Šta je novo?

Air Serbia

U Alitaliju je ulagao i Etihad. Gotovinu, a ne konsalting i uniforme kao u nasem slucaju.
 
To nije poenta. Poenta je da je država slupala u Alitaliju nekih 7 milijardi evra do sada i progurala je kroz dva bankrota plus treći koji je trenutno u toku. Nikada niko nije ni pomislio da im oduzme AOC niti su obustavljali letove. Evropska Komisija strogoću trenira samo i isključivo na boraniji tipa Malev ili Cyprus, a čak je i tu npr. Adria uspela da se izvuče jer je nekom magijom dokazala da je država nije direktno subvencionisala.

Vinci kao koncesionar je u neku ruku garant opstanka Er Srbije, ne samo kada je u pitanju srpska vlada već i vaskolika Evropska Komisija. Pri čemu Srbija još uvek nije u EU i Evropska Komisija ne može da naređuje pravnim licima registrovanim u Srbiji da vraćaju pozajmljene ili poklonjene pare državi. Takve direktive će morati da sačekaju ulazak Srbije u EU, a u međuvremenu Srbija može da dobija packe u pregovorima (poglavlje o saobraćaju) ili da bude napenaljena zbog kršenja principa CEAA - ali ništa od toga neće doći glave Er Srbiji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509593#p509593:2d8jnecy je napisao(la):
tragac » 18 Јан 2018, 15:11[/url]":2d8jnecy]U Evropi država ne sme direktno da pomaže aviokompanije. Ukoliko je neka država-kompanija uhvaćena u tome, može ili da odmah izgubi AOC (slučaj Monarcha) ili da joj bude naloženo da iz sopstvene aktive vrati sve što je država uložila u nju od dana stupanja ovog propisa (Slučaj Cyprus Airwaysa). U oba slučaja kompanija istog trenutka prestaje da leti, otkazuju se i letovi na koje se u tom trenutku ukrcavaju putnici.

у ЕУ да, али већ су ти пре мене објаснили, па да не понављам. а Италија је у Алиталију спрцала толике паре, да је за њих могла да направи 10 нових компанија
 
Nije direktno vezano za AirSerbia, ali je u pitanju jedan od Etihad partnera, koji izgleda isto ne stoji dobro: https://www.airseychelles.com/en-sc/abo ... -long-term

Air Seychelles announces business transformation plan to safeguard long-term profitability

Key notes
  • Both Paris and Antananarivo will be terminated from 24 April 2018
  • Focus will on domestic/regional networks
  • Leased A330s to be returned to lessor
 
Zna li neko šta se desilo sa onim ugovorom o kupovini 10 a320neo koji je potpisan pre 5 godina, a predviđao je da prvi avioni krenu da stižu u drugom kvartalu ove godine... U taj ugovor je otišla i ona kapara za porudžbinu iz 1998 godine...
 
A taj ugovor o nabavci aviona je potpisao Etihad, (koliko bar mene secanje sluzi) te bojim se, mi (Srbija) mozemo da zaboravimo na tu davno datu kaparu.



