Šta je novo?

Air Serbia

к'о и сваки писац/новинар/аналитичар. некада напише нешто добро, некада напише гомилу ср**а и глупости.

а Луфтика је класичан пример предатора најгоре врсте, и од њих треба бежати што даље.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637224#p637224:hpzdkqbm je napisao(la):
Пантограф » 08 Јул 2019, 09:30[/url]":hpzdkqbm]Елем, да треба имати своју авио-компанију и да њено субвенционисање из буџета није чист трошак, већ поприлично и инвестиција, то се слажем.

и ја се за ово слажем. има еконмски термин за ово, али не могу да се сетим тачно како иде, ипак нисам економиста по струци. нешто као индуковани ефекат, или тако нешто

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637240#p637240:hpzdkqbm je napisao(la):
Perkan » 08 Јул 2019, 10:33[/url]":hpzdkqbm]Nadam se da smo barem ovu temu malo izvukli iz političke kaljuge i dotakli se bitnih stvari.

ова тема никада неће изаћи из политичке каљуге. као и већина на форуму
 
"ова тема никада неће изаћи из политичке каљуге. као и већина на форуму"

Bojim se da je to tačno.
Ja prođoh toplog zeca samo što sam se usudio da stvar posmatram iz drugačije vizure.
Probudih se kao sendvič bot kojem vladajuća stranka plaća put za Madrid, a usput sam sve sanjao.
Na nekim drugim temama sam video pozive da me banuju kao bota, samo zato što imam svoje mišljenje koje se ne slaže sa većinom agresivnih i politički nastrojenih pljuvača.

Jedna koleginica ovde na forumu je toliko bila agresivna u pozivima da me ućutkaju da sam osetio miris baruta iz Jajinaca u zimu 44 i proleće 45 tokom "čišćenja od narodnih neprijatelja i saradnika okupatora"

Bože me sačuvaj, u kakvom strašnom svetu egzistiramo!
 
Sad sam pre par dana let Air-Srbijom linijom Pariz-BG..Avion, sedista, komfor, osoblje/posada a i sam let na visokom nivou. Ne kontam sto mnogi blate air-srbiju a JAT im kao nije smetao.
 
И ЈАТ је најчешће критикован из погрешних разлога, а посебно се истицао идиотски, медиокритетски наратив о старости стјуардеса.

Све време је, наравно, испуштано из вида да је компанија доспела у рђаво стање због недостатка подршке од оснивача, тј. од државе. Председнике влада и министре који за толике године нису купили, ма ни узели на лизинг нити један новији авион, требало би чешће подсећати на то њихово нечињење по последицама равно уништењу јавног власништва.
 
Kao i mnogi od vas nemam dobro mišljenje o naprednjacina a ni o načinu na koji se vodi Air Serbia. Ali ovaj slučaj sa Adriom mi mnogo liči na hibridni rat. Avioindustrija obrće premnogo novca a ima i politički značaj pa se ne biraju sredstva u borbi sa konkurencijom. Kako među kompanijama tako i među državama.
 
Evo situacije od jutros 08.07.2019, YU-ARA koja je trebala da poleti za Nju Jork u 7:50 je i dalje u hangaru i ne zna se da li će i kada poleteti. Pri tome je taj avion u Beogradu još od subote kada se vratio iz Nju Jorka.
 
Vratio se i APE sa pola puta za ARN...Velike su ambicije sa flotom. Današnji putnici za JFK bi već trebali da su preusmereni.
 
Poslednji info za JU500, let je otkazan. Pri tome putnici nisu dobijali nikakvu informaciju šta se dešava sa letom.
 
