog zašto ih kvalitetni i iskusni proizvođači oblažu, a ne da ih ostavljaju kao malopre izlivene iz železare

3) Gde su krovni šiberi? Ceo autobus od 18 metara ima samo jedan šiber, i to malo pre motora. Šta će se raditi leti kada upeče sunce a klime fala bogu neispravne? Jel proizvođači, i još bitnije - naručioci, shvataju koliko vazduha otvoreni šiber leti vuče i koliko dobro ume da rashladi vozilo?

Dalje, ovo ne kažem kao kritiku nego kao zapažanje - ne mogu da se načudim kako Solaris Urbino ima čak 3 sedišta okrenuta ka unutra, između zgloba i 3. vrata, dok BMC ima samo 1. Pritom sam svestan da - nominalno - BMC ima nešto veći kapacitet. Ali kažem, nominalno. Ali gledam upravo tehničke crteže i jednog i drugog i ne mogu da se načudim gde ovom drugom stanu još dva sedišta a BMC-u ne? :unsure:


Što se same nabavke i odluke tiče, tu ću samo da kažem da svakako nešto bolje jeste nego ništa. Ali naravno da bi sa svakog aspekta bilo bolje, i isplatljivije, i trajnije, i pametnije, i sve bolje, da su uzeti Solarisi.

I naravno, ostajem pri onome što sam rekao više puta - uopšte nije trebalo uzimati autobus na gas u ovom momentu. Nego, do 2030. prioritet GSPa i ''institucija'' nadležnih za javni prevoz treba da bude kupovina vozila na postojećim, poznatim tehnologijama, koja se mogu lako i odmah implementirati, održavati i eksploatisati sa postojećim sredstvima, infrastrukturom, vozačima, kadrovima, budžetima i delovima.

Takođe, na slici koju sam okačio, može se videti i da je jedan od panela odnosno poklopaca na plafonu ostao nezašrafljen, Pretpostavljam da je to otvarano kada su se sprovodili kablovi za BusPlus ili pak neke druge instalacije. Ne želim da banalizujem stvari ali opet se ističe ista suština - kako očekivati od preduzeća do guše u krizama i problemima, čiji radnici ne umeju ili ne žele čak ni šrafcigere i ključeve da koriste kako treba, da sutra upravljaju voznim parkom prepunim vozila na gas, na baterije, na vodonik i sa pratećim opremama, infrastrukturom i procedurama?
 
Isprobah i ja danas nove BMCove.

Što se vožnje i rada motora tiče, nisam primetio ništa znatno drugačije. Čini mi se da ide i uzbrdo ok. Nisam primetio ni neko truckanje ili tvrdo vešanje, bar ne za sad, videćemo u narednom periodu.

Nedostaci koje sam uočio su sledeći:
1) nebulozno visoki rukohvati koje je i @astrodule pominjao
Pogledajte prilog 149526
Ne znam koji je andrak istočnjačkim proizvođačima, ali neko bi trebalo da ih jednom za svagda nauči da se okanu ovih rukohvata sa ''kukama za hvatanja'' ispod, nego da projektuju rukohvate tako da ljudima same šipke budu dostupne celom dužinom.

2) Druga stvar koju bi istočnjaci takođe trebalo da nauče već jednom jeste da oblažu rukohvate nečim što nema koeficijent trenja nalik ledu. Ove fore sa metalnim / metalik rukohvatima su jeftin i funjarski trik da se uštede pare i vreme po vozilu, i postoji razlog zašto ih kvalitetni i iskusni proizvođači oblažu, a ne da ih ostavljaju kao malopre izlivene iz železare

3) Gde su krovni šiberi? Ceo autobus od 18 metara ima samo jedan šiber, i to malo pre motora. Šta će se raditi leti kada upeče sunce a klime fala bogu neispravne? Jel proizvođači, i još bitnije - naručioci, shvataju koliko vazduha otvoreni šiber leti vuče i koliko dobro ume da rashladi vozilo?

