Šta je novo?

Airport Garden

Ta parcela 2906/16 je vlasnik ona firma Toriox, i kojoj treba da se oduzme dobro parče za taj bulevar, tako da verujem da su se oni tu zeznuli i da im se ne isplati nikakvo zidanje tu, tako da se moze desiti da to stoji tako ko zna koliko dugo... Da li neko ima info da li Airport City mozda planira da skloni onu odvratnu ogradu? Prilično frustrira kada se prodje tuda naletiš na onu ogradu dva metra visoku. Razumem da je ograda imala smisla kad okolo nije bilo nicega, ali sada ta ograda baš smeta.
Samo da se nadovezem, pitanje je da li ce im se "oduzeti" ili ce im drzava kompenzovati taj deo parcele.
Nesto pre mislim da ce biti pre verovatno ovo drugo, gledajuci sta se desava u poslednje vreme.

Za ogradu mislim da je mala sansa da je sklone, mozda bi mogli da je skroz ozelene barem, i to bi bilo dobro unapredjenje.

EDIT:
Svestan sam da bi taj investitor trebao da sredi deo bulevara, ali isto tako mislim da bi grad mogao u nekom trenutku da promeni odluku i prosto uradi ekspropriaciju te parcele ukoliko se to oduzi, na to sam mislio.
 
Iskren da budem, prvi put čujem da investitor treba da uredi postojeće okolne saobraćajnice. On treba da obezbedi pristupni put ako ga nema, a u ovom slučaju ima kakav takav.
Investitor valjda plaća građevinsku rentu (vidim da se to sada drugačije zove: naknada za uređenje građevinskog zemljišta) prije dobijanja građevinske dozvole iz koje se finansiraju saobraćana, komunalna i ostala infrastruktura čiju izgradnju sprovodi grad...
 
Nije me mrzelo da pišem Gradskoj direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, vrlo brzo su mi i odgovorili. Potvrdili su da je ovo samo rekonstrukcija postojeće ulice, i da ne postoji plan izgradnje saobraćajnica prema PDRu. Sledi njihov odgovor:
Poštovani,

Kao što je i navedeno, rešenjem se odobravaju radovi u postojećoj regulaciji, a na osnovu člana 145. Zakona o planiranju i izgradnji („Službeni glasnik RS“, br. 72/09, 81/09 - ispravka, 64/10-odluka US, 24/11, 121/12, 42/13 - odluka US, 50/13-odluka US, 98/13-odluka US, 132/14, 145/14, 83/18, 31/19, 37/19-dr.zakon, 9/20, 52/21 i 62/23).

Programom uređivanja i dodele građevinskog zemljišta za 2025. godinu, koji je usvojila Skupština grada Beograda, nisu planirane aktivnosti na izgradnji saobraćajnica prema navodima iz Vaše predstavke, odnosno prema važećem planskom dokumentu.

Vrstu i obim zadataka u programu uređivanja i dodele građevinskog zemljišta opredeljuju planirani prihodi i primanja za naredni period. Programski zadaci formulisani su na osnovu sagledavanja potreba u razvoju grada, kao i inicijativa Grada Beograda i gradskih sekretarijata, gradskih opština i javno-komunalnih preduzeća. Kriterijumi za izbor objekata su nastavak realizacije započetih objekata i objekata u izgradnji, obaveze prema investitorima po zaključenim ugovorima, objekti od interesa za grad prema strateškim planovima razvoja, kao i objekti prema prioritetima opština.

Nadležna gradska opština može u svoju listu prioriteta da uvrsti i navedene aktivnosti za naredni period, a prema broju stanovnika koji gravitira predmetnoj lokaciji. Za više lokacija sa istim, odnosno sličnim brojem stanovnika, prioritet su oni objekti gde mogućnost realizacije zahteva kraći vremenski period, u smislu eventualnog postojanja projektne dokumentacije i rešenih imovinsko-pravnih odnosa.

Listu prioriteta dostavljaju predsednici gradskih opština, a po pozivu koji Direkcija upućuje gradskim opštinama prilikom pripreme novog ili rebalansa postojećeg programa uređivanja i dodele građevinskog zemljišta.
S poštovanjem,"


U suštini niti je planirano niti budzetirano. Samo će svaki investitor izvršiti rekonstrukciju postojećih ulica oko svojih projekata, tako da će nam svima ostati ove zakržljale ulice. Računam da u narednih 5 godina neće ni razmatrati budžet za realizaciju, a do tada ko preživi pričaće, tj ako preživimo Ekspo.
 
Ja mislim da nece dirati te saobracajnice dok ne krene IMT / Green Line projekat, pricaju da ce to tek 2027 krenuti.
 
Iz građevinske dozvole koju je Airport Garden dobio 2022. godine možemo videti da se PDR uopšte ne pominje, zato što PDR tada još nije bio u potpunosti usvojen, Airport Garden je tada ugovorom obavezan da rekonstruiše postojeće saobraćajnice a ne da izgradi polovnu bulevara prema novom PDR.

Колски и пешачки приступ парцели и објекту је из ободних саобраћајница на делу катастарске парцеле 2906/1 и накатастарској парцели 2906/14, обе К.О. Нови Београд које је Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда ЈП у Уговору о заједничком припремању и опремање грађевинског земљишта, заведен под бр. 58093/2-01 дана 10.10.2021.године, дефинисала као постојеће интерне саобраћајне површине које се према важећем ПГР задржавају као јавнесаобраћајне површине за које су у претходном периоду издвојене катастарске парцеле у складу са тада важећим законом ипланском документацијом.
Ovo se može videti takođe u urbanističkom projektu koji je javno prezentovan 2020. godine, evo nacrta:
 
Danas je investitoru BG Invest odobren zahtev za izdavanje lokacijskih uslova za parcelu 2906/32, što je ovaj preostali deo pored Airport Gardena i Terminal 10/Mazde.