Ogroman novac srpskih poreskih obveznika je ulupan u Air Serbiu a rezultat je, kao što vidimo ovih dana, poražavajući.
Da je JAT dobio samo deo subvencija koje je dobila AS, i da je postavljen kvalitetan menadžment, rezultat bi bio mnogo bolji, i za nas korisnike usluga nacionalnog avioprevoznika, i za državni budžet.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
Bogami, vrlo su ozbiljne šanse da će "Er Srbija" gadno da nadrlja ako ova prijava bude prihvaćena.
Da bi se izvukla, ili će morati da traži novog i stabilnijeg strateškog partnera, ili će morati na punu privatizaciju.
Gotovo da bi se reklo da je ovo urađeno u dogovoru sa ovdašnjim vlastima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637296#p637296:26j4vyaz je napisao(la):
roland » 08 Jul 2019 12:38 pm[/url]":26j4vyaz]
Da je JAT dobio samo deo subvencija koje je dobila AS, i da je postavljen kvalitetan menadžment, rezultat bi bio mnogo bolji, i za nas korisnike usluga nacionalnog avioprevoznika, i za državni budžet.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
И ја мислим да би стари ЈАТ знатно боље пословао са оволиком потпором државе од Ер Србије за Кондићевог мандата. Чини ми се, додуше, да је у последње време ипак нешто боље.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637241#p637241:32mybur4 je napisao(la):
JohnnyLee » 08 Jul 2019, 10:35[/url]":32mybur4]

ова тема никада неће изаћи из политичке каљуге. као и већина на форуму
Znaš kako, kada imaš zemlju u kojoj svaki, pa i najmanji strani investitor mora najpre na kanabe kod jednog čoveka, da dogovara sa njime uslove poslovanja, nema izlaza iz političke kaljuge.
 
Investitor u moju kompaniju nikome nije išao na kanabe.
Za druge ne znam, ali imam osećaj da malo previše generalizuješ sa tim "pa i najmanji investitor"....
 
^ Eto, sta reci na ovo osim da ti izgleda zivis u nekoj drugoj Srbiji.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
 
Eto, zaista šta reći...
Ili sam ja u nekom paralelnom univerzumu, ili vi malo preterujete...
Nešto je od to dvoje, sigurno...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637298#p637298:2bnqx37s je napisao(la):
DzonTravolta » 08 Јул 2019, 13:43[/url]":2bnqx37s]Bogami, vrlo su ozbiljne šanse da će "Er Srbija" gadno da nadrlja ako ova prijava bude prihvaćena.
Da bi se izvukla, ili će morati da traži novog i stabilnijeg strateškog partnera, ili će morati na punu privatizaciju.
Gotovo da bi se reklo da je ovo urađeno u dogovoru sa ovdašnjim vlastima.

од тога неће бити ништа, јер ништа није било нелегално

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637296#p637296:2bnqx37s je napisao(la):
roland » 08 Јул 2019, 13:38[/url]":2bnqx37s]Da je JAT dobio samo deo subvencija koje je dobila AS, i da je postavljen kvalitetan menadžment, rezultat bi bio mnogo bolji, i za nas korisnike usluga nacionalnog avioprevoznika, i za državni budžet.

наравно да би био, али проблем је што је (ондашње) мороне на власти болела она ствар за ЈАТ, већ су само гледали да испумпају силне паре из њега. ови сада (и њих сматрам моронима, да се разумемо) су макар направили иоле пристојну компанију. садашњи проблем који постоји са флотом није нешто што је смак света, и испеглаће се, али свакако су требали да воде рачуна о томе приликом планирања линија
 
Перкане, ценим твоје родољубље и носталгију сваки пут кад видиш авион Ер Сербије. Често летим, међутим само кад немам другу опцију летим "нашом" компанијом. Јесте, највећа предност је да ко лети на релацији Европа - Београд (и обрнуто) имаће мање преседања са Ер Сербијом. Али то није успех Ер Сербије, то је успех ЈАТ-а. Не видим ни један сегмент пословања Ер Сербије који је бољи од ЈАТ-а. Организационо су на нижем нивоу од ЈАТ-а, само су закинули на услузи (пословница нема), а повезаност са матичним аеродромом је катастрофа. Било која компанија, да је узела ЈАТове слотове би после толико година од промене власништва, уходавања, политичке и финансијске подршке сада летела много боље и много пријатније за нас путнике.

