Šta je novo?

Air Serbia

Kako bi se sve ove silne diskusije lako rešile kada bi došlo do IPO-a Air Serbia, i kada bi akcije bile listirane na nekoj međunarodnoj berzi, gde se moraju poštovati stroga pravila:
- Mali političari ne bi mogli da daju izjave u ime Air Serbia (čin samo-promocije)
- Air Serbia bi jasno, na kvartalnom nivou, morala da daje na uvid svoje finansijske podatke i očekivanja za budući period (jer od istih zavisi vrednost akcija)
- Tržište bi pokazalo koliko stvarno veruje kompaniji. Isti bi bili analizirani od pravih analitičara, koji bi poredili poslovanje JU sa drugim avio-kompanijama
- Kompanija bi na lakši način mogla da dođe do dodatnog kapitala koji joj je potreban (sudeći po poznavaocima sa foruma) za dalji razvoj
- Svi članovi foruma bi mogli da kupe akcije, i što bi ameri rekli, stave novac gde su im usta (i potencijalno zarade neki novac)
- Ujedno građani Srbije bi imali dodatni način da ulažu raspoloživa sredstva, i samim time ostvare direktnu korist od uspešnog poslovanja Air Serbia


Air Astana aims to land $962 million valuation in float
LONDON, Jan 29 (Reuters) - Kazakhstan's Air Astana on Monday set the price range for joint stock exchange listings in the UK and its home market, preparing the ground for a float that would boost London's sluggish IPO market.
The offering is aiming to drum up $300 million, of which $120 million will be raised by the company. Bookrunners on the deal said on Monday evening that the books had been covered.
Air Astana is aiming for a market valuation of between $770 million and $962 million through the float, the company said.
Air Astana flies 49 aircraft. It carried 7 million passengers and posted operating profit of $149 million in 2022.
Ostatak teksta
 
Dug je put Er Srbije do 50 aviona i 7 miliona putnika. Osim toga Er Astana se nalazi u sred Azije sa simbolicnim prisustvom u Evropi, nije trn u oku ni velikim Evro kompanijama ni loukosterima a 49% vlasnistva drzi BAE. Druga prica.
 
за случај да се неко питао шта је ова бу**** мислила када је ово написала:

ок Боинг има проблема са тиме што је Боинг

ево разлог:

FB_IMG_1706857115135.jpg
 

Ер Србија у јануару превезла 50.000 путника више него у истом периоду прошле године​

"Ер Србија" је у јануару 2024. године превезла 269.725 путника, што је повећање од 23 одсто у поређењу са истим месецом 2023. године.

Српска национална авио-компанија је током првог месеца ове године обавила 3.457 летова, односно 700 летова више него у јануару 2023. године, наведено је у саопштењу "Ер Србије"​


То је најбољи јануарски резултат "Ер Србије" од 2013. године, од када компанија послује под садашњим именом.

"Претходна година била је једна од најуспешнијих за националну авио-компанију откако је основана пре скоро 97 година. Поверење нам је указало 4,19 милиона путника, покренули смо 23 нове дестинације, оснажили и подмладили флоту, појачали наш тим са више стотина нових колегиница и колега, промовисали 23 нова капетана", навео је генерални директор српске националне авио-компаније Јиржи Марек.

Додао је да су у компанији веома поносни на остварено, али и свесни да је авио-индустрија сложен систем у којем успех зависи од бројних фактора.

"Наше је опредељење да у свакодневном раду будемо оријентисани на оно што од нас зависи, о чему сведоче и јануарски резултати. Тиме што смо превезли преко 50.000 путника више него у истом месецу 2023. године, показали смо да увек може још боље", рекао је Марек и изразио наду да ће тај добар тренд бити настављен и током наредних месеци.

Најпопуларније дестинације у мрежи "Ер Србије" у јануару 2024. године, када је реч о Западној Европи, биле су Цирих, Париз, Беч, Милано и Рим, у региону су то Подгорица и Тиват, док су у широј евромедитеранској зони најтраженији били летови до Истанбула, Барселоне и Атине.

