Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Они су вечито неговали комбинацију хидро пнеумо кочница. Док ради, ради.
Највеће искуство са њима су ми кочнице на ратној т110. Скоро нов камион, из конзервације, али једва направисмо да озбиљно кочи више од једног точка
 
Један приватни ТАМ 110 на који сам скоро наишао изгледа као да је јуче произведен. Нема корозије, сви делови су на месту, мада ми се чини да га власник ређе користи.
 
Mnogo ih je prodato skoro novih.
Samo su kočnice sporne. Kasno sam se setio, hteo sam da kupim jednu takvu.
Uglavnom rade po šumama jer za njih nema prepreka.
Ne znam da li je koji Tamov bus imao čisto vazdušno kočenje?
 
Можда и најбољи југословенски теретни аутомобили, моћни као тенкови. Не знам да ли је ико имао било какву замерку осим на кочнице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774435#p774435:ghqieatl je napisao(la):
branik » Ned Sep 13, 2020 8:27 pm[/url]":ghqieatl]Mnogo ih je prodato skoro novih.
Samo su kočnice sporne. Kasno sam se setio, hteo sam da kupim jednu takvu.
Uglavnom rade po šumama jer za njih nema prepreka.
Ne znam da li je koji Tamov bus imao čisto vazdušno kočenje?

Setre su imale isto tu kombinaciju hidro vazdušnih kočnica i jako loša kombinacija. Jače kočenje i dolazi do proboja gumica cilindra ili pucanja creva. Hidro kočnice su do max. 5 tona težine , sve preko toga na čist vazduh.
Ako se dobro sećam TAM 260 A119 kojeg je dizajnirao Geor Gedl je imao IVECO/Magirus trapove sa vazdušnim duo duoplex doboš kočnicama.
 
Може ли неко да ми објасни шта се догађа са Централним ремонтом? Зашто је ГСП ремонт аутобуса уступио приватницима?
 
19.4.2019, добро сам запамтио датум, ишао сам на Авалу. После пола сата појавио се ФАП 537 на линији 405, у којем се под није видео колика је била гужва. Пошто седишта скоро да нема, а рукохвати су дизајнирани за кошаркаше, понајвише је пензионерима било незгодно да стоје. А њих је управо у то доба било највише. Неколико метара пре следеће станице возач је нагло закочио због неког пешака и дивни суграђани су почели да му псују мајку као да им је он крив што су се као сардине нагурали у аутобус. Мало је фалило да једна жена погине пошто није имала за шта да се ухвати, а нико није осетио потребу да јој уступи место.
 
Danas 14.11.20:

-neidentifikovani drndavi objekat prevoz dece skretao iz Milosava Vlajića (nastavak Žarka Vukovića Pucara) u Požešku kod doma zdravlja ka periferiji
-ubrzo prođe i 3381 na prevozu dece u Požeškoj ka gradu
-u 11:09 3419 na prevozu đaka u Kirovljevoj, prestrojio se levo u Paštrovićevoj ka Padini
-nepoznati Higerna prevozu dece u Vojislava Ilića ka Medaku 3
-jedan Kinez stajao na Crvenim Krstu, bio daleko pa ne videh broj
-3487 na 53 preko rupa lupa kao da je sklepan od dasaka koje padaju po podu, fali staklo iza trećih vrata, nigde šipke nema ni makar na kutiji motora pa te svi vataju za zadnjicu jer im ništa drugo ne preostaje

Miroslava Vlajića je jednosmerna u smeru od Požeške: https://www.google.com/maps/@44.7779802 ... 312!8i6656

Autobus je izašao iz te ulice u suprotnom smeru. Iz gornjeg dela Žarka Vukoviča-Pucara mogao je samo desno od raskrsnice sa Orfelinovom i Milosava Vlajića. Prošao je oko 11:00h.

Idemo dalje:

-90 u Vojislava Ilića ka Šumicama, pozadi na papiru 27E
-169 na 83 koji izgleda kao savremena, kvalitetnija verzija 18
-na 31 najnovija kreacija pogona Karaburma - zglobni Tomos "sa sve 6 točkovi po južnjački"
-3190 puž u Ustaničkoj, zaustavi ga gravitacija, klima ne zuji
-za njim 1304 leti, rekao bih zmaj ako izuzmem izlepljeno staklo na zadnjomj masci
-nasuprot 1304 NBG sa 3083 dotakao dno - nazad IMT 539 turbo, vibriraju zadnji toćčkovi jezik da izgrizeš, treća vrata spora i šište dok stoje, zvecka, cvili, lupa oslanjanje ali opet primetno blaže nego na novijim vozilima niskobudžetnih proizvođača, ugašena klima se podrazumeva

Ovaj 3083 ubedljivo najgori na NBG. Ne deluje kao Ikarbus star 6 meseci, već kao izmučeno kvalitetno vozilo staro 26 godina. :D Alal im vera kako ga udesiše, odma da popiju otkaz.

