Šta je novo?

Arhitektura i dizajn

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807168#p807168:2qbrdjbv je napisao(la):
spatiotecte » Pet Dec 25, 2020 5:54 pm[/url]":2qbrdjbv]Problem predratnog urbanizma je sto ima uglavnom blokove 80x80 ili 100x100 metara sa ulicama koje su uske, da su napravljeni blokovi 200x200 sa sirokim ulicama prica bi bila potpuno drugačija.
Onda bi Beograd bio Pariz, a ne Beograd, sta bi bilo kad bi bilo...
Eh, a zamisli da su komunisticki blokovi pravljeni od zgrada sa fasadnom ciglom, sa razlicitim detaljima, sa kvalitetnom izolacijom i fasadom, i jos da nema umetnutih ovih novih skarabudzevina.
Pa cena kvm bi bila BNV x 3.
 
Mislim da budućnost arhitekture i urbanizma leži u tome da se izvuku pouke iz propusta uske predratne urbane matrice i manjka estetike modernizma.
Treba težiti ka tome da se uzmu prednosti iz oba sistema.
Mislim da je dobar kompromis izgradnja polu zatvorenih blokova gde bi se izbegla kanjonizacija ulica i povećala dostupnost unutrašnosti bloka gde bi bilo više zelenila i pešačkih staza a ne samo da se ljudi kreću uličnim frontom na obodu bloka a estetiku zgrada vratiti u prvi plan.
 
Opet cu se vratiti na uspesnost rekonstrukcije Jugoslovenskog dramskog pozorista.
Pozoriste je kroz svoju istoriju imalo tri faze i sada izgleda, rekao bih, bolje nego ikada.
Vrlo uspesan miks modernog i originalnog, barem sto se spoljnje fasade tice.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 936%29.jpg
https://secanja.com/wp-content/uploads/ ... -stara.png
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... %C4%87.jpg

Poenta je, ako se vec nesto gradi sa elementima istorijskih stilova, da to bude sa ukusom, merom i da sadrzi opravdanu istorijsku podlogu, da se tako izrazim.
Ne znam da li je iko ikada rekao da je ova rekonstrukcija kich, a tu je negde na granici, mogla je biti, ali ipak nije.
 
Pa mišljenja sam da ne može biti kitch nešto sto se rekonstruiše jer je to postojalo već i ranije. U slučaju JDP su samo dodali moderne elemente tako da ne može biti kitch nikako. A cecesija je već druga priča.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807202#p807202:18jjv9gv je napisao(la):
Drakche » Pet Dec 25, 2020 6:19 pm[/url]":18jjv9gv]Opet cu se vratiti na uspesnost rekonstrukcije Jugoslovenskog dramskog pozorista.
Pozoriste je kroz svoju istoriju imalo tri faze i sada izgleda, rekao bih, bolje nego ikada.
Vrlo uspesan miks modernog i originalnog, barem sto se spoljnje fasade tice.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 936%29.jpg
https://secanja.com/wp-content/uploads/ ... -stara.png
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... %C4%87.jpg

Poenta je, ako se vec nesto gradi sa elementima istorijskih stilova, da to bude sa ukusom, merom i da sadrzi opravdanu istorijsku podlogu, da se tako izrazim.
Ne znam da li je iko ikada rekao da je ova rekonstrukcija kich, a tu je negde na granici, mogla je biti, ali ipak nije.

Није кич баш због те историјске подлоге коју сте поменули.
 
Не знам мени је то стакло баш гадно и врло би лепо било да се то склони што пре

Што се тиче обнове старих грађевина ту само се угледати на Мађаре и ништа друго.

Стил није битан, битно је оно што би смо назвали душом. "Цецесија" покушава да надомести што нема душу тако што ће да извлачи из прошлости нешто, али опет без икаквог склада или било чега.

Не противим се да се зграде праве у том мало старинскијем фазону али онда нема ништа деконструктивизам никакве баханалије него лепо и под конац.

Како год, архитектура генерално није ни битна. Лако се фасада мења.

