Šta je novo?

Air Serbia

Neko je ranije napisao da dokumentacija za taj avion nije kompletna i da se ne može kompletirati. Ako je to istina onda su odustali od njega jer je bez toga avion kao jedan od Pinkovih krševa. Priča se da gledaju da nabave još dva u dry lizingu iduće godine ali je navodno stanje na polovnom tržištu loše i ima jako malo raspoloživih aviona.

Inače još jedna vest koja deluje nepovezano za Er Srbiju ali zapravo jeste. Er Kanada je juče objavila spisak potencijalnih destinacija i u širem regionu su samo Budimpešta i Zagreb. Objavio sam ovo na jednom drugom mestu ali su gazdine cenzorske tendencije tamo porasle. U svakom slučaju to što nema Beograda na listi Er Kanade znači da Er Srbija više nema izgovora zašto ne pokreću liniju za destinaciju koja je prva na svetu po potražnji iz Beograda. Sa četiri slabo iskorišćena širokotrupca koji će svi biti spremni za početak letnje sezone sad nema vrdanja.
 
Немојмо заборавити на билатерални споразум између Канаде и Србије. Не може само ЕрСрбија да лети.
 
Jedino ogranicenje je da obe strane mogu imati najvise 2 leta nedeljno.

Evo iz ugovora:

For the purposes of Article 9, the Government of the Republic of Serbia shall be entitled to allocate the following capacity among its designated airlines for the operation of own aircraft and/or code sharing services:

  • (a) for direct own-aircraft services, up to a maximum of two flights per week in each direction;
  • (b) for code-sharing services on the flights of other airlines, the aeronautical authorities of Canada shall not unilaterally impose any restrictions with respect to capacity or frequency to be offered by the designated airline or airlines of Serbia.

For the purposes of Article 9, the Government of Canada shall be entitled to allocate the following capacity among its designated airlines for the operation of own aircraft and/or code sharing services:

  • (a) for direct own-aircraft services, up to a maximum of two flights per week in each direction;
  • (b) for code-sharing services on the flights of other airlines, the aeronautical authorities of Serbia shall not unilaterally impose any restrictions with respect to capacity or frequency to be offered by the designated airline or airlines of Canada.
 
Ne funkcionise sve bas tako jednostavno kao sto mislis.

Air Serbia je imala posle koliko ciklusa na avionu mora da ga posalje na servis, morala je i da rezervise slot kod servisera. To nema nikakve veze sa time kada je avion usao u saobracaj. On je trebalo da udje u flotu jos 1. jula, i opet bi ostalo da mora na servis tokom jeseni/zime jer je jasno definisano na koliko ciklusa se radi servis. Naravno, to se skalira tako da servis uvek bude tokom zimske sezone.

Naravno da ne funkcioniše, naročito kada se neko ne bavi svojim poslom, tj ne zna svoj posao.

Da znaju svoj posao, sada bi barem dva Embraer 195 aviona letela za Air Serbia.

Da je avion leteo od tog 1. jula, onda bi se i ciklusi desili ranije. Avion je očigledno imao ciklusa za mesec i po dana, tako da bi onda i ranije morao da ode na servis, i opet bi promašio dobar deo sezone (naravno, da je neko razmišljao, pa što bi se narodski reklo, zakazao servis na vreme).

Postoj nešto što se zove i zdrav razum. Dobro bi bilo da ga svi koristimo u svakodnevnom životu.
 
Naravno da ne funkcioniše, naročito kada se neko ne bavi svojim poslom, tj ne zna svoj posao.

Da znaju svoj posao, sada bi barem dva Embraer 195 aviona letela za Air Serbia.

Da je avion leteo od tog 1. jula, onda bi se i ciklusi desili ranije. Avion je očigledno imao ciklusa za mesec i po dana, tako da bi onda i ranije morao da ode na servis, i opet bi promašio dobar deo sezone (naravno, da je neko razmišljao, pa što bi se narodski reklo, zakazao servis na vreme).

