Šta je novo?

Air Serbia

Koliko kompanija znate da radi to sto predlazete da uradi JU?

Jedino sto je potrebno je da JU uvede nocne letove za SJJ i time poveca prvo na 10pw ove zime, pa na 14pw na leto, kao i da poveca BNX na bar 7pw u split schedule.

U redu, nisam profesionalno u vazdusnom saobracaju i nista ne mogu da tvrdim.

Dakle, bolje je 3 povratna leta za BiH sa ATR-om i da Er Srbija bude srecna sto je ugrabila kroz transfere oko 3% udela u prevozu putnika BiH od oko ukupno 2,5 miliona putnika godisnje.

Kako ono ide nacelno sa transferima? Koliko se secam fiderski let se cesto ostvaruje sa gubitkom, a profit se ostvaruje kroz povecanje profita na glavnom fidovanom letu.
Drugim recima fiderski letovi za BiH je opravdano da budu gubitaski (kako bi bili cenovno konkurentni), da bi profitabilne linije iz haba (Beograda) ka zapadu bile jos profitabilnije.

Nij Evo kako je to bilo 2015:

Jedno zapazanje.
Navedene godine je Sarajevo imalo oko duplo manje putnika nego sto ce ove godine, Tuzla oko 3 puta manje, Banjaluka je bila na nivou statisticke greske.
 
Nije realno da Banja Luka ide na svakodnevno. Ovog leta kad ima brdo novih linija i prilika za transfer Banja Luka ide samo 2 puta nedeljno što nije upotrebljivo za transfere. Kao što sam rekao, nekad je ta ruta išla dnevno uz subvencije RS ali ni to nje bilo održivo i nije bilo dovoljno transfera. Naravno sve može da bude održivo ako se jako mnogo plati, ali ko će da plaća toliko mnogo da dnevni let bude održiv? Za to nema para ni Dodik ni Vučić. Dnevno je minimum i pored split schedule a realno treba 10 do 12 puta nedeljno. Evo kako je to bilo 2015:

Entity of Republika Srpska yesterday announced the extension of a subsidy agreement with Air Serbia for the carrier's flights between Belgrade and Banja Luka. In a press release, the government said the operator will cover Air Serbia's airport costs and fees from January 1, 2016 until the end of the year, on December 31. The subsidies will be provided from the state budget, although the exact figure was not made public. Air Serbia launched daily flights between the Serbian capital and Banja Luka in December 2013

izvor:
https://www.exyuaviation.com/2015/09/banja-luka-airport-fails-to-attract-new.html
Dobro, mozda sam preterao sa BNX 7pw. Mada mislim da bi sada, kada JU ima duplo vise linija nego 2016. godine, i moglo da uspe 7pw.

U svakom slucaju, moja namera je bila da kazem da JU treba da poveca frekvencije za SJJ i BNX, hajde neka bude BNX na 4pw za pocetak.
 
U redu, nisam profesionalno u vazdusnom saobracaju i nista ne mogu da tvrdim.

Dakle, bolje je 3 povratna leta za BiH sa ATR-om i da Er Srbija bude srecna sto je ugrabila kroz transfere oko 3% udela u prevozu putnika BiH od oko ukupno 2,5 miliona putnika godisnje.

Kako ono ide nacelno sa transferima? Koliko se secam fiderski let se cesto ostvaruje sa gubitkom, a profit se ostvaruje kroz povecanje profita na glavnom fidovanom letu.
Drugim recima fiderski letovi za BiH je opravdano da budu gubitaski (kako bi bili cenovno konkurentni), da bi profitabilne linije iz haba (Beograda) ka zapadu bile jos profitabilnije.



Jedno zapazanje.
Navedene godine je Sarajevo imalo oko duplo manje putnika nego sto ce ove godine, Tuzla oko 3 puta manje, Banjaluka je bila na nivou statisticke greske.
Potpuno je nerealno da pricamo o tome da JU treba da otvori bazu u BiH. Jednostavno to niko ne radi, nijedna legacy kompanija. Pritom, ako nisu uspele LCC kompanije, kako mislis da bi JU uspela?
Jednostavno - nema nijedne legacy kompanije koja otvara bazu u drugoj zemlji bez velikog novca za to, a tek nema nijedne da osniva sestrinsku firmu.

JU moze da ponudi brdo konekcija iz Sarajeva povecanjem na 14pw. Potencijalno mogu tih 14pw da protegnu na 3 talasa kako bi omogucili dodatne konekcije.

