Šta je novo?

Air Serbia

Leti se za Izrael... Imaš direktne letove između Beograda i Tel Aviva... Mislim da sada liniju održava Arkia, pre je letela Air Serbia.
Ben Gurion radi nesmetano.

Аркиа и Сан д'Ор. Тел Авив има тренутно проблема, кашњења су у просеку 44 минута у доласку и 24 минута у доласку. што, заправо, и није страшно узевши у обзир ситуацију тамо. али опет, неке компаније су отказале своје летове.

штавише, и летови за Бејрут се, релативно, нормално обављају
 
али, опет се обављају летови, аеродром није у потпуности затворен. Туркиш лети, као и Пегасус и Игипт Ер. тако да ова реченица:

SVE svetske aviokompanije OTKAZALE

је ноторна лаж. прво, није их много ни летело, друго нису баш све отказале. али опет, не видим какве то везе има са тиме што је Ер Србија обавила репатријациони лет јуче. нормално је да ће то да ураде
 
а сада, озбиљније ствари, а не троловања редовног трола. Ер Србија планира још дуголинијских летова, после покретања Шангаја. за почетак, повећање фреквенција у Кини, па онда Мајами и/или Торонто у другој половини 2025, затим Јужна Кореја и Јапан у наредне 2-3 године

Da li AirSerbia moze biti konkurentna ostalim evropskim prevoznicima koji ne mogu da lete preko Rusije za Kinu?


Takodje, treba da pojaca frekvencije kao i da uvodi nove destinacije po Evropi i okolini, kako bi feedovala letove ka Aziji i US.
 
Европу су покрили мање више све што има потражњу. једино су остале дестинације у Британији, али то неће бити у скорије време

Da li AirSerbia moze biti konkurentna ostalim evropskim prevoznicima koji ne mogu da lete preko Rusije za Kinu?

може. нарочито што из Србије ближе ако се лети преко Закавказја и Казахстана. из Западне Европа је ближе преко Русије, али од тога нема ништа. ево пример на Шангају:

map.gif


Hvataj.JPG


ем је ближе, ем Ер Србија не губи много ако направи заокрет преко Закавказја, а то мора да уради због лесора
 
Poslednja izmena:
Pa nisu bas komplet Evropu sredili, ostalo je dosta tu vecih gradova poput Minhena, Varsave, Mancestera, Dublina, kao i manjih Kisinjev, Kluz koji planiraju, Grac, Tuluz i sl.
 

држи Луфтханза, нема ту места и за Ер Србију


летели, па су се повукли. потражња је довољна за ЛОТ

Mancestera, Dublina

визе

Kisinjev, Kluz koji planiraju, Grac, Tuluz

Грац покривају Беч и Салцбург. Тулуз баш и нема неку претерану трражњу. Кишињев и Клуж можда буду, све зависи. али опет, те дестинације нису приоритетне као фидери за Кину, већ унутар Европе
 
Ozbiljnije povecanje frekvencija vec najavljeno za sledece leto. Verujem da ima jos dosta sekundarnih aerodroma koje bi mogli da pokriju, a koji bi sa Embraerima bili isplativi.
Sto se long haula tice, verujem da je plan Majami za sledecu zime, Totonto leto 2026, potom Tokio i/ili Seul, pa, u zavisnosti od stanja sa sezonalnoscu nazad na US trziste, pa tu od zavisnosti stanja na trzistu dry lease-a i da li ce im um uleteti neka kombinacija za veci avion ili zapadna obala ili neka bliza destinacija. U medjuvremenu povecanje frekvencija, charteri i eventualno ako se otvori prilika za jos neku Kinesku destinaciju.
 
али, опет се обављају летови, аеродром није у потпуности затворен. Туркиш лети, као и Пегасус и Игипт Ер. тако да ова реченица:



је ноторна лаж. прво, није их много ни летело, друго нису баш све отказале. али опет, не видим какве то везе има са тиме што је Ер Србија обавила репатријациони лет јуче. нормално је да ће то да ураде
Pametno me dosta: https://www.beirutairport.gov.lb/_flight.php?type=arivl

Gledajte red letenja za danas - samo MEA... a za par sati videćete kako će na svim stranim letovima za sutra, pisati OTKAZANO.

