Šta je novo?

Air Serbia

da li LOT i druge EU aviokompanije u državnom vlasništvu uživaju neki skriveni protekcionizam? Za Hrvate i Slovence znamo, zanimaju me Lot, Tap, Tarom...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634412#p634412:3dpr2q9r je napisao(la):
Milenko » 28 Јун 2019, 11:43[/url]":3dpr2q9r]Izjava Vučića od prije neki dan da ga čeka delegacija Mitsubishi i da vode pregovore godinu dana!?
proizvodnja SpaceJet u Srbiji!?


његове изјаве узимам са резервом. да не кажем без трунке веровања. друго, Мицубиши је огроман систем, са око 40 компанија, тако да...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634497#p634497:39kiibqq je napisao(la):
JohnnyLee » Pet Jun 28, 2019 2:51 pm[/url]":39kiibqq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634412#p634412:39kiibqq je napisao(la):
Milenko » 28 Јун 2019, 11:43[/url]":39kiibqq]Izjava Vučića od prije neki dan da ga čeka delegacija Mitsubishi i da vode pregovore godinu dana!?
proizvodnja SpaceJet u Srbiji!?


његове изјаве узимам са резервом. да не кажем без трунке веровања. друго, Мицубиши је огроман систем, са око 40 компанија, тако да...
Nisam ni ja od lakovjernih ali ruku na srce on ništa drugo nije ni rekao osim što je delegaciju Mitsubishi spomenuo a ja čisto logički vezu napravih, ne tvrdim ali eto ne bi bilo loše za naše vazduPlohovstvo :D
 
Još jedan tip aviona u floti Air Serbie je logisticka moćna mora. Treba skolovati pilote, servisere, nabaviti rezervne delove itd, a sve to mnogo košta.
Low cost kompanije iz tih razloga baziraju svoju flotu na samo jednom tipu. Kod nas zbog mnogo kratkih ruta treba i turboprop tj ATR 72, a za sve ostalo nabaviti još a320
 
Па, не знам. То је ствар рачунице, шта се више исплати. Мање типова авиона, или већа прилагодљивост флоте. На папир све, па шта испадне.

ЈАТ је пре три деценије у једном тренутку имао и шест различитих типова авиона (пред повлачење 707 и непосредно по доласку АТР 42). И био је добра компанија, без обзира шта сад пише хрватски националиста-српски аналитичар Шћуриц Пургер.
 
Druga su to bila vremena, tada low cost nije ni postojao, a stranim kompanijama je bio ograničen pristup na domaće tržište. Danas je konkurencija mnogo jača, propalo je mnogo velikih kompanija u međuvremenu, a zamalo i JAT tako da završi...
 
Pozdrav svima,
Citam vas vec dugo, uglavnom o AS i NT, ali se ne registrovah do veceras. :)

Vidim pominjete LOT i Embraer, pa samo da dodam... U februaru sam leteo za Varsavu sa Embraerom 175 cini mi se i avion je bio poprilicno pun. U povratku smo leteli sa 737-800, i avion je bio potpuno prazan. mogu slobodno da kazem ne vise od 30-40 ljudi. Pri dolasku nisam primetio nesto preterano veliki broj ljudi da ceka ukrcavanje za Varsavu pa da to bude razlog.

Zasto bi poslali skoro duplo veci avion za duplo manju popunjenost?

Razlika u trajanju leta je bila 1:42h - 0:55.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634628#p634628:vfetaq08 je napisao(la):
jovicbg » Пет Јун 28, 2019 11:24 pm[/url]":vfetaq08]Pozdrav svima,
Citam vas vec dugo, uglavnom o AS i NT, ali se ne registrovah do veceras. :)

Vidim pominjete LOT i Embraer, pa samo da dodam... U februaru sam leteo za Varsavu sa Embraerom 175 cini mi se i avion je bio poprilicno pun. U povratku smo leteli sa 737-800, i avion je bio potpuno prazan. mogu slobodno da kazem ne vise od 30-40 ljudi. Pri dolasku nisam primetio nesto preterano veliki broj ljudi da ceka ukrcavanje za Varsavu pa da to bude razlog.