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Nema ništa od ovoga na duže staze - ovo neće na dobro ispasti - ova nova bela tarifa osim prevoza ne pruža ništa, pa ni checkirani prtljag, a košta skoro potpuno isto kao dosadašnja osnovna tarifa. Ako hoćete i klopu u ceni karte, ona ide samo uz crvenu tarifu, koja košta sitno manje od biznis srebrne.
Npr. u decembru se za Cirih moglo leteti za 108 eur (povratna), sa standardnom ekonomskom tarifom, sada ona najjeftinija bela tarifa košta 105 eur, plava u kojoj je moguće i čekirati prtljag (ali nećete dobiti sendvič i piće, nije da je na tom letu preterano bitno, ali je ovde bitno zbog poređenja nivoa usluge/cene, a i naš narod voli da dobije da jede pa to ti je) 144, a crvena ekonomska čak 248 eur (ovde tek ima i klopa). Istovremeno, business (koja vam dozvoljava i dva komada prtljaga i ulaz u salon itd.) košta 255 eur. Znači crvena će se prodavati malo pa nikad, plava možda, a bela će da pati jer za isti novac će ljudi otići kod swiss-a i čekirati prtljag. Neko se ovde izgleda debelo zaigrao i poispromašivao. Napominjem da sam poredio svoj put u decembru, u vikendu koji nije nikakav udarni sa istim takvim vikendom u martu, cene swiss-a su ispale mahom iste, a ovo je rezultat novih tarifa AirSerbie. Malo su se pogubili rekao bih, krenuli smo sa butik kompanijom vrhunske usluge, pa onda neka prelazna himera sa normalnim kartama ali naplaćivanjem čekina na aerodromu, pa sad ovaj hibrid koji okljaštri normalnu ekonomku klasu.
 
Prosle godine su jos uveli na nekim letovima samo rucni prtljag za 5-10evra jeftinije. Onda su cene postale iste kao i tarifa gde je bio prtljag, a ta sa prtljagom je poskupela. Glupe fore.
Mislim da se zvala super economy saver
 
Mobing plej set za decu :)

27500575_1710425275687638_2938582565148672038_o.jpg
 
loyola":3kfeh5u9 je napisao(la):
Prosle godine su jos uveli na nekim letovima samo rucni prtljag za 5-10evra jeftinije. Onda su cene postale iste kao i tarifa gde je bio prtljag, a ta sa prtljagom je poskupela. Glupe fore.
Mislim da se zvala super economy saver
Meni je sve jasno, a na "potencijalno" ovakav rasplet sam upozoravao pre vise godina.

Arapski partner je odigrao mudro i do poslednjeg evra budzetskih sredstava "investirao"
Kako je priliv (direktan i indirektan) iz budzeta opadao, tako se to odrazavali i na AS.

Nisam strucnjak za avio operacije, ali kada se sa jedne strane AS dotirala identicno kao Jat, flota aviona u vlasnistvu smanjila, a stanje preostalih ocajno...
Kada Airbus letelice najmimo od vecinskog partnera, i kada je dobar deo poslova prebacen na etihad (usluge koje placamo manjinskom partneru), situacija nije ni malo ruzicasta.
Ne samo zbog same lose situacije u Etihadu i posledicno AS, vec i zbog mogucih scenarija.
1. Povlacenje Etihada, cak i bez nadoknade (dakle da se odrekne u korist drzave Srbije) bi znacilo da smo tamogde smo bili i pre nekoliko godina, sa razlikom sto je flota u jos mnogo gorem stanju (a i smanjena je u medjuvremenu.
-takodje, nas 'avans' airbusu iz 90-tih je ocigledno "ustupljen" Etihadu, dug Adrije je prebijen. Suma sumarum, placali smo da bi odrzali aviokompaniju iz koje je 'manjinski' Etihad uspesno crpeo sredstva.
2. Opcija je da 'politika' opet prevlada bad ekonomijom i razumom, pa da se potpise neki jos nepovoljniji ugovor, a sve sa ciljem "dokazivanja" vanredne pameti i mudrosti lidera koji su i usli u celu pricu, puni hvalisanja.

U svakom slucaju, bojim se da nam po pitanju nacionalne avio kompanije sledi jos dosta losih vesti.
Da ponovim, potpuno laicko misljenje. :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Operativno stanje Er Srbije je daleko bolje nego što je bilo u poslednjim danima Jata. O finansijskom stanju bi se moglo diskutovati.

Za flotu može da se kaže da je u gorem stanju jedino ukoliko posmatramo samo avione u vlasništvu kompanije (B733 i ATR-ove). Oni su u gorem stanju iz prostog razloga što vreme prolazi, resursi im ističu, i što su to prirodni zakoni koje nije Etihad doneo sa sobom. Ta flota je i 2013. godine bila zrela za kompletnu zamenu pa je logično da je potreba za time još veća pet godina kasnije.