Није нормално, да претходну ноћ, нико 45 минута пре полетања са Николе Тесле, не зна локације авиона (гејтове), а да се потом у пар минута, на полупразном аеродрому, накрцају 3 лета (Ларнака, Бејрут, Тирана) на гејтове Ц5,6,7 са само једним "рентгеном", па контрола пре укрцаја траје бесконачно. Иако изгледа да је грешка до аеродромског особља, несхватљиво је да особље Ер Сербије не зна где су полазни гејтови њихових авиона (исти гејтови су долазни јер сви ти авиони су дошли однекле и неће се мрдати са гејта) иако имају довољно времена пошто се авиони пре полетања требају припремити за наредни лет, а то је око сат времена. Такође, Ер Србијино особље ничим није помогло путницима да се убрза укрцавање, већ је оно трајало скоро сат!

Даље, имајући у виду да је ЈАТ у мираз донео тако добре слотове, да Београд има одличну локацију, да је повећано време задржавања путника између 2 лета на 2 велика хаба (Истанбул и Франкфурт), само потпуно неспособни и/или покварени ликови не би направили одлично стојећу компанију од Ер Сербије.
 
Pa to je više do zaposlenih na aerodromu nego li do zaspolenih u AS. Bilo je reči da će Vinci izmeniti prostor na aerodromu tako da svi putnici prolaze kroz centralizovan sistem provere kako bi dobili više prostora za komercijalni sadržaj iza pasoške kontrole (ukinuo bi se pregled na svakom izlazu), ali ne znam šta se desilo sa tim. Zapravo ne znam ni da li je ikada to bila namera kompanije ili rekla kazala priča.

Da su mogli više da urade verovatno su mogli. Da je ostala kompanija u državnom vlasništvu u partijskom sistemu kakav je kod nas sigurno bi stanje bilo još gore i pitanje je da li bismo imali nacionalnog avioprevoznika. Ja se slažem da je to jedan od resursa koje država treba da poseduje u svom vlasništvu (makar delimično) baš iz razloga da nam drugi ne diktiraju uslove, cene... Pogledajte Makedoniju na primer, koliko novca izdvaja za Wizz. Sav taj novac uglavnom odlazi van zemlje.

A što se tiče ribica. Nije stvar u hrani i mislim da ljudi uglavnom ne razmišljaju o tome da se najedu tokom leta od 1-2h. Stvar je u odnosu prema putnicima, zaboga bolje da ne daju ništa nego da se brukaju sa 15 ribica. Ja kao putnik se osećam jadno kada podele te ribice. Kažem bolje da ne dele ni to, ako već ne mogu nešto ozbiljnije.

Da zaključim, treba nam nacionalni avioprevoznik, znači nam dosta, iako se možda svi benefiti ne vide jasno. Treba nam i zdrava konkurencija kako ne bi cene otišle u nebo. A meni kao laiku se čini da je najbolje da AS izadje iz dogovora sa Etihadom jer ovi stoje mnogo lošije nego pre 5-6 godina, i da pokušamo da nadjemo novog partnera.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637513#p637513:3u5ee4ta je napisao(la):
milaki990 » 09 Јул 2019, 08:43[/url]":3u5ee4ta]Pa to je više do zaposlenih na aerodromu nego li do zaspolenih u AS. Bilo je reči da će Vinci izmeniti prostor na aerodromu tako da svi putnici prolaze kroz centralizovan sistem provere kako bi dobili više prostora za komercijalni sadržaj iza pasoške kontrole (ukinuo bi se pregled na svakom izlazu), ali ne znam šta se desilo sa tim. Zapravo ne znam ni da li je ikada to bila namera kompanije ili rekla kazala priča.

