Šta je novo?

Air Serbia

што се тиче набавке авиона, за компанију величине Ер Србије се не исплати куповати нове авионе, из два разлога. први, број авиона у тој поруџбини је мали, не више од 5-6, а за ту количину се не добија неки значајни попуст. узевши у обзир да један 320 кошта око 120 милиона евра, ми говоримо о цифри од 600-700 милиона. и ту долазимо до другог, пошто би се ти авиони узимали на финансијски лизинг, компанија мора да да значајна средства као аванс, тј. учешће (ред величине 10% укупне уговорене вредности), и да има на годишњем нивоу доступних слободних средстава у износу једне годишње рате лизинга (нека буде 40 милиона евра). Ер Србија те паре нема, и тешко да ће их имати у неком наредном временском периоду.

и не, не можете да говорите како може Остријан, Туркиш и шта ти ја знам ко све да купује нове авионе, јер те компаније авионе узимају у великим количнинама и имају енормно велике количе доступног новца. за Ер Србију, за сада, је само лизинг на начин на који се он тренутно обавља. тако имају сигурност у флоти, и увек може да приземљи (или врати) пар авиона уколико западне у неке финансијске проблеме
A320 kosta daleko ispod 120 miliona evra. Taj iznos je kataloska cena, koja je ujedno i ukinuta 2018. godine jer niko zapravo nije placao toliko. Danas se novi A320neo prodaje za oko 60 miliona evra.

Pretpostavka je da JU ne bi uzela avione direktno od Airbus-a, nego na finansijski lizing preko neke lizing kuce. Ta lizing kuca nabavlja A320neo u vecim kolicinama i dobija dosta nizu cenu od 60 miliona evra, obicno dobijaju popust od 20-30% u zavisnosti od broja narucenih aviona.
 
Када је набавка авиона у питању битно је да оно што чини окосницу флоте а то је АТР72 и А320 породица буде прво купљењо. А и да данас Ер Србија поручи 20так авиона, они би тек пристизали између 2028 и 2030. године. Ево још једна вест по питању Ер Србије (оно што је Марек већ прошле године најавио) а то је да се ноблица сада мења за плазма кекс и изгледа још неки снек, док ће за све летове дуже од 2,5 сата бити место садашњег сендвича послужен ланч пакет а најављено је побољшање бизнис класе на свим летовима, па чак и увођење бизнис седишта на АТРовима.
 
A320 kosta daleko ispod 120 miliona evra. Taj iznos je kataloska cena, koja je ujedno i ukinuta 2018. godine jer niko zapravo nije placao toliko. Danas se novi A320neo prodaje za oko 60 miliona evra.

Pretpostavka je da JU ne bi uzela avione direktno od Airbus-a, nego na finansijski lizing preko neke lizing kuce. Ta lizing kuca nabavlja A320neo u vecim kolicinama i dobija dosta nizu cenu od 60 miliona evra, obicno dobijaju popust od 20-30% u zavisnosti od broja narucenih aviona.

Кинези су платили 127 милиона долара по комаду 2022. тако да чисто сумњам да је Ербас оборио цену за пола за две године. а и поента је била да се некима сликовито и поједностављено (и то баш поједностављено) објасни зашто Ер Србија не купује нове авионе, у овом моменту
 
Кинези су платили 127 милиона долара по комаду 2022. тако да чисто сумњам да је Ербас оборио цену за пола за две године. а и поента је била да се некима сликовито и поједностављено (и то баш поједностављено) објасни зашто Ер Србија не купује нове авионе, у овом моменту
Pretpostavljam da na mene mislis. Ajde mi jos pojednostavljenije objasni kako CA uspeva da kupi nove avione? Kad znam sto se sve ovde prica o njoj. Cini mi se nemaju ni za plate stjuardesa.
Ili kako ce neki grcki lowkoster za BG leteti sa A320 neo, a ukupno imaju duplo manje aviona od AS. Mozda im je neki Onazis vlasnik pa iskesirao milijarde.
Koji ce to momenat biti bolji nego danas. Kolike to stope rasta moraju biti. 100% godisnje.
 