Zasto bi poslali skoro duplo veci avion za duplo manju popunjenost?

Razlika u trajanju leta je bila 1:42h - 0:55.

Svašta objektivno može biti razlog... Jedan od razloga je kargo. Možda je na tom letu bilo puno karga a Embraer nije imao kapacitet da ponese predviđenu količinu. Obično ljudi zaboravljaju na to, a kargo donosi dosta para aviokompanijama.

Može biti da se tvoj Embraer pokvario pred let i jedino je B737 bio slobodan...
 
Ili je u jednom pravcu bio pun do zadnjeg mesta a nazad toliko koliko ima...
Kao npr kad se u jednom pravcu dodaju bisevi za autobus a u povratku se vracaju prazni...
 
једна са Фејса, ЈАТ група
63047ed320eda071224a32d1562847f6.jpg


Послато са Nokia 7 plus помоћу Тапатока
 
Jako tesko im ide puna rotacija, ispadaju atrovi i kasne preko tri sata
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634378#p634378:24u5gnhu je napisao(la):
JohnnyLee » Пет Јун 28, 2019 11:54 am[/url]":24u5gnhu]пар интересантних чињеница:
- Ер Србија је својевремено дала дозволу да Мицубиши обоји свој авион у њене боје за потребе презентације
- Ер Србија је по други пут изнајмила ЦРЈ900
- Мицубиши је променио брендинг свог авиона, више није МРЈ, већ SpaceJet
- 25. јуна је Бомбардије (произвођач ЦРЈ900) продао целокупан производни програм ЦРЈ авиона Мицубишију за 550 милиона $

закључите даље сами

1. Могу да грешим, али авио је био бео, а на њему су се пројкетовале шеме бојења компанија које су долазиле на разговоре. Тачно је да је Мицубиши говорила да јој је ЕС циљна компанија, али не и једина (претпостављам да говоре то многима)
2. Да, први пут јер је Адрија била дужна пара, па су пребили на линији за Кијев. Сада је опет авио потребан, и вероватно хоће да провере перформансе за слабиеј попуњене линије колико је овај авион исплатив.
3. Рекли су да хоће да окрену нови лист јер се програм јако пролонгирао и бренд се лоше котира. Мада не схватам поенту са именим. Шта си хтео тиме да кажеш?
4. Продао је јер Бомбардје хоће да се реши свих сегмената авијације осим пословног. Мицубиши очигледно не уме да направи авион па име је преко потребан овај трансфер технологије. Опет могу да грешим али главна производња CRJ је била у Северној Ирској и видео сам да је могуће измештање производње, мада ми није јасно због чега...

Сасвим је логично да ће Јапанци поново кренути у акцију, и да ће у том смислу напасти на ЕС. Велики произвођач делова за авиомоторе долази у Србију, тако да логистика по том питању би требало да буде одлична. Ако Мицубиши препозна потенцијал, мислим да ће ЕС да буде обавезни клијент :D
 
Прле, бре, како Мицубиши не уме да направи авион, па је л` био Зеро најбољи ловац над Пацификом ономад;)

Праве Јапанци, и Мицубиши и Кавасаки, све време авионе за војску, по лиценци или своје, у малим серијама, и то је врхунска индустрија. Вероватно је пројекат МРЈ био технолошки преамбициозан (тако је звучало из најава), а и најбољи имају проблема кад хоће да померају границе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635212#p635212:jkf9upk2 je napisao(la):
Прле » 01 Јул 2019, 11:18[/url]":jkf9upk2]1. Могу да грешим, али авио је био бео, а на њему су се пројкетовале шеме бојења компанија које су долазиле на разговоре. Тачно је да је Мицубиши говорила да јој је ЕС циљна компанија, али не и једина (претпостављам да говоре то многима)

грешиш, био је само у бојама Ер Србије

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635212#p635212:jkf9upk2 je napisao(la):
Прле » 01 Јул 2019, 11:18[/url]":jkf9upk2]2. Да, први пут јер је Адрија била дужна пара, па су пребили на линији за Кијев. Сада је опет авио потребан, и вероватно хоће да провере перформансе за слабиеј попуњене линије колико је овај авион исплатив.

