tragac
Expert
da li LOT i druge EU aviokompanije u državnom vlasništvu uživaju neki skriveni protekcionizam? Za Hrvate i Slovence znamo, zanimaju me Lot, Tap, Tarom...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634412#p634412:3dpr2q9r je napisao(la):Milenko » 28 Јун 2019, 11:43[/url]":3dpr2q9r]Izjava Vučića od prije neki dan da ga čeka delegacija Mitsubishi i da vode pregovore godinu dana!?
proizvodnja SpaceJet u Srbiji!?
Nisam ni ja od lakovjernih ali ruku na srce on ništa drugo nije ni rekao osim što je delegaciju Mitsubishi spomenuo a ja čisto logički vezu napravih, ne tvrdim ali eto ne bi bilo loše za naše vazduPlohovstvo[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634497#p634497:39kiibqq je napisao(la):JohnnyLee » Pet Jun 28, 2019 2:51 pm[/url]":39kiibqq][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634412#p634412:39kiibqq je napisao(la):Milenko » 28 Јун 2019, 11:43[/url]":39kiibqq]Izjava Vučića od prije neki dan da ga čeka delegacija Mitsubishi i da vode pregovore godinu dana!?
proizvodnja SpaceJet u Srbiji!?
његове изјаве узимам са резервом. да не кажем без трунке веровања. друго, Мицубиши је огроман систем, са око 40 компанија, тако да...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634628#p634628:vfetaq08 je napisao(la):jovicbg » Пет Јун 28, 2019 11:24 pm[/url]":vfetaq08]Pozdrav svima,
Citam vas vec dugo, uglavnom o AS i NT, ali se ne registrovah do veceras.
Vidim pominjete LOT i Embraer, pa samo da dodam... U februaru sam leteo za Varsavu sa Embraerom 175 cini mi se i avion je bio poprilicno pun. U povratku smo leteli sa 737-800, i avion je bio potpuno prazan. mogu slobodno da kazem ne vise od 30-40 ljudi. Pri dolasku nisam primetio nesto preterano veliki broj ljudi da ceka ukrcavanje za Varsavu pa da to bude razlog.
Zasto bi poslali skoro duplo veci avion za duplo manju popunjenost?
Razlika u trajanju leta je bila 1:42h - 0:55.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634378#p634378:24u5gnhu je napisao(la):JohnnyLee » Пет Јун 28, 2019 11:54 am[/url]":24u5gnhu]пар интересантних чињеница:
- Ер Србија је својевремено дала дозволу да Мицубиши обоји свој авион у њене боје за потребе презентације
- Ер Србија је по други пут изнајмила ЦРЈ900
- Мицубиши је променио брендинг свог авиона, више није МРЈ, већ SpaceJet
- 25. јуна је Бомбардије (произвођач ЦРЈ900) продао целокупан производни програм ЦРЈ авиона Мицубишију за 550 милиона $
закључите даље сами
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635212#p635212:jkf9upk2 je napisao(la):Прле » 01 Јул 2019, 11:18[/url]":jkf9upk2]1. Могу да грешим, али авио је био бео, а на њему су се пројкетовале шеме бојења компанија које су долазиле на разговоре. Тачно је да је Мицубиши говорила да јој је ЕС циљна компанија, али не и једина (претпостављам да говоре то многима)
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635212#p635212:jkf9upk2 je napisao(la):Прле » 01 Јул 2019, 11:18[/url]":jkf9upk2]2. Да, први пут јер је Адрија била дужна пара, па су пребили на линији за Кијев. Сада је опет авио потребан, и вероватно хоће да провере перформансе за слабиеј попуњене линије колико је овај авион исплатив.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635212#p635212:jkf9upk2 je napisao(la):Прле » 01 Јул 2019, 11:18[/url]":jkf9upk2]3. Рекли су да хоће да окрену нови лист јер се програм јако пролонгирао и бренд се лоше котира. Мада не схватам поенту са именим. Шта си хтео тиме да кажеш?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635212#p635212:jkf9upk2 je napisao(la):Прле » 01 Јул 2019, 11:18[/url]":jkf9upk2]4. Продао је јер Бомбардје хоће да се реши свих сегмената авијације осим пословног. Мицубиши очигледно не уме да направи авион па име је преко потребан овај трансфер технологије. Опет могу да грешим али главна производња CRJ је била у Северној Ирској и видео сам да је могуће измештање производње, мада ми није јасно због чега...
