Šta je novo?

Air Serbia

Hvala Bogu sve se dobro zavrsilo. Hitna istraga i preduzeti mere prema odgovornima. Imenom i prezimenom.
Ne verujem da ce biti rezultata istrage.
Imamo spregu posledica neoliberalne organizacija kompanije (sa unjamljenim radnicima i podizvodjacima) i politickih interesa vladajuce bande.
Firme se ovako organizuju iz ideoloskih razloga, zbog navodne "stednje".
Radi se o tome da se plate ne knjize kao plate nego kao eksterni troskovi.
O tome trubi menadzerska gamad sa MBA kurseva vec 20 godina.
U stvari ovakvo muljanje uvek ispadne skuplje. Nekad i u ljudskim zivotima.
 
Ni Severna Koreja nam nije ravna. Odlican ilustrator koliko je moguce verovati bilo kom saopstenju "institucija". Krilo na pola naceto, trup probusen, gorivo curi a oni napisu bezbednost putnika nije bila ugrozena.
Mogu samo da zamislim sta su putnici preziveli i kako su se osecali u tim trenucima. Sigurno je udarac bio jak.
Ali sve to niie bitno, vazno je koliki mi YoY rast imamo, da li sijemo ko zna koga, a flotu cemo krpiti gde stignemo.
Jadno i bedno da u saopstenju AS je odmah naglaseno da se ne radi o njihovom avionu. Odmah pranje. A isti je samo ofarban u njihove boje, oni su prodali tu kartu, uzeli pare i sad se vade.
 
Nisu mogli sat vremena da kruže iznad Beograda. Fascinantna je potreba da se neka loša stvar načini još strašnijom.

Mislim da putnici verovatno nisu mogli da pretpostave stepen oštećenja na avionu. Jesu li im se otvorile maske za kiseoniok, je li avion naglo gubio visinu, je li bilo nestabilnosti...

Ovakve stvari jednostavno ne mogu da se zataškaju kada govorimo o stručnoj javnosti. Za široke narodne mase će ostati ovo opšte objašnjenje kompanije.

Po mom laičkom mišljenju, ovo je greška i tornja. Kako su im dozvolili ili ih nisu videli da poleću sa mesta odakle ne bi trebali poletati?

@MC_ Radnici AirSerbia-e nisu preopterećeni. Zna se koliko piloti i posade mogu da lete. Pa prošle godine je zbog toga išlo drvlje i kamenje na AirSerbia-u jer jedan avion nije poleteo neko vreme jer nisu imali zamensku posadu odmah jer je prethodnoj posadi isteklo vreme koje mogu provesti na letu.

Ovo će dosta da utiče na operacije AirSerbia-e jer praktično ostaju bez jednog Embraera koji im se odlično pokazao i to će svakako uticati na operacije i njihovo planiranje u narednom periodu.
 
Leteli su tacno sat vremena.

Neko je pogresio, desava se. Bice istraga, pa ce se saznati sta i kako. Na zalost, kod nas nisu javno dostupni snimci ATCa da cujemo sta se tacno desilo.
 
@biftek U pravu si, prvo sam video da su napravili krug oko Smedereva.

@ilija Ne znam, pretpostavka da ta taj avion ne bi trebao poletati sa te pozicije.

@Pantograf
Ne znam, više sam pitao. Zavisi koliko je jak bio udar. Obično se tokom poletanja svakako čuju neki zvukovi (uvlačenje točkova npr). Ako je bilo panike i ako je bilo svima jasno da su udarili neko bi napravio snimak iznutra (možda će se pojaviti na TW ili negde).


Inače, povodom izjave Bezbednost putnika nije bila ugrožena.

Da li stvarno očekujemo da će napisati da je bezbednost bila ugrožena? Koja kompanija bi to uradila?

Sve u svemu, veliki udarac za YU svakako. Nadam se da će se posle ovoga manuti wet-lease opcija (sem u slučaju nužde) i raznih Klass Jet, Marathon Airlines, rumuna, litvanaca i koga sve ne.
 
Najbitnije je da su svi živi i zdravi sleteli i iskrcali se iz avIona.
Jako smo jadno društvo postali kada je bukvalno svaku lošu vest potrebno brže-bolje i pošto-poto ukloniti iz medijskog prostora. ova vest je čak i jako loša sa jako sretnim završetkom, ali eto ni takva ne sme da se “širi”.
Ovo je užasno loše ne zbog samog medijskog prostora, nego prosto postavlja temelje da se sve zataškava, da do prave istrage koja bi sprečila da se ovako nešto ponovi ni ne dođe, da niko ne učini ništa da se stanje unapredi.
I ko zna šta još ne doznajemo iz bilo koje sfere, dok nas neka gadna nesreća ne snađe. Nadam se samo da ćemo imati više sreće nego pameti.
 
nije poenta u izjavi nego da su Blic i ostali skinuli slike i samo okacili saopstenje. sta ima da kriju ako bezbednost stvarno nije bila ugrozena? sta pokusavaju da sakriju? ako kriju ovo sta su sve do sada sakrili?

da nisu sklonili slike mi sad ne bi o tome diskutovali, ljudi ne bi kukali na twiteru itd... bolje da su ostavili i za dan-dva bi se sve zaboravilo verovatno...
 
Ovde je lako mogao da se desi i tail strike prilikom ovako kratkog zaleta i da cela situacija bude još crnja. Neshvatljivo mi je da kontrola u tom momentu sedi skrštenih ruku i bar ne uradi još jednu vanrednu radio kontrolu sa pilotima pre poletanja i da ih pita zašto su na tom izlazu, jer 99% letelica takvih razmera ne koristi 1/3 piste za zalet.

Mislio sam da su nakon incidenta sa Flydubai neke procedure pooštrili, ali izgleda da stvarno diletanti (aerodrom+SMATSA+JU) prizivaju katastrofu i apsolutno ih nije briga za to...
 
Laički pitam, da li je dozvoljeno da E195 sa skoro maksimalnim brojem putnika poleti sa te pozicije? Da li je to po proceduri?
Ako ta pozicija ima deklarisane duzine za poletanje (mrzi me da otvaram aip da proveravam) i ako po tabelama za performanse avion moze da se uklopi u te duzine sa datom masom, meteo uslovima i konfiguracijom aviona, onda moze.
 
Vrh