Šta je novo?

Air Serbia

Sinoćni prizor iz J kabine na letu za JFK. Dobar loadfactor, zar ne :D

29339718_1190614931040949_3746689431898161152_n.jpg
 
Link je dobar u smislu da dobro radi. Što se tiče sadržaja ka kojem vodi, u pitanju je svakako jedna od Top 3 političke bljuvotine koja je do sada ponuđena drogiranoj srpskoj javnosti na temu Er Srbije. Imajući u vidu da je konkurencija više nego žestoka, jasno je da su i investitor i izvođač morali dobro da se potrude. Tako i jeste, imajući u vidu da već posle 2-3 minuta gledanja postaje nemoguće brojati izrečene laži - pri čemu ne govorimo o suptilnoj demagogiji ili pažljivo plasiranim materijalnim neistinama već o onim najsirovijim lažima koje je moguće deliti sa drugima i širiti dalje samo u društvu koje je potpuno operisano od bilo kakve sposobnosti da nešto objektivno sagleda, to jest, svedeno je na prostu binarnu podelu na 0 ili 1.

Kada se na sve to doda sat vremena promocije i slavljenja sopstvene egomanije u izvedbi kapetana koji je prema nalazu švajcarskog STSIB (https://www.sust.admin.ch/inhalte/AV-be ... 2285_e.pdf) svojim sumanutim postupcima pretvorio omanju vanrednu situaciju u vrhunski incident i ugrozio živote svih u avionu, dobija se solidna slika o tome gde će politika, političari i političarenje odvesti ovu zemlju.
 
Industrijskog rata itekako ima, ali da li su u poslednje vreme uglavnom veoma negativni komentari ns Skytraxu ibFB stranici JU plod toga? Tu ima i teskih optuzbi, kao npr putnici koji tvrde da im je ukraden prtljag.
 
Govorio sam samo o političkim bljuvotinama. Kritike na Skytraxu su u većini slučajeva relevantne jer ih ne ostavljaju politički aktivisti ili pomahnitali egomanijaci koji tvrde da će njihove brljotine (zbog kojih bi naglavačke leteli iz bilo koje zapadne kompanije) ući u sve svetske priručnike za rešavanje vanrednih situacija.
 
стварно, после 3 минута си свестан да овог Сандуловића треба стрпати у лудару. и то затвореног типа. рекао бих да узима у председништво прву особу која пристане да буде у истој просторији и на истом интервјуу са њим

едит: исправљам неке ставове
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526005#p526005:2xr483es je napisao(la):
Propeler » 18 Мар 2018, 23:51[/url]":2xr483es]Dobar link na YT-u koji govori o mnogim problemima i prevarama u Air Serbia-i: https://youtu.be/QxMRn0SrUPU

до 11. минута. даље стварно не могу да слушам. ја бих овом капетану одузео крила, да ради случајно у некој мојој авиокомпанији. самопромоција прве врсте, уз понеку изречену глупост (типа 15 година стари авиони и сл.)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526043#p526043:3crhx9ad je napisao(la):
beowl » Pon Mar 19, 2018 7:52 am[/url]":3crhx9ad]Link je dobar u smislu da dobro radi. Što se tiče sadržaja ka kojem vodi, u pitanju je svakako jedna od Top 3 političke bljuvotine koja je do sada ponuđena drogiranoj srpskoj javnosti na temu Er Srbije. Imajući u vidu da je konkurencija više nego žestoka, jasno je da su i investitor i izvođač morali dobro da se potrude. Tako i jeste, imajući u vidu da već posle 2-3 minuta gledanja postaje nemoguće brojati izrečene laži - pri čemu ne govorimo o suptilnoj demagogiji ili pažljivo plasiranim materijalnim neistinama već o onim najsirovijim lažima koje je moguće deliti sa drugima i širiti dalje samo u društvu koje je potpuno operisano od bilo kakve sposobnosti da nešto objektivno sagleda, to jest, svedeno je na prostu binarnu podelu na 0 ili 1.