Pa ne znam to za Turkish. Leteo sam pre manje od godinu dana Istanbul - Male sa njima. Nikada nije bilo manje prostora za noge nego u Turkish-u. Katastrofa, a pri tome nisam neki dvometraš, već prosečan srbijanac. Do mene devojka neka rukometašica nije mogla nikako da se smesti. Emirates, Etihad, pa i AirSerbia - puno bolje. Letim cesto sa AirSerbia-om. Ok su sedista i ta nova su baš dobra - imaju više prostora, a nije žrtvovana udobnost. Menjaju se materijali ne mora više 20cm sunđera da bi bilo udobno, kao npr. i u kolima.Gringo":3sibyjqc je napisao(la):Да ли они који су задовољни новим седиштима, боље рећи скамијама, могу да ме науче како да седим, а да се после не жалим? Зашто на летовима Аегеана, Туркиша, па чак и Аустриана, (Арапске компаније су виша лига) изађем из авиона и немам проблема са кичмом и осталим костима, а кад изађем из "нашег авиона" не могу да се саставим бар два дана. Причам о летовима за Рим и за Бејрут. Попуњеност авиона, јако слаба, ни трећина.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635220#p635220:1sdjo8fx je napisao(la):Пантограф » Пон Јул 01, 2019 12:30 pm[/url]":1sdjo8fx]Прле, бре, како Мицубиши не уме да направи авион, па је л` био Зеро најбољи ловац над Пацификом ономад
Праве Јапанци, и Мицубиши и Кавасаки, све време авионе за војску, по лиценци или своје, у малим серијама, и то је врхунска индустрија. Вероватно је пројекат МРЈ био технолошки преамбициозан (тако је звучало из најава), а и најбољи имају проблема кад хоће да померају границе.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635283#p635283:1sdjo8fx je napisao(la):JohnnyLee » Пон Јул 01, 2019 3:39 pm[/url]":1sdjo8fx]
грешиш, био је само у бојама Ер Србије
Сагласан да ту нешто има. Верујем, додатно истраживање перформанси.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635283#p635283:1sdjo8fx je napisao(la):JohnnyLee » Пон Јул 01, 2019 3:39 pm[/url]":1sdjo8fx]
сама чињеница да су га поново узели нешто говори
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635283#p635283:1sdjo8fx je napisao(la):JohnnyLee » Пон Јул 01, 2019 3:39 pm[/url]":1sdjo8fx]... пре ће бити да су преузели цео програм да би имали приступ глобалној дистрибутивној и сервисној мрежи. и опет грешиш, производња ЦРЈ је била само у Канади, јер они нису имали толики обим да би отварали по другим државама производне погоне
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635323#p635323:2jl0aqzg je napisao(la):Прле » 01 Jul 2019 03:26 pm[/url]":2jl0aqzg][Авион Јапанци први пут раде сами, раније су радили или по лиценци или у сарадњи. Радити авион он нуле је јако велики посао, прекуп посао, посао који захтева ен само добре машине (то је пторебно за производњу) већ и науку која је у стању да добро испројектује авион.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635286#p635286:bddo2d4f je napisao(la):sjcam » Mon Jul 01, 2019 1:42 pm[/url]":bddo2d4f]Pa ne znam to za Turkish. Leteo sam pre manje od godinu dana Istanbul - Male sa njima. Nikada nije bilo manje prostora za noge nego u Turkish-u. Katastrofa, a pri tome nisam neki dvometraš, već prosečan srbijanac. Do mene devojka neka rukometašica nije mogla nikako da se smesti. Emirates, Etihad, pa i AirSerbia - puno bolje. Letim cesto sa AirSerbia-om. Ok su sedista i ta nova su baš dobra - imaju više prostora, a nije žrtvovana udobnost. Menjaju se materijali ne mora više 20cm sunđera da bi bilo udobno, kao npr. i u kolima.Gringo":bddo2d4f je napisao(la):Да ли они који су задовољни новим седиштима, боље рећи скамијама, могу да ме науче како да седим, а да се после не жалим? Зашто на летовима Аегеана, Туркиша, па чак и Аустриана, (Арапске компаније су виша лига) изађем из авиона и немам проблема са кичмом и осталим костима, а кад изађем из "нашег авиона" не могу да се саставим бар два дана. Причам о летовима за Рим и за Бејрут. Попуњеност авиона, јако слаба, ни трећина.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Bagatelisanje "živih legendi"
Kako su Divac, Đoković i Manojlović „ispali“ iz Er Srbije?
Ne, ne, nije Divac ispao iz menadžerske postave Kingsa. Ni Đoković nije ispao s Vimblondona. Ni Manojlović nije ispao iz „Kralja Lira“. Ispali su iz reda letenja avioni nacionalne aviokompanije Er Srbija koji nose njihova imena.
Piše: Miša Brkić 05. jula 2019. 13.30 Izmenjeno: 13.31
Do pre neki dan oni su titulisani kao „žive legende“, takoreći dika i ponos Srbije, koje su nadrasle regionalne okvire i postali globalni brend. Danas, neki od njih ne svojom krivicom brukaju se pred očima domaće i svetske javnosti. Tri izvrsna majstora svog zanata – košarkaš, teniser i glumac – postali su predmet sprdnje, opravdane ljutnje, neretko javnog besa a često i nepristojnih psovki.
