Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462953#p462953:3ix64fld je napisao(la):
laki72 » 02 Jul 2017 07:24 pm[/url]":3ix64fld]Dal je moguce (i uobicajeno) da putnicima iz Atine kasni let ceo dan?!
Gde je pompezno najavljena 'rezerva'???
Dal je slucajnost ili nije, ali kako se smanjuju davanja drzave za avio kompaniju, tako po svim pokazateljima i usluga u svakom pogledu ode u sunovrat... :(
I kad kazem usluga, tu najmanje mislim na jadan senndvic ili kukuruzne pahuljice...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Upravo zato sam spomenuo problem sa aviomehaničarima....sad je špic sezone i dovoljno je da se jedan avion pokvari na destinaciji plus još jedan u bazi i eto belaja. Iako je u bazi nema ko da popravi. Ono što važi za Tehniku po svoj prilici važi i za tehničko odeljenje Air Serbie. Planira se integrisanje Jat Tehnike u Air Serbiu, ali i tu bi efekti bili kratkog daha.
 
Strasno kako brzo padaju. Od nekoriscenja ove kvazi kompanije iz prakticnih razloga cu izgleda krenuti da otvoreno pozivam na bojkot. Mozda ako se prirodno ugase bude neki dinar za pametnije stvari. Kad sam vec kod toga i u saljivo pesimisticnom tonu, isto vazi i za aerodrom. Jedina dobra stvar u tragediji zvanoj koncesija aerodroma bi bila sto bi se skinula sa vrata naroda gomila preplacenih lezilebovica. Cast izuzecima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462994#p462994:2erkyz2m je napisao(la):
tragac » 02 Јул 2017, 23:23[/url]":2erkyz2m]Planira se integrisanje Jat Tehnike u Air Serbiu, ali i tu bi efekti bili kratkog daha.

Техника се неће интегрисати у Ер Србију, одакле ти то?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463271#p463271:ebp5rkl3 je napisao(la):
AleksandarGrf » 03 Jul 2017 11:36 pm[/url]":ebp5rkl3]Strasno kako brzo padaju. Od nekoriscenja ove kvazi kompanije iz prakticnih razloga cu izgleda krenuti da otvoreno pozivam na bojkot.

Na osnovu čega ih nazivaš "kvazi kompanijom" i šta je to što kod njih tako brzo pada? Broj putnika? LF? Poslovni prihodi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463303#p463303:2eq5yy1i je napisao(la):
beowl » Uto Jul 04, 2017 8:51 am[/url]":2eq5yy1i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463271#p463271:2eq5yy1i je napisao(la):
AleksandarGrf » 03 Jul 2017 11:36 pm[/url]":2eq5yy1i]Strasno kako brzo padaju. Od nekoriscenja ove kvazi kompanije iz prakticnih razloga cu izgleda krenuti da otvoreno pozivam na bojkot.

Na osnovu čega ih nazivaš "kvazi kompanijom" i šta je to što kod njih tako brzo pada? Broj putnika? LF? Poslovni prihodi?
Kvalitet usluge? Odnos prema musterijama? Elementarna profesionalnost?
 
ако њих називаш квази компанијом, шта би тек рекао за Рајанер....
 
Kao što smo apsolvirali na drugoj temi, i strano g***o je slatko, samo da je strano ...
 
Kada cena karte kod AirSerbia-je na naprimer na relaciji Beograd - Podgorica - Beogradu bude 50 EUR, onda ih možeš uspoređivati sa Ryanair-om.
A dok je cena karte preko 100 EUR na toj relaciji moraju ponuditi više od Ryanair-a.
 
Pa oni i nude više od Ryanair-a, samo što se to oseti tek kada putuješ sa prtljagom, ili si fizički malo krupniji, ili su ti potrebne konekcije, ili imaš bilo kakve potrebe koje iskaču iz definicije putnika koji je visok do 175 cm, težak do 80 kg, i putuje u Podgoricu na dva dana sa ručnom torbicom veoma malih dimenzija.

