Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Раднике и метиљаво политичко руководство нико ништа неће питати. А неће им нико ни нудити ту опцију пошто већ постоје приватни ремонтери многи блиски власти. А локација на аутопуту само чека грабеж, судбина ће бити идентична Змају. Да је било памети, па да су град, република и Ласта купили Икарбус и ту организовали производњу, ремонт, рекаросирање и одржавање за своје потребе по својим по својим стандардима па се онда само купи повољна шасија. И све то уз строгу контролу. А било би посла, што за ГСП и Ласту, што за бројне аутобусе републичких институција, установа, јавних предузећа, војске, полиције...
 
Dobra ideja za to sa Lastom i Gradom.
Ja mislim da za Ikarbus i dalje ima nade. Ne zato što je ova vlast mnogo dobra i poštena, nego iz interesa. Gradu je u interesu da ima veliki remontni zavod, višoj vlasti je u interesu da ima tih 300 radnika radi skupljanja političkih poena, a ipak i sama fabrika i dalje ima potencijala da ostane u životu ako se nađe dobar partner i poslovni model.

Uostalom i FAP je bio capnuo pa su ga oživeli u vidu radionice i remontnog zavoda. Ne vidim što i sa Ikarom ne bi moglo isto. Naravno, fundamentalno je da bude volje za to. Ali kažem, mislim da ovako nije nemoguće i da još ima nade. Sad je sve na našima. Inače, da znam da su Kinezi de jure vlasnici sad, ali da se ne lažemo, Srbija je ovo, ako oni ispale i ne ispoštuju dogovor, znamo da država ima moć da ih najuri i da vrati Ikarbus pod svoje. Opet kažem, sve je stvar volje.
 
Били су и Руси пре Кинеза па отишли. Проблем је једино што државу ММФ тера да се отресе свих фабрика и фирми под државном капом, плус није у духу тржишне политике. ФАП се мало провукао пошто је упакован у војну индустрију али то је смешна прича наспрам фабрике која је реално производила па и у 90им током најгорих санкција. Верујем да кад би хтели да би могли да направе некакав АД са уделом града, владе и Ласте у власништву, али погледајмо железнице где је било много више стратешког интереса и реалне потребе за очувањем ремонтера и произвођача возних средстава па су ту на апаратима једна-две фирме.
 
Znam, sećam se i tih Rusa. Beše nešto Avtodevtal, neki hohštapleri. Zato njih ni ne računam, jer je jasno da se radilo o prevari.

Svestan sam da mešanje države u poslovanje ovakvog preduzeća nije u skladu sa današnjim pravilima. Ali mogla bi tu da se izgradi priča (koja bi i bila realna) da je to zato što kineska strana nije ispoštovala svoj deo ugovora. Kao i to da nije u redu da država pusti da joj umre fabrika tako malo pred 100. godišnjicu svog postojanja. Mislim to su pravne zezancije, može tu uvek da se izgradi priča ako ima dovoljno volje i umeća. Čak i da smo u Americi, moglo bi. Uvek može.

Ja se samo nadam da će naši da se dozovu pameti i na vreme da reaguju, dok ovi kineski foliranti ne sahrane celu fabriku. Opet kažem, ne da reaguju zato što su bog zna kolko pošteni i fini, nego zato što se ovde i njihovi interesi poklapaju sa interesom društva. A s obzirom da Mali Alek u zadnje vreme lovi svaku moguću priliku da se pohvali novim zaposlenjima, kao i time da što više ljudi i firmi uvrsti pod svoje krlilo (ako ne u partiju, onda bar pod njeno krilo), mislim da možda ipak ima još nade za Ikarbus, barem u tom smislu da postane remontni zavod.
 
3139
b79f3462ad80c5768d9b26ca9fd10fdb.jpg


Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Verovatno će na farbanje 3139 ovih dan

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
3139, 3129, 3133, 3102, 3196
b653bb44150d2b8913975640a0cd0772.jpg
7f65991e525b48052b43180a37ff7dd6.jpg
684e436b279350aca513e2dbf1022e3f.jpg
7ff8920b793e3985adfe253d13813c19.jpg
ce7ad79dfeeaabb05689804b4b4e0d67.jpg


Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715195#p715195:3rz64wkj je napisao(la):
Дошљак » Ned Mar 08, 2020 12:07 am[/url]":3rz64wkj]Били су и Руси пре Кинеза па отишли. Проблем је једино што државу ММФ тера да се отресе свих фабрика и фирми под државном капом, плус није у духу тржишне политике. ФАП се мало провукао пошто је упакован у војну индустрију али то је смешна прича наспрам фабрике која је реално производила па и у 90им током најгорих санкција. Верујем да кад би хтели да би могли да направе некакав АД са уделом града, владе и Ласте у власништву, али погледајмо железнице где је било много више стратешког интереса и реалне потребе за очувањем ремонтера и произвођача возних средстава па су ту на апаратима једна-две фирме.