Нама пре свега треба решење урбанистичке ситуације и кад кажем решење мислим на стварно решење које као такво ће наравно хвала Богу потпуно погазити садашње стање и неће га поштовати уопште. Само тако Београд ће добити право да се зове град и има легитимно популацију преко 10000
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807206#p807206:3ptrkwa3 je napisao(la):
spatiotecte » 25 Dec 2020 06:37 pm[/url]":3ptrkwa3]Pa mišljenja sam da ne može biti kitch nešto sto se rekonstruiše jer je to postojalo već i ranije. U slučaju JDP su samo dodali moderne elemente tako da ne može biti kitch nikako. A cecesija je već druga priča.

Pa i ja kazem da nije kich, ali moglo je da bude, bez obzira na to sto je ta zgrada tu vec postojala. Mogla je da bude apsolutni promasaj, jer je tu linija zaista tanka. Zato je struka potrebna da odredi tu granicu.

Takodje, mislim da je ova strana u ul Kralja Petra (gde je SC "Rajiceva") mogla slobodno smelije da se uradi u cilju toga da fasade izgledaju vise kao pre rata. Mesto toga smo dobili neku varijaciju koja treba samo malo da asocira na ono kako je bilo.

4e2c1edb5022b70f4be8130cf942274c.jpg

36116725882_0e6eefa601_z.jpg


Eto, to su, sto se mene tice, neke finese u razlikama dokle moze da se ide u poigravanju sa starim stilovima.
A izmisljati neke nove-stare stilove (koji nisu ni izmisljeni, vec tako stoje u ponudi, pa ko voli) je meni preko granice svakog ukusa.
 
Rangeros druze, meni je svejedno dal je Luj Viton orginal ili lazni, ako mi plati ja cu ga nosim i reklamiram, ako mi ne plati nista od posla. Sto se tice autenticnosti, zasto je ona bitna? Ajfelov toranj je orginalan ali je gomila ruznog gvožđa. Sa druge strane renesansa je ozivljavanje antike, dakle neorginalna, ali je lepa. He, smesno je da ti tvrdis da znas sta je autenticno, a sta nije :) Ne poznajes toliko duboko istoriju. I ne samo ti nego mozda niko. Evo reci, jel Fidija bio autentican? :) Mozda bi mogao reci da je Faradej, osnivac elektromagnetizma bio autentican, ali i to bi se moglo dovesti u pitanje jer je i elektricitet i magnetizam bio od ko zna kad poznat. Dokle unazad mozes pratiti "autenticnost" recimo stubova kao arh elementa? Do Stone Hendža. A iza? Dokle unazad može pratiti koren piramida, do mastaba? Dokle možeš unazad pratiti lukove i svodove, do Etruraca? itd itd. Mislim da se razmećeš sa nečim što ne poznaješ.
 
Отприлике и то важи.

Елементи сами и нису битни, пропорције, симетрија итд јесте. Данас архитекте не воле да убацују много те "математике" у изглед изгледа сем кад је нешто да намерно крши све те принципе јер ето да буду подривачи
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807267#p807267:1k30z9zq je napisao(la):
Earthmoving » Pet Dec 25, 2020 10:51 pm[/url]":1k30z9zq]Rangeros druze, meni je svejedno dal je Luj Viton orginal ili lazni, ako mi plati ja cu ga nosim i reklamiram, ako mi ne plati nista od posla. Sto se tice autenticnosti, zasto je ona bitna? Ajfelov toranj je orginalan ali je gomila ruznog gvožđa. Sa druge strane renesansa je ozivljavanje antike, dakle neorginalna, ali je lepa. He, smesno je da ti tvrdis da znas sta je autenticno, a sta nije :) Ne poznajes toliko duboko istoriju. I ne samo ti nego mozda niko. Evo reci, jel Fidija bio autentican? :) Mozda bi mogao reci da je Faradej, osnivac elektromagnetizma bio autentican, ali i to bi se moglo dovesti u pitanje jer je i elektricitet i magnetizam bio od ko zna kad poznat. Dokle unazad mozes pratiti "autenticnost" recimo stubova kao arh elementa? Do Stone Hendža. A iza? Dokle unazad može pratiti koren piramida, do mastaba? Dokle možeš unazad pratiti lukove i svodove, do Etruraca? itd itd. Mislim da se razmećeš sa nečim što ne poznaješ.

