Šta je novo?

Air Serbia

Odmah se znalo da nije moguće zataškati ovakvu stvar. Kakav pritisak javnosti, većina ljudi verovatno ni posle priloga u dnevniku ne shvata ozbiljnost situacije.

Stvarno je jako teško bilo pretpostaviti da slike i sve informacije neće dospeti u javnost kada će se voditi medjunarodna istraga vazduhoplovnih vlasti u verovatno 5 zemalja. Ljudi su se javljali letos medijima kada su im koferi nestajali ili kada su imali kašnjenja aviona a ne za ovakve stvari.
Niko ovo nije mogao da zataška i mislim da nikome normalnom to nije ni palo na pamet.

I dalje nisam razumeo šta vi po vama bilo prikladno da su objavili u nedelju uveče? Za člana porodice nekoga ko je bio na letu čak i to "lažno" saopštenje je bolje u prvi mah, nego da su napisali bilo šta što bi reflektiralo šta se stvarno desilo. U tom momentu, jedino i najbitnije je bilo da su se svi bezbedno iskrcali, i da su na bezbednom.
 
I dalje nisam razumeo šta vi po vama bilo prikladno da su objavili u nedelju uveče?
"Авион Ер Србије на лету ЈУ 324 из Београда за Диселдорф вечерас је претрпео оштећење приликом полетања са Аеродрома Никола Тесла, због чега се, после кружења, вратио у базу. Међу путницима нема повређених и сви су на безбедном".

Предмет: Теорија и техника новинарства, Факултет политичких наука, друга година.

Дакле, двадесетогодишњак који ово не напише овако или врло слично, не може да положи испит.
 
Kako bi tebi trebalo da izgleda saopštenje koje je izdato u nedelju uveče par sati posle udesa? Da li stvarno očekujete da bi neko napisao: imali su sreće što su preživeli? Kako bi se porodice putnika osećale...

Večeras je gost dnevnika na RTSu bio Marek, jasno je rečeno da je bio udes, pošto se ovde pisalo da niko od domaćih medija ne sme to da prenese.

Evo npr. kako je to uradila Alaska kada je otpao deo aviona:

"Na letu Alaska Airlines broj 1282 iz Portlanda, Oregon do Ontarija, Kalifornija, večeras se desio incident, kratko nakon poletanja aviona. Avion se bezbedno vratio nazad na Međunarodni aerodrom Portland, sa 174 putnika, i 6 članova posade. Istražujemo šta se desilo, i podelićemo dodatne informacije čim budemo znali više"

iliti na našem primeru:

"Na letu Air Serbia JU342 koji je večeras poleteo iz Beograda za Dizeldorf, došlo je do incidenta, kratko nakon poletanja aviona. Avion Embraer E195, partnerske aviokompanije Marathon Airlines, sa 106 putnika i 4 člana posade, bezbedno je prizemljen, i svih 110 osoba na letu je nepovređeno i zbrinuto na aerodromu Beograd. Istražujemo šta se desilo na avionu, i podelićemo dodatne informacije čim budemo znali više"

---

Zatim je izdato nekoliko smirenih novih saopštenja:

Bezbednost je jedna od fundamentalnih vrednosti Alaska Airlines, i ona je najbitnija stvar na koju se fokusiramo svakog dana. Nakon večerašnjeg događaja na letu 1282, odlučili smo da privremeno prizemljimo našu flotu od 65 aviona Boeing 737-9 - ovo je mera iz predostrožnosti. Svaki avion će se vratiti u upotrebu tek nakon detaljnih bezbednosnih provera. Verujemo da će avioni vratiti u upotrebu u narednim danima.

Lično ću se postarati da uradimo sve što je moguće da se ove provere obave u što kraćem i transparentnom načinu.

Radimo sa kompanijom Boeign i regulatorima, kako bi shvatili šta se dogodilo večeras, i podelićemo sa vama saznanja kako ih budemo dobijali. Nacionalna agencija za bezbednost u saobraćaju istražuje ovaj incident, i u potpunosti sarađujemo sa njihovom istragom.

