Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Sve i da se radi o normalnoj fabrici, poodavno bi garancija na ta vozila istekla. Pad visine može biti iz više razloga, između ostalog svaki od tih je posledica zamora materijala i upitnosti zamenskih delova. Jako važna stavka zašto Solaris nije stradao u meri kao ostali, ako zanemarimo osnovni veći kvalitet (i veću cenu) leži u tome da su ugrađivani kvalitetniji delovi. M je nešto poslednje što su izbacili, a ta fabrika jednostavno nije imala šta da ponudi da preživi i godinama pre toga.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
Није крив ГСП него фабрика што није уграђивала квалитетне делове захваљујући договореној економији.
 
Крив је ГСП што пристаје на политичку куповину. Да држи до себе имао би контролу квалитета још у производњи.
 
Крив је ГСП што пристаје на политичку куповину. Да држи до себе имао би контролу квалитета још у производњи.
Pa kad je i sam političko preduzeće, dobrim delom.

img_1855-jpg.134904

R A R I T E T! Zalutao #755 na 67,cudno da nije na 311 😄
Zašto su neki skroz crveni, a neki sa crnom štraftom preko farova i tablice?
 
Mislim da je ovo onaj stari "unikat" prototip IK112. Ti sa crnom štraftom su noviji modeli, nemaju veze sa ovim.
 
Zato što je to originalna Avancity maska, koja se ugrađivala od 2008 do 2013 (prvi primerci iz 2008 imali su bordure kao Bredini primerci). 2013 je došlo do redizajna, gde se blago menja oblik maske i uvodi se bordura (štrafta preko farova i otvora za tablice). Novi dizajn je predstavljen na M seriji, a LUI Travel je bio prvi prevoznik koji je dobio IK-112 sa redizajniranom maskom. Modeli koji su izlazili posle 2013 (112LE i 112M), takođe su dobijali redizajnirane maske.
Originalna Avancity maska na Bredi:
Bredamenarinibus.jpg

Izvor:http://www.formigine5stelle.it/
#755 kao nov sa istom takvom maskom:
ikarbus-ik112-view-download-wallpaper-750x560-comments_43d17.jpg

Izvor:https://gomotors.net/
Serijskom proizvodnjom, bordura je izbačena, ali je oblik maske ostao isti. Sa ovakvom maskom 112/218 su se proizvodili do 2013.
1280px-IK_112_PO2231_M%26M_trans_Beograd.jpg

Izvor: wikipedia.org
2013 sa predstavljanjem M serije, dolazi i do redizajna maske na 112/218. Blago je promenjen oblik (maska je postala ravnija) i dodate su bordure.
ikarbus_ik112.jpg

Izvor: autobusi.net
 
Није крив ГСП него фабрика што није уграђивала квалитетне делове захваљујући договореној економији.
Ajde da probam da ti približim, mada deluje kao uzaludno.
Proizvođač ti uz nov proizvod daje garanciju 2 godine (primer) ili 200.000km (primer). Kada ispuniš jedan od tih uslova, garancija više ne važi, ono što se desi nakon toga ne spada pod odgovornost proizvođača, sa druge strane i proizvođač raspolaže sa delovima koji prave neki drugi (podizvođači) prilikom prve ugradnje.
Ikarbus je ugrađivao šta je ugrađivao, srazmerno tome cena je bila niža, razume se i kvalitet.
Ne možeš očekivati isti kvalitet od Dačije i recimo Mercedesa, isto kao što nije ista ni cena.
Mnogo veći problem je način kako održavaš to vozilo, jer u nekim drugim uslovima i okolnostima isti ti što su sahranjeni u Beogradu su se bolje pokazali. Solaris je imao tu sreću kao i Japanci da se koliko toliko vodi računa o tome šta se ugrađuje u njih. Naravno, Ikarbus kroz sve godine nije rešio mnoge tehničke nedostatke i jasno je zašto je opstajao, ali svuda u svetu postoji dogovorna politika na mnogo većem nivou, logično je da pare ostanu u Srbiji, a ne da plaćaš strano smeće, gde jedino kajmak ubira neki uvoznik. Ikarbus kao i sve naše fabrike, nisu se baš puno trudili niti usavršavali, zato su tako i završili. Kroz neku godinu nekako neću moći da zamislim Beograd bez ijednog Ikarbusa, nakon svih ovih godina stvarno će izgledati čudno, a ono što će biti teško prihvatiti da nije glavni problem nepouzdanosti voznog parka bio u Ikarbusu. Imamo već sad mnoge slučajeve sa stranim vozilima, dosta mlađim.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
И ти мислиш да ћу да прочитам твоје паметовање по форумима?