Što se tiče kvaliteta usluge kod Er Srbije, isti je opao u keteringu i sedištima u biznis klasi. Ovo drugo interesuje samo neznatan broj putnika a ono prvo jeste uočljivo ali svakako ne do nivoa "pozivanja na bojkot kvazi kompanije". Sveli su besplatan ketering na nivo na kojem ga drži nekih 90% evropskih prevoznika. Zanimljivo je da su objektivni domaći kritičari taj isti ketering, u vreme dok je bio na višem nivou, nazivali "beznačajnim sendvičem od pola evra" i tvrdili kako Er Srbija koristi taj beznačajni sendvič koji nikome nije potreban da naplaćuje karte duplo više nego lowcost prevoznici (iako je Er Srbija u to vreme dampovala cene samo tako). Sad kad je sendvič zaista sveden na pola evra, odjednom više nije beznačajan detalj već je postao vrhunski indikator kvaliteta usluge i ključan faktor za sve putnike.

Odnos prema mušterijama i elementarna profesionalnost u Er Srbiji su zapravo u porastu. U prvoj godini (2013/2014) su im se dešavali mnogo veći propusti nego što im se dešavaju danas, a u odnosu na Jat su spomenik profesionalizmu. To što im ponekad ispadne avion na stranom aerodromu pa im treba 24h da ga zamene nije odraz neprofesionalizma već tipičan problem sa kojim se mali prevoznici suočavaju tokom letnjeg špica kada svi naprežu kapacitete do krajnjih granica i mole boga da se ne desi neka veća havarija ili ispadanje. Drugi je par cipela to što objektivni domaći kritičari zamišljaju da svaka avio kompanija, ma koliko mala bila, uvek ima spreman avion u bazi koji 24h ne radi ništa drugo nego čeka za slučaj da negde mora hitno da se interveniše.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462953#p462953:ze9hczfu je napisao(la):
laki72 » 02 Jul 2017 07:24 pm[/url]":ze9hczfu]Dal je moguce (i uobicajeno) da putnicima iz Atine kasni let ceo dan?!
Gde je pompezno najavljena 'rezerva'???

Ako misliš na Etihadov A340 koji je u standby režimu u Abu Dabiju, on je najavljen kao rezerva samo za letove na JFK ruti, za slučaj da A330 Er Srbije ispadne iz saobraćaja ili mora na C/D check. Za druge rute je predviđeno (i normalno) da uskače prvi slobodan avion iz sopstvene flote.

Što se tiče jednog busa koji će Er Srbija osloboditi nakon što ukine AUH rutu, on će biti iznajmljen nekom drugom prevozniku preko zime a u flotu će se vratiti idućeg leta. U ovom trenutku taj bus još uvek radi AUH tako da nije slobodan i nije mogao da pomogne putnicima u Atini. U letnjem špicu jedino ovi stari B737 iz Avioleta tu mogu da budu od neke koristi, svi busevi su upregnuti do maksimuma.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463592#p463592:2r54huiw je napisao(la):
Stomatolog » Sre Jul 05, 2017 8:56 am[/url]":2r54huiw]Kada cena karte kod AirSerbia-je na naprimer na relaciji Beograd - Podgorica - Beogradu bude 50 EUR, onda ih možeš uspoređivati sa Ryanair-om.
A dok je cena karte preko 100 EUR na toj relaciji moraju ponuditi više od Ryanair-a.

Probaj u komsiluku da kupis kartu ZAG-DBV-ZAG u sezoni ispod 140/150eur.
 
I na to dodaj prostu logičnu činjenicu da ne postoji Ryanair-ov let do Podgorice ;)
 
Као што не постоји ни између Загреба и Дубровника. Антитржишна логика договорне економије СФРЈ побеђује и у бившим републикама, нажалост и на интернет форумима, где се недостатак конкуренције и драње путника константно оправдавају. Чак и Грци су схватили (погледати колико је порастао број путника на линији Солун - Атина, откако лете три компаније, од којих је једна поменути Рајанер). Погледати обавезно и пример Софије, и педесетопроцентни раст саобраћаја ове године.
 