Kada se na sve to doda sat vremena promocije i slavljenja sopstvene egomanije u izvedbi kapetana koji je prema nalazu švajcarskog STSIB (https://www.sust.admin.ch/inhalte/AV-be ... 2285_e.pdf) svojim sumanutim postupcima pretvorio omanju vanrednu situaciju u vrhunski incident i ugrozio živote svih u avionu, dobija se solidna slika o tome gde će politika, političari i političarenje odvesti ovu zemlju.

Meni kao građaninu koji je daleko obrazovaniji od proseka sva priča o ovoj kompaniji trenutno u javnosti deluje potpuno sumanuto. U većini medija, možeš da čuješ samo hvalospeve, a na drugu stranu, u nekim medijima i u mnogim internet izvorima možeš da čuješ i pročitaš krajnje poražavajuće i katastrofične tvrdnje. Šta je istina, ja apsolutno ne znam i pitam se kako bi ostatak građanstva mogao da zna šta je istina kada uglavnom ne postoje nikakvi argumenti, već samo demagogija.

Na drugu stranu, ti u svojoj replici nisi upotrebio nijedan ( evo i binarno: 0 ) argument da dokažeš suprotno, već si ispisao demagoški tekst koji ništa ne dokazuje, niti opovrgava, već kritikuje i blati suprotnu stranu i javnost. Daleko od toga, da su mi ova dva čoveka simpatična i da uzimam bilo koju njihovu tvrdnju zdravo, za gotovo, ali dok ne ispišeš bilo kakav jasan argument, ja kao građanin ne mogu da znam šta je istina, a šta laž.
 
Иако снимак садржи евидентан пример егоманије двојице људи, уз (вероватно) личну борбу једног од њих са осећајем кривице за дешавања над Цирихом - где, узгред, ничији живот реално није био угрожен, него је "олд скул" посада одлучила да слети ручно уместо, као што треба на Ербасу, уз помоћ аутопилота, кршећи успут сијасет процедура које ипак нису питање живота и смрти - за јавност, укључујући мене као повременог путника компаније, јесте од повеликог значаја да чује је ли тачна прича о давању капетанских звања "преко везе" и мимо норми и стандарда, због чега је, према речима капетана са снимка, "смењено десет најбољих инструктора". Отац мог другара је капетан инструктор у Ер Србији, па ћу га питати кад стигнем.

У сваком случају, Велибор Славуј, последњи шеф пилота ЈАТ-а, поменут као један од људи који су наводно отишли из компаније због нових "капетана убица", није демантовао ове тврдње. Нисам чуо - можда грешим? - ни да се компанија итселф огласила о томе да њеним авионима командују "капетани убице", а оптужба није стигла од бивше чистачице, него од квалификованог капетана. Та чињеница већ даје извесну црту озбиљности изреченом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526121#p526121:c88a015m je napisao(la):
Propeler » 19 Мар 2018, 14:58[/url]":c88a015m]Meni kao građaninu koji je daleko obrazovaniji od proseka sva priča o ovoj kompaniji trenutno u javnosti deluje potpuno sumanuto. U većini medija, možeš da čuješ samo hvalospeve, a na drugu stranu, u nekim medijima i u mnogim internet izvorima možeš da čuješ i pročitaš krajnje poražavajuće i katastrofične tvrdnje. Šta je istina, ja apsolutno ne znam i pitam se kako bi ostatak građanstva mogao da zna šta je istina kada uglavnom ne postoje nikakvi argumenti, već samo demagogija.

истина је, као и увек, негде у средини. нити је све ружичасто, нити је све црно, али свакако није као што су дотичне господе објасниле. и што каже Пантограф, дообучени и неискусни пилоти Ербаса су од стандардне процедуре направили баук. а с обзиром да се Ер Србија није даље оглашавала овим поводом, јасно ти је да то није значајан инцидент. а и Швајцарци су исто закључили у свом извештају (ако наши лажу, не лажу они)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526121#p526121:1cznbgvj je napisao(la):
Propeler » 19 Mar 2018 02:58 pm[/url]":1cznbgvj]

Meni kao građaninu koji je daleko obrazovaniji od proseka sva priča o ovoj kompaniji trenutno u javnosti deluje potpuno sumanuto. U većini medija, možeš da čuješ samo hvalospeve, a na drugu stranu, u nekim medijima i u mnogim internet izvorima možeš da čuješ i pročitaš krajnje poražavajuće i katastrofične tvrdnje. Šta je istina, ja apsolutno ne znam i pitam se kako bi ostatak građanstva mogao da zna šta je istina kada uglavnom ne postoje nikakvi argumenti, već samo demagogija.

