Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 271 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 14 4,9%

  • Ukupno glasača
    285
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=714174#p714174:1c9lgyo3 je napisao(la):
Vinča307 » Sre Mar 04, 2020 6:17 pm[/url]":1c9lgyo3]Daj neku fotku Citara i Conecta dok su još u Beogradu

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
Sad nemam bas nesto vremena, ali probacu. Radice oni do aprila, ako ne i duze, valjda cu uspeti jedan vikend za to da odvojim :)
 
Stavili danas #150 na 305,vozis se unutra a ono sve zvekece i imas utisak kao da si na snimanju novog filma Kremenko.
Retko lose vozilo,oseca se na paljevinu,valjda se nece zapaliti do retusiranja...
 
Higer 3528 na 27E, već odlepljen podolit kod srednjih vrata.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Al bitno da su Solarisi napljuvani...

Ne mislim na forumske diskusije nego na medijske izjave aktuelne vladajuće ekipe.


j... ih turci i kinezi.
 
To ce tek sve da ispliva na povrsinu, samo polako. Ne kazem da su losi nego da ce se vremenom pokazati zasto su jeftiniji iako su nam sad pristojni.

Do tad #3354 sa 75ice tokom pauze na Vencu :)

7o5gGaK.jpg
 
Bender Rodriguez":3l1fkm0m je napisao(la):
Al bitno da su Solarisi napljuvani...

Ne mislim na forumske diskusije nego na medijske izjave aktuelne vladajuće ekipe.


j... ih turci i kinezi.
"Poljski krševi", treba ih tući u glavu svaki put kad to ili nešto slično kažu. Ako su toliki krševi, zašto ih imaju u planu i za 2025.?

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
E Busspoter, da su bar Higeri stvarno i bili značajno jeftiniji od sličnih vozila renomiranih proizvođača. Pričalo se već o tome, al ne mogu da ne ponovim još po koji put, jer prosto je reč o jednom velikom bacanju para. Oko 202.000 evra po komadu za kineski solo autobus, iako ih je uzeto čak 174, dok je desetak Conecta za Novi Sad koštalo oko 187.000 evra po komadu, i to sve sa pogonom na CNG. Mada, šta i vredi to ponavljati, i pored javno dostupne tenderske dokumentacije, kad se velika većina ljudi u to ne razume, a oni koji bi mogli progovoriti i imati nekog uticaja uopšte, uredno već godinama ćute. Nismo mogli imati ni Urbina, a ni Citaro i Lion's City za te pare, al makar i običnog Conecta bez problema, ili možda IVECO-a Urbanway, a što da ne i gradskog SOR-a ako ništa drugo. Skoro da sam 100% siguran da bi nas i SOR odlično poslužio po iskustvima i vozača i mehaničara Laste. No, sad šta je tu je. Samo da ne dođe još sličnih autobusa za mnogo novca i to još na CNG, kao što i u Novi Sad stižu zglobni BMC autobusi. Možda i budu zadovoljni njima. Glupo ih je pljuvati unapred, a da nisu još ni točkom kročili na novosadske ulice, ali moram priznati i da sam vrlo skeptičan kad je pomenuta marka u pitanju. Opet, ne znam čemu toliko šarenilo i kod njih, al ajde, jasno mi je kako funkcionišu tenderi.
 
Људима који не залазе у детаље се БМЦ и Хигер чине одличним аутобусима, иако су далеко од тога. Следећа набавка претпостављам неће бити ништа боља, а од сто зглобних Икарбуса ни трага ни гласа.
 
Bilo je malo vesti o Ikarbusu januara ove godine i posle toga tajac, a iskreno sumnjam i ja će nešto od pomenutog biti na kraju. Pitanje dal je išta od radne snage i ostalo u fabrici. U svakom slučaju, trenutna priča za javnost vrti se oko autobusa na sa pogonom na CNG, mada se ta priča vrlo lako da preokrenuti po dosadašnjoj praksi. Ikarbus vozila takvog pogona odavno nema u ponudi, i teško da bi ih i razvio preko noći. Ako kojim čudom i proradi na kraju, opet mislim da na Ikarbus ne treba računati u skorije vreme.
 
794 na liniji 16...
cb12538ee73332967b22df4eef50edfa.jpg


Послато са SM-N975F помоћу Тапатока
 
О ком ви Икарбусу пишете? Заборавите, то више не може да направи толике аутобусе.
 
kruuki":2e66yik8 je napisao(la):
794 na liniji 16...
cb12538ee73332967b22df4eef50edfa.jpg


Послато са SM-N975F помоћу Тапатока
Лепо је видети још неки МАН СЛ283 пре него што их заувек расходују. Много добри аутобуси, којима целодневне смене на линији 26 нису могле ништа.
 