А ја мислим да Ви машите поенту ове дискусије по ко зна који пут.
 
Pa šta sam ja kriv što ti loše misliš. Tvrdiš da je nešto kič, izvoli objasni. Malo argumenata i intelekta nije na odmet mesto etiketiranja: "seljaci", "prostaci", "kič", "skorojevići"...
 
Ma ovo je mnogo komplikovano, ko ce to da cita.
Daj nesto u jednoj recenici, ili jos bolje youtube clip, sigurno ima nesto na srbin.info.
 
Ovaj tekst ima slične tvrdnje onima koje sam ja izneo: 1. kao glavne elemente kiča ističe nametanje i manipulaciju, a što po meni upravo radi arh. fakultet i struka danas, čime se oni prvenstveno nameću kao kičerica, i 2. ne zna se istorijski trenutak nastanka kiča, što sam u prethodnim postovima takođe insinuirao.
Zapravo, kič je subjektivna kategorija i stoga je bespredmetna jer ako jedan subjekt kaže drugom da je njegov ukus kič, drugi isto može reći prvom da je njegov ukus kič. Zato arh. autoriteti koji pokušavaju nametnuti opšti ukus (za razliku od subjektivnih merila; a nametanje je gore označeno kao element kiča) su zapravo vrlo agresivni, nekulturni svojim mešanjem u tuđe ukuse, i generalno problematični za razvoj arhitekture jer se ponašaju kao tirani koji nemilosrdno uništavaji sve druge ukuse silom namećući njijov lični, znači težnja dosadnom jednoobraznom svetu, umesto raznovrsnom. Posebno ako imaju legalna oruđa poput ocena na fakultetu, pozicije u udruženjima i sl. što se onda svodi na silu, a ne na objektivnu raspravu o temi.
 
Druže Earthmoving, mislim da nisi razumeo tekst.
Ne kaže on da se kič meša u tuđi ukus i nameće mu nešto. Pa stoga ispada da je to samo sukob dva ukusa...
Nego za sebe smatra da je nešto što nije. Svesno ističe neke vrednosti koje nema suštinski. Dakle, lažno se predstavlja. A sve to jer je duhovno prazan.
 