Generalno vazi da feeder let ima nizak yield, ali je to poslovna tajna kompanije. Pritom sto su sada veci deo na SJJ-BEG P2P putnici jer konekcije bas i nisu povoljne. O BNX da ne pricam, tu je skoro sve P2P. Dodavanjem frekvencija bi se privukli dodatni transferni putnici.
 
Taj svet više ne postoji; sve su dali.
Инудстрију можда, уосталом и тако није била њихова. Воду и енергетику нису.
Док ово друштво не скапира да је српски капитал само онај који је слободан и у власништву појединаца, држављана Србије организованих у колективе које послују по савремним, тржишним принципима, ми ни у теорији не можемо напред. Србин би да игра шах по правилима хркљуша. Срећно ти било друже Прле.
Па видиш, Костић то није, јер да би супео у Словенији, прво што је морао да уради је да се одрекне тог истог српског држављанства. Ти са романтиком гледаш на принцип којим су били организовани Срби у 18 и 19 веку, али не узимаш у обзир да је тај принцип осим велелпних споменика престао да постоји јер су Срби изгубили Идеју водиљу. Тако да реконструкција тог времена без основне Идеје неће довести од успеха а тим пре ако кренемо да послујемо по савременим тржишним принципима. Зашто? Због тога, што су те принципи измислили други, што се заснивају на кредитирању, а зеленашење је лоша ствар која пре или касније доводи до кризе. А у нашем случају и до рата.
Словенци одавно скоро ништа од стратешке имовине и привреде немају у својим рукама. По том мерилу су грђа колонија можа чак и од нас.
Види сузу у мом оку.

Мене друга ставар занима, а колико је Словенија велики резервоар путника и колико је ту 'асне за ЕрСрбију? Колико видим, други пишу да је тамо Луфтханза са сателитима покупила добар део колача као и Туркиш. Колико остаје? Мени је у том смислу БиХ далеко занимљивија.
 
Da li su vratili staru deviznu stednju uzetu u SFRJ izvan SR Slovenije? Koliko znam sve su bivse republike to resile osim Slovenije.

Da li su vratili oduzeta stanarska prava, oblik svojine koji je tada vazio? Koliko znam za isto jos se samo oni cekaju.

Da li su ponovo upisali u knjige drzavljana onih mislim 20 000 ljudi, svojih drzavljana koje su tek onako obrisali gumicom?

Da li su prestali da omalovazavajuci zovu sa ,,bosanci" sve srpskohrvatske stokavce (izuzetak su valjda cakavci, kajkavci i donekle ikavci), imenom koje potice iz perioda SFRJ kada su iz Bosne isli u Sloveniju da rade fizicke i zanatske poslove?
Види, не морамо на свакој теми да добијамо лекцију из патриотизма и познавања опуса Боре Чорбе из предсловеначких дана. Ништа од овога никакве везе нема ни са чим, нико о тим стварима није писао, нити је, чак, нико хвалио Словенију ни због чега.
 
Poslednja izmena:
Turkish je pokupio dobar deo kolača i u BiH.

Potpuno se slažem sa @lukakaludjerovic , čini mi se da slični primeri ne postoje. Mislim na to da legacy prevoznici otvaraju baze u drugim gradovima/državama.

Najbolji primer, Nemačka. Lufthasna ima baze u Frankfurtu i Minhenu. Glavni grad, Berlin, sa 3,8 miliona stanovnika i više putnika na godišnjem nivou nego sve države bivše SFRJ nema bazu Lufthanse već se hvataju konekcije u pomenuta dva grada.

Nema mi nikakve logike da YU troši svoje resurse na jedno od najsiromašnijih tržišta u Evropi. Po komentarima se provlačilo da je i razlog za ovo veliko povlačenje LCC kompanija iz BiH u tome što na drugim tržištima mogu zaraditi više, odnosno da je margina verovatno bila niska na letovima iz Sarajeva, Tuzle i Banja Luke.
 
Nerazvijeno tržište je još uvek problem, nije to samo problem u BiH. Evo i u Nišu nije neka pomama za lou kost linije a i Er Srbija bez subvencija ne bi ništa bolje prošla. Hteli su da pokrenu liniju Niš-Cirih bez subvencija i ukinuli je posle dve ili tri nedelje. Neki bi radije putovali autom ili autobusom ceo dan.
 
