Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764464#p764464:2jx7z3c2 je napisao(la):
Пантограф » Sun Aug 09, 2020 5:16 pm[/url]":2jx7z3c2]Prošlogodišnji gubitak je zapravo veoma mali.

To što ljudi ne shvataju osnovne koncepte (ekonomije, države... života), poput principa spojenih sudova, pa misle da će ovde biti više da se podeli narodu ako svaki put kad nekud letimo platimo prvo Švabi da nas preveze do Beča ili do Minhena, govori, čini mi se, o našem školskom sistemu, čija je posledica takva naivna javnost.

Apsolutno u centar. Školski sistem bi mogao puno biti bolji. Kada pogledam unazad, za 4 godine gimnazijskog obrazovanja nisam ništa naučio o ekonomiji, ekonomskom patriotizmu i sličnim temama. Osnovnu školu ne račun jer si tu praktično još uvek dete, a fakultet je usko specijalizovan. Sa druge strane, stalno sam slušao o tome kako su druge države bolje, strane kompanije su bolje, sve strano je bolje. Takvu sudbinu doživljava i AirSerbia. Moje lično mišljenje je da su benefiti koje ona donosi puno veći od gubitaka koje napravi. Za sve koji misle da nam ne treba nacionalni avioprevoznik neka pogleda situaciju sada u okolnim nam državama koje ih nemaju poput Slovenije, Makedonije, Bosne ili Albanije.
 
Pa upravo - sve do jedne plaćaju strancima da lete kod njih. Ljubljanski aerodrom sad insistira da država plati po 10 evra za milion putnika godišnje. Deset milki. A dok su bili u SFRJ nije im valjao 'srpski imperijalistički JAT', i morali da osnuju Adriju. Došla demokratija, jbg.
 
potpuno netacan stav za aerodrom. drzava ce od njega zaraditi oko 1,5 milijardi €.

nije isplativije leteti stranom kompanijom. eventualno wizz-om, ali mislim da se pokazalo tokom vanrednog stanja zasto nam je potrebna er srbija.
 
Pa naravno da nije. Tako sam ja, recimo, između 2004. i 2010. bio prinuđen da, poslom, zbog nerazvijenosti mreže iz Beograda, kud god da krenem, prvo idem flugcojgom do Beča ili Minhena, pa dalje. Da sam pare koje sam ostavio u onom fud kortu na Švehatu potrošio u Srbiji, neko bi primio veću platu. A daleko od toga da ih nema i koji su mnogo češće leteli od mene...
 
Da se pridružim ovome: Apsolutno nikada se nije desilo da Nemci, koje znam, u Srbiju ne lete "Lufthansom", Austrijanci "Austrianom", čak i kada su karte primetno skuplje.
Meni lično cena jeste presudan faktor, ali uvek prvo gledam "Er Srbiju", jer pored neto cene karte, ima tu i još nekih stvari (npr, da li slećem u Pariz ili skoro 100 km od Pariz, i sl.).
 
Nedavno sam baš pretraživao letove za Pariz. "Wizz Air" je imao neku smešno jeftinu ponudu, ali je poznato gde oni sleću.
Pogledam "Er Srbiju" i "Air France", cena je tu negde, oko 22000 RSD u prihvatljivoj ekonomskoj klasi... Ali, onda su Francuzi naknadno dodali takse i izašlo je skoro 30 000... Jedina razlika je što oni nude posluženje (za "AS" nisam video) i novine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764181#p764181:36b81nx0 je napisao(la):
lukakaludjerovic » 08 Авг 2020, 15:43[/url]":36b81nx0]zna li neko sta se desava sa YU-AND B733?

завршио је своје после 35 година летења. следећа станица му је музеј
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764576#p764576:sgkzjymt je napisao(la):
MC_ » Pon Avg 10, 2020 9:04 am[/url]":sgkzjymt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764494#p764494:sgkzjymt je napisao(la):
peper.mint » Ned Avg 09, 2020 6:39 pm[/url]":sgkzjymt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764454#p764454:sgkzjymt je napisao(la):
MC_ » Ned Avg 09, 2020 4:38 pm[/url]":sgkzjymt]
Ja radije biram da se pomogne komsijama.
Kojim komšijama, Hrvatima ili Crnogorcima?

mislim na ove ljude ovde.