Ja lično ne pravdam taj nedostatak konkurencije: i sam sam svedok koliko je skočila karta na ruti BEG-VIE otkako se povukao "Fly Niki".
Ali činjenica je da je uspostavljen svojevrsni monopol kompanija u državnom vlasništvu na pojedinim rutama, čime je (logično) skočila cena karte. No tu treba uračunati - pored (ne)skrivenog protekcionizma - i faktor nedostatka interesovanja od strane stranih kompanija. Džabe što će oni ponuditi Beograd-Podgorica za 50 EUR, ako prethodno treba mečku da rode da ubede korumpirane vlasti obe države da treba da im daju dozvolu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463630#p463630:2s5dds5f je napisao(la):
DzonTravolta » Sre Jul 05, 2017 11:41 am[/url]":2s5dds5f]Ja lično ne pravdam taj nedostatak konkurencije: i sam sam svedok koliko je skočila karta na ruti BEG-VIE otkako se povukao "Fly Niki".
Ali činjenica je da je uspostavljen svojevrsni monopol kompanija u državnom vlasništvu na pojedinim rutama, čime je (logično) skočila cena karte. No tu treba uračunati - pored (ne)skrivenog protekcionizma - i faktor nedostatka interesovanja od strane stranih kompanija. Džabe što će oni ponuditi Beograd-Podgorica za 50 EUR, ako prethodno treba mečku da rode da ubede korumpirane vlasti obe države da treba da im daju dozvolu.

Po medjudrzavnom ugovoru izmedju Crne Gore i Srbije, da bi neko obavljao vazdusni saobracaj izmedju dve zemlje mora imati letelicu registrovanu na teritoriji dvaju zemalja, nema drugih ogranicenja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463629#p463629:3u6gvoma je napisao(la):
Пантограф » Sre Jul 05, 2017 11:38 am[/url]":3u6gvoma]Као што не постоји ни између Загреба и Дубровника. Антитржишна логика договорне економије СФРЈ побеђује и у бившим републикама, нажалост и на интернет форумима, где се недостатак конкуренције и драње путника константно оправдавају. Чак и Грци су схватили (погледати колико је порастао број путника на линији Солун - Атина, откако лете три компаније, од којих је једна поменути Рајанер). Погледати обавезно и пример Софије, и педесетопроцентни раст саобраћаја ове године.

Nista ne pravdam nego sam samo dao primer komsijskog "monopola" u odnosu na nas "duo pol". Kakve veze ima Sofija sa primerom BEG-TIV i ZAG-DBV?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463635#p463635:1o9o3ats je napisao(la):
Djape » 05 Jul 2017, 12:02[/url]":1o9o3ats]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463630#p463630:1o9o3ats je napisao(la):
DzonTravolta » Sre Jul 05, 2017 11:41 am[/url]":1o9o3ats]Ja lično ne pravdam taj nedostatak konkurencije: i sam sam svedok koliko je skočila karta na ruti BEG-VIE otkako se povukao "Fly Niki".
Ali činjenica je da je uspostavljen svojevrsni monopol kompanija u državnom vlasništvu na pojedinim rutama, čime je (logično) skočila cena karte. No tu treba uračunati - pored (ne)skrivenog protekcionizma - i faktor nedostatka interesovanja od strane stranih kompanija. Džabe što će oni ponuditi Beograd-Podgorica za 50 EUR, ako prethodno treba mečku da rode da ubede korumpirane vlasti obe države da treba da im daju dozvolu.