U trolama klime ne rade, a u 3487 iako radi opet ne hladi kako treba zadnji deo. Higerima izgleda samo motor valja i ništa više. Kad sam čuo kako lupa kao daske nisam mogao da verujem.

Btw. danas ne videh nijedan minibus.
 
@ Express
И Хајгер #3419 је донедавни редовњак са 405. :rant: Који је то труст мозга мајко моја мила... Имао сам ,,ексклузивну" прилику да се у среду провозам не једном, него двема кршутијама од ИК-103Ф на 405, #76 и #106, не зна се којинје гори. Плус је ту био и још један крш, додуше у виду Конекта из 2003. коме не запамтих гаражни. За ИНОС моментално сви Мутанти, сем #86 да га оставе за обуку возача и наравно #91 за музеј. Надам се да ће и Конекти из 2003. за годину-две бити послати у заслужену пензију, време им је.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774793#p774793:1f4h6yho je napisao(la):
Рипањац 405 » 14 Sep 2020 07:14 pm[/url]":1f4h6yho]@ Express
И Хајгер #3419 је донедавни редовњак са 405. :rant: Који је то труст мозга мајко моја мила...

Sad ni 83 više nemaju čim da skrpe. Danas i M serija na 30, taj zaboravih da pomenem. Nisam video broj.

Kad sam video 90 s papirom pozadi mal' me šlog nije strefio. A da vidiš na šta Šumice liče. Sve poređani Otokari Kent C18 i Territo šljašte kao da su izašli iz fabrike. Ni Sor se ne razlikuje. Na 461/2/3 bili 7260 i 7275 (ne videh tačno displeje brzo sam prošao pored njih da mi ne pobegne 3083).
 
784 na liniji 16
IMG_20200914_163158.jpg


Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
Šta je bre sad ovo, solać na 16...

Nema veze što je šihtaš, šta će solać na 16!!!???

Hoće li uskoro i rikše da počnu da šalju na šihte!?
 
Нек набаве зглобове и престану да пилићаре већ једном. Ево рецимо 300 зглобова? Таман да се све старије од Солариса изузев Мерцедеса пошаље у расход.
 
Pa kad su nakupovali brdo solo vozila, samo da bi pokazali kako su oni nabavili više vozila nego li prethodna garnitura na čelu grada, a ostavili isti broj vozača, jer niko nije lud da vozi pod tim uslovima kad može za mnogo bolje pare da vozi u Holandiji i Nemačkoj, gde su deficitarni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774875#p774875:1pozjwp3 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Sep 14, 2020 11:16 pm[/url]":1pozjwp3]Šta je bre sad ovo, solać na 16...

Nema veze što je šihtaš, šta će solać na 16!!!???

Hoće li uskoro i rikše da počnu da šalju na šihte!?

Sad već jako dugo imamo solaće na 16-ici, šihte uglavnom, a na 65-ici rade i cele smene redovno, kao na i 27-ici. Na Karaburmi su samo 23-jka i 95-ica isključivo sa zglobnim vozilima. Dešavalo su i tu da uleti poneki solać, al to je već dosta retka pojava. Mnogo je linija sa zgloba prebačeno na solo vozila. Sad se već poneki BMC nađe i na 56-ici i 88-ici. 75-ica je recimo komplet sa BMC-om koliko znam, a I koliko mogu da vidim ovako usput. Šta ćeš kad se radi sa onim što se ima na raspolaganju :) Poslednjih trideset zglobova nam dođoše 2017 godine. Ajde za ovu godinu i ne mogu toliko da ih osuđujem što nije bilo nabavke zglobnih vozila, iako su bili u najavi, jer ipak je ovo sve samo ne normalna godina, al moralo se to učiniti barem 2019 godine, ako nije moglo pre. Al šta više tu i pričati kad je nabavljeno skoro 250 solo vozila odjednom.
 
Jedno pitanje. Zašto se ne nabavljaju solo 3osovinski 15 m dugi autobusi, tipa MAN Lion's City L ili Lion's City C? Mislim da bi takvi busevi vili korisni na mnogim linijama.
 
@ MIG29
:laugh: :laugh: :laugh: Ја стварно не знам докле ћеш бити нереалан, у ком паралелном свету ти живиш, човече, у 1960-им можда? Да ли си икада чуо за појмове ЗАСТАРЕЛО и ЗАМОР МАТЕРИЈАЛА? :dil: То се бре распада, урла и тресе да није хумано, овима из 2003. је време за замену, једноставно, то је чињеница са којом се морамо помирити. Конекти из 2005. још и могу да возе још 7-8 година, ремонт је ипак исплатив јер су им и климе уграђене у међувремену, а њихову браћу из 2003. барабар са Мутантима под пресу.
Мислим да је набавка 35 оних мађарских Реформи на OC500LE + 20 нископодних Конекта права мера за Космај, да се ратосиљамо беде већ једном.
 
