Šta je novo?

Air Serbia

Da, malo se čudno ponašaju, nekako ostavljaju loš utisak. Zaboravio sam i napisati da, kada smo se smestili u avion, onaj lik što upravlja tunelom, ušao da uzme papire iz kokpita. Oni valjda još popunjavali ili šta se tu već radi, kad im lik viknu "ajde druže požuri, ionako već kasnimo" 😬 Najverovatnije posledica brzog zapošljavanja radnika, a obuka i vaspitanje nula.
 
Da li neko zna zbog čega je preskočen ASC? Ne vidim da je negde u registru postojao YU-ASC
 
Da li se stari ATR-ovi i dalje koriste u AS?
 
Ti avioni koje pominjes su novijeg datuma . DC-10 YU-AMC je stigao u flotu maja'88. Od početka '70-ih do tad nije bilo na C.
 
Upravo tako, napisao sam gore, bukvalno svi JATovi avioni koji su imali C 50tih i 60tih su se srusili.

YU-ABC, YU-ACC, YU-ADC... Koga zanimaju detalji moze da Gugla. Naravno to je sve bilo jako davno ali eto zanimljivosti za vas koji to niste znali :)

Zato su posle preskakani YU-AGC (Boeing 707), AJC (DC-9), AHC (Karavele), AKC (Boeing 727)...

Prvi avion koji je u Jugoslaviji ponovo nosio C posle dobrih 20 goina je bio Adrijin MD-80 YU-ANC i to 1981. Neko bi primetio tacno posle Titove smrti.... :) Prethodno je sa tom oznakom poslednji registrovan takodje Adrijin DC-6 YU-AFC i to 1961. koje se srecom nije desilo nista. :)

Iskreno sumnjam da je YU-ASC preskoceno... vrv se cuva za neki drugi avion... Setite se kad je stvarana Air Serbia da je prvi Airbus koji je stigao bio YU-APC pa tek onda APA i APB... ali ja sam romanticna dusa pa jos uvek zivim u zabludi da ima onih koji znaju za stare dane i kojima je frka da na propelerca ponovo stave to prokleto slovo C :) Eto i Pan Adrijin FH-227 YU-ALC se posle srusio 1989. (istina mnogo godina posto je napustio kompaniju)... ne bih da baksuziram . :)

Inace u nasem registru se jos samo nikad nije koristilo Q zbog slicnosti sa O.
 
Poslednja izmena:
Moja koleginica Japanka iz Norveške putovala tokom odmora iz Osla u Tokio. Pošto sad nema direktnik letova i preko Rusije ne mogu da lete išli su sa presedanjem, izabrali Poljske aerolinije i konekcija im pobegla, posle ih prebacili na Amsterdam i KLM do Japana
Mi pljujemo po Air Serbiji kao da je najgora na svetu i kao da su svi više u vazduhu nego na zemlji a avion vide samo na ekranu i pilota zovu šofer 😀
 
Daleko je AS od najgoreg... ali pak sve ove budalastine sto su nas zadesile ovog leta su mogle da budu izbegnute u dobroj meri... Suvise ambiciozan red letenja bez adekvatne infrastrukture (aerodrom, avioni, osoblje)... Pa onda seci usi i du*e zakrpi... Mora se priznati da su svi ovi problemi proletos bili vrlo predvidivi... i da je neko deebeeelo uprskao...
 
Upravo tako, napisao sam gore, bukvalno svi JATovi avioni koji su imali C 50tih i 60tih su se srusili.

YU-ABC, YU-ACC, YU-ADC... Koga zanimaju detalji moze da Gugla. Naravno to je sve bilo jako davno ali eto zanimljivosti za vas koji to niste znali :)

Zato su posle preskakani YU-AGC (Boeing 707), AJC (DC-9), AHC (Karavele), AKC (Boeing 727)...