нније то рекла казала, али то не може преко ноћи да се уради. прво треба добро да анализирају кретања путника, па онда да направе пројекат свега тога, па да то власник одобри, па онда могу да крену

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637513#p637513:3u5ee4ta je napisao(la):
milaki990 » 09 Јул 2019, 08:43[/url]":3u5ee4ta]Da su mogli više da urade verovatno su mogli. Da je ostala kompanija u državnom vlasništvu u partijskom sistemu kakav je kod nas sigurno bi stanje bilo još gore i pitanje je da li bismo imali nacionalnog avioprevoznika. Ja se slažem da je to jedan od resursa koje država treba da poseduje u svom vlasništvu (makar delimično) baš iz razloga da nam drugi ne diktiraju uslove, cene... Pogledajte Makedoniju na primer, koliko novca izdvaja za Wizz. Sav taj novac uglavnom odlazi van zemlje.

имају два добра примера компанија које су у државном власништву, а врло добро послују, и на које Ер Србија треба да се угледа: ЛОТ, Ер Балтик и Финер. све се може, ако се хоће. да је било памети, ЈАТ (а и Ер Србија) би ибли као те три компаније

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637513#p637513:3u5ee4ta je napisao(la):
milaki990 » 09 Јул 2019, 08:43[/url]":3u5ee4ta]A što se tiče ribica. Nije stvar u hrani i mislim da ljudi uglavnom ne razmišljaju o tome da se najedu tokom leta od 1-2h. Stvar je u odnosu prema putnicima, zaboga bolje da ne daju ništa nego da se brukaju sa 15 ribica. Ja kao putnik se osećam jadno kada podele te ribice. Kažem bolje da ne dele ni to, ako već ne mogu nešto ozbiljnije.

људи само измишљају. авио превоз је превоз као и сваки други. не видим да ишта деле у (међу)градским аутобусима или возовима

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637513#p637513:3u5ee4ta je napisao(la):
milaki990 » 09 Јул 2019, 08:43[/url]":3u5ee4ta]Da zaključim, treba nam nacionalni avioprevoznik, znači nam dosta, iako se možda svi benefiti ne vide jasno. Treba nam i zdrava konkurencija kako ne bi cene otišle u nebo. A meni kao laiku se čini da je najbolje da AS izadje iz dogovora sa Etihadom jer ovi stoje mnogo lošije nego pre 5-6 godina, i da pokušamo da nadjemo novog partnera.

то је оно о чему ја причам. да се споразумно разведе од Етихада, и да полакео гледа да се привуче Ер Франсу и Скај Тиму
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637308#p637308:13skhtig je napisao(la):
Perkan » 08 Jul 2019, 14:05[/url]":13skhtig]Investitor u moju kompaniju nikome nije išao na kanabe.
Za druge ne znam, ali imam osećaj da malo previše generalizuješ sa tim "pa i najmanji investitor"....
Aha, kome je platio reket? #pitamzadruga
 
YU-APE je u proteklih par dana, pored one diverzije nazad za BEG na putu ka ARN (JU410) i kasnjenja povratnog JU411 od 10 sati, kasnio po 3-4 sata bas cesto. Pritom, ako iko bude leteo na relaciji BEG-LHR ili nazad, nek se potrudi da kupi kartu na JU388/389 a ne na JU380/381 ili JU386/387 posto je ekonomska klasa na Etihadovom A320 (A6-EIC) bolja od biznis klase na AS avionima
 
jel radi IFE na tom Etihadovom avionu? Pretpostavljam da imaju IFE na svakom sedištu u ekonomskoj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637577#p637577:296cwxx9 je napisao(la):
DzonTravolta » Uto Jul 09, 2019 12:29 pm[/url]":296cwxx9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637308#p637308:296cwxx9 je napisao(la):
Perkan » 08 Jul 2019, 14:05[/url]":296cwxx9]Investitor u moju kompaniju nikome nije išao na kanabe.
Za druge ne znam, ali imam osećaj da malo previše generalizuješ sa tim "pa i najmanji investitor"....
Aha, kome je platio reket? #pitamzadruga

Nikome.
Sabrao je da 30-40 radnih mesta u Frankfurtu može da zameni značajno jeftinijom uslugom u Srbiji.
Plus direktan let za BG, plus ložiona u čarima BG kad mu se ćefne... pametan čovek.