Nema svrhe porediti Er Srbiju sa Jatom iz prostog razloga što Jat, da mu nije bio pronađen strateški partner, danas jednostavno ne bi postojao pa ne bismo morali da brinemo ni o operacijama ni o floti. Taj prevoznik je brojao poslednje dane pred katanac, a u takvoj situaciji nije realno očekivati neku fenomenalno dobru udaju nego je bilo "daj šta daš". Posle bitaka koje je Etihad izgubio lako je biti general ali pre pet godina niko nije imao kristalnu kuglu da vidi njihov ishod. Čak i ljudi koji su bili dobro upoznati sa slučajem Swissair i propašću ove kompanije nisu bili spremni da se klade da će se Etihad istovetno provesti.

Jedino relevantno pitanje i tada a i danas glasi: da li je Srbiji potreban nacionalni prevoznik? (u smislu činjenice da ukoliko odgovor glasi: "Da" onda će to državu da košta jer bez državne pomoći nacionalni prevoznik ne može da opstane)

Ta diskusija u Srbiji još uvek nije pokrenuta. Mnogo je lakše baviti se "Arapima" kao nekakvim aprstraktnim pojmom za zlo koje je došlo iz daleka da pokrade naše blago, pojede našu gibanicu i odvede naše žene.
 
beowl wrote: ...Operativno stanje Er Srbije je daleko bolje nego što je bilo u poslednjim danima Jata....
il ti tačnije rečeno
Đekna još nije umrla.... a ka' će ne znamo..... :lol:
 
поредио сам цене за Берлин са Изиџетовим у октобру. Изиџет, основна тарифа (само ручни пртљаг) повратна карта 115€ за две особе. Ер Србија, иста тарифа, 100€ по особи у једно правцу О_о шкк? како они мисле да неко лети са њима са таквим ценама...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512493#p512493:40n1tste je napisao(la):
vucko » 30 Јан 2018 11:45 pm[/url]":40n1tste]Mobing plej set za decu :)

27500575_1710425275687638_2938582565148672038_o.jpg
Произвођач Херпа има доста добрих модела авиона и осталих колекционарских ствари, модела аутомобила, камиона, аутобуса,... Овај Ер Србијин модел АТР-а 72 у размери 1:500 је на Амазону достигао цену од 107,- долара.

https://www.amazon.com/HE527675-Herpa-W ... Air+Serbia

https://www.daronwwt.com/productdetail. ... u=HE527675

Продаја иде преко Дарона.
Заборавих да поставим и Херпин сајт: http://www.herpa.de/collect/(S(j0quxghz1kxft12z4qcsavwq))/detail.aspx?ProductID=527675&lang=de-DE&express=1&thumb=1

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512611#p512611:12c7jtux je napisao(la):
boca-ica » 31 Jan 2018 01:27 pm[/url]":12c7jtux]
beowl wrote: ...Operativno stanje Er Srbije je daleko bolje nego što je bilo u poslednjim danima Jata....
il ti tačnije rečeno
Đekna još nije umrla.... a ka' će ne znamo..... :lol:

Ako se ne slažeš, reci zbog čega se ne slažeš. Ako imaš neke uporedne podatke to bi bilo još bolje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=511178#p511178:32bxlgsi je napisao(la):
HoRuS » Čet Jan 25, 2018 2:16 am[/url]":32bxlgsi]Zna li neko šta se desilo sa onim ugovorom o kupovini 10 a320neo koji je potpisan pre 5 godina, a predviđao je da prvi avioni krenu da stižu u drugom kvartalu ove godine... U taj ugovor je otišla i ona kapara za porudžbinu iz 1998 godine...