Zašto prepustiti trziste Slovenije nekom drugom?
Kada se pojavi novi igrac na Slo trzistu i mogucnost fidovanja preko Beograda ce drasticno opasti.
Zasto ne koristiti mogucnost da se leti na carter linijama iz SLO, posebno ka letnjim morskim destinacijama? Bez registrovane kompanije u SLO Er Srbija gubi celo to carter trziste?

Zasto prepustiti trziste Kosova* nekom drugom?
Kada se pojavi novi igrac na RKS* trzistu i mogucnost fidovanja preko Beograda ce drasticno opasti.
Zasto ne koristiti mogucnost da se leti na carter linijama iz RKS*, posebno ka letnjim morskim destinacijama? Bez registrovane kompanije u RKS* Er Srbija gubi celo to carter trziste?

Тешко је замислити да Ер Србија лети на аеродром “Адем Јашари”, а још теже да Ер Србију је не би тамо масовно бојкотовали на летовима из Приштине.
 
Koliko aviona Air Serbia i dalje iznajmljuje sa posadama (wet lease)? Koliko sam uspeo da vidim, 7 aviona leti u ovom režimu za Air Serbia, što je i dalje poprilično. Od tih 7, 2 su aviona Marathon-a (u bojama Air Serbia):

- Marathon Airlines, Embraer 190, SX-PTM
- Marathon Airlines, Embraer 195, SX-RMA
- KlasJet, Boeing 737-800, LY-BUS
- KlasJet, Boeing 737-800, LY-PMI
- DanAir, Airbus 319, YR-URS
- DanAir, Airbus 320, YR-JUL
- DAT, ATR72-500, SE-MDC
 
Koliko aviona Air Serbia i dalje iznajmljuje sa posadama (wet lease)? Koliko sam uspeo da vidim, 7 aviona leti u ovom režimu za Air Serbia, što je i dalje poprilično. Od tih 7, 2 su aviona Marathon-a (u bojama Air Serbia):

- Marathon Airlines, Embraer 190, SX-PTM
- Marathon Airlines, Embraer 195, SX-RMA
- KlasJet, Boeing 737-800, LY-BUS
- KlasJet, Boeing 737-800, LY-PMI
- DanAir, Airbus 319, YR-URS
- DanAir, Airbus 320, YR-JUL
- DAT, ATR72-500, SE-MDC

Zaboravio si LY-TFS, KlasJetov 737
I YR-DSE leti povremeno
 
Тешко је замислити да Ер Србија лети на аеродром “Адем Јашари”, а још теже да Ер Србију је не би тамо масовно бојкотовали на летовима из Приштине.
Ako ima još nekom da je nejasno, nisam imao želju da polemišem o otvaranju ćerka firme JU na Kosovu, Krimu, Južnom Tirolu, Ujedinjenoj Republici Srpska i Severni Kipar i ostalim Nagorno Karabasima ili gde god.



Stpljivijiji i od mene kompetentniji forumaši su već objasnili koji je princip i zašto ne postoji Lufthansa Bosnaline ili Herzeg Croatia Airlines i zašto to ne bi bila dobra ideja ni za JU, ne vidim šta novo ima da se doda za bilo koju drugu jurisdikciju.
 
Prenosim anonimni komentar naveden na portalu našeg omiljenog Zagrepčanina - Purgera.
Anonymous
07.09.2023. 11:28

EKSKLUZIVNO:
JU je svoj zimski red letenja definisala. Imaće čak 442 letova nedeljno, dok je prošle godine bilo 298! Dakle čak 144 letova više!
Povećanja:

Amsterdam 7 -> 8
Ankara 0 -> 4
Atina 10 -> 12
Banja Luka 2 -> 3
Barselona 4 -> 9
Beč 14 -> 19
Berlin 6 -> 7
Bolonja 3 -> 4
Brisel 2 -> 3
Budimpešta 0 -> 18
Bukurešt 9 -> 12
Čikago 0 -> 2
Cirih 14 -> 17
Diseldorf 5 -> 7
Frankfurt 6 -> 10
Geteborg 0 -> 2
Hamburg 0 -> 2
Istanbul 17 -> 23
Izmir 0 -> 2
Kairo 0 -> 3
Keln 0 -> 2
Kopenhagen 4 -> 7
Krakov 0 -> 4
Larnaka 6 -> 8
Lion 2 -> 3
Lisabon 0 -> 3
Ljubljana 14 -> 19
Madrid 2 -> 3
Milano 5 -> 11
Napulj 0 -> 2
Oslo 3 -> 4
Pariz 13 -> 14
Podgorica 20 -> 21
Prag 6 -> 9
Rim 5 -> 13
Salcburg 0 -> 2
Sankt Peterburg 3 -> 4
Skoplje 11 -> 13
Soči 2 -> 3
Sofija 7 -> 11
Solun 3 -> 8
Stokholm 4 -> 7
Štutgart 3 -> 4
Tel Aviv 0 -> 4
Tirana 12 -> 13
Tivat 13 -> 14
Tjenđin 1 -> 2
Venecija 3 -> 4
Zagreb 11 -> 17
 