Dalje, ovo ne kažem kao kritiku nego kao zapažanje - ne mogu da se načudim kako Solaris Urbino ima čak 3 sedišta okrenuta ka unutra, između zgloba i 3. vrata, dok BMC ima samo 1. Pritom sam svestan da - nominalno - BMC ima nešto veći kapacitet. Ali kažem, nominalno. Ali gledam upravo tehničke crteže i jednog i drugog i ne mogu da se načudim gde ovom drugom stanu još dva sedišta a BMC-u ne? :unsure:


Što se same nabavke i odluke tiče, tu ću samo da kažem da svakako nešto bolje jeste nego ništa. Ali naravno da bi sa svakog aspekta bilo bolje, i isplatljivije, i trajnije, i pametnije, i sve bolje, da su uzeti Solarisi.

I naravno, ostajem pri onome što sam rekao više puta - uopšte nije trebalo uzimati autobus na gas u ovom momentu. Nego, do 2030. prioritet GSPa i ''institucija'' nadležnih za javni prevoz treba da bude kupovina vozila na postojećim, poznatim tehnologijama, koja se mogu lako i odmah implementirati, održavati i eksploatisati sa postojećim sredstvima, infrastrukturom, vozačima, kadrovima, budžetima i delovima.

Takođe, na slici koju sam okačio, može se videti i da je jedan od panela odnosno poklopaca na plafonu ostao nezašrafljen, Pretpostavljam da je to otvarano kada su se sprovodili kablovi za BusPlus ili pak neke druge instalacije. Ne želim da banalizujem stvari ali opet se ističe ista suština - kako očekivati od preduzeća do guše u krizama i problemima, čiji radnici ne umeju ili ne žele čak ni šrafcigere i ključeve da koriste kako treba, da sutra upravljaju voznim parkom prepunim vozila na gas, na baterije, na vodonik i sa pratećim opremama, infrastrukturom i procedurama?
I meni je prosto neshvatljivo da su na svakom Bmcu ti paneli nezašrafljeni, a jedan čak i lupa kod srednjih vrata iako je zašrafljen. A tek će svi videti koliko je završna obrada loša i koliko ova vozila nisu za centar grada nikako
 
Dalje, ovo ne kažem kao kritiku nego kao zapažanje - ne mogu da se načudim kako Solaris Urbino ima čak 3 sedišta okrenuta ka unutra, između zgloba i 3. vrata, dok BMC ima samo 1. Pritom sam svestan da - nominalno - BMC ima nešto veći kapacitet. Ali kažem, nominalno. Ali gledam upravo tehničke crteže i jednog i drugog i ne mogu da se načudim gde ovom drugom stanu još dva sedišta a BMC-u ne? :unsure:
BMC ima duži prednji deo i kraću prikolicu u odnosu na Solaris. Zbog toga BMC ima manje bočnih sedišta u prikolici, ali ima jedan red sedišta više u prednjem delu.
 
Može da mi se kaže zašto su felne na prednjim točkovima uvek ispupčene a ostale ka unutra?
Na upravljačkoj osovini felna je postavljena uobičajeno i kočion klešta staju u njenu unutrašnjost.
Na vučnoj osovini unutrašnja felna je montirana isto tako, takođe je kočioni uređaj unutra, a sapoljašnja se okreće tako da udubljenje ide napolje, kako bi se čeone ploče priljubile jedna uz drugu na iste brezone
 
Није увек могуће да камера ухвати све лед диоде. Мени је некад на фотографијама испадало као да не ради дисплеј.
 
@Toma
Jutros prođe Solaris na 23-jci pored mene. Polazak sa Vidikovca, mislim u 06:04h.
 
Није увек могуће да камера ухвати све лед диоде. Мени је некад на фотографијама испадало као да не ради дисплеј.
Nije samo do toga, nego i do vrste displeja, zato što kamere ne reaguju isto na svaku vrstu displeja. Objašnjavano je ranije detaljnije kako otprilike koji displeji reaguju na kamere.
 
O nabavci autobusa, a i trola i tramvaja imate u današnjem Danasu. Dao sam izjavu u ime Vratimo trolu 28.

