Šta je novo?

Air Serbia

Kad se avion pokrene snagom svojih motora odgovornost je na kapetanu, imaš karte aerodroma kod sebe, znakove na intersekcijama, tablice koliki ti zalet treba...neverovatno je da se gube na aerodromu kao sto je BEG. Pitaš kontrolu nalazim se tu i tu, koliko je preostalo piste. Kontrolori su ga mozda upozorili a mozda i nisu,da istrče ispred njega da ga spreče to malo teže.
 
Ko ovde radi istragu? Mi, Grci, EU?

Ovo je u globalu gledano prilično ozbiljan incident, tako da očekujem strane analize na yt za nekoliko meseci kada izađe preliminarni izveštaj.
 
За то треба пара, држава би могла да организује банку и лизинг кућу и да купује авионе које би после изнајмљивала ЕС
 
N1 je jutros okacio novu vest sa slikama ostecenja, videcemo da li ce i ostali i da li ce JU izdati novo saopstenje... svi strani avijatcarski portali i forumi koje pratim su vec objavili...
 
Али саопштење компаније да путницима у ниједном тренутку није била угрожена безбедност. 🤡
To je nesto najuzasnije.
Dokaz da je u AS duboko ukorenjena radikalska praksa laganja.

Kako ljudi koji su primorani da koriste usluge AS-a zbog njihove monopolske pozicije, sada mogu da znaju da li lete u Metorovim avionima i sa njihovim posadama ili ne?
 
Не могу никако. али, то је грчка компанија, а у Грчкој авијацији не влада дивљаштво, па то не би требало да изазива страх.

Овде је, напросто, капетан био дивљак. Имао их је и ЈАТ. Са таквима, некад се има среће, а некад не. На Кипру 1989. две посаде и власник турске компаније нису имали среће са нашим дивљаком.

Али има нешто што ме копка: Да ли су пилоти који лете за Ер Србију "охрабрени" (encouraged) да краће таксирају како би приштедели гориво? Јер, док таксира, авион троши као да лети... Није ли потрошња горива пре више година "гејмификована" у нашој компанији?
 
To je nesto najuzasnije.
Dokaz da je u AS duboko ukorenjena radikalska praksa laganja.

Kako ljudi koji su primorani da koriste usluge AS-a zbog njihove monopolske pozicije, sada mogu da znaju da li lete u Metorovim avionima i sa njihovim posadama ili ne?
АС нема ниједан њихов авион, сви су изнајмљени са изнајмљеним посадама.

А лаже се зато што не постоје никакве последице. Попут оне лажи где су приказали на РТСу фингинари резултат гласања у Европском парламенту. ПР менаџера ће потапшати по рамену и рећи му да је исправно поступио.
 
Не могу никако. али, то је грчка компанија, а у Грчкој авијацији не влада дивљаштво, па то не би требало да изазива страх.

Овде је, напросто, капетан био дивљак. Имао их је и ЈАТ. Са таквима, некад се има среће, а некад не. На Кипру 1989. две посаде и власник турске компаније нису имали среће са нашим дивљаком.

Али има нешто што ме копка: Да ли су пилоти који лете за Ер Србију "охрабрени" (encouraged) да краће таксирају како би приштедели гориво? Јер, док таксира, авион троши као да лети... Није ли потрошња горива пре више година "гејмификована" у нашој компанији?
Na koji nacin takvapraksa stedi gorivo? Nece li pri krazem zaletu motori morati da rade pod vecim opterecenjem, pa ce opet biti p otroseno gorivo?
Ili je potrosnja pri taksiranju neproporcionalno veca nego u letu?

pitam vas koji znate jer ne znam nista o tome
 
АС нема ниједан њихов авион, сви су изнајмљени са изнајмљеним посадама.

А лаже се зато што не постоје никакве последице. Попут оне лажи где су приказали на РТСу фингинари резултат гласања у Европском парламенту. ПР менаџера ће потапшати по рамену и рећи му да је исправно поступио.
Zar su i posade iznajmljene?
 
АС нема ниједан њихов авион, сви су изнајмљени са изнајмљеним посадама.