Po medjudrzavnom ugovoru izmedju Crne Gore i Srbije, da bi neko obavljao vazdusni saobracaj izmedju dve zemlje mora imati letelicu registrovanu na teritoriji dvaju zemalja, nema drugih ogranicenja.
Što niko od LCC ne praktikuje. Nažalost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463637#p463637:3plr3wfy je napisao(la):
Djape » 05 Jul 2017 11:05 am[/url]":3plr3wfy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463629#p463629:3plr3wfy je napisao(la):
Пантограф » Sre Jul 05, 2017 11:38 am[/url]":3plr3wfy]Као што не постоји ни између Загреба и Дубровника. Антитржишна логика договорне економије СФРЈ побеђује и у бившим републикама, нажалост и на интернет форумима, где се недостатак конкуренције и драње путника константно оправдавају. Чак и Грци су схватили (погледати колико је порастао број путника на линији Солун - Атина, откако лете три компаније, од којих је једна поменути Рајанер). Погледати обавезно и пример Софије, и педесетопроцентни раст саобраћаја ове године.

Nista ne pravdam nego sam samo dao primer komsijskog "monopola" u odnosu na nas "duo pol". Kakve veze ima Sofija sa primerom BEG-TIV i ZAG-DBV?

Има везе, тамо Визер лети за Варну. То му дође њихов Тиват.
 
Ne dođe mu njihov Tivat jer su Sofija i Varna u istoj državi a Beograd i Tivat/Podgorica nisu. Pri tome, za razliku od Bugarske, Srbija i Crna Gora nisu članice EU što im ostavlja prostor da međusobni avio saobraćaj regulišu kroz međudržavne sporazume (koje mogu da sklapaju tako da favorizuju domaće prevoznike) umesto kroz regulativu EU. Kada jednog dana budu ušle u EU nestaće sve formalne prepreke da bilo koji lowcoster otvori liniju BEG-TGD/TIV. Mada ni to nije garancija da će neko doći i ponuditi karte za 50 evra jer upravo na primeru Zagreba i Dubrovnika/Splita vidimo da to ne mora nužno da bude slučaj. Hrvatska ušla u EU, sve administrativne prepreke pale, i opet na liniji ZAG-DBV/SPU nema nikog osim Croatia Airlines koja dere pa razbija, kao što svaki prevoznik dere ako je u mogućnosti.

Praksa i (lepo upakovana) teorija umeju da se razlikuju. Kao primer, baci pogled na "prebogatu" ponudu letova unutar Nemačke, npr. ko leti MUC-FRA ili HAM-FRA. U Srbiji bi to bilo nazvano monopolističkom pljačkom stoleća, a ono u srcu Evropske Unije. Dalje, Ryanair leti sa 13 aerodroma u Nemačkoj, desetine destinacija, i od svega toga jedna (1) destinacija unutar Nemačke (Berlin-Keln). Wizz leti sa 11 aerodroma i nema jednu jedinu destinaciju unutar Nemačke. EasyJet u Nemačkoj: 7 aerodroma, 0 domaćih linija. Vueling u Nemačkoj: 7 aerodroma, 2 domaće linije. Norwegian u Nemačkoj: 6 aerodroma, 0 domaćih linija. To su ti manje-više najveći evropski lowcost prevoznici, osim naravno jednog.

A taj jedan je Eurowings (bivši Germanwings), dete ponosne mama Luftike. U praksi nemački prevoznik, koliko god puta da napišu "euro" na trupu. E, oni u Nemačkoj lete sa 22 aerodroma i opslužuju 127 domaćih destinacija. Eto, tako u praksi izgleda "konkurencija" koju Luftika ima u svom dvorištu.

U Francuskoj Ryanair stoji tek nešto malo bolje: lete sa 33 aerodroma ali samo na 14 domaćih destinacija. Wizz sa 6 aerodroma naravno na 0 domaćih destinacija. Norwegian sa 8 aerodroma na 0 domaćih destinacija, Vueling sa 12 aerodroma na 16 domaćih destinacija, EasyJet se dobro drži sa 18 aerodroma i 51 domaćom destinacijom, a pazi sada supermoćni Eurowings iz komšiluka - 12 aerodroma i nula (0) domaćih destinacija. U Francuskoj domaće lowcost tržište naravno drži Hop! koji je naravno lowcost ogranak mame Air France i leti sa 37 aerodroma na 809 (!) domaćih destinacija. A taj isti razbijač izvan Francuske ne drži doslovce nijednu domaću liniju, isto kao što nemački razbijač može samo da sanja domaću liniju u Francuskoj ili Španiji.