Naslov teksta je Korupcija odlučujuća kod kupovine vozila.
Poslednji novi tramvaji stigli u Beograd davne 2011. godine, a trolejbusi 2010.
 
Sa linija 17, 23, 31, 65 i 88 su sklonjeni toliki Solarisi prilikom dolaska zglobnih BMC-a, a na 75, 96 i 601 i dalje većinski solo vozila. Iskreno, očekivao sam bar 5-6 komada na 75 i 601 i barem 4-5 na 96. Takođe, onaj Higer što je od septembra redovan na 16 je i dalje na toj liniji. Najveću nadu sam imao da će 27E napokon biti vraćena u Karaburmu, a 53 ili 89 u Novi Beograd.
 
Pa još uvek zapravo postoji manjak zglobnih autobusa.
Jedina razlika je što sada nema solo autobusa na 17,18,31,88 itd.
Videh malopre zglobnog Japanca na 18, tako da oni čak nemaju ni da pokriju sve te zglobne linije "novijim" autobusima.
Trebala je ovo biti nabavka od barem 200 autobusa, ali onda bismo verovatno čekali do 2024. da se snađu oko punjenja istih.😂
 
Pitanje za naše vozače: može li jedno punjenje da izdrži celodnevni rad?
Užički gasni manovi, u mnogo povoljnijim saobraćajnim uslovima mogu da rade oko tri smene i možda malo više, bez rizika od šlepanja, pre ponovnog punjenja. Njihovi vozači se žale da im fali obrtnog momenta, posebno uzbrdo.
 
Danas sam uhvatio nekoliko komada, jedan na 88 (3568) i dva na 23 (3576 i 3580). Išao jednu stanicu 88-icom, ali načekao sam se 23-ke dobrih 10 minuta. Dok se nije pojavila bukvalno se izređao konvoj solo 58, 49, 37, 53, 51, tim redosledom. To ni ne čudi jer je u povratku 3576-icu sustigao 3577, a na 88 se ubrzo pojavio 3568 posle propuštenog 3570. Voze poremećeni veći deo dana kao na 29, tako već neko vreme bilo gužve ili ne, radni dan ili vikend. Košmar linije takoreći. Inače, iako na tim linijama nisam video Solarise na 52 ima Japanaca u fazi raspada. Ikarbusa više nema, ni zglobnih ni solo, ni visokopodnih ni niskopodnih. Visokopodni zglobovi su Japanci, a solo Konekti.

Da mi je neko rekao pre 10-15 godina da će Požeška krajem 2022. izgledati ovako kao iz noćne more, rekao bi mu da je lud (podebljano zglob, narandžasto uglavnom Solaris):

23 praktično cela BMC
37 turski kupus, beloruski samohodni kontejner
49 turski kupus, poneki Ikarkrš s gomilom turskih delova
51 isto ko 49
52 Solaris + praistorijski turski M.A.N (Japanci na izdisaju)
53 Higer kineski toalet papir + poneki dobro utegnut Conecto, opet turski, ili ne daj bože N ili LE WC šolja
57 Higer + Ikarkrš
58 turski kupus
85 Solaris
87 Higer ili Ikarkrš
88 isto kao 23

Na sve to trule katice i poneki CAF sa oguljenom farbom. Nailazak Divaga je Bogojavljenje. Banovo brdo ima ubedljivo najgori vozni park u gradu, pored svih tih silnih šlogiranih linija. Ulicom prolazi samo 20-ak Solarisa ako ne i manje jer 52 ima 12 od kojih neki Japanci, a 85 11 od kojih verovatno nisu svi. Skinuto bar 40 Solarisa ili 2/3. Najvažniji pravac u gradu je spao na 10% inventara Solarisa. Ulica više ne liči ni na glavne ulice velikih turskih gradova. Treba se zapitati u koju je to bre tursku kasabu Banovo brdo pretvoreno kad Konija i Gaziantep imaju Lion's City "krševe" poput Rijeke u EU? Opet nema smajlija koji razbija glavu o nešto.
 