Jel su u pitanju novi avioni? I jel ih lizing kuca nabavila zbog CA? Ili je CA isla po trzistu i trazila ko ima 6-7 A220?
Jesu novi avioni. Lizing kuca ih nije nabavila zbog OU, nego je Croatia isla po trzistu i trazila koja lizing kuca ima dovoljno narucenih i slobodnih A220 da im iznajmi. I nasli su tri lizing kuce, dve daju po 6 aviona, treca 3.
U pitanju je operativni lizing, Croatia nece imati nikakvo vlasnistvo.

узимају од три лизинг куће, од којих ће неки бити већ коришћени. имаш овде детаљније
Nece biti nijedan koriscen. Svi su novi.
 
I to mi je ok nacin kupovine. Nemate kes odmah, lizing cesto bude jeftiniji od kredita i sto da ne. Nista sporno.
A sta sprecava AS da isto to uradi. Krene u pricu za nabavku novih aviona. Svi znamo da to danas uradi dobice ih u periodu za 5-10 godina. Jel sa ovim rastom mislite da im nece trebati ili je bolje da i dalje jure polovnjake po trzistu.

Naravno da bi bilo najbolje da mogu da nabave nove avione ali kao što su mnogi komentari objasnili, nije finansiski optimalno u ovom trenutku. Osim toga kad jednom kupe avion, treba da ga koriste dugo, recimo dvadesetak godina da se isplati. Lufthansa i dalje ima neke uskotrupne Erbas avione starije od četvrt veka.

I na kraju sto se lowcosteri ubise od nabavke novih aviona. Pa verovatno ner su ekonomicniji, efikasniji, mnogo pouzdaniji za ekspolataciju. Sto im sve jaca konkurentnost.
Ali, ok. Vecini su polovnjaci ok.

Jesu, polovnjaci do 10-15 godina starosti su sasvim ok. Loukosteri i ogromne kompanije imaju sistem koji se zove sale and leaseback gde naruče ogroman broj aviona od proizvođača i zbog toga dobiju veliki popust. Recimo popust koji bi dobila Er Srbija za 10-15 aviona nije ni blizu popusta za narudžbu od 200 aviona. Wizz je recimo pravio takve narudžbe a onda ih odmah prodaju lizing kompaniji (koja ne može da dobije toliki popust od proizvođača) pa Wizz te avione uzima nazad u lizing ali po daleko povoljnijoj rati. Jednostavno Er Srbija nema veličinu da koristi takve trikove.
 
Hvala na pojasnjenjima. Nisam znao da su uzeli u lizing cak 15 novih aviona. Krupan zalogaj.
Ne znam, voleo bih da i AS tako nesto ucini. Razumem da i Lufthansa ima neke starije avione, sto je normalno, ali onavlja flotu kupovinom novih. Kod nas to jos ne vidim, a sto je znacajnije niti vidim ikakvu najavu, najstidljiviju mogucu. Marek se bavi noblicama i plazmom.
 
Hvala na pojasnjenjima. Nisam znao da su uzeli u lizing cak 15 novih aviona. Krupan zalogaj.
Ne znam, voleo bih da i AS tako nesto ucini. Razumem da i Lufthansa ima neke starije avione, sto je normalno, ali onavlja flotu kupovinom novih. Kod nas to jos ne vidim, a sto je znacajnije niti vidim ikakvu najavu, najstidljiviju mogucu. Marek se bavi noblicama i plazmom.
Ne znam kako Vas nije sramota da ovako nešto napišete? Desetine novih destinacija u samo jednoj godini, zamenjeni svi ATR avioni sa najnovijim modelom, nove prekookeanske linije, rekordi svakog meseca, posluju sa dobitkom... i neko da izjavi da se čovek bavi noblicama i plazmom.
Mislim da je mnogo bolje da nastavi da radi kao do sada a komšijska kompanija definitivno nije neko ko treba da bude uzor bilo kojoj kompaniji pa ni Air Serbia-i.
 