Na drugu stranu, ti u svojoj replici nisi upotrebio nijedan ( evo i binarno: 0 ) argument da dokažeš suprotno, već si ispisao demagoški tekst koji ništa ne dokazuje, niti opovrgava, već kritikuje i blati suprotnu stranu i javnost. Daleko od toga, da su mi ova dva čoveka simpatična i da uzimam bilo koju njihovu tvrdnju zdravo, za gotovo, ali dok ne ispišeš bilo kakav jasan argument, ja kao građanin ne mogu da znam šta je istina, a šta laž.

Moram da ti se unapred izvinim jer ne postoji drugi način da ti odgovorim nego što je ovaj: svako ko sebe smatra daleko obrazovanijim od proseka, trebalo bi da je sposoban da na keca prepozna političku bljuvotinu sve i da je potpuni laik za vazduhoplovstvo ili bilo koju drugu oblast koju politička bljuvotina kači. Ja sad treba da iznova kucam gomilu argumenata koje smo već sto puta sažvakali i prežvakali na ovoj temi jer ti nisi siguran da li te laže ili te ne laže lik koji tvrdi da će stenogram njegovog performansa sutra ujutro biti na radnim stolovima izvršnih direktora svih svetskih avio kompanija plus na stolu glavnog odbora Republikanske partije u SAD. Znači, ti sa takvim umobolnikom nisi načisto i nisi siguran da li je on demagog ili sam ja demagog. Pri tome od mene očekuješ izvođenje dokaza a od njega ti je dovoljan koktel maloumnih laži i budalaština da bi to što ti on nudi nazvao "dobrim linkom". On je u startu dobar a ja sam u startu demagog. To mi deluje kao neravnopravan tretman.

Pročitaj za početak izveštaj nadležnog švajcarskog tela o incidentu iznad Ciriha (link je u mom prethodnom postu). Taj izveštaj će ti pomoći da doneseš neke sudove o glavnom akteru ovog performansa. Ja ću ti pomoći tako što ću ti ponuditi opkladu da nakon pomenutog švajcarskog izveštaja dotični može samo da sanja da ikada više poleti za bilo kog evropskog prevoznika. Za njega i njemu slične su rezervisani Vijetnam, Indonezija, Indija i Afrika, mada se i tamo polagano uspostavljaju neki standardi pa neće moći još dugo. Zbog toga je ušao u politiku, a ne kako bi alarmirao srpsku javnost o "kapetanima ubicama" (on je prvi koji treba da ponese tu etiketu). Politička stranka koju je izabrao taman odgovara njegovim letačkim kvalitetima.

Reci mi kakvi su ti utisci posle čitanja tog izveštaja a ja ću posle toga rado da pređem na izvođenje preostalih dokaza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526231#p526231:5lm6wlfu je napisao(la):
JohnnyLee » 19 Mar 2018 09:13 pm[/url]":5lm6wlfu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526121#p526121:5lm6wlfu je napisao(la):
Propeler » 19 Мар 2018, 14:58[/url]":5lm6wlfu]Meni kao građaninu koji je daleko obrazovaniji od proseka sva priča o ovoj kompaniji trenutno u javnosti deluje potpuno sumanuto. U većini medija, možeš da čuješ samo hvalospeve, a na drugu stranu, u nekim medijima i u mnogim internet izvorima možeš da čuješ i pročitaš krajnje poražavajuće i katastrofične tvrdnje. Šta je istina, ja apsolutno ne znam i pitam se kako bi ostatak građanstva mogao da zna šta je istina kada uglavnom ne postoje nikakvi argumenti, već samo demagogija.