"Za razliku od običnog neukusa,kič je izraz neodnegovanog ukusa". Neodnegovanog. Xexe, a ko je taj koji bi trebao da "neguje" nečiji tuđi, lični ukus? Po mom utisku iz izučavanja istorije arhitekture, u određivanju "negovanog" smera arhitekture, najjači uticaj ima Duboka država, tj žreci koji upravljaju svetom. Ne, na usmeravanje arhitekture ne odlučuje čak ni nacionalna država, ni Vučić o šifonjerima BnV, ne odlučuje čak ni jači Tito u arhitekturi socijalizma (čak postoji priča da je za novu zgradu SIV-a, a sada Ušća rekao da liči na konzervu), čak ni najjače države svojevremeno poput Francuske, Britanije, SSSR... nisu mogle da suvereno diktiraju izgled arhitekture u svojim zemljama (prve npr na izgled crkava u svojim zemljama), već je npr francuski rokoko bio samo varijacija na elemente već postojećeg baroka, koji je opet bio široka multičulna akcija katoličke crkve iz Rima protiv protenstantizma (u kojoj je sem arhitekture oruđe u dominaciji kreiranja živopisne slike učestovalo i lansiranje muzičara, naučnika itd, dakle ideja je bila stvaranje utiska za sva čula, a među njima je čulo vida, arhitekture bilo najvažnije). Ali takođe, još uspešnija je bila u razbijanju Otomanske imperije, čak i danas na osnovu tih slika posmatrač na Balkanu stiče utisak "lepše" zapadne i "ružnije, zaostale" otomanske arhitekture i urbanizma. Što reče Kusturica, SSSR je razbio Mek Donalds, Lewis farmerke, Nike patike, Holywood filmovi i sl. :) Nisam siguran kolko naši ljudi razumeju da je arhitektura (ali i muzika, umetnost...) oruđe rata. I to tihog najjačeg rata u kom se duše ljudi osvajaju bez sile, bez ispaljenog metka, koji ruše carstva iznutra kao kulu od karata. Dakle, reč "negovana" je politička kategorija. A to implicira ono što arhitekte danas kriju kao zmija noge, da su deo sistema, politike, iliti na nivou Srbije - Vučićevog kola :) Ono što ja predlažem je da se izvučemo kao trećerazredni pratilac centra svetske arhitekture, i u ovim vremenima njegove krize lansiramo svoj autentični arhitektonski smer, po meni zasnovan na klasicizmu, koji bi Srbiju načinilo liderom sveta, a ne sadašnjeg bledog kopiratna pogubljene bezidejne svetske arhitekture. Njihva bezidejnost je naša prilika. Nažalost, naše arhitekte nemaju snage da me prate u ovoj zamisli.
Zatim, kič definiše kao podgrupu neukusa, na šta nemam primedbu, sem moje doktrine da je ukus (a time i kič) subjektivan, ličan, a ne uopšten i generalizovan kao matematika.
"Kič se javlja kao manipulativni posrednik između vrednosti...; služi kao medij za narcisoidno samopotvrđivanje subjekta...; i sticanja imidža i prestiža". Hoće reći da samo "oni" (deo sistema ovlašćen od vladara za to) imaju pravo da određuju vrednosti, imidž i prestiž, a ne drugi. Dakle on je ovde za "uopšteni, sistemski, državni" način vrednovanja, a protiv mog "subjektivnog, ličnog, individualnog, raznovrsnog" sistema vrednosti gde svaki čovek to radi za sebe. I tu se moja doktrina razlikuje od preovladavajuće (kolko ovde po forumu vidim), od shvatanja kiča arhitekata koje oni školuju.
 
Postavio pre koju godinu, ali evo opet pošto je ovo genijalno objašnjenje arhitekture u oko 15tak minuta https://youtu.be/GapUEKYLE1o
Setio sam ga se čitajući filozofa Dejvida Hjuma o strastima, gde objašnjava kako gordost (zadovoljstvo sobom) i smernost (suprotno) utiču na čoveka. Čovek izložen ružnoj modernoj arhitekturi čulom vida postaje smeran, potišten, tužan, razočaran, srdovit, zavistan, zloban... Dok izloženost čula vida lepoj arhitekturi izaziva dobre osećaje. Sem ovog socijalni inžinjering je neboderima razbijao jedinstvo roda, zajednice. Tako da u modernoj ružnoj arhitekturi i napuštanju kanona lepote klasicizma smo dobili jednog novog modernog čoveka za nepoželeti, koji kao po kazni u modernim "golubarnicima"
 
Tovar retko vidjenih gluposti i neznanja koji je nas forumski bagerista i strucnjak opste prakse (od istorije do fizike i hemije a sada i arhitekture) istovario u temu se zavsrila ocekivanim linkom ka YT ultradesnicaru koji je postao internet meme a koji valja teorije zavere i rado vidjenom gostu ludaka i prodavca laznih lekova i preparata Aleksa Dzonsa.
Uz pominjanje duboke drzave, ni manje ni vise - nego u temi koja se bavi arhitekturom.

Svaka cast.

Otkuda to, da se covek zapita?

Entartete Kunst.

Pa prosto. Svi (ok, ne svi) dobro znamo da u ideologiji koju zastupa masa slicnih, moderna arhitektura i trendovi u umetnosti moraju da se prozovu po svaku cenu, da se nazovu "degenerativnim" i stetnim po drustvo. Jer je sve to naravno, judeoboljsev...pardon, zavera duboke drzave protiv snaznog cuvara porodice i drzave kakav svaki covek mora da bude.