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Ja ne znam koja je cena Ik112m, ali na tom krsu od autobusa jedino motor i menjac valjaju... Ostalo nista... Cak i Kobre Dumeka sa 84 su odlični autobusi sa meckinim motorom bas lep zvuk imaju, nisu kao one sto je uzeo Unakop sa motorom BMC...
 
Ja ne znam koja je cena Ik112m, ali na tom krsu od autobusa jedino motor i menjac valjaju... Ostalo nista... Cak i Kobre Dumeka sa 84 su odlični autobusi sa meckinim motorom bas lep zvuk imaju, nisu kao one sto je uzeo Unakop sa motorom BMC...
УнаКРШ има два модела Кобри, оне са Cummins-ом и оне са Мечкиним OM936LA.
 
Sa ovim toplijim vremenom je opet krenuo problem padanja u nesvest od vrućine u modelima IK112LE... Sunce ti kalajsano, kako greje od sredine kao mikrotalasna, sa 4 prozora total, šiber nema svrhu jer nijedan ne radi.I da se moliš da nije neki bakutaner zaseo blizu prozora, inače pire krompir. Klima će naravno kao šljakati par sati, bez efekta jer je malo jača od kisele vode.
U tom pogledu, na našu žalost je Kineski otpad svrsishodniji jer će rashlađivati 487 puta bolje.
 
Sa ovim toplijim vremenom je opet krenuo problem padanja u nesvest od vrućine u modelima IK112LE... Sunce ti kalajsano, kako greje od sredine kao mikrotalasna, sa 4 prozora total, šiber nema svrhu jer nijedan ne radi.I da se moliš da nije neki bakutaner zaseo blizu prozora, inače pire krompir. Klima će naravno kao šljakati par sati, bez efekta jer je malo jača od kisele vode.
U tom pogledu, na našu žalost je Kineski otpad svrsishodniji jer će rashlađivati 487 puta bolje.
I u Kinezima je isto tako pakao jer još niko ne pali klime, kod izlaska iz Vinče sam 20 minuta čekao da mi naiđe bilo koji autobus da nije Higer ili noviji Ikarbus i naišao mi Conecto 194 u kom je bilo sasvim prijatno
 
Navela je i da „isto tako znamo“ da, kako je dodala, „većina autobusa kupljenih od turskog proizvođača BMC 2019. sada stoje u pogonu“.


Prema njenimr rečima, stoji i dvadeset tramvaja popularnih „Španaca“, od kojih tri služe kao rezervni delovi za osam koji su u upotrebi.

Jel ovo realno ljudi moji?
 
Ovo za Špance mi zvuči neverovatno, jel moguće da je samo 8 u saobraćaju?
 
Ja ne znam koja je cena Ik112m, ali na tom krsu od autobusa jedino motor i menjac valjaju... Ostalo nista... Cak i Kobre Dumeka sa 84 su odlični autobusi sa meckinim motorom bas lep zvuk imaju, nisu kao one sto je uzeo Unakop sa motorom BMC...
Cena IK112M za poslednju nabavljenu seriju, 190.000 sa pdvom i uključenim troškovima obuke osoblja, rezervnih delova i troškova lizinga.
Treba uzeti u obzir da su podaci iz 2015.godine.

Red veličine Man i Solaris je oko 250.000e, u zavisnosti konfiguracije pa na više. Ne znam aktuelnu cenu, ovo je nešto na šta sam naleteo 2021. i ovo je bez troškova lizinga.

Sada cena može biti veća zbog većih troškova proizvodnje u novonastaloj situaciji.


Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Ovo za Špance mi zvuči neverovatno, jel moguće da je samo 8 u saobraćaju?
Izbrojao sam 11 u garaži preko satelitskog snimka na google mapama koji je očigledno iz 2018.


Jel ovo realno ljudi moji?
BMC-a stoji od 5 do 7 u garaži (NBG komotno može da uzme 67).
 

Jel ovo realno ljudi moji?
С обзиром да је извор Danas ово је 100% нетачно и убудуће не преноси ништа са њиховог "портала" да не употребим неку тежу реч.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Vrh