Šta je novo?

Air Serbia

Ne znam da li si pričalo o temi vode koja se služi u Air Serbia avionima. Naime, do sada nikada nisam čuo za tu vodu, i samo ih u njihovim avionima viđam, i nigde drugo. Jedina druga lolacije gde je ima je u okupiranim površinama ispred Skupštine Srbije i Pionorskom parku.

Koliko vidim, firma je osnovana krajem 2021. godine, i očigledno sav promet dolazi od Air Serbia. Pretpostavljam da je neki tender bio, pa je no-name firma izašla sa najboljom ponudom i pobedila. Ako Air Serbia ima oko 4.5 miliona putnika, pa neka je flašica 20 dinara, eto prometa od skoro 90 miliona, tj skoro pa ceo promet ove firme. Stoje da su vlasnici neki Vladimir i Rajko Dobrosavljević

Svakako, svaka čast na probijanju na tržištu. Nije lako kada u Srbiji imaš toliko proizvođača mineralnih voda.

Aqua Marinada - proizvođač vode za Air Serbia i Ćaćiland.png
 
Ne znam da li si pričalo o temi vode koja se služi u Air Serbia avionima. Naime, do sada nikada nisam čuo za tu vodu, i samo ih u njihovim avionima viđam, i nigde drugo. Jedina druga lolacije gde je ima je u okupiranim površinama ispred Skupštine Srbije i Pionorskom parku.

Koliko vidim, firma je osnovana krajem 2021. godine, i očigledno sav promet dolazi od Air Serbia. Pretpostavljam da je neki tender bio, pa je no-name firma izašla sa najboljom ponudom i pobedila. Ako Air Serbia ima oko 4.5 miliona putnika, pa neka je flašica 20 dinara, eto prometa od skoro 90 miliona, tj skoro pa ceo promet ove firme. Stoje da su vlasnici neki Vladimir i Rajko Dobrosavljević

Svakako, svaka čast na probijanju na tržištu. Nije lako kada u Srbiji imaš toliko proizvođača mineralnih voda.

Pogledajte prilog 250112
No-name firme u Srbiji previse lako pobedjuju na tenderima. Samo tako, odjednom...
 
Je li imao neko iskustva sa nadoknadom zbog otkazanog leta? Lufthansa mi je za isto otkazivanje isplatila 400€ veoma brzo.
 
Meni su otkazali let par sati pred poletanje za FRA. Pokušavao da dobijem nadoknadu ali bezuspešno..kontaktirao i AirHelp i ništa...AS nije ni odgovarala na mailove. ...LH mi je isto uredno isplatila pre nekoliko godina nadoknadu..bez ikakvog maila...
 
Za kompanije koje imaju sedište ili ogranak u Srbiji je bolje dati procenat advokatu.
AirHelp naplaćuje jedan procenat ako oni podnesu zahtev, ali zato naplaćuje veći procenat (i to 50%) ako mora da ide na sud.
 
Meni je Wizz Air isplatio bez problema kada sam leteo iz Holandije. Imaju i formu na sajtu preko koje se podnosi zahtev, samo je dobro sakrivena, pa mora da se potrazi :)
 
Прошле недеље сам летео са А330-900neo између Лисабона и Фуншала на Мадеири са ТАП Ер Португал и могу вам рећи да је авион врхунски. Удобан, тих, ИФЕ савршен, седишта удобна. Мислим да би био идеалан наследник за нашу флоту А330-200.
2хкб,кјол.jpg
5357252140575358206_121.jpg
 
Nisam siguran da ovaj avion, svojim kapacitetom, odgovara potrebama AS.
Pre nam trebaju manji avioni...
 
Nisam siguran da ovaj avion, svojim kapacitetom, odgovara potrebama AS.
Pre nam trebaju manji avioni...
Али овај авион има велики долет и свакако је јефтинији од А350 рецимо. Ако Ер Србија крене да лети на далеки исток онда је овај авион одличан. Само вероватно ће Ер Србија летети половњаке докле год је то исплативије.
 
Mislim da je sa A330-200 trenutno najveci problem sto ne moze (isplativo) da leti za zapadnu obalu, Postoji sansa da bi A330-800NEO resio taj problem, ali A330-900NEO bas ne verujem. Kapiram da ce u jednom trenutku (daleko u buducnosti) morati da pocnu da CEO menjaju sa NEO, a tada flota mozda i bude dovoljno velika da bude mesta i za neku produzenu verziju.
 