сама чињеница да су га поново узели нешто говори

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635212#p635212:jkf9upk2 je napisao(la):
Прле » 01 Јул 2019, 11:18[/url]":jkf9upk2]3. Рекли су да хоће да окрену нови лист јер се програм јако пролонгирао и бренд се лоше котира. Мада не схватам поенту са именим. Шта си хтео тиме да кажеш?

мала дигресија, чисто да се упозна народ са новим именом

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635212#p635212:jkf9upk2 je napisao(la):
Прле » 01 Јул 2019, 11:18[/url]":jkf9upk2]4. Продао је јер Бомбардје хоће да се реши свих сегмената авијације осим пословног. Мицубиши очигледно не уме да направи авион па име је преко потребан овај трансфер технологије. Опет могу да грешим али главна производња CRJ је била у Северној Ирској и видео сам да је могуће измештање производње, мада ми није јасно због чега...

Мицубиши не уме да направи авион? да се шалиш. пре ће бити да су преузели цео програм да би имали приступ глобалној дистрибутивној и сервисној мрежи. и опет грешиш, производња ЦРЈ је била само у Канади, јер они нису имали толики обим да би отварали по другим државама производне погоне
 
Gringo":3sibyjqc je napisao(la):
Да ли они који су задовољни новим седиштима, боље рећи скамијама, могу да ме науче како да седим, а да се после не жалим? Зашто на летовима Аегеана, Туркиша, па чак и Аустриана, (Арапске компаније су виша лига) изађем из авиона и немам проблема са кичмом и осталим костима, а кад изађем из "нашег авиона" не могу да се саставим бар два дана. Причам о летовима за Рим и за Бејрут. Попуњеност авиона, јако слаба, ни трећина.
Pa ne znam to za Turkish. Leteo sam pre manje od godinu dana Istanbul - Male sa njima. Nikada nije bilo manje prostora za noge nego u Turkish-u. Katastrofa, a pri tome nisam neki dvometraš, već prosečan srbijanac. Do mene devojka neka rukometašica nije mogla nikako da se smesti. Emirates, Etihad, pa i AirSerbia - puno bolje. Letim cesto sa AirSerbia-om. Ok su sedista i ta nova su baš dobra - imaju više prostora, a nije žrtvovana udobnost. Menjaju se materijali ne mora više 20cm sunđera da bi bilo udobno, kao npr. i u kolima.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635220#p635220:1sdjo8fx je napisao(la):
Пантограф » Пон Јул 01, 2019 12:30 pm[/url]":1sdjo8fx]Прле, бре, како Мицубиши не уме да направи авион, па је л` био Зеро најбољи ловац над Пацификом ономад;)

Праве Јапанци, и Мицубиши и Кавасаки, све време авионе за војску, по лиценци или своје, у малим серијама, и то је врхунска индустрија. Вероватно је пројекат МРЈ био технолошки преамбициозан (тако је звучало из најава), а и најбољи имају проблема кад хоће да померају границе.

Пројекат MRJ је почео 2007 када је био престављен концепат, а вероватно и раније, јер су морали да ураде много посла како би дефинисали облик авиона. Сада је 2019 година а тај авион не лети. Мислим лети за фото сесију, има ваљда 5 или 7 комада који се тестирају. Авион Јапанци први пут раде сами, раније су радили или по лиценци или у сарадњи. Радити авион он нуле је јако велики посао, прекуп посао, посао који захтева ен само добре машине (то је пторебно за производњу) већ и науку која је у стању да добро испројектује авион.