Postoj nešto što se zove i zdrav razum. Dobro bi bilo da ga svi koristimo u svakodnevnom životu.
Чекај ти кажеш да једна од најстаријих активних авиокомпанија Ер Србија која је један од ретких 100% државних националних превозника у Европи а има константан раст путника и прихода и њен менаџмент не зна свој посао...да да треба се угледати на Адриу, Чех Ерлајнс, Алиталију, Ер Берлин, Монтенегро Ерлајнс, Ер Малта, Ер Белђум, Таром, Кроацију, Булгарију,...све те успешне компаније које имају тако ефикасно руководство и невероватно развијену флоту и мрежу дестинација...ајде људи будите реални ...4 А330 у флоти, Ембраер се уводи, сваке године по нека нова дестинација...раст броја путника и карга, агилност и брзина реаговања на максималном нивоу и у негативним ситуацијама: Маратон, Корона, банкрот Адрије...
 
Naravno da ne funkcioniše, naročito kada se neko ne bavi svojim poslom, tj ne zna svoj posao.

Da znaju svoj posao, sada bi barem dva Embraer 195 aviona letela za Air Serbia.

Da je avion leteo od tog 1. jula, onda bi se i ciklusi desili ranije. Avion je očigledno imao ciklusa za mesec i po dana, tako da bi onda i ranije morao da ode na servis, i opet bi promašio dobar deo sezone (naravno, da je neko razmišljao, pa što bi se narodski reklo, zakazao servis na vreme).

Postoj nešto što se zove i zdrav razum. Dobro bi bilo da ga svi koristimo u svakodnevnom životu.
Treba uzeti u obzir i ponudu na tržištu aviona koji se daju u leasing. U periodu posle korone je sve teže doći do aviona. Tako da AS je zdravorazumski uzela taj Embraer znajući da će moći lakše bez njega tokom zime kada bude morao na servis.
 
Vidim sad da mi sledeći let sa Air Serbia obavlja Bulgaria Air.

U poslednjih 10 letova sa AS, sigurno su jedno 6 obavljale druge avio kompanije.

Ozbiljno razmišljam da pređem na Wizzair gde mogu. Nije da mi se sviđa, ali bar znam šta da očekujem.
 
Vidim sad da mi sledeći let sa Air Serbia obavlja Bulgaria Air.

U poslednjih 10 letova sa AS, sigurno su jedno 6 obavljale druge avio kompanije.

Ozbiljno razmišljam da pređem na Wizzair gde mogu. Nije da mi se sviđa, ali bar znam šta da očekujem.

U stvari slično je sa Wizzom. Koriste i oni avione lizovane sa strane bez njihove livreje dok su im mnogi avioni prizemljeni zbog problema sa motorima.

https://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a320-5021.htm



ha-lwm-wizz-air-airbus-a320-232_PlanespottersNet_1669741_133efae4a7_o.jpg
 
Nije mi se to desilo sa njima, ali i da jeste, kapiram da bi proizvod na letu ipak bio Wizzair-ov.

Sa Air Serbia sam leteo sa raznim kompanijama gde ponekad nisu imali ni posluženje osim one vode i keksa, tj. nije moglo ništa da se kupi.

Ponekad prodaju biznis klasu pa im uleti avion neke druge kompanije pa odjednom nema biznis klasa, pa vraćaju pare.

Sve ispadne nekako nasumično i čovek stvarno ne zna šta da očekuje od leta.
 
Nije mi se to desilo sa njima, ali i da jeste, kapiram da bi proizvod na letu ipak bio Wizzair-ov.

Sa Air Serbia sam leteo sa raznim kompanijama gde ponekad nisu imali ni posluženje osim one vode i keksa, tj. nije moglo ništa da se kupi.

Ponekad prodaju biznis klasu pa im uleti avion neke druge kompanije pa odjednom nema biznis klasa, pa vraćaju pare.

Sve ispadne nekako nasumično i čovek stvarno ne zna šta da očekuje od leta.
Baš si bio j****e sreće kad ti je 60% letova bilo sa wet lease avionima kada su wet lease avioni samo mali deo ukupne flote Er Srbije. A330 flota će uskoro imati 4 aviona pa više neće biti nikakve potrebe za Wamosom, cela ATR flota je u dry lizingu pa je najveća šansa za wet lease na linijama koje obavlja Embraer, naročito od kad je jedini primerak na održavanju a sledeći nije na vidiku.