Sa linija 17, 23, 31, 65 i 88 su sklonjeni toliki Solarisi prilikom dolaska zglobnih BMC-a, a na 75, 96 i 601 i dalje većinski solo vozila. Iskreno, očekivao sam bar 5-6 komada na 75 i 601 i barem 4-5 na 96. Takođe, onaj Higer što je od septembra redovan na 16 je i dalje na toj liniji. Najveću nadu sam imao da će 27E napokon biti vraćena u Karaburmu, a 53 ili 89 u Novi Beograd.
A sta toliko očekuješ od propalog preduzeća, koje ne može da funkcioniše bez donacija grada, u kome radnici rade ko japanci jer niko nije blesav da radi za mizernu platu u raspaloj firmi,
U Zemunu se apsolutno nikakva promena nije desila vozila se i dalje isključuju po sto puta dnevno i ova novija dobijena, polasci neostvareni krševi i dalje rade po ceo dan koji su toliko truli i u jadnom stanju, ne očekuj ništa od državne firme koja vapi za dobrom privatizacijom i nekom redu i radu a ne javašluku i bahacenju u lopovluku,
da vidiš koliko jadno izgleda pogon taj Zemun u Dunavskoj, kaldrma iz pedesetih kad je otvoren u kombinacinji sa hiljadu slojeva asvalta i isto toliko kubika ulja i nafte i desetine raskopusanih vozila i nikog to ne zanima tamo.
ATP Pančevo je prošlost i ljudi su konačno dobili normalan prevoz sa najnovijim autobusima a linije za Batajnicu i Zemun Polje dati privatnicima da rade jer izgleda druge nema a jedna pohvala velika za privatnika Liku bim trans za Srem imaju starija vozila u besprekornom stanju i takav prevoz vredi platiti i duplo.
 
Da da, treba prevoz u Beogradu zasnovati na samoodrživom principu, a u smislu izdržavanja isključivo od prihoda iz prodaje karata. Onda lepo karta 300 dinara, mesečna jedno 8000, i takve barijere po vozilima da ni muva ne može da uđe, a kamoli švercer. Našao si da porediš GSP sa firmom Pantransport. Svež kapital, osigurani izvori prihoda od ekonomski formiranih cena karata sa jedne, i prevoz organizovan po principu komunalno socijalne usluge u Beogradu sa druge strane. Šta sve neću ovde pročitati. U mnogim evropskim metropolama prevoz se debelo subvencioniše, al u Beogradu se otišlo i korak dalje. Politika se previše meša u sve, al to je odlika ovih prostora već nekoliko decenija. Inače, ne znam ko bi voleo da se prevoz u Beogradu organizuje po održivom ekonomskom principu, možda bolje reći ko bi bio spreman da izdvaja pozamašne sume na mesečnom nivou samo za prevoz? Višečlane porodice bi tek bile u problemu. Organizacija linija bi verovatno pretrpela velike izmene, a u pravcu veće isplativosti. Zbog visokih cena, grad bi saobraćajno verovatno bio paralisan. Nije da je sjajno i sad, al može to i mnogo gore. Iz Lazarevca i Mladenovca, na primer, nikome živom se ne bi isplatilo da dolazi u Beograd za posao, sem za nekoliko baš dobro plaćenih zanimanja. Pošto imam uvid i u to koliko ljudi plaćaju prevoz u okolini Beograda, a za opštine koje nisu deo naše prestonice, mogu dati i primer putovanja na relaciji Crepaja Beograd, gde su mesečni troškovi za prevoz oko 15000 dinara. Pritom Crepaja i nije toliko daleko. Mislim da je jasno koliko bi velike posledice bile od previsokih cena usluge prevoza u Beogradu i široj okolini. Pančevo ima sreću što nije tako daleko od Beograda, pa opet im je prevoz shodno kilometraži skup. Samo pogledati neke brojke troškova javnog prevoza u Beogradu, i mislim da nije teško shvatiti o kakvom se glomaznom sistemu radi, i koliko su ogromni operativni troškovi. Opet, i te kako je neophodno i poželjno da nastavi da bude jedan vid socijalne kategorije za sve građane. Treba se setiti da ima i dosta povlašćenih kategorija, kojih sigurno ne bi moglo biti u bilo kakvom obliku ekomnski samoodržive usluge javnog prevoza.
 