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635283#p635283:1sdjo8fx je napisao(la):
JohnnyLee » Пон Јул 01, 2019 3:39 pm[/url]":1sdjo8fx]
грешиш, био је само у бојама Ер Србије

Па тај на фотографији је био, али погледај мало боље фотографију. Ако овако и изгледа да је "фарбан", погледај мало боље закрилца и видећеш како је тако орао од ЕС замрљан.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635283#p635283:1sdjo8fx je napisao(la):
JohnnyLee » Пон Јул 01, 2019 3:39 pm[/url]":1sdjo8fx]
сама чињеница да су га поново узели нешто говори
Сагласан да ту нешто има. Верујем, додатно истраживање перформанси.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635283#p635283:1sdjo8fx je napisao(la):
JohnnyLee » Пон Јул 01, 2019 3:39 pm[/url]":1sdjo8fx]... пре ће бити да су преузели цео програм да би имали приступ глобалној дистрибутивној и сервисној мрежи. и опет грешиш, производња ЦРЈ је била само у Канади, јер они нису имали толики обим да би отварали по другим државама производне погоне

Приступ глобалној мрежи, свакако. Поздрављам. Колико то Русе кошта што немају исту види по злосрећном ССЏ100. А овде Јапанци купише мрежу за 500милки. Ја бих рекао одлична трговина.

Апропо Ирске,
https://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-46291361
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635323#p635323:2jl0aqzg je napisao(la):
Прле » 01 Jul 2019 03:26 pm[/url]":2jl0aqzg][Авион Јапанци први пут раде сами, раније су радили или по лиценци или у сарадњи. Радити авион он нуле је јако велики посао, прекуп посао, посао који захтева ен само добре машине (то је пторебно за производњу) већ и науку која је у стању да добро испројектује авион.

Није, Прле, никако први пут, далеко од тога:

https://en.wikipedia.org/wiki/NAMC_YS-11
https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_C-1

А имаш и новије, као што рекох, малосеријске (немају тржите, ал` чисто да прате технологију):

https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_C-2
https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_P-1

То је од већих летелица, а има и мањих, од ловаца, до пословних џетова (Хонда).

"Науку која је у стању да добро испројектује авион" Јапанци свакако имају, ту су негде, међу водећих 6-7 земаља.
 
За све што си набројао сам чуо осим за С2. Хвала на линковима.

Не знам које си струке и чиме се бавиш, али ја као пројектант електро струке могу да тврдим да за просечног посматрача, осветљење фасаде или осветљење џаде је једно те исто. И ако си добар у првом бићеш и у другом. Није тако! А где су авиони који су као систем на стотине а можда и хиљаде пута компликованији од поменутом осветљења.
Па тако војни карго и цивилни путнички авион није исто. Различита су требовања, различита нормативна база. То је онај ноу-хау који је тежак стотине милиона евра.

Није исто пројектовати пропелерац и млазњак. И то још са историјском дистанцом од 50 година.

Па Руси који су имали јаку авиоиндустрију у крви и сузама рађају авионе а при том решавају проблеме које Јапанци немају.

Сад кад су купили технологију мислим да ће завршити пројекат. У то не сумњам.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635286#p635286:bddo2d4f je napisao(la):
sjcam » Mon Jul 01, 2019 1:42 pm[/url]":bddo2d4f]
Gringo":bddo2d4f je napisao(la):
Да ли они који су задовољни новим седиштима, боље рећи скамијама, могу да ме науче како да седим, а да се после не жалим? Зашто на летовима Аегеана, Туркиша, па чак и Аустриана, (Арапске компаније су виша лига) изађем из авиона и немам проблема са кичмом и осталим костима, а кад изађем из "нашег авиона" не могу да се саставим бар два дана. Причам о летовима за Рим и за Бејрут. Попуњеност авиона, јако слаба, ни трећина.
Pa ne znam to za Turkish. Leteo sam pre manje od godinu dana Istanbul - Male sa njima. Nikada nije bilo manje prostora za noge nego u Turkish-u. Katastrofa, a pri tome nisam neki dvometraš, već prosečan srbijanac. Do mene devojka neka rukometašica nije mogla nikako da se smesti. Emirates, Etihad, pa i AirSerbia - puno bolje. Letim cesto sa AirSerbia-om. Ok su sedista i ta nova su baš dobra - imaju više prostora, a nije žrtvovana udobnost. Menjaju se materijali ne mora više 20cm sunđera da bi bilo udobno, kao npr. i u kolima.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