Iskreno saosećam sa svima koji su bili na ovom letu - veoma mi je žao zbog ovoga što ste doživeli. Zahvalan sam pilotima i kabinskom osoblju za njihove aktivnosti. Imamo timove na zemlji, na aerodromu Portland koji su zbrinuli putnike sa leta, i pomažu putnicima koji će leteti u narednim danima.

Ben (generalni direktor)


Ništa nisu slagali, samo smireno komunicirali. A Air Serbia je iskoristila ovaj trenutak, da li iz neznanja, da li iz panike, da li iz bahatosti, ili šta već, da SLAŽE.
 
Ovo mi se vec cini da je propagandni clanak. Izasao "no name" lik navodno mehanicar u Air Serbia tehnika i rekao da je bezbednost ugrozena. Skeptican sam prema tim neproverljivim informacijama. Ime, prezime, pozicija, zaduzenja, problem, resenje. N1 bi trebao da zna bolje nego da se bavi rekla kazala. Ovo potencijalno moze biti i tuzba.
 
Чак 25 лиценцираних авио-механичара напустило је Ер Србија Технику само у последње две године, за директора је по партијској линији постављен човек без дана искуства у авијацији, а послови одржавања флоте Ер Србије пребацују се приватној фирми која је доскоро била задужена за прање и чишћење авиона, истичу у разговору за Н1 авио-механичари Ер Србије са дугогодишњим искуством, тврдећи да је због свега тога угрожена безбедност авио-саобраћаја.

naravno da je bezbednost ugrozena. Svako ko zna nesto o outsourcingu vidi da se AS "preexpandirao". Tacno je da ima monopolsku poziciju i pomoc drzave, ali ovakva ekspanzija NE MOZE bez pada kvaliteta bebednosti i usluge.

Outsourcing je pre 20 godina bio vidjen koa carobni stapic. Menadzerska g,ovna su otpustala ljude i dobijala bonuse tako sto su deo ljudi otpustali,
Ideal neoliberalizma su firme bez raznika, samo sa menadzerima i knjigovodjama, a sve sto firma radi rade neke druge firme,
Te druge firme, ti unajmljeni radnici nikada nisu motivisani kao sopstveni zpaosleni. Nijh ne zanima ugled firme koja ih je unajmila, smao da odsede sto duze.
Oni de facto kostaju mnogo vise nego spstveni radnici (osim kad nisu Vijetnamci koji AS-u odrzavaju avione), ali se ti troskovi knjize kao druga knjigovodstvena stavka.


kada sam pre godinu dana pisao o ovome, brisali su mi postove. Licno sam razgovarao sa jedim od tih ljudi koji su sklonjeni da bi radikalska gamad dosla do zarade.
 
"Авион Ер Србије на лету ЈУ 324 из Београда за Диселдорф вечерас је претрпео оштећење приликом полетања са Аеродрома Никола Тесла, због чега се, после кружења, вратио у базу. Међу путницима нема повређених и сви су на безбедном".

Предмет: Теорија и техника новинарства, Факултет политичких наука, друга година.

Дакле, двадесетогодишњак који ово не напише овако или врло слично, не може да положи испит.

Slazem se, ovo zvuči informativnije. Napravili su grešku objavivši default saopštenje.

Ali se ne slazem da su sa tim saopštenjem hteli da priktiju šta se desilo. Svako ko čak i amaterski prati avijaciju zna da ovakve stvari nije moguće staviti pod tepih. Naravno kod AŠP su u komentarima išli toliko daleko da je pisano da on to nije objavio niko praktično ne bi ni znao.

Ekspresno su raskinuli ugovor sa Maraton Airlines. Da ga nisu raskinuli bilo bi drvlje i kamenje po njima. Izjava prvog čoveka kompanije u najgledanijoj informativnoj emisiji u zemlji ipak pokazukje dozu odgovornosti.
 
Наравно да није могуће сакрити овако нешто у ери мобилних тел...евизора, тим пре је неко ко помисли да то може да "хендлује" лажним саопштењем морон.
 