истина је, као и увек, негде у средини. нити је све ружичасто, нити је све црно, али свакако није као што су дотичне господе објасниле. и што каже Пантограф, дообучени и неискусни пилоти Ербаса су од стандардне процедуре направили баук. а с обзиром да се Ер Србија није даље оглашавала овим поводом, јасно ти је да то није значајан инцидент. а и Швајцарци су исто закључили у свом извештају (ако наши лажу, не лажу они)

Čekaj malo, švajcarci su u svom izveštaju ovaj događaj okarakterisali kao ozbiljan incident:

The serious incident is attributable to the fact that, shortly after take-off, the flight crew, in an overhasty manner and without prior analysis of the situation, initiated a risky landing approach, after having switched off the right engine as a result of a leak in the air-cooled oil cooler.

To što (hvala nebesima) nije došlo do udesa ne znači da povodom citirane rečenice ne treba da se upali par tuceta crvenih lampica na izvesnim mestima. Ako postoji razlog iz kojeg Er Srbija nije htela da priča o ovome to je upravo činjenica da su imali ozbiljan incident tamo. Fora je u tome što incident nije izazvao neki od "ubica" na koje onaj folirant upire pristom, već upravo on. On je taj koga je po svemu sudeći tatica kontrolor leta preko svojih veza progurao kroz Jatov sistem, sve uz pomoć i podršku čuvenih instruktora nad čijim odlaskom treba da kukamo a koji su tatinog sinčića tako dobro obučili da je svoju prvu vanrednu situaciju rešio tako što je napravio sve moguće brljotine osim one poslednje i ultimativne - udesa.

Pročitaj komentare čitalaca ovde: http://avherald.com/h?article=47c013db

Tu može da se nasluti kolika je zapravo širina problema. Ni po jada da je samo do jednog egomanijaka, ja se bojim da tu ima mnogo više i da je Jatove kadrove trebalo dobro prekontrolisati i po potrebi pročistiti (jer ih ima briljantnih a ima i totalnih ludaka). Metla i jeste radila, a da li je radila kako treba to verovatno nikada nećemo saznati. Ako je ova bu******** počišćena zbog incidenta u Švajcarskoj to je bio više nego pametan potez od strane Er Srbije. Najbolje da ću da poverujem u njegove priče da se u vreme Jata nije preko veze išlo u kapetane nego je ta praksa uspostavljena sa Er Srbijom.
 
није толико значајан колико су наши "медији", а и господа која се саморекламирају, представили. а и у прилог да су недовољно искуни:
The following factors contributed to the serious incident:
  • Poor crew resource management within the flight crew;
    Non-compliance with systems and operational requirements;
    The flight crew’s limited experience on the aircraft type.

а и пилот убица испада да је он, а не неко други, но добро...
 
Pa to i kažem, on šampion uzme i izazove ozbiljan incident a onda priča o "kapetanima ubicama".

Srpski burek mediji su taj događaj svakako naduvali za svoje potrebe ali mislim da ipak nije bio beznačajan. Pogledaj iz jednog od komentara:

1. No crew coordination took place when making decision to return.
2. The technical problem was not addressed first (level 1 warning), but rather a rush decision was made to return.
3. They didn't complete any assessment of the situation, because the decision to return was made much before.
4. There was no approach briefing.
5. They performed a visual approach even though ATC radar vectors for ILS would have reduced the workload a lot.
6. Captain was concerned of the failure of the other engine as well - unlikely to happen with this sort of failure.
7. The visual approach was completely unstabilized from the beginning until the end (operating engine at idle thrust the whole time), partly due to the fact they elected to use runway with higher approach angle and flaps 3 instead of FULL.
8. APU start was not performed correctly and inhibited display of WHEEL page.
9. Ground spoilers didn't deploy because procedure was not followed. Thrust reverser deployment was delayed as well.
10. They landed without ATC clearance.
11. Cabin crew had NO IDEA what was going on, as they were not informed.
12. They rushed to the airport, yet no PAN/MAYDAY was declared.

Stavke 6, 7 i 10 su da se prekrstiš levom i desnom rukom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526360#p526360:2k7zj7im je napisao(la):
tragac » 20 Mar 2018 10:30 am[/url]":2k7zj7im]A šta uopšte znači "pilot ubica" u kontekstu kompanije koja bez obzira na sve probleme ima izuzetan safety record?