Kako da verujemo da Air Srbija ima bilo kakav neto pozitivan uticaj na ekonomiju Srbije.
Tako što počneš da učiš o tim stvarima kao što su ti i drugi rekli. Recimo nauči zašto sve ove druge zemlje koje sam naveo a ti olako ignorisao po svaku cenu hoće da zaštite svoje nacionalne prevoznike a turizam nije jedini razlog? Kad to saznaš možda će ti onda biti jasno zašto ni jedna ozbiljna politička stranka u Srbiji, ni na vlasti ni opoziciona, nema u svom ekonomskom programu objavljen cilj da ugasi Er Srbiju čim dođe na vlast. Onda ćeš mozda shvatiti da ako ni jednoj vlasti u Srbiji ne odgovara da Er Srbija propadne (a isto tako je bilo više od 9 decenija od osnivanja za sve vlasti od tada), onda mora da je isključivo u interesu neke strane konkurencije da Er Srbija nestane.

Onda ćeš možda povezati to sa situacijom u Sloveniji o kojoj su drugi već pokušali da te prosvetle. Onda ćeš možda naučiti zašto tim drugim zemljama i njihovim avio kompanijama ne smeta što Srbija daje ogromne subvencije železnicama, javnom prevozu pa čak i 8000e po taksisti u mnogostruko većem iznosu od pomoći Er Srbiji a smeta im relativno minijaturna pomoć Er Srbiji.
 
Kakvom situacijom u Sloveniji? Alpska zemlja koja izlazi na more nema više svoju aviokompaniju jer im je tako isplativije.

Taksisti su dobili subvencije pod pritiskom, naravno da nije bilo nikakvih razloga da im se daju.
Železnica bi mogla dobiti subvencije kao ekološki vid transporta, naravno ne sa ovakvim načinom poslovanja.

To da se u Srbiji nijedna stranka ne zalaže za gašenje ErSrbije više govori o našoj politici i političarima i o tome kako oni vide državu i budžet.

ErSrbija, ovako kako danas posluje i pod ovim vlasnicima, nema ekonomske logike.
Zašto naša država ne ume da vodi nijednu kompaniju na zdravim ekonomskim osnovama je pitanje organizacije naše države, ali to ne menja činjenicu da trenutno subvencionišemo sektor koji nije od značaja za razvoj Srbije. Što bi morao biti jedan od glavnih uslova za trošenje državnog novca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764785#p764785:1oqba941 je napisao(la):
duke23 » Pon Avg 10, 2020 5:32 pm[/url]":1oqba941]Kakvom situacijom u Sloveniji? Alpska zemlja koja izlazi na more nema više svoju aviokompaniju jer im je tako isplativije.
Super. Zato je danas Ljubljana imala manje od 10 odlazaka, a Zagreb 30.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764785#p764785:2n750hyo je napisao(la):
duke23 » Pon Avg 10, 2020 5:32 pm[/url]":2n750hyo]Kakvom situacijom u Sloveniji? Alpska zemlja koja izlazi na more nema više svoju aviokompaniju jer im je tako isplativije.

Taksisti su dobili subvencije pod pritiskom, naravno da nije bilo nikakvih razloga da im se daju.
Železnica bi mogla dobiti subvencije kao ekološki vid transporta, naravno ne sa ovakvim načinom poslovanja.

To da se u Srbiji nijedna stranka ne zalaže za gašenje ErSrbije više govori o našoj politici i političarima i o tome kako oni vide državu i budžet.