Kad se biraju avioni za narod onda se radi cost-benefit analiza. I uvek polovnjaci od 20 godina u polu raspadu pobede. Ali kada se gledaju letelice za Avio sluzbu Republike Srbije tu isplativost ne igra nikakvu ukogu. Od aviona do helikoptera poslednje generacije izaslis sa nakovnja. Siguran sam da se na trzistu moglo naci mnogo prihvatljivije resenje za prevoz vladajuce elite.
 
A330-200 polako izlazi iz upotrebe i do 2030. godine ce i JU morati da razmislja o zameni. Airbus od sirokotrupaca ima A330-800, A330-900, A350-900 i A350-1000.

A330-800 je mrtav, niko ga ne kupuje. Svega 7 ih je napravljeno.

A330-900 je najrealnija opcija. Po kapacitetu je malo veci od A330-200, slicno kao A330-300. U proseku ima nesto ispod 300 sedista u konfiguraciji od dve klase.

A350-900 i A350-1000 su preveliki avioni za JU. Oni imaju oko 330, odnosno oko 400 sedista u dve klase.
 
колико год неки волели да видимо 350 у бојама Ер Србије, ипак је 339 реална опција за будућност. а и капацитет 339 није много већи од Ер Србијиних 332 (287 у поређењу са садашњих 257-268)
 
Postoji i Boeing 787. Osim varijante -10 koja je prevelika za Er Srbiju, dve kraće varijante pokrivaju sve potrebe. Znam da se potpuno razlikuje od A330 i da bi trebala obuka za pilote, ali bilo je slučajeva gde je obuka uključena u paket. Može da leti BEG-LAX i može se naći polovan po razumnoj ceni.

Jednog jaaako dalekog dana možda će i Embraer i Airbus 319/320 biti izbačen iz flote, pa će flotu Er Srbije činiti:
ATR72-600
Airbus A220 -100, -300 i -500
Boeing 787 -8 i -9
 
Slažem se da je to daleko realnije, ali im 787/A220 uvek ostaje kao opcija B u pregovorima.

Dakle ovako bi izgledalo sa novom generacijom motora:
Embraer E2 195
Airbus A320NEO
Airbus A330-900
 
Inače, dok mi maštamo o budućoj floti Er Srbije, dve komšijske zemlje ćute i rade:

Rumunski HiSky pored postojeće linije Bukurešt-Njujork idućeg leta pokreće i Bukurešt-Čikago. Poređenja radi, Er Srbija je pokrenula JFK 2016 a ORD tek 2023.
Mađari za sledeće leto dobijaju dve duge linje do Budimpešte, iz Amerike i iz Kanade. Poređenja radi, Er Srbija preko Atlantika i dalje leti samo do Amerike.
 
Poslednja izmena:
Ako smem da pitam: Koji Mađari?

Madjarski. Oni koji aerodrom u Budimpesti smatraju svojim, kao sto mnogi gradjani Srbije smatraju aerodrom u Beogradu svojim, iako Vinci upravlja sa oba. Madjarska je prosle godine kupila 80% aerodroma, tako da su i BUD i BEG u vecinskom vlasnistvu drzave.

Edit: ako si mislio koja madjarska avio kompanija, tu nisam bio jasan, mislio sam na njihov aerodrom koji dobija nove letove, a ne na madjarsku avio kompaniju. Nadam se da se razumemo
 
Inače, dok mi maštamo o budućoj floti Er Srbije, dve komšijske zemlje ćute i rade:

Rumunski HiSky pored postojeće linije Bukurešt-Njujork idućeg leta pokreće i Bukurešt-Čikago. Poređenja radi, Er Srbija je pokrenula JFK 2016 a ORD tek 2023.
Mađari za sledeće leto dobijaju dve duge linje do Budimpešte, iz Amerike i iz Kanade. Poređenja radi, Er Srbija preko Atlantika i dalje leti samo do Amerike.
HiSky je doziveo debakl sa svojom linijom OTP-JFK. LF im je tragican, pa zato i smanjuju frekvencije, nekad lete i samo jednom u 10 dana.
 
Slažem se da je to daleko realnije, ali im 787/A220 uvek ostaje kao opcija B u pregovorima.

Dakle ovako bi izgledalo sa novom generacijom motora:
Embraer E2 195
Airbus A320NEO
Airbus A330-900
Kombinacija ovih aviona je najlogicnija i ona ce zasigurno ciniti okosnicu flote u buducnosti.

ATR 72-600 (72 sedista)
Embraer E190-E2 (110 sedista) i E195-E2 (132 sedista)
Airbus A320neo (180 sedista)
Airbus A330-900 (300 sedista)

Sa ova 4 aviona pokrivaju sve potrebne opcije oko kapaciteta, imaju fleksibilnosti dovoljno.
 
Vrh