А лаже се зато што не постоје никакве последице. Попут оне лажи где су приказали на РТСу фингинари резултат гласања у Европском парламенту. ПР менаџера ће потапшати по рамену и рећи му да је исправно поступио.
Ovo apsolutno nije istina. Da, ima 10-ak wet leased aviona sa setovima posade, ali svih ostalih 22 aviona su dry lease-ovani sa lokalnom Air Serbia posadom.
 
Na koji nacin takvapraksa stedi gorivo? Nece li pri krazem zaletu motori morati da rade pod vecim opterecenjem, pa ce opet biti p otroseno gorivo?
Ili je potrosnja pri taksiranju neproporcionalno veca nego u letu?

pitam vas koji znate jer ne znam nista o tome
Ja mislim da prištedi nešto ako taksira 2 kilometra manje.

EDIT: Evo i komentara koji idu u tom smeru:
I fly a bit smaller jet and for us its about 10 kilos of fuel per minute with engines idle on ground. So that would be around 15kilos in ideal circumstances. But sometimes taking an intersection could make way bigger difference for example if you are taxing out behind another aircraft that is not ready for departure (cabin not ready or whatever other reason). You could go first instead of waiting until they are ready and have departed. Also in some cases at an airport like this with single runway and traffic on final approach it might mean you can depart before the arriving traffic instead of waiting until it lands. Also this 15 kilos might seem small separately but if every flight can save 15 kilos it adds up. Saving fuel is desireable as long as it does not impact safety. In this case the crew screwed up but that does not warrant taking full lenght for every departure.
Link
 
Poslednja izmena:
U tom trenutku na radio vezi se javlja muški kontrolor letenja sa beogradskog tornja i povišenim autoritativnim glasom, veoma jasno komunicirajući, pita Er Srbiju 86C da li zna da se na pisti nalazi na D5 poziciji?

Nakon potvrdnog odgovora posade kontrolor ponavlja da je TORA („Take off Run Available“ – preostala daljina piste za poletanje) za tu poziciju precizno 1273 metara. Nakon toga kaže pilotu u formi pitanja da „pretpostavlja da to neće biti dovoljno?“. Da bi olakšao posadi, kontrolor im zatim kaže da sračunaju performanse za poletanje sa te pozicije ali da ukoliko im je potrebno mogu da urade „backtrack“ (vožnju po pisti u suprotnom pravcu od pravca u upotrebi) do pozicije D6.

Sledeća komunikacija je ponovo kontrolor letenja koji još jednom pita da li je posada sigurna da može poleteti sa pozicije D5, na šta dobija potvrdan odgovor.
 
Ovo apsolutno nije istina. Da, ima 10-ak wet leased aviona sa setovima posade, ali svih ostalih 22 aviona su dry lease-ovani sa lokalnom Air Serbia posadom.
Моје извињење @MC_ трећина њихове изнајмљене флоте има и изнајмљене пилоте.
 
To znaci da je skoro nemoguce izbeci te iznajmljene pilote.

Ni sam incident nije strasan, koliko je strasna kultura laganja.
jer kad su lagali za ovo d anije bilo opasno, spremni su da lazu za sitnije, a ipak opasne incidente.
 
Али саопштење компаније да путницима у ниједном тренутку није била угрожена безбедност. 🤡

Sinoć je bila vest tipa da se desio "manji incident" i da niko od putnika nije bio ugrožen, a avion se bezbedno vration na BEG. Što bi zamarali javnost sa detaljima...
 
Meni je i dalje potpuno nejasno šta je navelo pilota da koristi ovaj izlaz. Da je bio prazan avion bez opterećenja pa i da razumem, ali sa 106 ljudi i verovatno punim kargom, zaista ne znam. U većini ostalih slučajeva avioni taksiraju do početka piste, zato mi nije jasan taj argument o uštedi goriva zbog 2 km, niti bi piloti trebalo time da se vode prilikom poletanja.

Kad god bacim pogled na radar, vidim da avoni koriste plavu putanju za poletanje (čak i manji avion ATR koristi ponekad celu pistu). Pilot Embraer-a se odlučuje da krene crvenom putanjom, što je suludo pored tolike piste koja mu je na raspoloaganju.

beg .png
 
Zasto kontrola leta nije sprecila pilota da to uradi?
Zar ne postoje pravila?
 
Vrh