Inače već neko vreme imaju kartice sa informacijama o wet lease avionima baš da bi putnici znali šta da očekuju.
 
Baš si bio j****e sreće kad ti je 60% letova bilo sa wet lease avionima kada su wet lease avioni samo mali deo ukupne flote Er Srbije. A330 flota će uskoro imati 4 aviona pa više neće biti nikakve potrebe za Wamosom, cela ATR flota je u dry lizingu pa je najveća šansa za wet lease na linijama koje obavlja Embraer, naročito od kad je jedini primerak na održavanju a sledeći nije na vidiku.

Inače već neko vreme imaju kartice sa informacijama o wet lease avionima baš da bi putnici znali šta da očekuju.
Sve zavisi na kojih 10 linija je @montezuma leteo. Ako su to linije poput FRA, BRU, LYS, NAP, OMO, ATH, IST sasvim je razumljivo da je 60% bilo na wet-lease avionu jer na tim linijama jako cesto leti E190. Isto tako na linijama poput CDG, BCN, MAD, VLC, AGP, LIS, PMI, HER, RHO, CFU, CHQ, CPH, OSL, ARN, LCA se cesto naidje na A320 GetJet-a.
 
Upravo tako. Te 22 linije su samo mali deo ukupnih destinacija Er Srbije. Osim toga i ako se ne varam, JU wet lease nikad nije leteo za Rusiju, Kinu, iz Nisa, Morave. Takodje na druge destinacije na koje ide iskljucivo ATR. Bas je redak maler da 60% letova ide sa wet lease avionima.
 
Moguće je da je maler. Uglavnom letim ka Skandinaviji, mada sam leteo i na druge destinacije sa AS, tipa Grčka.

Na tim letovima sam u poslednjih nekoliko godina imao avione od Crnogoraca, Litvanaca, Rumuna, Grka i evo sad i Bugara.

Kupiš kartu AS a ko će te u stvari prevoziti je igra ruleta.
 
Moguće je da je maler. Uglavnom letim ka Skandinaviji, mada sam leteo i na druge destinacije sa AS, tipa Grčka.

Na tim letovima sam u poslednjih nekoliko godina imao avione od Crnogoraca, Litvanaca, Rumuna, Grka i evo sad i Bugara.

Kupiš kartu AS a ko će te u stvari prevoziti je igra ruleta.

U ovom trenutku, barem 4 aviona sa stranom posadom lete za Air Serbia:
- LY-CAP (GetJet)
- LY-FAS (GetJet)
- LZ-SOF (Bulgaria Air)
- LZ-VAR (Bulgaria Air)


U poslednjih nedelju dana, sledeći aerodromi su barem jednom imali stranu posadu i strane avione:
- Amsterdam
- Ankara
- Atina
- Barselona
- Bukurešt
- Cirih
- Frankfurt
- Geteborg
- Istanbul
- Kopenhagen
- Larnaka
- Lion
- London
- Madrid
- Mostar
- Nimberg
- Oslo
- Pariz
- Podgorica
- Sofija
- Solun
- Stokholm
- Valensija


Slažem se da je dobro što su stavili flajere u avionu sa objašnjenom o avionima sa stranima posadama. Takođe su uveli i objavu (doduše to su oduvek imali) na početku da avion i posada nisu Air Serbia, i da usluga može da se razlikuje od one koju pruža Air Serbia.

Bilo bi dobro da stave nalepnicu na ulazu u avion, pored vrata, gde bi stajalo da se avion koristi za potrebe Air Serbia, tipa "Operated for Air Serbia", "Operated on behalf of Air Serbia" isl.

Po zakonskoj regulativi, avio kompanija mora da ti saopšti, prilikom kupovine karte, ako neka druga aviokompanija obavlja let umesto nje. Tako da obrti pažnju prilikom kupovine karata šta stoji - evo kako izgleda:

Let obavlja Bulgaria Air za Air Serbia.png
 
Nije mi se to desilo sa njima, ali i da jeste, kapiram da bi proizvod na letu ipak bio Wizzair-ov.