Opsesija propagatora ovakvih ideja i odbijanje i najmanjih sugestija da su nesto mozda pogresno razumeli i protumacili (kao sto se desilo par postova iznad) dovodi do pasivno-agresivnog napada u kom autor mora da iznese jos "svojih dokaza" i jos, i jos...
I eto nas citamo kako su nas skolovali zaverenici duboke drzave, kako je moderna arhitektura tu sa specificnim ciljem, i kako je "prava arhitektura" ili "prava umetnost" ovaj ili onaj primer (ubaciti ovde klasic...pardon, podobni primer kvalitetnog i zdravog)

Alternativne "cinjenice"

https://www.youtube.com/watch?v=Zh3Yz3PiXZw

Toboze, svi citati i linkovi ka studijama o kicu u ovom slucaju- pa to je samo necije misljenje i koje se ne sme nametati drugima. I svi ti "nasi" spisi i citati i "naucne" studije i svi ti neki papiri, i sve cemu smo se skolovali na kraju krajeva...to je sve samo zavera i stranputica, jer postoji samo jedan pravac...
Na kraju krajeva, pokretacu diskusije o "kicu" i nije bilo stalo do objasnjenja za isti. Vec do pustanja buve koju bi na sl strani mogao dovesti do onoga sto zapravo zeli reci.

Jeste tema arhitektura o kojoj veze nema, niti se skolovao u arhitekturi, vec je istrazivao na internetu o tome. I zna bolje o temi od slugu duboke drzave.

Da, trenutno se vodi rat na raznim poljima:) Rat protiv nauke i autoriteta u toj oblasti. Ucitelja, profesora, naucnika. Zatim, rat protiv umetnosti kakav smo patrljak zatekli ovde. Trenutno se vodi punom parom po virtuelnom svetu i socijalnim mrezama a onda se povremeno prelije u nasu stvarnost (nedavno spaljivanje crteza u galeriji) i tu i tamo izlet nekog od nasih politicara u slicne teme vezane za umetnost. O nauci i izvrgavanju ruglu svemu i sirenje lazi i pseudonauke u ovo vreme je izlisno govoriti a ima par tema i na ovom forumu gde se to radi u punom gasu.
 
Nex opusti se, nisam tema ja no arhitektura. Napadaj moje ideje, ne to dal sam lično bagerista, čistač ulica, ovo ili ono (a ja sam se označio kao vilozof, ne to što si ti naveo). Da, vodi se rat na svim tim poljima. Ali ja ga nisam započeo. Započeli su oni koje ti braniš protiv mene/nas još u školi usađivanje pogrešnih principa i informacija, samo iz njihovog sebičnog interesa, da bi se uklopili u njihov sistem. I sad, naše oslobađanje/rat protiv mnogih zabluda, pa i arhitekturnih, ti nazivaš lošim. Pa i meni je loše da gledam ružne zgrade i urbanizam, da vidim da se ono što smo učili ispostavilo kao laž, imali su svoju priliku da urede grad bolje, što se mene tiče, strpljenje je isteklo, ne verujem da će išta nabolje da se dogodi dok se sistem ne promeni, ostaće investitorski urbanizam i arhitekte školovane na mržnji protiv klasicizma i lepote, zgusnuta nehumana naselja kao posledica centralizacije vlasti vašeg sistema. Ako želimo ljudima bolje, moramo drugačije: ograničavanje zemljoposedništva na max 20 hektara po domaćinstvu, urbanizam imanjima od po jedan ili par hektara, oduzimanje zemlje tajkunima zemljoposednicima i deljenje narodu za ovakva naselja; sto se tiče ko želi ostati u gradovima: više parkova, šetališta, manja izgrađenost parcela, niža spratnost od BnV, obezbeđivanja besplatnog parking mesta u svim krajevima (gradnja garaža), prioritetno usmeriti sredstva grada za nestajanje čepova, gradnjom saobraćajnoh koridora UMP, SMT, proširenje ulica zna se kojih itd.
 