ErSrbija, ovako kako danas posluje i pod ovim vlasnicima, nema ekonomske logike.
Zašto naša država ne ume da vodi nijednu kompaniju na zdravim ekonomskim osnovama je pitanje organizacije naše države, ali to ne menja činjenicu da trenutno subvencionišemo sektor koji nije od značaja za razvoj Srbije. Što bi morao biti jedan od glavnih uslova za trošenje državnog novca.
Ne znaš kakva je avio sitaucija u Sloveniji a hoćes da tvoje stavove o tome da im je to isplativije shvatimo ozbiljno?

Pominju se socijalni slučajevi od 12000din a Er Srbija nije ni blizu najvećih subvencija. Skreši mnogo veće rashode ako ti je stvarno stalo do više para za socijalne slučajeve. Očigledno da nije već samo da se napada Er Srbija.

To što nijedna stranka neće da se ugasi Er Srbiju ne govori o srpskoj politici i političarima kao što misliš (i opozicione partije imaju svoje ekonomske stručnjake) nego govori o tvom nepoznavanju ekonomskih interesa. Ni u drugim zemljama ne žele da ugase svoje kompanije, to opet ne govori o srpskim političarima nego o ekonomskom interesima nacionalnih prevoznika u drugim zemljama. Ignorišeš što kompanija postoji i postojala je toliko dugo u svim mogućim sistemima i svima je bilo u interesu da leti. Što više ignorišeš takve činjenice to je tvoje protivljenje Er Srbiji smešnije.

Druge države takođe vode nacionalne avio kompanije sa gubitkom pa je tim netačno da je krivica isključivo u organizaciji države Srbije. Taj argument ti isto propada.

Er Srbija se poslednjih godina borila da na neravnopravnom terenu popravi poslovanje i stvarno pravi sve bolje korake. Ne samo stručnjacima nego i većini običnih ljudi je jasno da je Er Srbija ekonomski važna za Srbiju. Ako navijaš za neku drugu avio firmu slobodno navijaj za njih ali nisi u pravu da su one bolje za Srbiju od Er Srbije.
 
Slovenija je do poslednjeg trenutka činila sve što može da sačuva "Adriju", ali je njihovo rukovodstvo vuklo i neke besmislene poteze.
Verovatno u perspektivi sledi osnivanje nove nacionalne kompanije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764809#p764809:2wlciukk je napisao(la):
DzonTravolta » Pon Avg 10, 2020 6:40 pm[/url]":2wlciukk]Slovenija je do poslednjeg trenutka činila sve što može da sačuva "Adriju", ali je njihovo rukovodstvo vuklo i neke besmislene poteze.
Verovatno u perspektivi sledi osnivanje nove nacionalne kompanije.
Ima onih koji veruju da je nemačka firma 4K postavljena kao Trojanski konj da bi se ugasila Adrija, a da nemački Fraport koji upravlja aerodromom Ljubljana sve više radi na tome da država daje subvencije stranim firmama a da ne osniva domaću avio kompaniju. Ljubljana je pre virusa imala veliki broj letova prema aerodromima koji su čvorišta firmi u vlasništvu nemačke Lufthanze. Koristio sam varijante prideva nemački tri puta.
 
peper.mint":j5qo4mzr je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764785#p764785 je napisao(la):
duke23 » Pon Avg 10, 2020 5:32 pm[/url]":j5qo4mzr]Kakvom situacijom u Sloveniji? Alpska zemlja koja izlazi na more nema više svoju aviokompaniju jer im je tako isplativije.

Taksisti su dobili subvencije pod pritiskom, naravno da nije bilo nikakvih razloga da im se daju.
Železnica bi mogla dobiti subvencije kao ekološki vid transporta, naravno ne sa ovakvim načinom poslovanja.

To da se u Srbiji nijedna stranka ne zalaže za gašenje ErSrbije više govori o našoj politici i političarima i o tome kako oni vide državu i budžet.