Reklo bi se, ni krivi ni dužni.
Zapravo njihova jedina „krivica“, ako se to može nazvati krivicom, je u tome što su svoje ime iznajmili državi Srbiji, odnosno aviokompaniji Er Srbija. Nihova imena svojevremeno su s velikom pompom i nacionalnom euforijom okačena na iznajmljene avione Er Srbije. Da su znali s kakvim će se blamom suočiti, verovatno bi se neki od njih zahvalili na ponudi i otišli da reklamiraju ozbiljnije i kvalitetnije brendove.
Sada ti „personalizovani“ avioni (s imenom i prezimenom) nisu u stanju da prevoze putnike prema utvrđenom redu letenja, što stvara nervozu među putnicima, ostavlja loš utisak o prevozniku ali i iznajmljivaču imena.
Portal aviatica.rs objavio je 2. jula vest pod naslovom „Šta se dešava sa avionima Er Srbije?“ u kojoj se kaže da se ta aviokompanija već danima suočava s ogromnim teškoćama usled čestih kvarova aviona i ispadanja iz saobraćaja. Novinar tog portala taksativno je nabrojao linije, tipove i oznake aviona koji su tog dana kasnili s poletanjem ili su letovi otkazani (Amsterdam, Tel Aviv, London, Antalija, Tivat, Podgorica, Malta, Štutgart, Hamburg). Kao glavni razlog navedeni su kvarovi skoro svih tipova aviona (ne samo ovih koji nose imena „živih legendi“) i njihovo ispadanje iz saobraćaja zbog čega je došlo i dolazi do drastičnog pomeranja operativnog plana.
Nije teško zamisliti nezadovoljstvo putnika koji satima drežde na aerodromu ili u avionu čekajući da otputuju iz Beograda.
Sezona je u punom jeku i takvi pehovi ne bi smeli da se događaju ozbiljnom prevozniku. Bilo je dovoljno vremena, a valjda i znanja i novca, da se Er Srbija pripremi za letnju turističku sezonu. Prosto je neverovatno da je kompanija nespremna dočekala početak sezone i tako dodatno prokockala malo preostalog ugleda. Kašnjenje aviona i otkazivanje letova na početku letnje sezone jednostavno ne sme da se dogodi kompaniji koja pretenduje na znak „najbolje iz Srbije“.
Kad će, ako ne sad, rukovodstvo nacionalnog avioprevoznika pripremiti kompaniju da pravi najveći prihod i profit? Šta su od početka godine do sada radili toliko hvaljeni i skupo plaćeni menadžeri da Er Srbiju postave na zdrave noge, inače dovedeni da zaustave pustoš koju je iza sebe ostavio bivši direktor Dane Kondić? Btw, to je onaj direktor koji se, kad je kačio Bregovićevo ime na jedan „erbas A319“, pretenciozno hvalisao kako se globalni uspeh Gorana Bregovića može uporediti sa uspehom Er Srbije.
Početak turističke sezone pokazao je, nažalost, razmere neuspeha vlasnika i menadžera nacionalne aviokompanije. Sad kad je trenutak za poslovno „biti il’ ne biti“, pokazuje se da Er Srbija nije umela da organizuje osnovni posao u avio prevozu – da „upari“ flotu aviona sa planiranim destinacijama. To što se događa s avionima Er Srbije posledica je nemara, javašluka, neznanja, loše organizacije, slabog održavanja i nedostatka novca.
Raspad sistema ne služi na čast ni državi Srbiji kao većinskom vlasniku, ni Er Srbiji a nije prijatno ni „živim legendama“ koje su svoje ime založili u brend nacionalnog avioprevoznika. Nemaran odnos Er Srbije prema putnicima istovremeno je neviđeni blam i za velikane čija imena nose avioni. Ti ljudi su zahvaljujući talentu, veštini, strasti, neviđenom radu i naporu stekli status koji imaju u globalnim razmerama. Zato niko, ni u ime nacionalnih interesa, ne sme da se igra ugledom tih ljudi.
Većina njih ipak nisu zaslužili da im se sad spočitava kako su, sklapajući dil s Er Srbijom, neozbiljno shvatili poslovicu „ko s đavolom tikve sadi o glavu mu se biju“. Svi su oni imali dobru nameru da pomognu zemlji, ali nisu mogli da veruju da će im se neodgovorni vlasnik i nesposobni menadžment odužiti na ovakav način. Samo pretenciozne neznalice mogu ovako olako da bagatelišu „žive legende“ i da nemaju trunke poštovanja za ljude koji su im dali svoje ime, ugled, status i imidž.
Autor je novinar