Ti nastavljas da prosipas te "svoje" stavove.
Pripisujes krivicu za ovaj urbicid oko nas na adresu koja tvojoj ideologiji najvise smeta. Ja tebi sada mogu da objasnjavam zasto nase obrazovanje ili arhitektonski autoriteti nemaju veze sa tim vec se bore protiv toga, ali to je uzalud. Uzalud je tebi objasnjavati sta je sada uzrok degradacije svega oko nas, pa i arhitekture - da to nije duboka drzava, niti spoljni i unutrasnji neprijatelji (a nekoga bas svrbe prstici da otkuca ko su ti).
Zasto je kic -kic, zasto je lopovluk - lopovluk. Sta je nuspojava liberalnog kapitalizma, a sta proste kradje.

Kako je lepo citati tvoje pisanije o ljudskoj utopiji, hektarima po domacinstvu, parkovima, setalistima...Sve dok se ne dodje do dela ko je podoban da zivi u tako necemu, ali necemo sada o tome, jos je rano zar ne?
 
Сам појам кич (и шунд) асоцирам с људима који седе по кафићима и носе Че Гевара мајице и причају увек о глупостима које нит иког занима нит имају везе и логике.

Преферирам термин "лажно представљање душе". Такве зграде су бездушне као и "нормалне" али као праве се да нису. А зашто? То ме већ не занима, и ја то третирам као намерну малициозност од стране целе културолошке елите, архитекти и свих тих ликова да би нам намерно било лоше јер воле се иживљавати.
 
Kako mogu državno osnovno obrazovanje ili državni arhitektonaki fakultet da se bore protiv države? Njenog lošeg urbanizma i arhitekture? Država ih je osnovala ili ih kontroliše preko dozvola, to bi bilo isto kao da leva ruka bije svoju glavu koja njom upravlja. Oboje su deo istog kontrolisanog sistema i ne treba im dozvoliti iza nikog drugog da se sakriju izgovorima, isterati ih na čistinu.
 
@Nex999

Прилично сам сигуран да Пантограф критикује модернистичку уметност која свој замах добија управо уништавањем либералног капитализма на западу, самим тим је апсолутно небулозно кривити њега; поготово када се узме у обзир да су многа универзално најлепша архитектонска дела западне цивилизације настала у вековима и вековима у којима је трајао. Модернизам и постмодернизам су добили на замаху тек давно након што је држава кренула озбиљно да се меша у привреду и људске животе.

Елем, ти заступаш идеју по коме је проблем естетике Београда сукоб државних стручњака који "знају шта је лепо јер су се за то школовали" са једне стране и осталих, саможивих, својеглавих и бахатих приватника, инвеститора, грађана итд. Да би то било тачно естетика Београда настала за време када су ти стручњаци имали потпуну контролу над градњом у Београду би требало да буде универзално прихваћена и омиљена као посебно лепа и узорна.

То просто и једноставно није случај. Београд који су највећим делом управо ти стручњаци изградили након Другог светског рата се сматра ружним градом и обично је неки пример њихове градње узет као доказ. Ако се и појави "лепа Београдска архитектура" то је зграда САНУ или Београдске задруге или било која зграда изграђена у периоду предратног, "инвеститорског" урбанизма. Неретко се појављује и Захин предлог за зграду Бека што је посебно тужно само по себи. Претражи на интернету "ugly Belgrade architecture" и нећеш наћи примере бахатог инвеститорског урбанизма већ управо новобеоградских блокова и зграда тих великих стручњака и естета. Ако је то њихов допринос лепоти нашег града хвала им али нису морали.

Такође је посебно бесмислено поредити бабе и жабе када је архитектура у питању, не могу се упоређивати најелитнији примери архитектуре старе Југославије са уџерицима и јефтином градњом за сиротињу данашње Србије. Било је сијасет зграда у последњих 20 година које су дебело изнад естетских просека зграда изграђених за време Југославије. Уџерице и јефтине зграде ће нестати временом као и све остале, остаће само најсветлији примери архитектуре а бојим се да ће и тада зграде које је држава градила или форсирала бити у великом заостатку за зградама приватних инвеститора.
 
Kailan,
Prvo, cenim to sto razlozno izlazes i u tome sto si napisao ja nemam nista da oduzmem niti dodam. Mogu samo da se slozim donekle, a u nekim drugom stvarima koje si pomenuo bih mozda i debatovao. Dosta toga je ova zemlja prosla, lomove, drustvena uredjenja i ratove i bombe. I sve to se odrazava na arhitekturu.