U pitanju je 3Po+P+9+Ps stambeno-poslovni objekat sa 138 stanova i 22 poslovna prostora. Zgrada će imati 3 ulaza, prvi (3Po+P+9+Ps) i treći (2Po+P+9+Ps) biće stanovi sa lokalima u prizemlju, dok će drugi ulaz (2Po+P+8+Ps) biti poslovni prostor (nejasno iz dokumenta da li je povučeni sprat stambeni). Projektovano je 239 garažnih mesta i 14 parking mesta na otvorenom.
 
Dok AG ne završi ne mogu da krenu jer je ta parcela zauzeta opremom, tj gradilistem AG-a.
Ono što mene nervira je sledeće: AG će rekonstruisati ulicu a onda će je uništavati kamioni za potrebe postojećih i budućih gradilišta. Kada završe svoje projekte niko je neće rekonstruisati do izrade bulevara, realno barem ne još za deset godina...
 
Dok AG ne završi ne mogu da krenu jer je ta parcela zauzeta opremom, tj gradilistem AG-a.
Ono što mene nervira je sledeće: AG će rekonstruisati ulicu a onda će je uništavati kamioni za potrebe postojećih i budućih gradilišta. Kada završe svoje projekte niko je neće rekonstruisati do izrade bulevara, realno barem ne još za deset godina...
Takva je sada situacija već godinama oko West 65, a sad i Zeptere, Welporta i drugih. Napredni urbanizam 🙃
 
1000024213.jpg
 
Da li neko još "bije bitku" sa investitorom oko punjača ili utičnice na garažom mestu?
 
Kako mislis? Ako je po gradjevinskoj dozvoli moraju da ga stave, ako nije ne smeju inace neces moci da dobijes upotrebnu dozvolu.
Poslali su neke ponude sa basnoslovnim cenama, negde su i možda razumljive cene kome treba brzi punjač, ali za kola koja stoje generalno celu noć na parkingu nema potrebe za brzim punjačima i zato sam ja, i još neki ne znam tačno ko, tražio instalaciju za kućni punjač za auto, koji je snage za standardnu sobnu (šuko) utičnicu i nema potrebe za posebno jačom instalacijom i kablovima, ali oni odbijaju to da urade već isključivo brzi tj njihov punjač koji zahteva mnogo veću snagu instalacije
 
Pozdrav, ja sam isto tražio priključak obične struje i mrežnog kabla, ali od jednostavne stvari prave komplikaciju. Nema potreba za brzim punjačem to je za usputne stanice i tržne centre i eventualno napolju.
 
Pozdrav, ja sam isto tražio priključak obične struje i mrežnog kabla, ali od jednostavne stvari prave komplikaciju. Nema potreba za brzim punjačem to je za usputne stanice i tržne centre i eventualno napolju.
Tako je, evo ja ne znam i zvao sam i pisao mailo-ve, ali ne vredi.
Čak je i manje opterećenje instalacije i svega, ali kao da ne razumeju o čemu pričamo ili je poenta prodati punjače i ubaciti firmu koja će da naplaćuje posebno taj utrošak struje koji će zapravo biti smešan kada se punjač koristi za jedan auto.

Ideja mi je bila ako bi mogli da se svi skupimo kome treba punjač, pa da napišemo jedan zajednički mail ili tražimo sastanak jer je zaista suludo stavljati takve punjače na garažna mesta.

Ok mi je ono što su rekli da će biti uslužni brzi punjač napolju i to je u redu, ali garaža mi nema smisla.

U west-u vidim da je svakome kome je trebalo naknadno izvučena utičnica za kućni punjač ...
 
Teraju na svoju vodenicu ocigledno, po meni ako imate neku viber grupu ili nesto trazite sastanak sa investitorom
 
Poslali su neke ponude sa basnoslovnim cenama, negde su i možda razumljive cene kome treba brzi punjač, ali za kola koja stoje generalno celu noć na parkingu nema potrebe za brzim punjačima i zato sam ja, i još neki ne znam tačno ko, tražio instalaciju za kućni punjač za auto, koji je snage za standardnu sobnu (šuko) utičnicu i nema potrebe za posebno jačom instalacijom i kablovima, ali oni odbijaju to da urade već isključivo brzi tj njihov punjač koji zahteva mnogo veću snagu instalacije
Pozdrav, ko je su cene u pitanju za brzi punjač?
 
Veoma mi je i interesantna ta tema punjenja u garazama stambenih zgrada. Ne znam na koji nacin se izvlaci takva uticnica? Jel se izvlaci iz vaseg strujomera ili se mora postaviti novi.
Slazem se da je sada mozda besmisleno postavljanje takvih brzih, mada sa vremenom ce svakako isti potencijalno dosta znaciti. Iskreno bih platio i izvukao makar i brzi neka i nesto vise kosta. Kasnije mislim da ce vam to biti nemoguce. Ne samo taj, nego bilo kakvu struju da cete dobiti.
 
Kome treba da se pošalje broj telefona za ubacivanje u grupu? Ja sam kupio stan u drugoj fazi.
 
Vrh