MIG29":2b9rh04i je napisao(la):
Нек набаве зглобове и престану да пилићаре већ једном. Ево рецимо 300 зглобова? Таман да се све старије од Солариса изузев Мерцедеса пошаље у расход.

A što bi bacali tek remontovane Japance? Takođe, ni 218-ice iz 2012 nikako još nisu za bacanje, iako su do sada dosta pregazile. Mečke su odavno izraubovane, pogotovu ove iz 2003, dok će remont ovima iz 2005 produžiti rad za nekih šest sedam godina pretpostavljam.

Siniša":2b9rh04i je napisao(la):
Jedno pitanje. Zašto se ne nabavljaju solo 3osovinski 15 m dugi autobusi, tipa MAN Lion's City L ili Lion's City C? Mislim da bi takvi busevi vili korisni na mnogim linijama.

Svakako da za takva vozila imamo određeni broj linija u Beogradu. No, prosto nikada nije postojala praksa nabavke solo troosovinaca za GSP, niti low entry vozila, koja se na Zapadu masovno koriste. Kod nas, nažalost, postoje vozila 12, 18 i 18.75 metara dužine i to je to, iako ima još dosta varijacija u dužini vozila za različite uslove i po pitanju opterećenja, i po pitanju trase. Određene linije bi lako mogle koristi i midi varijante od oko 10.5m, al nema ko da se time bavi ovde. Inače, dosta proizvođača ima troosovince do 15m dužine u ponudi, a za pojedine linije bi i zglob od preko 20m dužine našao primenu, mada je tu ponuda dosta ograničena. Trenutno mislim da samo Mercedes nudi Citaro Capacity na četiri osovine dužine, čini mi se, oko 22m.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774793#p774793:13f36t1z je napisao(la):
Рипањац 405 » Pon Sep 14, 2020 8:14 pm[/url]":13f36t1z]@ Express
И Хајгер #3419 је донедавни редовњак са 405. :rant: Који је то труст мозга мајко моја мила... Имао сам ,,ексклузивну" прилику да се у среду провозам не једном, него двема кршутијама од ИК-103Ф на 405, #76 и #106, не зна се којинје гори. Плус је ту био и још један крш, додуше у виду Конекта из 2003. коме не запамтих гаражни. За ИНОС моментално сви Мутанти, сем #86 да га оставе за обуку возача и наравно #91 за музеј. Надам се да ће и Конекти из 2003. за годину-две бити послати у заслужену пензију, време им је.
Ripanjac, sve zavisi od vozača, ovi kod vas očigledno vole mutante da voze i jedva su dočekali da se vrate. Danas na 5/307 vozač dobio mutanta i odmah ga isključio, jer kaže da je teška kršina i da ne čuje sopstvene misli i dali mu 185 koji je odličan bus. Kod nas dobra posada: 3239, 3525,3423,3454, na petom polasku je neki conecto, 3222 I 145 koji je šihtaš.
 
@ Vinča307
Мислим да си бар донекле у праву, ако заиста има таквих возача онда лепо одузети Космају 401, 403, 405 и неке критичне линије потеза 300, и дати их Ариви. Космају у замену дати 33 и 47 и решен проблем. На двоцифреним линијама свако испадање се знатно мање осети у односу на троцифрене.
Okretnica Crveni Krst, da ne zna čovek šta će pre pod presu, 84 ili 156?
Барабар, друже мој, барабар... 35 нових бусева би решило ствар као од шале.
Елем, колико је Космај имао бусева на стању пре доласка Хајгера, зна ли неко?
Док не добијем одговор, ја израчунах садашњи број бусева у Космају (без Мутаната, одмах да нагласим):

-Higer KLQ6129GQ2: 100 (ако се не варам)
-Икарбус IK-112LE: 29
-Икарбус IK-112M: 20
-Mercedes-Benz Conecto (33 из 2003. + 20 из 2005): 53
-Икарбус IK-112N: ни пре нисам знао тачан број, па бих молио да неко израчуна.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774959#p774959:1ggjgrwx je napisao(la):
Kesha » Уто Сеп 15, 2020 6:47 am[/url]":1ggjgrwx]Na Karaburmi su samo 23-jka i 95-ica isključivo sa zglobnim vozilima.

И 31, и то са "посебним статусом"
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774960#p774960:2ttcstc7 je napisao(la):
Siniša » Уто Сеп 15, 2020 7:28 am[/url]":2ttcstc7]Jedno pitanje. Zašto se ne nabavljaju solo 3osovinski 15 m dugi autobusi, tipa MAN Lion's City L ili Lion's City C? Mislim da bi takvi busevi vili korisni na mnogim linijama.

Ја мислим да су петнаестометарски аутобуси непрактични за све делове града осим Новог Београда, а и ГСП би вероватно имао проблеме са одржавањем нечег новог и непровереног. Притом, тиме се не би ништа добило, само бисмо имали још више аутобуса краћих од 18 метара у граду
 
Vrh