Sa Air Serbia sam leteo sa raznim kompanijama gde ponekad nisu imali ni posluženje osim one vode i keksa, tj. nije moglo ništa da se kupi.

Ponekad prodaju biznis klasu pa im uleti avion neke druge kompanije pa odjednom nema biznis klasa, pa vraćaju pare.

Sve ispadne nekako nasumično i čovek stvarno ne zna šta da očekuje od leta.
Аха а шта ради SWISS? Лети Ер Балтик у вет лизу нонстоп за њих за Цирих и из Цириха...дакле Луфтханза група у најбогатијој држави Европи може а нама као смета у Ер Србији...не кажем да је најбоље решење већ говори о нашем лицемерју. По оној фрази: Ништа не ваља само код нас то има итд.
 
Аха а шта ради SWISS? Лети Ер Балтик у вет лизу нонстоп за њих за Цирих и из Цириха...дакле Луфтханза група у најбогатијој држави Европи може а нама као смета у Ер Србији...не кажем да је најбоље решење већ говори о нашем лицемерју. По оној фрази: Ништа не ваља само код нас то има итд.

Možemo i ovako to gledati:
- Swiss je uzeo u wet lease najmodernije (skoro pa nove) avione od Air Baltic-a (Airbus 220) - prosečna starost flote Air Baltic-a je 4.3 godine
- Air Serbia uzima random - nasumično avione uglavnom manje poznatih avioprevoznika:
- jedan avion se umalo srušio (Marathon Airlines)
- Bulgaria Air uzima za sebe nove avione, a ove starije, koji joj više nisu potrebni koristi kao dodatni izvor zarade
- Ova dva aviona koja je uzela od GetJet-a su 15-19 godina stara
- da ne nabrajamo brdo nasumičnih kompanija čije su avione koristili

Ako dajete primere, dajte barem primere koji su relevanti i uporedivi. Nije loše imati, po potrebi, wet lease, ali ne treba bazirati poslovanje samo na tome, i treba bolje birati partnere.
 
Možemo i ovako to gledati:
- Swiss je uzeo u wet lease najmodernije (skoro pa nove) avione od Air Baltic-a (Airbus 220) - prosečna starost flote Air Baltic-a je 4.3 godine
- Air Serbia uzima random - nasumično avione uglavnom manje poznatih avioprevoznika:
- jedan avion se umalo srušio (Marathon Airlines)
- Bulgaria Air uzima za sebe nove avione, a ove starije, koji joj više nisu potrebni koristi kao dodatni izvor zarade
- Ova dva aviona koja je uzela od GetJet-a su 15-19 godina stara
- da ne nabrajamo brdo nasumičnih kompanija čije su avione koristili

Ako dajete primere, dajte barem primere koji su relevanti i uporedivi. Nije loše imati, po potrebi, wet lease, ali ne treba bazirati poslovanje samo na tome, i treba bolje birati partnere.
Па ваљда велика Луфтханза група и Свис имају довољно властитих авиона и посада ? 😆 А сиромашна Ер Србија се сналази како зна и уме а колико видим је смањила број лезора и број вет лиза. Оно што је за велику критику је што још није кренула Ер Србија у куповину властитих авиона. Били су разговори са министарством финансија али још није ништа завршено. Наравно АТР72 и А330 су у драј лизу али А320 фамилија и ембраери морају да буду кичма система.
 
Možemo i ovako to gledati:
- Swiss je uzeo u wet lease najmodernije (skoro pa nove) avione od Air Baltic-a (Airbus 220) - prosečna starost flote Air Baltic-a je 4.3 godine
- Air Serbia uzima random - nasumično avione uglavnom manje poznatih avioprevoznika:
- jedan avion se umalo srušio (Marathon Airlines)
- Bulgaria Air uzima za sebe nove avione, a ove starije, koji joj više nisu potrebni koristi kao dodatni izvor zarade
- Ova dva aviona koja je uzela od GetJet-a su 15-19 godina stara
- da ne nabrajamo brdo nasumičnih kompanija čije su avione koristili

Ako dajete primere, dajte barem primere koji su relevanti i uporedivi. Nije loše imati, po potrebi, wet lease, ali ne treba bazirati poslovanje samo na tome, i treba bolje birati partnere.
Kada vec pominjes Swiss - zaboravljas da oni u wet-lease imaju i avione Helvetic-a, a i Edelweiss leti solidan broj letova za njih. Edelweiss ima prosecnu starost flote 19,8 godina.
 