ErSrbija, ovako kako danas posluje i pod ovim vlasnicima, nema ekonomske logike.
Zašto naša država ne ume da vodi nijednu kompaniju na zdravim ekonomskim osnovama je pitanje organizacije naše države, ali to ne menja činjenicu da trenutno subvencionišemo sektor koji nije od značaja za razvoj Srbije. Što bi morao biti jedan od glavnih uslova za trošenje državnog novca.
Ne znaš kakva je avio sitaucija u Sloveniji a hoćes da tvoje stavove o tome da im je to isplativije shvatimo ozbiljno?

Pominju se socijalni slučajevi od 12000din a Er Srbija nije ni blizu najvećih subvencija. Skreši mnogo veće rashode ako ti je stvarno stalo do više para za socijalne slučajeve. Očigledno da nije već samo da se napada Er Srbija.

To što nijedna stranka neće da se ugasi Er Srbiju ne govori o srpskoj politici i političarima kao što misliš (i opozicione partije imaju svoje ekonomske stručnjake) nego govori o tvom nepoznavanju ekonomskih interesa. Ni u drugim zemljama ne žele da ugase svoje kompanije, to opet ne govori o srpskim političarima nego o ekonomskom interesima nacionalnih prevoznika u drugim zemljama. Ignorišeš što kompanija postoji i postojala je toliko dugo u svim mogućim sistemima i svima je bilo u interesu da leti. Što više ignorišeš takve činjenice to je tvoje protivljenje Er Srbiji smešnije.

Druge države takođe vode nacionalne avio kompanije sa gubitkom pa je tim netačno da je krivica isključivo u organizaciji države Srbije. Taj argument ti isto propada.

Er Srbija se poslednjih godina borila da na neravnopravnom terenu popravi poslovanje i stvarno pravi sve bolje korake. Ne samo stručnjacima nego i većini običnih ljudi je jasno da je Er Srbija ekonomski važna za Srbiju. Ako navijaš za neku drugu avio firmu slobodno navijaj za njih ali nisi u pravu da su one bolje za Srbiju od Er Srbije.
A koga briga kakva je situacija u avio sektoru Slovenije? Činjenica je da država EU koja je višestruko bogatija od Srbije odlučila da im se ista ne isplati. Da su hteli da je sačuvaju, isto bi uradili preko kvazi državnih fondova i zaobišli propise koji ih u tome koče.

Ako se uzme broj zaposlenih u ErSrbiji subvencije koje dobijaju su među najvećim u Srbiji, ako ne i najveće. I to za radna mesta u Beogradu, gde su realno u Srbiji najnepotrebnije.

Previše stvari gledate iz ličnog ugla, pa onda to što vama odgovara predstavljate kao nacionalni interes. I to je u redu na nivou pojedinaca. Problem nastaje kada se u tu ulogu stave političari, pa oni zbog njihovog ličnog komfora usmeravaju zajednička sredstva prema svojim afinitetima.

Inače, u poslednje 3 godine sam leteo 10 puta, jednom ErSrbijom i 3 puta iz Beograda. I sad kad bih se ja zalagao za veći izbor destinacija i jeftinije karte iz Beograda uz pomoć državnih subvencija smatrao bih to licemerjom. Koliko god da bi meni život bio lakši bez klackanja do Budimpešte ili Temišvara.
 
nije slovenija mogla da pomogne adriji jer drzava nije bila vlasnik, nego fond 4K, koji je unistio sve kompanije koje je kupio. sad je slovenija ostala skoro bez ikakve povezanosti sa svetom, osim preko LH hubova.
er srbija od kako se promenio menadzment i od kako etihad vise ne upravlja njome posluje odlicno, donosi pravovremene odluke, i to ce se isplatiti kad tad.
 
Možda hoće, možda neće.
Za sada nije, a prošlo je ne baš malo vremena. Nije baš da je ErSrbija Uber ili Tesla niti smo mi milijarderi pa da možemo da finansiramo nešto 10god očekujući profit jednog dana.