Najbolje i najeftinije rešenje da su dali Solarisu koji već kuburi sa kapacitetima i organizuju ovde lokalnu proizvodnju za istok evrope.
Fabrika ima kapacitet, dobru lokaciju samo fale radnici i da dođe neki dobar proizvođač.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715195#p715195:2i1vx7b4 je napisao(la):
Дошљак » 08 Mar 2020 12:07 am[/url]":2i1vx7b4]Били су и Руси пре Кинеза па отишли. Проблем је једино што државу ММФ тера да се отресе свих фабрика и фирми под државном капом, плус није у духу тржишне политике. ФАП се мало провукао пошто је упакован у војну индустрију али то је смешна прича наспрам фабрике која је реално производила па и у 90им током најгорих санкција. Верујем да кад би хтели да би могли да направе некакав АД са уделом града, владе и Ласте у власништву, али погледајмо железнице где је било много више стратешког интереса и реалне потребе за очувањем ремонтера и произвођача возних средстава па су ту на апаратима једна-две фирме.
...али је зато настала озбиљна домаћа приватна компанија, која, са Сименсом, већ запошљава 1.200 људи и осваја и развија најсавременију технологију. У њој ради и доста радника покојне Гоше.

Ако се мене пита, у принципу треба наше башибозук-фирме пустити да оду своме творцу.
 
Šta znači da IK ima kapacitet? Ima oronule hale, zastarele mašine i odliven kadar.
Ima dobar plac kraj autoputa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715642#p715642:wca5y386 je napisao(la):
Žika » Пон Мар 09, 2020 10:56 am[/url]":wca5y386]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715195#p715195:wca5y386 je napisao(la):
Дошљак » Ned Mar 08, 2020 12:07 am[/url]":wca5y386]Били су и Руси пре Кинеза па отишли. Проблем је једино што државу ММФ тера да се отресе свих фабрика и фирми под државном капом, плус није у духу тржишне политике. ФАП се мало провукао пошто је упакован у војну индустрију али то је смешна прича наспрам фабрике која је реално производила па и у 90им током најгорих санкција. Верујем да кад би хтели да би могли да направе некакав АД са уделом града, владе и Ласте у власништву, али погледајмо железнице где је било много више стратешког интереса и реалне потребе за очувањем ремонтера и произвођача возних средстава па су ту на апаратима једна-две фирме.

Najbolje i najeftinije rešenje da su dali Solarisu koji već kuburi sa kapacitetima i organizuju ovde lokalnu proizvodnju za istok evrope.
Fabrika ima kapacitet, dobru lokaciju samo fale radnici i da dođe neki dobar proizvođač.

Чак би и поклањање Икарбуса Соларису био рационални потез.
 
3174 stigao sa farbanja
3265 na 105
823e84ea057140b312ae8bc9638b5cd1.jpg
fd87892f236beb6ea93fff7ec417af4f.jpg


Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715712#p715712:37m7m1tp je napisao(la):
branik » Pon Mar 09, 2020 1:19 pm[/url]":37m7m1tp]Šta znači da IK ima kapacitet? Ima oronule hale, zastarele mašine i odliven kadar.
Ima dobar plac kraj autoputa.

Skokni do Manhajma da vidiš Mercedesovu fabriku, nije mi jasno kako u onom haosu uspeju da sakupe delove za autobus.
Ikarbus je primer moderne fabrike sa primitivnim alatima.
Barak se brzo dovede u red i okreči.




[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715744#p715744:37m7m1tp je napisao(la):
Дошљак » Pon Mar 09, 2020 2:10 pm[/url]":37m7m1tp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715642#p715642:37m7m1tp je napisao(la):
Žika » Пон Мар 09, 2020 10:56 am[/url]":37m7m1tp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715195#p715195:37m7m1tp je napisao(la):
Дошљак » Ned Mar 08, 2020 12:07 am[/url]":37m7m1tp]Били су и Руси пре Кинеза па отишли. Проблем је једино што државу ММФ тера да се отресе свих фабрика и фирми под државном капом, плус није у духу тржишне политике. ФАП се мало провукао пошто је упакован у војну индустрију али то је смешна прича наспрам фабрике која је реално производила па и у 90им током најгорих санкција. Верујем да кад би хтели да би могли да направе некакав АД са уделом града, владе и Ласте у власништву, али погледајмо железнице где је било много више стратешког интереса и реалне потребе за очувањем ремонтера и произвођача возних средстава па су ту на апаратима једна-две фирме.