Zglobni BMC posle Novog Sada dodje i na probu u Beograd? To je njima prototip, ako bi njih uzimali kojim slucajem, to bi bila bas velika kocka. Ovaj tender ne smeju da zeznu i mora se kupiti nesto pouzdano i provereno.
 
Ne mora se ništa brate moj. Realno je bilo kritično pre Higera i morali su nešto dobro da uzmu i eto opet su uzeli vozila upitnog kvaliteta po ceni vozila renomiranih proizvođača.
Ništa se u Srbiji ne mora, nije to samo problem Beograda.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Превоз деце. Били су црвени. Имају и једног Цитара.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Ви морате да схватите, да је Икарбусу у Београду време прошло... Ово што се избацује је плод договорне економије, и мисао да је још социјализам и комунизам на снази... То што кукају на штрајкове, што су им неисплаћене зараде по страни, али брате мили имали су прилике и нису их искористили, шта је ова серија из 2017 показала? Мотор и мењач и ништа више... Огромне недостатке у каросерији, која се љуља на свим могућим кривинама, вибрације на истој присутне одавно на кружним токовима... Гледам 3243 и 3244 укошени ко керови након кружног тока у Бежанији, видим 3279 на 95 у блоку 45 иде не више од 5 на сат у самој окретници...? О чему ми причамо, дати паре за то, па то мени може и Маз215 да приушти, али барем неће се љуљати и трести плафон и део позади где човек оглуви!
 
Нажалост Икарбусу је изгледа прошло време уопште а не само у Београду. Пуштени су тихо низ воду након дугогодишње политичке злоупотребе и недомаћинског руковођења. Штета, за три године су могли да прославе век постојања, али није било реално очекивати да избегну судбину целокупне индустрије возила и машина у Србији.
 
ФАП је скоро представио модел 2228, дизајнерски близак моделу 2026, а квалитетом далеко од поменутог. Чак и Мерцедес 1213 из 1990. изгледа модерније, што довољно говори о данашњој струци не само кад је у питању ФАП. Али добро, нек бар праве нешто, боље и то него да их купи Матијевић, али ако овако наставе неће бити ништа од фабрике. Аутобуски погон је расформиран и све се свело на малу радионицу. То је и био циљ, онеспособити домаћу индустрију, спријатељити се са Кином и набављати највећи шкарт оданде.
 
То што ФАО ради данас је испод нивоа 1954. када се уходала серијска производња. Отприлике ће само за војску и радити, за ових 7-8 година нсоредњачке власти набављене су стотине комуналних, путарајих и ватрогасних камиона где је посао мога бити наштелован ФАПу али се одлучило за увоз, те су куповани Мерцедеси, МАНови, ДАФови, Ивеко, па чак и Камаз и МАЗ. Модел 1213 је дизајнерско решење из 1978. Мерцедеса НГ на ком се од тад заснива сав програм ФАПа када је у питању кабина. Просто у подели тржишног колача нисмо одређени да ишта сложеније од каблова производимо. Погледајмо сличне фабрике по региону и источној Европи, свега пар је преживело нелојалну конкуренцију са запада. Судбина ФАПа и Икарбуса тешко може бити боља од судбине Рабе, Чепела, Романа, Jeлца, Стара. Опстали су само Татра и МАЗ као јачи произвођачи.
 
Ako pukne ovo sa kinezima, jedini mogući spas za Ikarbus je da budu radionica za remonte, po mogućstvu više marki autobusa.

Biće teško, ali ako budu mudro igrali i poradili na kvalitetu i poslovnoj politici, mogu da postanu regionalni (balkanski) centar za remonte nekoliko proizvođača. Samo u Beogradu imamo od 10 do 16 marki autobusa u službi. Oduzmimo neke koji su trajno isčezli (npr Neobus) ali dodajmo one neke druge koji se ne voze u JGP Beograda ali se voze negde drugde (Volvo ili Iveco npr). Sve u svemu, dijapazon od jedno 10 do 15 marki autobusa ze celu Srbiju. Sve to treba neko da održava i remontuje. Eto prilike za onoliku fabriku. Znam da će gospodi to verovatno biti ispod časti ali jbg... Sad se sve svelo na izbor ili to, ili katanac. Uostalom, i druge renomirane fabrike po svetu su počinjale iz mnogo gorih i skromnijih pozicija, pa su vremenom rasle i razvile se u ozbiljne igrače.
 
Vrh