To sto se meni ili tebi ili nekom trecem dopada ili ne dopada, a ostavilo je velikog traga na ovaj grad, odavno su ispricane teme i time su se bavili daleko pozvaniji ljudi, i ne mogu da dajem sebi za pravo da prizivam rusenje svega i iznosim lavinu neverovatnih i neobrazovanih tvrdnji, kreiram lazni narativ oko svega.


Ono sto ne mogu da ocutim je Earthovo (a ne Pantografovo) spopadanje institucija (arhitektonski fakultet u ovom slucaju) i ljudi koji njemu i njegovoj doktrini smetaju. Covek koji za sebe kaze da se "informise" na qanonu, siri teorije zavere i lazne vesti i propagandu se sada nakacio na arhitekturu, sireci epidemiju neznanja i srozava diskusiju na "oni nemaju pojma" jer su razglas "duboke drzave", sto je sve premazano ideolosko trabunjanje koje se vrti kao pokvarena ploca kada god se prica treba skrenuti na teme kojima ovde nije mesto.
Uostalom, sta ocekivati kada istoriju karikira na sumanute nacine (srbi+etrurci), fiziku (lekovi i vibracije atoma). Pa nista drugacije.

Ako postoji ideja koju zastupam - to je ideja skole i nauke. Ne citanja nebuloza sa interneta i prosipanja ovde u smislu sirenja pseudonauke i fals ideologija. Sada drzavom dominira neznanje, lazni doktori i magistri, samozvani eksperti koji svima mogu da kazu "to je onaj izlapeli arhitekta" i na pitanje cemu takva uvreda - kazu "to vam je tako".
 
То је све на месту, само бих напоменуо нешто што јако велики број људи на овом форуму одбија да прихвати:

Квалитет и лепота архитектуре, као и сваке друге уметности по наруџби, највише зависи од пара оних који је наручују.

Најлепша дела ренесансе су настала управо зато што се Италија позиционирала као једна од ретких земаља које могу да слободно тргују са арапским светом што је условило нагли раст раног (трговачког) капитализма и богаћење разних породица (попут Медичи) које су финансирале процват уметности и архитектуре. Најлепша дела уметности и у Низоземској (и потом Британији/Америци) су резултат процвата индустријског капитализма који је развио читаву класу богатих ктитора који су могли да развијају и граде разне врсте уметности (па и архитектуру). Архитектура Југославије осамдесетих је била за три класе изнад архитектуре Југославије педесетих јер је дошло до довољне акумулације богатства да би се правиле квалитетније и лепше зграде. И сада се граде далеко квалитетније и лепше зграде него раних две хиљадитих када су врхунац стамбене архитектуре биле шестоспратнице од беле цигле и са црвеним црепним крововима.

То не значи да је свака скупа зграда коју ће да плати богаташ аутоматски лепа али постоји разлог зашто је најлепша архитектура разних култура настајала управо у златним економским периодима.

Самим тим, рекао бих да је суштинско решење ружне архитектуре у Београду масивна архитектонска едукација популације и дизање људи из сиромаштва а немам утисак да држава или стручњаци то раде. Ако ишта, сви ти стручњаци праве потпун контраефекат ругајући се сиромашнијима и нешколованима терајући код њих инат и гушећи искрену креативност што резултује потпуним одбацивањем "мишљења струке" по многим питањима од стране тог истог неуког и нешколованог народа. То је све још горе када та иста струка (из ког год разлога) заступа потпуно бизарне колонијалне идеје по којима су културе које се разликују од Америке и Западне Европе инфериорне и не требају да се негују, патриотизам је мерило идиотлука и сл.

Oвај форум је идеално место бар за едукацију самопроглашених стручњака а ја ево за године и године колико сам на њему нисам апсолутно ништа паметно научио од њих осим да су сви који се не слажу са њима турбофолк старлете и кич мафијаши

------------------------------------------------

*хтео сам да напишем Earthmoving не знам одакле ми Пантограф испаде
 
Vrh