Zašto je to sve tako, ima tu dosta vidljivih i nevidljivih faktora.
 
а нпр. у Италији су Изи и Рајан уништили Алиталију у домаћим летовима
 
@beowl

Па, какве све то има везе с оним што ја написах? У Хрваткој је приватни монополиста (МЗЛЗ "Њофра") разјурио лоукост компаније, зато нема јефтиних летова за Дубровник, иако су неопходни, јер до Дубровника нема ни аутопута. Држава је то омогућила. И наша држава је у истом фазону и није је брига за такве ствари. То нас уједињује, као бившу браћу.

Поређења са Француском и Немачком су сувишна, јер тамо ваздушни саобраћај има директну конкуренцију у железници. Само глуп човек може да буде O&D путник унутар Намчке, а унутар Француске међу великим градовима једино лет Париз - Тулуз има смисла, јер нема брзе пруге целом дужином. Авио-карте Париз - Марсељ и Париз - Ница су порез на будале.
 
Pošto se ovde većina trudi da opravda skupe karte AirSerbia-je na naprimer relaciji Beograd - Podgorica - Beograd,
predlažem da se ukinu svi lowcost prevoznici iz Beograda ka evropskim gradovima.
Zašto da bude AirSerbia na gubitku?
Treba pomagati domaćem prevozniku u svakom pogledu.
(Sarkazam!)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463723#p463723:15z8v0bk je napisao(la):
Пантограф » 05 Jul 2017 02:19 pm[/url]":15z8v0bk]@beowl

Па, какве све то има везе с оним што ја написах? У Хрваткој је приватни монополиста (МЗЛЗ "Њофра") разјурио лоукост компаније, зато нема јефтиних летова за Дубровник, иако су неопходни, јер до Дубровника нема ни аутопута. Држава је то омогућила. И наша држава је у истом фазону и није је брига за такве ствари. То нас уједињује, као бившу браћу.

Поређења са Француском и Немачком су сувишна, јер тамо ваздушни саобраћај има директну конкуренцију у железници. Само глуп човек може да буде O&D путник унутар Намчке, а унутар Француске међу великим градовима једино лет Париз - Тулуз има смисла, јер нема брзе пруге целом дужином. Авио-карте Париз - Марсељ и Париз - Ница су порез на будале.

Meni uopšte nije jasno na čemu se zasniva to uverenje da "Njofra" ili Tesla motkom rasteruju lowcost prevoznike. Određene administrativne prepreke postoje za tržišta van EU ali za bilo kakvu liniju iz/prema EU, sve što je potrebno je da se podnese prijava koja ne može da bude odbijena.

Često se čuje argument da ovi aerodromi perfidno rasteruju lowcostere skupim cenovnikom. Ali ti isti lowcosteri uredno plaćaju i mnogo više cene na drugim aerodromima sa kojih lete ("Njofra" i Tesla nisu jeftini ali su daleko od najskupljih), u čemu je onda problem?

Kažeš, samo glupak može da bude O&D putnik unutar Nemačke? Pa je l' zbog toga Eurowings ima 127 domaćih destinacija a Hop! 809 u Francuskoj (bukvalno su svaki veći grad spojili letovima)? Zato što su im zemlje pune glupaka? Pre neki dan je neki student iz UK dospeo u medije zato što je od Njukasla do Londona išao avionom - preko Španije. Pitali ga zašto, kaže izašlo ga je duplo jeftinije od najjeftinije železničke karte.
 
Vrh