https://www.seatguru.com/browseairlines ... rlines.php


Imate sve moguce kompanije i konfiguracije, uslavnom avioni kod regulatnih kompanija imaju isti ili veoma veoma slican razmak i sirinu sedista.
 
Da li imas neki relevantniji, manje kompromitovan izvor vesti?

Po Aviatici :blah: jos uvek se ne leti za Njujork niti postoji A330 u floti.
 
Naslovna-velika-3.jpg


Bagatelisanje "živih legendi"
Kako su Divac, Đoković i Manojlović „ispali“ iz Er Srbije?

Ne, ne, nije Divac ispao iz menadžerske postave Kingsa. Ni Đoković nije ispao s Vimblondona. Ni Manojlović nije ispao iz „Kralja Lira“. Ispali su iz reda letenja avioni nacionalne aviokompanije Er Srbija koji nose njihova imena.
Piše: Miša Brkić 05. jula 2019. 13.30 Izmenjeno: 13.31

Do pre neki dan oni su titulisani kao „žive legende“, takoreći dika i ponos Srbije, koje su nadrasle regionalne okvire i postali globalni brend. Danas, neki od njih ne svojom krivicom brukaju se pred očima domaće i svetske javnosti. Tri izvrsna majstora svog zanata – košarkaš, teniser i glumac – postali su predmet sprdnje, opravdane ljutnje, neretko javnog besa a često i nepristojnih psovki.

Reklo bi se, ni krivi ni dužni.

Zapravo njihova jedina „krivica“, ako se to može nazvati krivicom, je u tome što su svoje ime iznajmili državi Srbiji, odnosno aviokompaniji Er Srbija. Nihova imena svojevremeno su s velikom pompom i nacionalnom euforijom okačena na iznajmljene avione Er Srbije. Da su znali s kakvim će se blamom suočiti, verovatno bi se neki od njih zahvalili na ponudi i otišli da reklamiraju ozbiljnije i kvalitetnije brendove.

Sada ti „personalizovani“ avioni (s imenom i prezimenom) nisu u stanju da prevoze putnike prema utvrđenom redu letenja, što stvara nervozu među putnicima, ostavlja loš utisak o prevozniku ali i iznajmljivaču imena.

Portal aviatica.rs objavio je 2. jula vest pod naslovom „Šta se dešava sa avionima Er Srbije?“ u kojoj se kaže da se ta aviokompanija već danima suočava s ogromnim teškoćama usled čestih kvarova aviona i ispadanja iz saobraćaja. Novinar tog portala taksativno je nabrojao linije, tipove i oznake aviona koji su tog dana kasnili s poletanjem ili su letovi otkazani (Amsterdam, Tel Aviv, London, Antalija, Tivat, Podgorica, Malta, Štutgart, Hamburg). Kao glavni razlog navedeni su kvarovi skoro svih tipova aviona (ne samo ovih koji nose imena „živih legendi“) i njihovo ispadanje iz saobraćaja zbog čega je došlo i dolazi do drastičnog pomeranja operativnog plana.

Nije teško zamisliti nezadovoljstvo putnika koji satima drežde na aerodromu ili u avionu čekajući da otputuju iz Beograda.