Па ваљда велика Луфтханза група и Свис имају довољно властитих авиона и посада ? 😆 А сиромашна Ер Србија се сналази како зна и уме а колико видим је смањила број лезора и број вет лиза. Оно што је за велику критику је што још није кренула Ер Србија у куповину властитих авиона. Били су разговори са министарством финансија али још није ништа завршено. Наравно АТР72 и А330 су у драј лизу али А320 фамилија и ембраери морају да буду кичма система.
Meni je jasno da ti ovo moraš da radi, ali molim te, ipak budi malo suptilniji ;)

Ne znam zašto uporno ubacuješ primer Swiss-a, jedne od najprofitabilnijih aviokompanija u Evropi. Očigledno ih je zeznuo problem sa PW motorima, i cilj im je da redukuju broj wet lease operacija (čak 30% evropskih letova leti obavljaju wet lease partneri). Ali ipak, sarađuju sa proverenim kompanijama, koje imaju nove-moderne avione.

Ako nisi pročitao gore, evo opet da ponovim, i podvučem: Air Serbia partneri su NASUMIČNI partneri - jednom se avion umalo nije srušio, ostali imaju starudije koje koriste za obavljanje wet lease aviona.

Ni sa jednim partnerom nemaju neku strategiju, već je daj šta daš, kad zatreba. Onako, STIHIJSKI. Joj, kada se setim ko sve nije leteo za Air Serbia, osim ovih iz Marathona (čiji se avion umalo nije srušio)... pa i ona rumunska AirConnect koja je tek bila osnovana, pa onaj DanAir sa dva aviona...

Nemam ja problem da deo flote, ako baš mora, bude wet lease. Ali ako želiš da gradiš neko ime i poverenje, ne možeš to na taj način da radi. Napravi plan šta i kada ti treba. Identifikuj POUZDANE partnere. Možda sa Bulgaria Air nešto uspeju da urade. Bulgaria Air ionako uvodi nove-moderne avione u svoju flotu, i ove, koje daje Air Serbia, joj više neće trebati.
 
Meni je jasno da ti ovo moraš da radi, ali molim te, ipak budi malo suptilniji ;)

Ne znam zašto uporno ubacuješ primer Swiss-a, jedne od najprofitabilnijih aviokompanija u Evropi. Očigledno ih je zeznuo problem sa PW motorima, i cilj im je da redukuju broj wet lease operacija (čak 30% evropskih letova leti obavljaju wet lease partneri). Ali ipak, sarađuju sa proverenim kompanijama, koje imaju nove-moderne avione.

Ako nisi pročitao gore, evo opet da ponovim, i podvučem: Air Serbia partneri su NASUMIČNI partneri - jednom se avion umalo nije srušio, ostali imaju starudije koje koriste za obavljanje wet lease aviona.

Ni sa jednim partnerom nemaju neku strategiju, već je daj šta daš, kad zatreba. Onako, STIHIJSKI. Joj, kada se setim ko sve nije leteo za Air Serbia, osim ovih iz Marathona (čiji se avion umalo nije srušio)... pa i ona rumunska AirConnect koja je tek bila osnovana, pa onaj DanAir sa dva aviona...

Nemam ja problem da deo flote, ako baš mora, bude wet lease. Ali ako želiš da gradiš neko ime i poverenje, ne možeš to na taj način da radi. Napravi plan šta i kada ti treba. Identifikuj POUZDANE partnere. Možda sa Bulgaria Air nešto uspeju da urade. Bulgaria Air ionako uvodi nove-moderne avione u svoju flotu, i ove, koje daje Air Serbia, joj više neće trebati.
О чему ти говориш? Ја не морам ништа, само хоћу да укажем на то да није а при ори вет лиз нешто необично или пак страшно.
 
Vrh