 
Jedna negativna vest o Er Srbiji, sledeća destinacija preko Atlantika biće Majami:

Uzimamo dva širokotrupna aviona, pa ćemo leteti u dva grada u Kini, tri u SAD

izvor:
https://24sedam.rs/biznis/privreda/276507/mali-najavio-nove-destinacije-er-srbije/vest

Novi grad u Kini je ili Šangaj ili Guandžou, a treći u SAD je, posle Njujorka i Čikaga gde već lete, Majami. Zašto je ovo loša vest? Zato što je Majami destinacija koja će više koristiti posadi za kačenje slika po Instagramu i Siniši Malom za potencijalne investicije u nekretnine nego što će donositi zaradu Er Srbiji.

Kao što rekoh pre desetak dana, Er Srbija osim Kine uskoro lansira Majami kao novu destinaciju. Vučić potvrdio večeras: Imamo naših 87 avio-linija u 34 zemlje na četiri kontinenta, uskoro ćemo u Šangaj i Majami.
 
Svaki put kazu koliko je % vise nego u 2019. ali sad nisu. Pitam se zasto.
Ni prošle godine u ovakvom istom saopštenju nisu poredili sa Januarom 2019. godine:

Ko stvarno hoće da sazna, posle 2 minuta guglanja lako nađe npr. ovo:
07 February 2020
Air Serbia posted record number of passengers carried in January, thus continuing the growth trend from the previous year. In the first month of 2020, Air Serbia carried 168,856 passengers from the Belgrade Airport, which is nearly up 36 thousand, i.e. 27 per cent more compared to the same period last year.
JAN 2019. >>> 132.856 (ili tu negde vrlo blizu jer kažu ''skoro 36k'')
JAN 2024. >>> 269.725

Eto, malo su bolji od Januara 2019. godine. Skoro neprimetno...
 
Да кажем реч-две хвале за ЕрСрбију.

Прошле недеље сам летео сегментно из Москве у Београд, па је последњи сегмент лета био са ЕрСрбијом. Лет из Истамбула и за Истамбул су били планирани Ембраери што ме је посебно порадовало, јер никад нисам њима летео. Тим пре да видим и тај Маратон, како је све то организовано.
Лет за Београд је мало каснио у поласку, али је стигао у Београд на време. Ембраер на коме сам летео има много места за ноге, и то зато што сам седео у првим редовима (вероватно некад намењеног за бизнис), специјално сам погледао и назад, такође је комотно. У раменима такође није тесно (све то поредим са Боинзима 737 од којих ми је искрено мука, чак и у случају Аерофлота или Туркиша, који иако имају дебља седишта, Боинг је ипак тесан. Неком клињи Русу је био рођендан, што је капетан Грк и објавио, а две стевке су дошле да му честитају и отпевају Happy Birthday, ништа посебно али пријатно.
Е сад главно: неких недељу дана пред полетање, стиже ми обавештење да је мој лет из Београда у 0:40 пребачен на 6:30 и да ће бити са А319. Тај лет ми је био не кнап, већ је долетао сат касније после моје конекције. Друге варијанте са ЕрСрбијом су ми већ незгодне, јер су прерано, ем не могу да стигнем, а онда имам још и 12-15 сати чекања. Једино мање више пријатно решење је туркишов лет у 20:20. Покушавам да сам заменим карту по инструкциама које сем добио, али не иде, апликација не дозволљава, на сајту исто. Пишем ЕрСрбији кроз апликацију, пишем преко сајта, добијам поруке како ћу лако решети то питање у Београду на шалтеру и слично. Све је то ок, али кад ионако имам три дана у Србији и још морам да се занимам картама, није ми баш сценарио који сам желео да се деси. Најпријатнији моменат је био кад су ме неких четири дана пред почетак путовања позвали из ЕрСрбије и понудили варијанте. Наравно, прво своје авионе, па на крају уз неко кумљење дадоше ми туркиш.
 