Pitanje za ljude koji se razumeju.
Uzeo sam let za septembar za Stokholm. Promenili su termin sa jutarnjeg na vecernji.
Koje su sanse da se to promeni ponovo do septembra? Jer sad moram da menjam smestaj, rent a car i ostale planove za taj dan, pa da ne radim to 2 puta ako mozda vrate ponovo na jutarnji u nekom trenutku.
 
Hvala na pojasnjenjima. Nisam znao da su uzeli u lizing cak 15 novih aviona. Krupan zalogaj.
Ne znam, voleo bih da i AS tako nesto ucini. Razumem da i Lufthansa ima neke starije avione, sto je normalno, ali onavlja flotu kupovinom novih. Kod nas to jos ne vidim, a sto je znacajnije niti vidim ikakvu najavu, najstidljiviju mogucu. Marek se bavi noblicama i plazmom.
Марек и треба да се бави са такозваним софт-продуктом или ти кабинским производом. Он даје стратешке смернице, да се промени музика приликом укрцавања, нове униформе, нов сајт, нове линије, чартери са агенцијама се планирају итд. И најавио је набавку нових авиона, прошле године. Дакле авиобизнис је толико комплесан да се планови и анализе врше али наравно не објављују. Било је грешака код Ер Србије наравно, али колико је других авиокомпанија у Европи банкротирало док се Ер Србија ипак фино развила?!
Овде је много тога речено:
 
Pitanje za ljude koji se razumeju.
Uzeo sam let za septembar za Stokholm. Promenili su termin sa jutarnjeg na vecernji.
Koje su sanse da se to promeni ponovo do septembra? Jer sad moram da menjam smestaj, rent a car i ostale planove za taj dan, pa da ne radim to 2 puta ako mozda vrate ponovo na jutarnji u nekom trenutku.

Koji su benefiti uzimanje svega toga 8 meseci unapred?
 
Pitanje za ljude koji se razumeju.
Uzeo sam let za septembar za Stokholm. Promenili su termin sa jutarnjeg na vecernji.
Koje su sanse da se to promeni ponovo do septembra? Jer sad moram da menjam smestaj, rent a car i ostale planove za taj dan, pa da ne radim to 2 puta ako mozda vrate ponovo na jutarnji u nekom trenutku.
Tesko da ce opet menjati, nemoj u to da se uzdas. Trenutno jos uvek definisu red letenja za leto u zavisnosti od kapaciteta koje ce imati, pa zato i nastaju ovakve promene. Kada krene letnja sezona tih promena vise nece biti.

Posto je promenjen let sa jutarnjeg na vecernji, sto je vise od 3 sata razlike, trebalo bi da si dobio opciju da besplatno promenis datume letova (mozes da promenis datume oba leta bez ikakvih penala), mozes cak i drugu destinaciju.
 
Ne znam kako Vas nije sramota da ovako nešto napišete? Desetine novih destinacija u samo jednoj godini, zamenjeni svi ATR avioni sa najnovijim modelom, nove prekookeanske linije, rekordi svakog meseca, posluju sa dobitkom... i neko da izjavi da se čovek bavi noblicama i plazmom.
Mislim da je mnogo bolje da nastavi da radi kao do sada a komšijska kompanija definitivno nije neko ko treba da bude uzor bilo kojoj kompaniji pa ni Air Serbia-i.
Mnogo ja kao putnik imam od tih rekorda. Mene interesuje da su tacni, ljubazni, udobni i cenovno konkurentni. A jelte mnoge stvari zavise upravo od aviona. Znamo kakve su probleme pravili putnicima kada im neki ispadne i koliko su posle uskakale kojekakve kompanije. Ne znate vise ni kojim jezikom prica posada, ni da li ste u pravi avion usli.
Nastavite vi da se hvalite kojekakvim brojevima i rekordima, kao da ste deonicari i portparoli iste. Dok se drugi budu vozili u novim A220, A320 mi cemo u polovnim ATR 72. Znam kako ce svi da skoce da je to najudobniji avion, sa mnogo prostora za noge, ali....
Da se prisetimo kako su nekad nase kompanike nabavljale avione.
3.png
images.jpeg-1.jpg
 