Najbolje i najeftinije rešenje da su dali Solarisu koji već kuburi sa kapacitetima i organizuju ovde lokalnu proizvodnju za istok evrope.
Fabrika ima kapacitet, dobru lokaciju samo fale radnici i da dođe neki dobar proizvođač.

Чак би и поклањање Икарбуса Соларису био рационални потез.

Trenutno najracionalniji, za jedan evro evo vam mesto gde ćete praviti autobuse/ imati tržište, samo zaposlite ljude i bez subvencija države.
 
Уместо Соларису, Икарбус ће бити продат Фијату који ће тамо покренути производњу нових Пунта са јефтиним увезеним компонентама.
 
Malopre sam se vozio Strelinim Intouro na 7A. Bus jeste lep, ali samo dvoja uska vrata su horor za grad. Bukvalno na svakoj stranici provede bar 2-3 minuta, pre bih stigao peške...
Ni ostali busevi na 7A nisu ništa bolji, skoro svi su međugradski...
 
9A i 9AL1, ako sam pogodio broj one linije koja ide samo do Slavije, prošle su malo bolje po pitanju vozila. Lasitni zglobni OTOKAR-i vade prosek dosta, a i solaći su svi gradskog tipa koliko sam mogao videti. Pomenutog Intoura, čisto prigradski autobus, viđam skoro uvek kad prolazim Bulevarom. Ne znam dal je samo taj jedan na liniji, al bez obzira, baš sam se iznenadio kad sam ga spazio prvi put. To nije ni za linije sa mnogo manje putnika, a kamoli za 7A. Nema se tu šta mnogo komentarisati. Kad se tolike tramvajske linije odjednom ukinu, zaista bude teško, isto tako odjednom, zameniti ih sve autobusima. Nisam ni sanjao da imamo toliki višak vozila kod Laste i privatnih prevoznika. Možda su neke linije i redukovane zbog toga. Prigradske nisu, bar što se mog poteza tiče, a za gradske me ne bi čudilo da je poneki polazak vrlo frekventnih linija nastradao. U svakom slučaju, nije moralo ni doći do toga da su radovi po etapama bolje organizovani, al ajde, ako tramvaji stvarno prorade u aprilu, to je još nekih mesec dana ovakvog režima rada linija. Za sad se ka Banjici i Voždovcu kud i kamo može uz nešto veće gužve. Bulevar je verujem u većem problemu, ponajviše zbog nevelikog kapaciteta vozila, a pride nema ni nekih naročitih alternativa.
 
3319 на 601 зуји ко св. Илија проби ми мозак јутрос...

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
9A i 9AL1, ako sam pogodio broj one linije koja ide samo do Slavije, prošle su malo bolje po pitanju vozila.
9А1 иде до Славије, нема Л у броју. :wink: Искрено, не знам што то није све 9А до Блока 20, која је поента те додатне линије до Славије. :roll:
Искрено се надам да ће у будућности бити изграђен још један трамвајски депо, али са друге стране баре. Више пута се показало да би то била преко потребна инвестиција. Бањица ми се чини као врло добра локација за то. Извињавам се због краћег ОТ-а.
 
Da znate da ima logike da umešaju Solaris u celu priču obzirom na široku gamu modela i varijanti pogona, uključujući i trolejbuse. Ne znam da li je bolje da proizvodi kao M.A.N u Turskoj iste modele ili da kao Mercedes nudi jeftiniji za istočnoevropsko tržište baziran na prethodnoj generaciji (Urbino III)?

Nego kad smo već kod autobusa juče u 11:29 kod Deligradske #159 (verovatno s 83) prošao ka Kosmaju spušten na prednjem desnom jastuku, u 11:32 u suprotnom smeru prošao #148 na 70. Kasnije u 11:50 istovremeno naišao #3477 na 70 i #181 prošao s natpisom 70 ka pogonu Kosmaj.

Prekjuče neki dan #149 na 89 u fazi raspada, u Petak #3140 na 23 i #3050 na 18 kao nebo i zemlja. Osetna razlika između Karaburme i Novog Beograda. Karaburmin kao da je iz Atine došao. Fale mu delovi. Vidi se da nedostaju pojedini šrafovi i gume u putničkom salonu. Šipke i stakla oko vrata zveckaju. Ni #3197 (bio na 31) nije ništa bolji od #3140, ovog puta spolja. Nedostaje mu desna vertikalna guma na trećim vratima (kroz desnou ivicu desnog krila vidi se putnički salon).
 
Мерцедеси Конекто 149, 150 и 152 су им кандидати за расход, 152 сам већ неколико пута виђао поквареног, ова друга два могу одмах сутра у расход, јер бука, разделне шипке и распаднута седишта не спадају у финкционалност возила.
 
Не спадају,али ГСП ти је такав,возе бусеве док не стигну ниво "распад система".
 
Vrh