Ni Srbija nije 100% vlasnik ErSrbije pa nam nije problem da subvencionišemo.
Zašto ih nisu preuzeli komplet kad su proglasili stečaj?
 
pa kakve veze ima sto nije drzava vlasnik 100%? bitno da je drzava vecinski vlasnik. slovenija je imala 4% vlasnistva u adriji, dok je 4K imao 96%.

razlog zasto drzava nije preuzela 100% jata je veoma jednostavan. da je to uradila er srbija ne bi postojala, ne bi imala avione koje ima i letela gde leti sad. sve je to bilo nemoguce bez partnera, u to vreme izuzetno velikog etihada. sada vise etihad i nije potreban, er srbija je stvorila reputaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764826#p764826:37frijiq je napisao(la):
lukakaludjerovic » 10 Avg 2020, 19:36[/url]":37frijiq]nije slovenija mogla da pomogne adriji jer drzava nije bila vlasnik, nego fond 4K, koji je unistio sve kompanije koje je kupio. sad je slovenija ostala skoro bez ikakve povezanosti sa svetom, osim preko LH hubova.
er srbija od kako se promenio menadzment i od kako etihad vise ne upravlja njome posluje odlicno, donosi pravovremene odluke, i to ce se isplatiti kad tad.
Mislim da bi valjalo pojasniti razliku između flag carrier-a i kompanije u vlasništvu vlade određene države.
Npr, "Austrian" i "Swiss" su flag carrier-i u Austriji i Švajcarskoj, pa nisu u vlasništvu Austrije odnosno Švajcarske, već "Lufthansa" grupe.
No, uživaju privilegije kao da jesu nacionalni prevoznici.
https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_carrier

U slučaju "Er Srbije", takvo poređenje sasvim otpada: Već samom činjenicom da je Vlada Srbije 51% vlasnik kompanije, jasno je da donosi pravila igre - na stranu što će, po svemu sudeći, "Etihad" da nam proda svoj udeo.
 
Nisi me najbolje razumeo, tj. ja se nisam najbolje izrazio.
Šta je to što je sprečavalo slovenačku državu da taj udeo od 4% pretvori u 94% ako je to toliko važnu za jednu državu, kao što se predstavlja.

U situaciji kada je ova pandemija otkrila sve manjkavosti državnog aparata, kada je višegodišnje zanemarivanje ulaganja u zdravstvo, školstvo ogoljeno u potpunosti mi (država, pojedinci) i dalje zagovaramo ulaganje u industriju u kojoj nemamo nikakve komparativne prednosti i u kojoj konstantno doživljavamo neuspeh.

Subvencionišu se radna mesta u ako ne najbogatijoj, ono u jednon od 3 najbogatije opštine u Srbiji, što je potpuno suludo imajući u vidu neravnomernu razvijenost Srbije.
 
Kako da verujemo da Air Srbija ima bilo kakav neto pozitivan uticaj na ekonomiju Srbije.
[/quote]
Tako što počneš da učiš o tim stvarima kao što su ti i drugi rekli. Recimo nauči zašto sve ove druge zemlje koje sam naveo a ti olako ignorisao po svaku cenu hoće da zaštite svoje nacionalne prevoznike a turizam nije jedini razlog? Kad to saznaš možda će ti onda biti jasno zašto ni jedna ozbiljna politička stranka u Srbiji, ni na vlasti ni opoziciona, nema u svom ekonomskom programu objavljen cilj da ugasi Er Srbiju čim dođe na vlast. Onda ćeš mozda shvatiti da ako ni jednoj vlasti u Srbiji ne odgovara da Er Srbija propadne (a isto tako je bilo više od 9 decenija od osnivanja za sve vlasti od tada), onda mora da je isključivo u interesu neke strane konkurencije da Er Srbija nestane.