Mnogo ja kao putnik imam od tih rekorda. Mene interesuje da su tacni, ljubazni, udobni i cenovno konkurentni. A jelte mnoge stvari zavise upravo od aviona. Znamo kakve su probleme pravili putnicima kada im neki ispadne i koliko su posle uskakale kojekakve kompanije. Ne znate vise ni kojim jezikom prica posada, ni da li ste u pravi avion usli.
Nastavite vi da se hvalite kojekakvim brojevima i rekordima, kao da ste deonicari i portparoli iste. Dok se drugi budu vozili u novim A220, A320 mi cemo u polovnim ATR 72. Znam kako ce svi da skoce da je to najudobniji avion, sa mnogo prostora za noge, ali....
Da se prisetimo kako su nekad nase kompanike nabavljale avione.
Jeste, samo sto je tada drzava kupovala i finansirala te iste avione, tada nisu postojale lizing kuce, itd... Sada to nije dozvoljeno, sada lizing kuce igraju najbitniju ulogu u nabavkama aviona, itd...

I zaboravljas da ce ti sto se voze u novim A220, jasno na koga aludiras, moci da lete do desetak destinacija. Ja bih radije da mogu direktno da letim do gotovo svih gradova u Evropi sa ATR-om starim do 10 godina (prosecna starost ATR flote je 8,8 godina) ili A320 starim 15ak godina, nego da letim sa "brand new shiny A220" do FRA/MUC.
 
Mnogo ja kao putnik imam od tih rekorda. Mene interesuje da su tacni, ljubazni, udobni i cenovno konkurentni. A jelte mnoge stvari zavise upravo od aviona. Znamo kakve su probleme pravili putnicima kada im neki ispadne i koliko su posle uskakale kojekakve kompanije. Ne znate vise ni kojim jezikom prica posada, ni da li ste u pravi avion usli.
Nastavite vi da se hvalite kojekakvim brojevima i rekordima, kao da ste deonicari i portparoli iste. Dok se drugi budu vozili u novim A220, A320 mi cemo u polovnim ATR 72. Znam kako ce svi da skoce da je to najudobniji avion, sa mnogo prostora za noge, ali....
Da se prisetimo kako su nekad nase kompanike nabavljale avione.
Svako ko se iole razume u tematiku, zna zašto je to tako. Mnogo veće probleme trenutno imaju operateri A220 nego što ih ima Air Serbia. Ima mnogo opcija iz Beograda, neki lete i sa A220 pa kome ne odgovara, ima izbor. Milionima putnika očigledno odgovara. Ja se ne hvalim njihovim brojevima ali nemam nameru ni da pljujem ljude koji očigledno znaju da rade svoj posao.
 
Dok se drugi budu vozili u novim A220, A320 mi cemo u polovnim ATR 72. Znam kako ce svi da skoce da je to najudobniji avion, sa mnogo prostora za noge, ali....
Mnogi misle da će ih taj novi A220 možda odvesti u još veće probleme jer se njihovi postojeći problemi ne mogu jednostavno rešiti novim avionom. Dok oni dobiju te nove avione, oni koji lete sa Er Srbijom neće leteti samo sa ATR već i sa A319, A320 i A330. Ovaj poslednji ide na daleke destinacije sa kargom i luksuznom biznis klasom na čemu novi A220 može samo da zavidi.
 
Vrh