Prvi avion koji je u Jugoslaviji ponovo nosio C posle dobrih 20 goina je bio Adrijin MD-80 YU-ANC i to 1981. Neko bi primetio tacno posle Titove smrti.... :) Prethodno je sa tom oznakom poslednji registrovan takodje Adrijin DC-6 YU-AFC i to 1961. koje se srecom nije desilo nista. :)

Iskreno sumnjam da je YU-ASC preskoceno... vrv se cuva za neki drugi avion... Setite se kad je stvarana Air Serbia da je prvi Airbus koji je stigao bio YU-APC pa tek onda APA i APB... ali ja sam romanticna dusa pa jos uvek zivim u zabludi da ima onih koji znaju za stare dane i kojima je frka da na propelerca ponovo stave to prokleto slovo C :) Eto i Pan Adrijin FH-227 YU-ALC se posle srusio 1989. (istina mnogo godina posto je napustio kompaniju)... ne bih da baksuziram . :)

Inace u nasem registru se jos samo nikad nije koristilo Q zbog slicnosti sa O.

"Prvi avion koji je ponovo nosio C" je bio YU-AMC 1973.


Q su nosili sledeći:

YU-ABQ
YU-AOQ

✈️
 
Za ABQ nisam siguran koliko su pouzdani podaci...Da on se zaista pojavljuje u literaturi... svakako je bio početak 50tih... Mnogi JRV avioni su imali i civilne registracije... ali tu jer vladao pravi haos (JRV je namerno zeleo da izgleda kao da imaju vise aviona nego sto zapravo poseduju pa su vrteli i vrteli registracije) i povatati sve to i dana je izazov... Ako bi neko nasao sliku bilo bi dobro, ja vazduhoplovstvo pratim decenijama nisam je nasao i odavno je trazim... Cak i ako je ispravno to bi zasigurno bio jedini avion koji je do sada nosio Q u YU registru jer se u svim potonjim pravilnicima Q ne koristi.

YU-AOQ sasvim sigurno nikada nije postojao u nasem registru i to je vrv najpoznatija greška u novije vreme. :) Pojavljuje se u literaturi pogresno kao nekakav 737... Negde se mesa sa YU-AOR... negde se pojavljuje kao neki sasvim drugi avion... U sv. slucaju greska koju je neko napravio a Internet nacinio viralnom.
 
Poslednja izmena:
Za ABQ nisam siguran koliko su pouzdani podaci...Da on se zaista pojavljuje u literaturi... svakako je bio početak 50tih... Mnogi JRV avioni su imali i civilne registracije... ali tu jer vladao pravi haos (JRV je namerno zeleo da izgleda kao da imaju vise aviona nego sto zapravo poseduju pa su vrteli i vrteli registracije) i povatati sve to i dana je izazov... Ako bi neko nasao sliku bilo bi dobro, ja vazduhoplovstvo pratim decenijama nisam je nasao i odavno je trazim... Cak i ako je ispravno to bi zasigurno bio jedini avion koji je do sada nosio Q u YU registru jer se u svim potonjim pravilnicima Q ne koristi.

YU-AOQ sasvim sigurno nikada nije postojao u nasem registru i to je vrv najpoznatija greška u novije vreme. :) Pojavljuje se u literaturi pogresno kao nekakav 737... Negde se mesa sa YU-AOR... negde se pojavljuje kao neki sasvim drugi avion... U sv. slucaju greska koju je neko napravio a Internet nacinio viralnom.


Moguće da je neka greška u pitanju, u svakom slučaju ovo su izvori:



Screenshot_20230829_203141_Chrome.jpg


Screenshot_20230829_203442_Chrome.jpg
 
Greska zasigurno. 737 C/N 24165 nikad nije bio ni u JATu niti u YU registru ni pod kojom registracijom zaveden, zasigurno! Lako proverivo u Direktoratu. 2003 nije bila tako davno, zvanicni podaci su precizni. :)