Svaki put kazu koliko je % vise nego u 2019. ali sad nisu. Pitam se zasto.

пише у тексту: "што је повећање од 23 одсто у поређењу са истим месецом 2023. године"

Да кажем реч-две хвале за ЕрСрбију.

Прошле недеље сам летео сегментно из Москве у Београд, па је последњи сегмент лета био са ЕрСрбијом. Лет из Истамбула и за Истамбул су били планирани Ембраери што ме је посебно порадовало, јер никад нисам њима летео. Тим пре да видим и тај Маратон, како је све то организовано.
Лет за Београд је мало каснио у поласку, али је стигао у Београд на време. Ембраер на коме сам летео има много места за ноге, и то зато што сам седео у првим редовима (вероватно некад намењеног за бизнис), специјално сам погледао и назад, такође је комотно. У раменима такође није тесно (све то поредим са Боинзима 737 од којих ми је искрено мука, чак и у случају Аерофлота или Туркиша, који иако имају дебља седишта, Боинг је ипак тесан. Неком клињи Русу је био рођендан, што је капетан Грк и објавио, а две стевке су дошле да му честитају и отпевају Happy Birthday, ништа посебно али пријатно.
Е сад главно: неких недељу дана пред полетање, стиже ми обавештење да је мој лет из Београда у 0:40 пребачен на 6:30 и да ће бити са А319. Тај лет ми је био не кнап, већ је долетао сат касније после моје конекције. Друге варијанте са ЕрСрбијом су ми већ незгодне, јер су прерано, ем не могу да стигнем, а онда имам још и 12-15 сати чекања. Једино мање више пријатно решење је туркишов лет у 20:20. Покушавам да сам заменим карту по инструкциама које сем добио, али не иде, апликација не дозволљава, на сајту исто. Пишем ЕрСрбији кроз апликацију, пишем преко сајта, добијам поруке како ћу лако решети то питање у Београду на шалтеру и слично. Све је то ок, али кад ионако имам три дана у Србији и још морам да се занимам картама, није ми баш сценарио који сам желео да се деси. Најпријатнији моменат је био кад су ме неких четири дана пред почетак путовања позвали из ЕрСрбије и понудили варијанте. Наравно, прво своје авионе, па на крају уз неко кумљење дадоше ми туркиш.

мени су без проблема променили датум повратка. да, требало је времена да добијем кол центар, али када сам их добио, завршили су ми одмах
 
пише у тексту: "што је повећање од 23 одсто у поређењу са истим месецом 2023. године"



мени су без проблема променили датум повратка. да, требало је времена да добијем кол центар, али када сам их добио, завршили су ми одмах
За разлику од Луфтханзе...
 
Svaki put kazu koliko je % vise nego u 2019. ali sad nisu. Pitam se zasto.
Koja je logika da rade poredjenje sa 2019. godinom ako je januar 2023. godine bio najbolji januar do sada? Ako je rast u odnosu na januar 2023. godine 23%, rast u odnosu na 2019. je dosta veci.
 
Koja je logika da rade poredjenje sa 2019. godinom ako je januar 2023. godine bio najbolji januar do sada? Ako je rast u odnosu na januar 2023. godine 23%, rast u odnosu na 2019. je dosta veci.
Ok, jasna mi je prosta matematika, zavrsio sam osnovnu skolu.
Navikao sam da vidimo u odnosu na 2019. posto je godina pre korone nakon koje je sve stalo i od tad pratimo rast.
 
Kako javlja Peđa Vučetić @Pedjijatar
YU-ARC danas na JU702 za Tianjin imao RTO, HIGH OIL TEMP ENG 2

GF_c6DbWcAAGcmw.jpg


GF_hp8bXIAATRj2.jpg
 
Nije mi jasno zašto Ait Serbia ne uzme u najam manje avione biznis klase i pokrije i taj segment. Ovako dozvoljava Royal Charter Servicu i raznim Air Pinkovima da zarađuju. Može i par helikoptera, dovoljno su veliki da izguraju konkurenciju.
 
Vrh