DžonTra, mnogo je jeda u tebi... opusti se... nije sve zavera, korupcija i kriminal.
 
Imam utisak da mnogi ljudi u Srbiji jednostavno ne mogu da podnesu da se bilo sta dobro desi u zemlji.

Kao da bi im to bilo ravno gubitku, gubitku mogucnosti zaljenja i kritikovanja.

To dolazi do te mere da cak i kad neki stranac resi da prebaci firmu u Srbiju (pretpostavljam da je neki IT u pitanju), oni to kritikuju kroz prizmu naprednjackih sendvica.

Kako ce nam se zemlja ikada poboljsati sa takvim stavovima?
 
@Gringo

Volim ovu argumentovani diskusiju, umesto da se blatimo politikom.
Moji komentari:

"Не видим ни један сегмент пословања Ер Сербије који је бољи од ЈАТ-а. Организационо су на нижем нивоу од ЈАТ-а, само су закинули на услузи (пословница нема), а повезаност са матичним аеродромом је катастрофа. Било која компанија, да је узела ЈАТове слотове би после толико година од промене власништва, уходавања, политичке и финансијске подршке сада летела много боље и много пријатније за нас путнике. "

AirBasovi, online kupovina karata, veći broj linija, daleko manje otkazivanja polazaka od JATa u poznim godinama... no? ok, whatever...

Uzgred - a koji đavo ti trebaju poslovnice? Imao sam sigurno u poslednjih godinu dana bar 50tak letova... i nijednom nisam imao potrebu za poslovnicom. Sve završim online, primedbi nisam imao... ne znam, možda ti imaš neke drugačije potrebe...

Katastrofalna povezanost sa matičnim aerodromom - nije ti prikladna konstatacija. Bolje je reći NEDOVOLJNA povezanost sa matičnim aerodromom. Ovaj deo je tačan, i tiče se problema sa Etihadom. Da je njegov inicijalni busines splan u Evropi uspeo (Akvizicije AirBerlnia, Alitalije itd) drugačije bi bilo, jer bi mogućnosti code-shareinga davale daleko bolju povezanost. Na žalost, ove akvizicije su umalo došle glave Etihadu i sada se traže alternativna rešenja. To je lepo objasnio Purger u svojim člancima na tangosix.rs.

"Није нормално, да претходну ноћ, нико 45 минута пре полетања са Николе Тесле, не зна локације авиона (гејтове), а да се потом у пар минута, на полупразном аеродрому, накрцају 3 лета (Ларнака, Бејрут, Тирана) на гејтове Ц5,6,7 са само једним "рентгеном", па контрола пре укрцаја траје бесконачно. Иако изгледа да је грешка до аеродромског особља, несхватљиво је да особље Ер Сербије не зна где су полазни гејтови њихових авиона (исти гејтови су долазни јер сви ти авиони су дошли однекле и неће се мрдати са гејта) иако имају довољно времена пошто се авиони пре полетања требају припремити за наредни лет, а то је око сат времена. Такође, Ер Србијино особље ничим није помогло путницима да се убрза укрцавање, већ је оно трајало скоро сат!"

Mešaš brljotine aerodroma i AirSerbia.
Aerodrom je u nekom tranzicionom periodu, siguran sam da će Vinci to drugačije da organizuje, imam i sam gomilu primedbi...

"Даље, имајући у виду да је ЈАТ у мираз донео тако добре слотове, да Београд има одличну локацију, да је повећано време задржавања путника између 2 лета на 2 велика хаба (Истанбул и Франкфурт), само потпуно неспособни и/или покварени ликови не би направили одлично стојећу компанију од Ер Сербије."

Ako već to kategorički tvrdiš, što se ne zaposliš tamo pa im svojim znanjem ne pomogneš da to i urade?
Mislim da sada preteruješ u svakom smislu. Da su likovi toliko nesposobni i/ili pokvareni, ne bi skoro 2 miliona ljudi letelo AirSerbiom svake godine.
 
Vrh