 
Lepo je sve to, ali nije rat u Libanu izbio odjednom. Ko je bio dovoljno neodgovoran da ostane u toj zemlji u poslednjih dva meseca, a da pri tom gomila kompanija leti, onda treba i da plati ovaj specijalni let AirSerbije.
To se pogotovo odnosi na strane državljane.
Taj let košta mnogo i nema opravdanja da to plaćaju svi građani.
 
Lepo je sve to, ali nije rat u Libanu izbio odjednom. Ko je bio dovoljno neodgovoran da ostane u toj zemlji u poslednjih dva meseca, a da pri tom gomila kompanija leti, onda treba i da plati ovaj specijalni let AirSerbije.
To se pogotovo odnosi na strane državljane.
Taj let košta mnogo i nema opravdanja da to plaćaju svi građani.
Па обично се то решава између Србије и других држава чији држављани су користили Ер Србију. То спада у хуманитарну помоћ као што смо сад у БиХ послали помоћ, спасиоце или у Грчку ватрогасне хеликоптере...управо у томе и лежи наша величина што не стављамо такве ствари на кантар. Па како да се извуче Македонац или неко из Републике Српске ако не преко Београда? Људи схватите да је Ер Србија (као све националне компаније) део "меке моћи" Србије и све што се ради по питању помоћи у региону има код неких нормалних људи позитиван одјек. Па знате да смо направили онај програм SerbianAid по узору на Амере и да по Африци шаљемо помоћ и онда нудимо нашу пшеницу, оружје, производе итд. а они заузврат гласају против такозваног "Косова". Верујем да када би смо били богата држава да би то било у много већој мери присутно. Али наспрам наше свеукупне величине ке и ово сјајно!
 
Taj let košta mnogo i nema opravdanja da to plaćaju svi građani
За мене је то нормална ствар и ја немам ништа против. Па и за оне папане који иду на одмор тамо где само што се не запуца. Друга је ствар да наше министарство иностраних послова каже не! Па рецимо агенција и поред тог не пошаље људе, е онда је питање, али мени би и тих било жао.
 
држи Луфтханза, нема ту места и за Ер Србију



летели, па су се повукли. потражња је довољна за ЛОТ



визе



Грац покривају Беч и Салцбург. Тулуз баш и нема неку претерану трражњу. Кишињев и Клуж можда буду, све зависи. али опет, те дестинације нису приоритетне као фидери за Кину, већ унутар Европе
Свакако има места за ширење мреже и пре свега фреквенција али је највећи проблем флота и набавка резервних делова. Мораће ускоро да крену у куповину властитих авиона како би за 5 година могли да одрже сву експанзију. Опет морам да их упоредим са Аустрианом чији ме развој изузетно подсећа на развој Ер Србије. Тренутно имају 67 авиона у флоти и развили су сјајну мрежу конекција из Беча и мимо Луфтханза групе чији су део, најпре лете за Северну Америку и Африку али и Азију по моделу прво сезонска линија а онда целогодишња са 2-3 лета недељно па онда повећање. Модел се исплатио и сада је Беч најјачи хаб од Минхена до Истанбула и мислим да Ер Србија може да прекопира тај модел. Аустриан има такође споредне аеродроме у Аустрији (као ми Ниш и Мораву) и такође се они не развијају претерано на уштрб Беча. Београд мора да искористи садашњу неутралну (колико толико) позицију и да се развије и туристички као дестинација а то ће дати крила Ер Србији ако буде паметна.
Оно што је заиста одлично су ти таласи доласка и одласка из Београда који су добро направљени али не сме да буде искакања као раније и зато је и Марек и ову годину прогласио годином консолидације операција. Слажем се са констатацијом да је доста рута по Европи већ покривено али Минхен, Манчестер и Клуж имају смисла, те у Азији Баку и наравно поново Дубаи, те на далеком истоку пре свега Токио а у Африци Каиро, Адис Абеба и Јоханесбург. А додајмо и чартере за Хавану, Занзибар и Малдиве у зимској сезони онда ће на дуге стазе Ер Србија имати око 40так авиона и 6-8 широкотрупаца!
 