Ovo mi se vec cini da je propagandni clanak. Izasao "no name" lik navodno mehanicar u Air Serbia tehnika i rekao da je bezbednost ugrozena. Skeptican sam prema tim neproverljivim informacijama. Ime, prezime, pozicija, zaduzenja, problem, resenje. N1 bi trebao da zna bolje nego da se bavi rekla kazala. Ovo potencijalno moze biti i tuzba.
Наравно да је анониман јер у режиму у којем живимо би га рашчеречили за ово, морао би да се сели из државе не само јер не би нашао ниједно радно место више у струци већ зато што би добијао и претње свако мало.
 
Што АС не изда своје корпо обвезнице и тим прикупљеним средствима купи своје Ембреере нпр?
Или да изађе на Белекс са 49% деоница.
 
Наравно да је анониман јер у режиму у којем живимо би га рашчеречили за ово, морао би да се сели из државе не само јер не би нашао ниједно радно место више у струци већ зато што би добијао и претње свако мало.
Da li vidis potencijalni problem toga? Mogao bih tako i ja da napisem clanak i kazem rekao mi "no name" lik izvor iz Delte da Miskovic batina zaposlene pre dorucka. Poenta je da su informacije neproverljive a sugerisu jako opasne stvari.
 
Што АС не изда своје корпо обвезнице и тим прикупљеним средствима купи своје Ембреере нпр?
Или да изађе на Белекс са 49% деоница.

1. Може да купи и неко ко не би требао
2. док се одради скупљање новца и док се наруче нови Ембраери има да прође неколико година.
3. Толико исто теба времена да се нађу пилоти и стевке за тај тип авиона, јер и слобдних на тржишту баш и нема
 
MOze li As da prekine lease ugovor i umesto emabrer-a da uzme druge avione, za koje ima pilote?
 
Pa eto прекинули су са Маратоном (који ти зовеш Метеор) а тражиће друго шта има на тржишту.
Ја бих рекао да ACMI варијатни има на тржишту, и вероватно да Марек има неку резервну варијанту, која можда није до краја разрађена. Делује ми добро планира и да праи одступнице.
 
Hah, koja ironija - ubacio sam kratak promt u ChatGPT "Napiši saopštenje o udesu aviona, avionu su oštećena krila prilikom poletanja ali avion je na kraju uspešno sleteo i svi putnici su dobro, nema povređenih".

Dobio sam ovo za manje od minuta rada :LOL:

Saopštenje za javnost o incidentu

Poštovani putnici,

Želimo da vas obavestimo o incidentu koji se dogodio dana [datum], kada je avion naše kompanije doživeo oštećenje krila prilikom poletanja sa aerodroma [ime aerodroma]. Uprkos ovom izazovu, želimo da naglasimo da je avion uspešno sleteo na odredišni aerodrom, a svi putnici i članovi posade su sigurni i zdravi, bez ikakvih povreda.

Bezbednost naših putnika i posade je naš najviši prioritet. Odmah po saznanju za incident, naše osoblje je preduzelo sve neophodne mere kako bi se osiguralo bezbedno sletanje aviona. Piloti i kabinsko osoblje su postupili u skladu sa svojom obukom i protokolima za hitne situacije, čime su osigurali sigurnost svih putnika aviona.

Istraga o uzroku oštećenja krila je u toku. U saradnji sa relevantnim vazduhoplovnim vlastima, radimo na temeljnom pregledu i analizi incidenta kako bismo utvrdili sve faktore koji su doveli do ove situacije. Obećavamo da ćemo preduzeti sve potrebne korake kako bismo sprečili da se sličan incident ponovi u budućnosti.

Zahvaljujemo se našim putnicima na strpljenju i razumevanju. Za sve putnike koji su bili na letu, naš tim za korisnički servis će biti na raspolaganju za sve dodatne informacije, kao i za pružanje neophodne podrške.

Želimo da se zahvalimo hitnim službama i osoblju aerodroma na brzoj reakciji i podršci.

Za više informacija i ažuriranja, molimo vas da pratite našu zvaničnu web stranicu i društvene mreže.

Hvala na vašem poverenju.