Znači da neko misli da je mnogo dobra fora ako javnosti pošalje poruku da ih u avionima Er Srbije prevoze sve same ubice. Ovako je on to iskonstruisao:
- smenjeni su iskusni instruktori od kojih nema boljih na svetu
- novi instruktori promovišu kopilote u kapetane mimo svih pravila i standarda
- ti novi kapetani su nekvalifikovani da budu vođe vazduhoplova, i samim tim su ubice nedužnih putnika

Za drugu i treću tvrdnju nije ponudio nikakav materijalni dokaz osim da treba da poverujemo na reč njemu kao vrhunskom autoritetu. Onda pročitaš onaj švajcarski izveštaj i vidiš crno na belo da je u čitavoj priči jedini materijalno potvrđen ubica u najavi - on.

Već duže vremena vazduhoplovci iz "stare škole" ukazuju na sistemsku nedovršenost kod mladih pilota koji se u potpunosti oslanjaju na tehnologiju i psihički su potpuno nepripremljeni za slučaj da ih tehnologija izda i da mora da se pređe na manuelno upravljanje, vizualnu navigaciju ili nešto slično. Ova upozorenja se čuju u svim prevoznicima - od Luftike do Emiratesa - i ta debata će se voditi u narednim godinama. Postoji i varijacija te debate koja dotiče vojne pilote koji su prešli u komercijalnu avijaciju, odnosno priučene pilote koji su inicijalno bili lekari ili inžinjeri pa u kasnim 20-im izračunali da se finansijski mnogo bolje isplati biti pilot, pa uložili u svoju prekvalifikaciju. Ovi problemi kače malte ne sve prevoznike na svetu pa tako i Er Srbiju, i mogu da se u budućnosti pretvore u pitanje bezbednosti, ali to je sasvim drugo pitanje u odnosu na cirkusku tačku koju je onaj mamlaz izveo iznad Ciriha.
 
Ne postoje priuceni piloti u tom smislu u kome ti govoris! To sto je neko bio lekar ili inzenjer pa resio da bude pilot u kasnim 20- im, ne razlikuje ga nikako od onih koji su u 18 posle srednje skole resili da se skoluju za pilote! Kvalitet izbrane skole cini razliku, ali ovo sto si napisao gore nema veze! Ima pilota koji su to postali i u 30-im ili 40- im! Ako ispunjavaju zdravstvene kriterijume i zavrse obuku za CPL/ATPL, mogu da se zaposle kao piloti uz odredjeni type rating! Kvalitetna obuka, razumevanje i postovanje procedura i uopste razumevanje tehnike i letackog procesa razlikuje dobre i lose pilote.

I da dodam, ako se pomenuta obuka zavrsi “preko veze” kao sto je ocigledno pilot iz klipa gore zavrsio dobijas ovakve incidente i mnogo gore kao sto je svojevremeno izveo Jatov kapetan Rakic!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Мишо,
Особа са клипа је, како се може схватити, била војни пилот. ЈНА није уписивала дебиле на Ваздухопловну војну академију, ни случајно. Нити је обука била слаба. Ако је мало луђи него што треба, то је једно - можда је таквим и постао у међувремену, личност се развија - али, да је обуку завршио "преко везе", то сигурно није. А није ни капетан Ракић кога помињеш, а и он је био војни пилот. Међутим, Ракић јесте испао "капетан убица", од трагедије на Кипру су прошле три деценије, и мислим да су у ЈАТ-у за све ово време научили понешто на тему коме треба дати судбину посаде и путника у руке.

Да поновим, оно што је за мене проблем, то је ћутање Ер Србије у овом случају. Постоје нека правила пи-ара (о томе, рекао бих, понешто и знам, ако не и поприлично), која налажу да се нечије тврдње игноришу, али до одређене границе. Када је та граница пређена, онда се обавезно тврдња "енергично демантује", подноси се тужба суду итд. Овде компанија ништа од тога, колико знам, није учинила. А поменута граница је, како ми се чини, тврдњом о "капетанима убицама", пређена.
 