Ер Србија од овог месеца лети три пута седмично за Малту.​

Компанија Ер Србија представила је данас летове за Малту, која се показала као популарна дестинација у периоду касног лета и током јесени, а авиони ће полетати из Београда три пута недељно - понедељком, средом и петком.
Представник компаније Жељко Стојчић објашњава да је Ер Србија у марту 2022. поново увела летове до Малте, чиме је наставила традицију која је почела крајем 60-их година прошлог века.

ер, србија


"Компанија је због великог интересовања грађана поново увела директне летове до Валете, престонице Малте до које се стиже за два сата, а током летње сезоне, бележимо и по 100 путника по лету", рекао је Стојчић.
Додао је и да путници из Малте имају могућност да преко Београда дођу и до других европских дестинација, чиме се главни град Србије сматра транзитним центром за Малтежане.

 

СРПСКИ ПИЛОТИ КОЈИ СУ УПРАВЉАЛИ ЕВАКУАЦИЈОМ ИЗ БЕЈРУТА​

Најтежи лет у каријери забележили СВЕТСКИ МЕДИЈИ​

Авионом "Ер Србија" је из Бејрута у Београд враћено 85 одраслих путника и три бебе. Капетан "ербаса" Немања Јањатовић и ербас испитивач Горан Нижић пилотирали су тим авионом.
За РТС кажу да је лет био један од најтежих у њиховим каријерама. Истичу да су им путници при уласку у авион рекли да су једва чекали да их виде и да чују српски језик.
На фотографији Ројтерса која је протеклих дана обишла свет је авион "Ер Србија" док прелеће небо изнад Бејрута, над којим се надвио дим од бомби које падају на престоницу Либана.

У летелици српске националне авио-компаније били су наши држављани и чланови њихових породица, који су евакуисани из ратног подручја.
Капетан ербаса Немања Јањатовић, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, рекао је да му је враћање путника из Либана био најтежи тренутак у каријери, посетивши и на "тешке" летове током коронавируса и из Тел Авива.

Најважнија безбедност

Говорећи о слетању, Јањатовић је рекао да "Ер Србија" годинама нема редовну линију за Бејрут.

"То је стари лет, искусни смо на њему и био нам је познат аеродром. Оператери смо високо-софистицираних машина, процедуре у нашем послу су сложене и не можемо да се ослањамо на то да ли познајемо аеродром или не", указује Јањатовић.

На питање како се осећала посада, Јањатовић каже да су фокусирани пре све на безбедност авиона, посаде и путника.

"Реагујемо промптно на основу информација које добијамо у реалном времену", наводи капетан Ербаса.

Организација и осећаји

Горан Нижић за РТС каже да путници током лета нису били уплашени, јер "Ер Србија" гаји "домаћински однос".

"При уласку у авион, да нисте знали да је репатријациони, лет би деловао би нормално уз опуштену атмосфери и речима да су једва чекали да нас виде и чују српски језик", каже Нижић.

Према његовим речима, после слетања у Сурчини прво су видели колеге, те се јавили породицам, које већ знају да се авион безбедно вратио.

"Фотографија која је обишла свет била је упечатљива, делује и позитивно и застрашујуће. Поносни смо на фотографију, компанију и тај тренутак", прича Нижић.

Напомиње да је припрема лета, који треба да се организује у кратком временском року у највеће кризно подручје, свеобухватна.

"У организацији лета укључени су разни тимови Владе, Директорат цивилног ваздухоловства и дипломатско-конзуларна представништва широм света. То је задатак који је стављен пред компанију да се изведе у што краћем периоду", објашњава Нижић.

#AirSerbia flight evacuates people out of #Lebanon #serbia #beirut https://t.co/tMkAFLZClv
— EX-YU Aviation News (@EXYUaviation) October 9, 2024

 
Vrh