Onda ćeš možda povezati to sa situacijom u Sloveniji o kojoj su drugi već pokušali da te prosvetle. Onda ćeš možda naučiti zašto tim drugim zemljama i njihovim avio kompanijama ne smeta što Srbija daje ogromne subvencije železnicama, javnom prevozu pa čak i 8000e po taksisti u mnogostruko većem iznosu od pomoći Er Srbiji a smeta im relativno minijaturna pomoć Er Srbiji.
[/quote]

Nisam video nikakve cifre. Sem toga, sve politicke partije indoktrinrane su ideologijom rasta i progresa. To nas je i dovelo ovde gde jesmo.
Bogate drzave naravno da imaju novca da subvencioniraju sta hoce. Srbija je siromasna. To je samo fensi igracka kakvu voli nasa elita.

Air Srbija je znaimljiv vama koji putujete.
Ostalima ne.

U eri neoliberalizma ne radi se o zastiti nacionalne kompanije, nego se radi o zastiti profita akcionara.
Drzava je danas instrument neoliberalne pljacke i represije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764850#p764850:2e2z5pfa je napisao(la):
DzonTravolta » Pon Avg 10, 2020 8:00 pm[/url]":2e2z5pfa]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764826#p764826:2e2z5pfa je napisao(la):
lukakaludjerovic » 10 Avg 2020, 19:36[/url]":2e2z5pfa]nije slovenija mogla da pomogne adriji jer drzava nije bila vlasnik, nego fond 4K, koji je unistio sve kompanije koje je kupio. sad je slovenija ostala skoro bez ikakve povezanosti sa svetom, osim preko LH hubova.
er srbija od kako se promenio menadzment i od kako etihad vise ne upravlja njome posluje odlicno, donosi pravovremene odluke, i to ce se isplatiti kad tad.
Mislim da bi valjalo pojasniti razliku između flag carrier-a i kompanije u vlasništvu vlade određene države.
Npr, "Austrian" i "Swiss" su flag carrier-i u Austriji i Švajcarskoj, pa nisu u vlasništvu Austrije odnosno Švajcarske, već "Lufthansa" grupe.
No, uživaju privilegije kao da jesu nacionalni prevoznici.
https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_carrier

U slučaju "Er Srbije", takvo poređenje sasvim otpada: Već samom činjenicom da je Vlada Srbije 51% vlasnik kompanije, jasno je da donosi pravila igre - na stranu što će, po svemu sudeći, "Etihad" da nam proda svoj udeo.

Onda ce biti kao sa JAT-om.
 
Da ne valja imati "flag carrier" kompaniju, ne bi je imalo 75% drzava ovog sveta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764845#p764845:2xy8xq2s je napisao(la):
lukakaludjerovic » Pon Avg 10, 2020 7:40 pm[/url]":2xy8xq2s]pa kakve veze ima sto nije drzava vlasnik 100%? bitno da je drzava vecinski vlasnik. slovenija je imala 4% vlasnistva u adriji, dok je 4K imao 96%.

razlog zasto drzava nije preuzela 100% jata je veoma jednostavan. da je to uradila er srbija ne bi postojala, ne bi imala avione koje ima i letela gde leti sad. sve je to bilo nemoguce bez partnera, u to vreme izuzetno velikog etihada. sada vise etihad i nije potreban, er srbija je stvorila reputaciju.

"reputaciju"?
procitajte ove recenzije

https://www.airlinequality.com/airline- ... ir-serbia/

S Henmes (Switzerland) 4th March 2020
✅ Trip Verified | Zurich to Beirut via Belgrade. This Airline is very unprofessional. My flights were cancelled exactly 15 days before departure so the airline would not pay indemnities. They offered to contact them via phone. My calls were never answered and I had to pay an expensive price for all the calls. My online claim was never responded to and I did not get any alternatives to my ticket. Although the airline indicate that refund is made within 7 working days, I have been waiting for two weeks with no refund. I do not recommend this airline.

✅ Trip Verified | Frankfurt to Tirana via Belgrade. Worst airline ever. I had a two way ticket and didn't use the first one, so the company just cancelled the returning flight without contacting me first or letting me know about that. I had to spent a lot of money calling their support (because the representative in Tirana Airport was useless). They even told me they would refund 79euro which they did not! The ticket was way more then that.
 
Vrh