Air Serbia mulls future fleet options


"Air Serbia is weighing up options for the make-up of its future fleet as it implements a strategic transformation plan aimed at ensuring its long-term profitability and sustainability. As EX-YU Aviation News learns, the airline currently plans to retire part of its Boeing 737-300 fleet this year and take delivery of the Airbus A320neos. The first of the Boeing jets, all of which are operated under the Aviolet charter brand, was taken out of service earlier this month, with a second expected to follow later this week. As a result, the carrier will have two B737s at its disposal over the summer for its lucrative charter operations. Following criticism from tour operators that the two jets will be unable to handle the high demand for leisure flights this year, Air Serbia deferred its planned new service to Geneva to make available an additional Airbus A319 jet, which, along with the planned cuts in frequencies on several routes, will be able to cater for charters and replace aircraft on scheduled flights in case of technical issues. "Air Serbia has transferred its capacities, originally intended for flights to Geneva, to charter operations. The decision was made due to increased market interest in the past for charter services. Since last year was a record for charter operations, the company has decided to supplement its capacities with an aircraft originally intended for transporting passengers and goods to Geneva", the airline said recently.

Last year, Air Serbia's Chief Operations Officer, Declan Keller, said the carrier could invest in the B737 jets and thus extend their utilisation by a further four to five years. However, such a move would require a costly engine overhaul and cabin refurbishment. Alternatively, Mr Keller noted that the airline would consider the retirement of two B737s by the end of 2017. All four of the Boeing 737-300s are owned by Air Serbia and were delivered new to the airline over thirty years ago. Despite their old age, most have had a low utilisation rate since the majority were grounded for the better part of the 1990s. Air Serbia plans to run three rotations per day with the B737s this summer.
According to current plans, which are subject to change, Air Serbia is expected to take delivery of its first Airbus A320neo at the end of the year, despite initial uncertainty over their future. Several others would follow in 2019, however, the airline is unlikely to take all ten of the Etihad-ordered jets. Another Etihad Airways Partners member, Air Seychelles, which itself announced a major cost cutting initiative last week, has said it will replace its two A320s with next-generation aircraft, presumably the A320neos, that would likely come from the Air Serbia order. The Serbian carrier secured ten of the narrow-body aircraft as part of a major fleet order by its equity partner Etihad Airways in 2013, for up to 117 Airbus jets. They were set to completely replace Air Serbia's existing fleet of A319s and A320s. Instead, the airline now plans on returning two of its leased A320s at the end of the year. The delivery of the neos is slated in between 2018 and 2020. A previous deposit payment made by JAT Yugoslav Airlines for eight A319s in 1998 has been credited against the pre-delivery payment for the neos".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509654#p509654:har7jv5g je napisao(la):
tragac » Čet Jan 18, 2018 9:30 pm[/url]":har7jv5g]U Alitaliju je ulagao i Etihad. Gotovinu, a ne konsalting i uniforme kao u nasem slucaju.