S poštovanjem,

[Ime i prezime]
[Poslovna funkcija]
[Ime aviokompanije]
 
Hah, koja ironija - ubacio sam kratak promt u ChatGPT "Napiši saopštenje o udesu aviona, avionu su oštećena krila prilikom poletanja ali avion je na kraju uspešno sleteo i svi putnici su dobro, nema povređenih".

Dobio sam ovo za manje od minuta rada :LOL:

Pa ovo ne bi sastavilo deset najvećih mozgova u kompaniji. Savršeno saopštenje 🫡
 
Poštovani putnici,

Želimo da vas obavestimo da je bezbednost naših putnika uvek na prvom mestu. Nakon nedavnog tragičnog incidenta u koji je bio uključen jedan od naših aviona, želeli bismo da istaknemo da su svi putnici bezbedni.

Iako je avion udario u zgrade Svetskog trgovinskog centra, sa dubokom tugom potvrđujemo da su svi putnici, nažalost, izgubili živote. Naša srca su teška zbog gubitka i naše misli su s porodicama i prijateljima onih koji su izgubili svoje živote u ovom tragičnom incidentu.

Kao avio-kompanija, preduzimamo sve mere kako bismo pružili podršku i pomoć svima koji su pogođeni ovom nesrećom. Naša kompanija sarađuje sa svim relevantnim vlastima kako bismo istražili uzroke i preduzeli sve neophodne korake kako bismo osigurali da se ovakav incident ne ponovi u budućnosti.

Još jednom, izražavamo duboko saučešće porodicama i prijateljima žrtava ovog tragičnog događaja. Molimo vas da nam dozvolite da budemo uz vas u ovim teškim trenucima.

Hvala vam na razumevanju.

S poštovanjem,[Ime i pozicija predstavnika avio-kompanije]
 
U celoj ovoj prici mi nekako najvise smeta to sto svi naglasavaju da je 1/3 flote Wet lease i da je to glavni problem. Sve firme imaju sertifikate i istorijat bez ijedne mrlje.

Okej, najbolje je da imas svoje avione i svoje pilote, ali u danasnje dinamicno vreme, ne mozes da skoknes kao do Maksija i uzmes 3 aviona za sitne pare. Sve je to jako skupo, procedure traju dugo i dosta kompanije raste, problema sa motorima je mnogo (P&W) i AS se prilagodila tome. Lako je biti menadzer iz fotelje..

Moj licni utisak (a verovatno i ostalih) je da su hteli da uzmu od Marathona avione i osposobe svoje posade, mozda preuzmu pilote iz Montenegra i prebace avione u dry lease.

Sta fali ovom modelu poslovanja? Pa nismo mi neka bogata drzava koja moze da kupuje avione tek tako. I ova ekspanzija je ludacka, ali kad pogledam gde sam sve leteo sa njima za bas pristojne novce, mogu samo da skinem kapu i kazem bravo.

I uopste mi nije jasno zasto su prekinuli saradnju sa Marathonom zbog ovog dogadjaja. Okej, sprovedite istragu, suspendujte posadu, pojacajte kontrolu, organizujte dodatne obuke, sta god treba. Medju tim pilotima ima sjajnih ljudi i strucnjaka koji rade odlican posao, a neki su dosli iz Montenegra i verovatno su nasi sugradjani.
 
Poslednja izmena:
Niko ne može da ospori rast i ekspanziju AS, prosto brojke su neumoljive. Ali se po mom mišljenju nisu snašli u ovom incidentu. Prvo su izdali jedno saopštenje u rangu deteta osnovne škole, pa je onda došao prekid saradnje sa Maratonom gde kažu da im je bezbednost putnika na prvom mestu, u nastavku saopštenja naglašavaju da se neće oglašavati dok se ne završi istraga. Izgleda da su oni istragu skratili i prelomili ko je kriv, sve u cilju da zaštite ime AS. Što je kolega gore napisao ti Embrareri su planirani za duži period, zato su im valjda stavljeni logo i ime kompanije. Nadamo se da će do letnje sezone naći dostojne zamene.
 
Vrh