@ Misha V:

Ja lično mislim da ima neke razlike u pristupu između nekog ko izabere pilotski poziv zbog strasti prema profesiji i nekog ko izvede računicu da profesija koju je odabrao nije baš sjajno plaćena pa ajde u pilote jer je tamo bolja kinta. Podrazumeva se da će on da završi iste škole i istu obuku ali nisam siguran da je to - to. Doduše moguće je da grešim i da se u svim slučajevima stvar zapravo svodi na taj generacijski otklon od manuelno-vizuelnih veština i potpuno predavanje modernim sistemima uz računicu da onaj mikron šanse da ti sistemi otkažu neće da se desi baš na njihovom letu.

Sa poslednjom rečenicom se potpuno slažem, to je i po meni suština ove priče. Na jednom drugom forumu sam pročitao vrlo interesantne detalje iz biografije srpskog pilota koji je slupao IX812 u Indiji. Ništa čovek nije završio preko veze ali mu se u biografiji tačno videla "crta" rizičnog letenja koja se periodično ponavljala a onih čuvenih deset instruktora nisu našli za shodno da nešto urade po tom pitanju. Na kraju mu je sreća okrenula leđa, ne dogodi se svakom ali njemu se eto dogodilo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526417#p526417:153qzi20 je napisao(la):
Пантограф » 20 Mar 2018 01:58 pm[/url]":153qzi20]Мишо,
Особа са клипа је, како се може схватити, била војни пилот. ЈНА није уписивала дебиле на Ваздухопловну војну академију, ни случајно. Нити је обука била слаба. Ако је мало луђи него што треба, то је једно - можда је таквим и постао у међувремену, личност се развија - али, да је обуку завршио "преко везе", то сигурно није. А није ни капетан Ракић кога помињеш, а и он је био војни пилот. Међутим, Ракић јесте испао "капетан убица", од трагедије на Кипру су прошле три деценије, и мислим да су у ЈАТ-у за све ово време научили понешто на тему коме треба дати судбину посаде и путника у руке.

Да поновим, оно што је за мене проблем, то је ћутање Ер Србије у овом случају. Постоје нека правила пи-ара (о томе, рекао бих, понешто и знам, ако не и поприлично), која налажу да се нечије тврдње игноришу, али до одређене границе. Када је та граница пређена, онда се обавезно тврдња "енергично демантује", подноси се тужба суду итд. Овде компанија ништа од тога, колико знам, није учинила. А поменута граница је, како ми се чини, тврдњом о "капетанима убицама", пређена.

Mnoge granice su pređene u tom klipu ali izostanak reakcije Er Srbije ne mora da znači da su optužbe istinite. Administrativne funkcije su im prepune diletanata pa me ne bi iznenadilo da su i PR i pravna služba takve. Njihov problem je što stanje u kompaniji jeste veoma teško pa se verovatno plaše da će, ako krenu da zatežu u javnosti, neko izaći sa nekom realnom i smislenom optužbom.

Što se tiče vojnih pilota, pilot koji je slupao čarter na Krku je takođe bio vojni pilot. U Turskoj, na primer, bivši vojni piloti su učestvovali u bezmalo svim incidentima koje su Turkish i Pegasus imali u prethodne 3-4 godine. Ne radi se o tome da je neko postao vojni pilot preko veze nego o tome da su u pitanju dve različite profesije i da je vojnim pilotima dokazano veoma teško da u glavi prelome činjenicu da komercijalna strvina od 100 tona ne može da radi iste stvari kao i Eurofighter. U Nemačkoj se vojni pilot sigurno ne postaje preko veze pa opet Lufthansa ima striktnu politiku da ne zapošljava bivše vojne pilote.
 
Па, нисам знао то за Луфтику, мало ми је чудно, мада, искуства Луфтвафеа са "Старфајтерима" (стотине срушених и погинулих официра) током шездесетих су била таква, да вероватно путницима не би било пријатно да знају да их возе војни пилоти. Опет, Луфтвафе вози Ангелу Меркел. Са друге стране, у Америци су до пре три деценије или слично, готово сви цивилни пилоти били бивши војни.