Navijam za AGP. Još kad bi dali bar dve fašice vode vode.
Ipak je dug let.
 
Sedmi ATR YU-ASD je trebao da poleti oko 14h. 😄

48CA1EE5-D260-4510-AD0A-8BA8B4BBD66D.png
 
Čitam da komšijski analitičar briše ljudima poruke u kojima ga ispravljaju. Pre dva dana optužio je CEO Er Srbije što nije uputio izvinjenje putnicima na kašnjenjima. Pošto znam da jeste još od prošlogodišnjih, dosta manjih kašnjenja, odlučih da ga ispravim iako ne ostavljam tamo komentare.

Komentar je sa kraja ovog intervjua gde Marek kaže:

Zbog ovih spoljašnjih efekata, nismo u mogućnosti da isporučimo našim putnicima ono što bismo želeli u punoj meri i želeli bismo da se izvinimo svim našim korisnicima koji su pogođeni i činimo sve što je u našoj moći da im isporučimo nivo usluge na koji smo posvećeni.

izvor:
https://www.aerotelegraph.com/en/embraers-turboprop-looks-interesting-to-air-serbia

Onda sam sačuvao sliku kad sam predao taj komentar. Purger naravno nije objavio komentar jer ruši celu njegovu priču . Ako nekom još nije jasno da se radi o osobi koja manipuliše istinom sa ciljem da omalovaži Er Srbiju, Aerodrom Nikola Tesla i generalno sve što ima veze sa avijacijom u Srbiji evo vam dokaz:

AlenPurger9.JPG
 
Air Serbia On-time performance August 2023.png


On-time performance za Air Serbia, za avgust 2023. Kao letovi koji su stigli na vreme, računaju se oni koji su stigli na vreme, tj. sa zakašnjenjem manjim od 15 minuta. Tokom avgusta, 45.4% Air Serbia letova je stiglo na vreme. Ovo je malo poboljšanje u odnosu na jul 2023. kada je samo 40.1% stiglo na vreme.
 
Авион Ер Србије „Михајло Пупин“ тј ербас A330 YU-ARC је одлетео за Манилу по наше сребрне кошаркаше. Кажу да ће лет трајати 12 сати, удаљеност је неких 10 хиљада км и да је то први директни лет између Србије и Филипина. www.facebook.com/airserbia/posts/pfbid0 ... GMMR3nqcGl

Airbus A330 YU-ARC _Mihajlo Pupin.jpg
Airbus A330 YU-ARC Mihajlo Pupin_.jpg
Airbus A330 YU-ARC Mihajlo Pupin-_.jpg
 
Kakva poslastica za Filipince. Nadam se ćemo i mi jednom videti Philippine Airlines 🇵🇭
Sveže fotke spotera 👇
 
Mož
Čitam da komšijski analitičar briše ljudima poruke u kojima ga ispravljaju. Pre dva dana optužio je CEO Er Srbije što nije uputio izvinjenje putnicima na kašnjenjima. Pošto znam da jeste još od prošlogodišnjih, dosta manjih kašnjenja, odlučih da ga ispravim iako ne ostavljam tamo komentare.

Komentar je sa kraja ovog intervjua gde Marek kaže:

Zbog ovih spoljašnjih efekata, nismo u mogućnosti da isporučimo našim putnicima ono što bismo želeli u punoj meri i želeli bismo da se izvinimo svim našim korisnicima koji su pogođeni i činimo sve što je u našoj moći da im isporučimo nivo usluge na koji smo posvećeni.

izvor:
https://www.aerotelegraph.com/en/embraers-turboprop-looks-interesting-to-air-serbia
Auuuuu, kakav kiks "samoproglašenog" anaLitičara ali vi niste jedini jer egomanijak to radi svima koji ga demantuju. Već su davno svi ozbiljni shvatili o kakvom mediokritetu se radi.
 
Vrh