Vozio se danas u 17ici celom trasom, bio je prepun pošto 17ice pre toga nije bilo dosta dugo, sigurno bar 20 minuta.

Propisno se namučio na uzbrdici od Hotela Srbija ka Šumicama, kao što su i mnogi drugi primetili, jako je teško niskim osobama da dohvate držače.
Što se tiče prostora za putnike, nije mi jasno kako su uspeli da stave samo jedno sedište s obe strane iza harmonike, a takođe mi nekako Solaris opet deluje preglednije i kao da može primiti više putnika. Ovde jedino ima više mesta iza drugih vrata (jedan red više u odnosu na Solaris).

Sviđa mi se što ima mnogo više prozora koji se u celosti otvaraju, što će biti dobro za prolećne dane i kada klima bude pokvarena/isključena (a desiće se).
Reklo bi se da je svakako bolji, lepši i kvalitetniji od Highera koji mi je sveukupno najbolji (ne računajući privatnike), ali mi opet gotovo ni u čemu nije bolji od gotovo deceniju mlađeg Solarisa, a cena nije bila ni malo naivna.

S obzirom kako sve funkcioniše u državi, drago mi je da bar imamo malo više zglobnih autobusa nego pre par meseci, ali to je neki minimum koji je svakako morao biti ispunjen.
Čisto disclaimer, nisam ni vozač autobusa a bi neki vrsni poznavalac istih, zanima me prevoz u Beogradu pa ovde prenosim i standardni utisak nekoga ko se svakog dana vozi u istom.

Sent from my IN2023 using Tapatalk
 
Pa još uvek zapravo postoji manjak zglobnih autobusa.
Jedina razlika je što sada nema solo autobusa na 17,18,31,88 itd.
Videh malopre zglobnog Japanca na 18, tako da oni čak nemaju ni da pokriju sve te zglobne linije "novijim" autobusima.
Trebala je ovo biti nabavka od barem 200 autobusa, ali onda bismo verovatno čekali do 2024. da se snađu oko punjenja isti
Jutros su na 18 bila dva Japanca (možda ih je više bilo, ja sam dva video u Jerkoviću). Dobro je da se od tih vozila nije odustalo.
 
Moj utisak za BMC je, kratkorečeno - katastrofa. Nisam očekivao da će ta vozila biti išta specijalno, ali ono je zaista ispod svakih očekivanja. Kad ih pogledam i setim se koliko je koštao komad te skalamerije, naježim se znajući šta je sve moglo od evropskih proizvođača da se kupi za te pare. Ostaje nam samo da se molimo da će sledeća nabavka biti od MAN-a, Mercedesa, Volvo-a ili Solarisa.
 
Skinuto bar 40 Solarisa ili 2/3. Najvažniji pravac u gradu je spao na 10% inventara Solarisa. Ulica više ne liči ni na glavne ulice velikih turskih gradova. Treba se zapitati u koju je to bre tursku kasabu Banovo brdo pretvoreno kad Konija i Gaziantep imaju Lion's City "krševe" poput Rijeke u EU?
Konjarnik je skroz bez urbina, mislim trebalo bi da bude. Na 17 i 31 su tipa angažovani samo BMC, ali danas je na obe bilo po nekoliko urbina.

Ljudi su navikli na urbine i ne umeju da koriste BMC, ne pomeraju se dalje od vrata (između 2. i 3. je razmak drugačiji) i ispada da u autobus ne može da se uđe iako ima još mesta.
 
Ljudi su navikli na urbine i ne umeju da koriste BMC, ne pomeraju se dalje od vrata (između 2. i 3. je razmak drugačiji) i ispada da u autobus ne može da se uđe iako ima još mesta.
Odlično zapažanje, to sam i ja jutros primetio ali nisam umeo da sročim. Još jedan od brojnih razloga zašto treba raditi na standardizaciji voznog parka, što je ovde naučna fantastika.
 
Vrh