Да, наравно, то су различита занимања, али су војни пилоти у основи најквалификованији, а авиокомпаније данас управо такве траже. Као прво, сви су завршили факултет, положили тешку математику на њему. У новије време било је удеса изазваних чињеницом да је за командама била глуперда ("Кросерова" катастрофа од пре 20-ак година је пример), а то је у случају бивших официра РВ искључено. Мислим да нема универзалног одговора и да у основи све зависи од конкретних људи.

А оно за пи-ар Ер Србије се слажем, могуће да је то разлог.
 
Javna tajna je da JAT zaposljavao sinove funkcionera sa sumnjivim znanjima i vestinama! I vazduhoplovnu akademiju u Vrscu su zavrsavali takodje sa prefixom da su sinovi funkcionera! Vojska sigurno nije pustala bilo koga u svoje avione, ali je tu onda problematicna tranzicija iz vojnog u civilnog saobracajnog pilota.


U novijoj istoriji poznat je slucaj Premovic koji je leteo B733 u jatu a bez ikakve dozvole, za taj avion! Kako sam shvatio, ovo je takodje sa politickom pozdainom! Pukom srecom nije nikoga ubio!

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
 
Mislim da nije imao type rating za B737-300.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Svasta se ovde pise...

Prvo, da se razumemo, profesionalni pilot je u sustini kursista. Jedini uslov je zavrsena srednja skola. Kursevi nemaju nikakvu akademsku tezinu i ne znam zasto se smatraju nekim elitnim zanatom i zasto bi neki doktor koji je 10 godina gulio knjigu zeleo da se spusta na taj nivo. Pre ce biti da je neki doktor od 30 god. otisao u avijaciju iz entuzijazma nego neki klinac od 19 god. kome je tata platio skolu jer nije znao sta ce drugo.

Po zavrsetku kursa u skoli koja je sertifikovana od strane drzave, polaznik kursa izlazi na teorijske i prakticne ispite koje organizuje drzava. Dozvole takodje izdaje sama drzava pilotima koji su izasli na testove i pokazali propisano znanje.

Znaci sve isto kao u auto skoli, ali se piloti iz nekog razloga ljute kad ih zovu soferima. Pa niko kamiondziju ne pita u kojoj je auto skoli zavrsio nego jednostavno pokaze dozvolu izdatu od mupa.

Ne postoje vise dobri i losi piloti kao sto je to mozda nekada bilo. Moze da se diskutuje da li su moderni trendovi u obuci pilota dobri ili losi, ali cinjenica je da svi piloti izlaze iz istog sistema - mogu se smatrati jednakim i nema "najboljih pilota na svetu". Ne postoji "priucen pilot".

Moderni trendovi u obuci se fokusiraju na saradnju posade i upravljanje sistemom autopilota.
Pilot u prosecnoj evropskoj ili bliskoistocnoj aviokompaniji cesto mesecima ne provede ni sekund rucno upravljajuci avionom. Najcesce nije ni prosao kompletnu obuku kako da upravlja avionom u svim rezimima leta, pa kao posledicu toga imamo razne udese gde su piloti polupali potpuno ispravne avione ili avione sa minimalnim kvarom (AFR447, THY1951, FDB981, TAK363...). Sa druge strane, istina je da je upotreba automatizacije generalno poboljsala bezbednost. E sad, reci tim ljudima sto su poginuli u AFR447 da je avijacija bezbednija nego ikad. Dzabe im.

Za vojne pilote ne treba generalizovati, ima sjajnih vojnih pilota koji su se potpuno uklopili u civilno okruzenje, a ima i onih drugih.

Generalno ne pratim te amaterske sajtove tipa pprune, avherald i slicne gde diskutuju neki fotografi, entuzijasti, kvizaši, novinari i slicni. Za mene je izvestaj komisije jedini relevantan i tu su svajcarci uradili dobar posao. Mislim da nije ovde mesto da se komentarisu strucni propusti, ali cu napisati da smatram da otkaz motora u poletanju nikako nije "omanja vanredna situacija", pogotovo za pilote sa modernom obukom.
 
Vrh