Sezona je u punom jeku i takvi pehovi ne bi smeli da se događaju ozbiljnom prevozniku. Bilo je dovoljno vremena, a valjda i znanja i novca, da se Er Srbija pripremi za letnju turističku sezonu. Prosto je neverovatno da je kompanija nespremna dočekala početak sezone i tako dodatno prokockala malo preostalog ugleda. Kašnjenje aviona i otkazivanje letova na početku letnje sezone jednostavno ne sme da se dogodi kompaniji koja pretenduje na znak „najbolje iz Srbije“.

Kad će, ako ne sad, rukovodstvo nacionalnog avioprevoznika pripremiti kompaniju da pravi najveći prihod i profit? Šta su od početka godine do sada radili toliko hvaljeni i skupo plaćeni menadžeri da Er Srbiju postave na zdrave noge, inače dovedeni da zaustave pustoš koju je iza sebe ostavio bivši direktor Dane Kondić? Btw, to je onaj direktor koji se, kad je kačio Bregovićevo ime na jedan „erbas A319“, pretenciozno hvalisao kako se globalni uspeh Gorana Bregovića može uporediti sa uspehom Er Srbije.

Početak turističke sezone pokazao je, nažalost, razmere neuspeha vlasnika i menadžera nacionalne aviokompanije. Sad kad je trenutak za poslovno „biti il’ ne biti“, pokazuje se da Er Srbija nije umela da organizuje osnovni posao u avio prevozu – da „upari“ flotu aviona sa planiranim destinacijama. To što se događa s avionima Er Srbije posledica je nemara, javašluka, neznanja, loše organizacije, slabog održavanja i nedostatka novca.

Raspad sistema ne služi na čast ni državi Srbiji kao većinskom vlasniku, ni Er Srbiji a nije prijatno ni „živim legendama“ koje su svoje ime založili u brend nacionalnog avioprevoznika. Nemaran odnos Er Srbije prema putnicima istovremeno je neviđeni blam i za velikane čija imena nose avioni. Ti ljudi su zahvaljujući talentu, veštini, strasti, neviđenom radu i naporu stekli status koji imaju u globalnim razmerama. Zato niko, ni u ime nacionalnih interesa, ne sme da se igra ugledom tih ljudi.

Većina njih ipak nisu zaslužili da im se sad spočitava kako su, sklapajući dil s Er Srbijom, neozbiljno shvatili poslovicu „ko s đavolom tikve sadi o glavu mu se biju“. Svi su oni imali dobru nameru da pomognu zemlji, ali nisu mogli da veruju da će im se neodgovorni vlasnik i nesposobni menadžment odužiti na ovakav način. Samo pretenciozne neznalice mogu ovako olako da bagatelišu „žive legende“ i da nemaju trunke poštovanja za ljude koji su im dali svoje ime, ugled, status i imidž.

Autor je novinar

Izvor: https://www.danas.rs/dijalog/licni-stav ... er-srbije/
 
Napisao sam samo jednu recenicu pre par dana, nisam stigao vise. Imao sam nesrecu da sam putovao air serbiom u tri pravca u poslednjih mesec dana. Sada i nikada vise. Idema sa dva leta umesto jednog ali sa njima vise ne. Beč je kasnio malo manje od sat u polasku i dva u povratku. Tivat vise od 3 sata u povratku, Amsterdam sam putovao preko Frankfurta jer je let bio otkazan. Ne pomaze ni refundacija, ovo je klasicno zlostavljanje.
 
Aviatica se jedno vreme " smirila " sa njihovim inf.a sad opet po starom .
I onda po obicaju doktor za sve Misa samo se nakalemi na ovakve inf.Samo me čudi sto i onaj drugi doktor Mahmut šuti.
U celom tekstu nema ni 10% istine ...
Samo preskocise sigurno slucajno informacje o pohvalama i ekspanziji i broju linija ovog leta.
A dali ima nekih ispadanja normalno da ima ali to nema nikakve veze sa ovakvim tekstovima.
 
Vrh