Ako te zaista zanima koliko je Etihad uneo keša u AirSerbiju pročitaj javno dostupne ugovore gde tačno pišu iznosi i datumi kao i godišnje izveštaje gde se sve vidi. Uniforme je platila AirSerbija btw...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512799#p512799:1fyc2mem je napisao(la):
Djape » Thu Feb 01, 2018 11:55 am[/url]":1fyc2mem]Another Etihad Airways Partners member, Air Seychelles, which itself announced a major cost cutting initiative last week, has said it will replace its two A320s with next-generation aircraft, presumably the A320neos, that would likely come from the Air Serbia order. The Serbian carrier secured ten of the narrow-body aircraft as part of a major fleet order by its equity partner Etihad Airways in 2013, for up to 117 Airbus jets. They were set to completely replace Air Serbia's existing fleet of A319s and A320s. Instead, the airline now plans on returning two of its leased A320s at the end of the year. The delivery of the neos is slated in between 2018 and 2020. A previous deposit payment made by JAT Yugoslav Airlines for eight A319s in 1998 has been credited against the pre-delivery payment for the neos".
Koliko vidim, starim avionima se produžava život, novi avioni ne dolaze, iako je ugovoreno da treba ove godine da stignu.
A izgleda da su srpski poreski obveznici počeli da finansiraju i sejšelske avio prevoznike. Toliko nam dobro ide da smo počeli da subvencionišemo nova radna mesta i na Sejšelima. :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512808#p512808:3eg7diwn je napisao(la):
roland » Čet Feb 01, 2018 12:37 pm[/url]":3eg7diwn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512799#p512799:3eg7diwn je napisao(la):
Djape » Thu Feb 01, 2018 11:55 am[/url]":3eg7diwn]Another Etihad Airways Partners member, Air Seychelles, which itself announced a major cost cutting initiative last week, has said it will replace its two A320s with next-generation aircraft, presumably the A320neos, that would likely come from the Air Serbia order. The Serbian carrier secured ten of the narrow-body aircraft as part of a major fleet order by its equity partner Etihad Airways in 2013, for up to 117 Airbus jets. They were set to completely replace Air Serbia's existing fleet of A319s and A320s. Instead, the airline now plans on returning two of its leased A320s at the end of the year. The delivery of the neos is slated in between 2018 and 2020. A previous deposit payment made by JAT Yugoslav Airlines for eight A319s in 1998 has been credited against the pre-delivery payment for the neos".
Koliko vidim, starim avionima se produžava život, novi avioni ne dolaze, iako je ugovoreno da treba ove godine da stignu.
A izgleda da su srpski poreski obveznici počeli da finansiraju i sejšelske avio prevoznike. Toliko nam dobro ide da smo počeli da subvencionišemo nova radna mesta i na Sejšelima. :mrgreen:

Ono ne znam kako si to zakljucio ali sta god... Dakle, AirSerbija ce preuzeti deo, od predhodno sa strane Etihada narucenih 10 aviona. Svako placa svoje avione.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512816#p512816:3thaom9h je napisao(la):
Djape » Thu Feb 01, 2018 1:07 pm[/url]":3thaom9h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512808#p512808:3thaom9h je napisao(la):
roland » Čet Feb 01, 2018 12:37 pm[/url]":3thaom9h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512799#p512799:3thaom9h je napisao(la):
Djape » Thu Feb 01, 2018 11:55 am[/url]":3thaom9h]Another Etihad Airways Partners member, Air Seychelles, which itself announced a major cost cutting initiative last week, has said it will replace its two A320s with next-generation aircraft, presumably the A320neos, that would likely come from the Air Serbia order. The Serbian carrier secured ten of the narrow-body aircraft as part of a major fleet order by its equity partner Etihad Airways in 2013, for up to 117 Airbus jets. They were set to completely replace Air Serbia's existing fleet of A319s and A320s. Instead, the airline now plans on returning two of its leased A320s at the end of the year. The delivery of the neos is slated in between 2018 and 2020. A previous deposit payment made by JAT Yugoslav Airlines for eight A319s in 1998 has been credited against the pre-delivery payment for the neos".
Koliko vidim, starim avionima se produžava život, novi avioni ne dolaze, iako je ugovoreno da treba ove godine da stignu.
A izgleda da su srpski poreski obveznici počeli da finansiraju i sejšelske avio prevoznike. Toliko nam dobro ide da smo počeli da subvencionišemo nova radna mesta i na Sejšelima. :mrgreen:

Ono ne znam kako si to zakljucio ali sta god... Dakle, AirSerbija ce preuzeti deo, od predhodno sa strane Etihada narucenih 10 aviona. Svako placa svoje avione.
Toliko znam engleskog, piše " it will replace its two A320s with next-generation aircraft, presumably the A320neos, that would likely come from the Air Serbia order"
Nisu rekli "Etihad order", nego "AirSerbia order". A za te avione je JAT 90ih platio avans.
 
па њих ће Ер Србија онда њима изнајмити и то је то, ако уопште буду у власништву Ер Србије
 
Vrh