Ono sto je vrlo moguce je da je JAT u to vreme pregovarao sa lezorom oko nekoliko 737-400 pa je i taj konkretan primerak razmatran i neko je isao logikom "aha, ako ga JAT uzme onda mora biti YU-AOQ jer logicno to ide slobodno posle YU-AOP)"... Tad su se, secam se, pojoavljivali i nekakvi fantomki DC-10... ustvari koji i nisu bili tako fantomski jer je JAT tada ozbiljno razmatrao obnavljanje saobracaja za Ameriku i cak pregovarao da iznajmi jos jedan DC-10 pored YU-AMB! U doba Interneta to lako plane, samo copy paste i niko ziv ne ispravi gresku... :)

Uostalom zar se pre par meseci nije desila ista zabuna sa Air Serbijinim A320 i A321 (nekoliko netacnih C/N se pojavilo)? :) Neko ko je blizak pregovorima o lizingu pusti buvu i eto... :)
 
Poslednja izmena:
Greska zasigurno. 737 C/N 24165 nikad nije bio ni u JATu niti u YU registru ni pod kojom registracijom zaveden, zasigurno! Lako proverivo u Direktoratu. 2003 nije bila tako davno, zvanicni podaci su precizni. :)

Ono sto je vrlo moguce je da je JAT u to vreme pregovarao sa lezorom oko nekoliko 737-400 pa je i taj konkretan primerak razmatran i neko je isao logikom "aha, ako ga JAT uzme onda mora biti YU-AOQ jer logicno to ide posle YU-AOP)"... U doba Interneta to lako plane, samo copy paste i niko ziv ne ispravi gresku... :)

Uostalom zar se pre par meseci nije desila ista zabuna sa Air Serbijinim A320 (nekoliko netacnih C/N se pojavilo)? :)

Lako proverivo u direktoratu? 😂
Siguran sam da nije baš tako, mislim da bi pre ti i ja došli do nekog dokumenta kojim bi potvrdili da li je postojao ili ne.
 
Pre 15ak godina sam licno imao uvid, kada sa se tom tematikom iz hobija intenzivno bavio. :D Danas je taj registar javan na Internetu ali na zalost iz nekog razloga nisu objalvili avione koji su zvanicno obrisani iz registra...

Zao mi je sto nema vise sluha da se neko istorijom "naucno" pozabavi... Muzej vazduhoplovstva recimo... Sve se svodi na iniijativu nas zaludnih pojedinaca...
 
Upravo tako, napisao sam gore, bukvalno svi JATovi avioni koji su imali C 50tih i 60tih su se srusili.

YU-ABC, YU-ACC, YU-ADC... Koga zanimaju detalji moze da Gugla. Naravno to je sve bilo jako davno ali eto zanimljivosti za vas koji to niste znali :)

Zato su posle preskakani YU-AGC (Boeing 707), AJC (DC-9), AHC (Karavele), AKC (Boeing 727)...

Prvi avion koji je u Jugoslaviji ponovo nosio C posle dobrih 20 goina je bio Adrijin MD-80 YU-ANC i to 1981. Neko bi primetio tacno posle Titove smrti.... :) Prethodno je sa tom oznakom poslednji registrovan takodje Adrijin DC-6 YU-AFC i to 1961. koje se srecom nije desilo nista. :)

Iskreno sumnjam da je YU-ASC preskoceno... vrv se cuva za neki drugi avion... Setite se kad je stvarana Air Serbia da je prvi Airbus koji je stigao bio YU-APC pa tek onda APA i APB... ali ja sam romanticna dusa pa jos uvek zivim u zabludi da ima onih koji znaju za stare dane i kojima je frka da na propelerca ponovo stave to prokleto slovo C :) Eto i Pan Adrijin FH-227 YU-ALC se posle srusio 1989. (istina mnogo godina posto je napustio kompaniju)... ne bih da baksuziram . :)

Inace u nasem registru se jos samo nikad nije koristilo Q zbog slicnosti sa O.
Ta adrija je znak opasnosti u vazdusnom saobracaju :)


"Prvi avion koji je ponovo nosio C" je bio YU-AMC 1973.


Q su nosili sledeći:

YU-ABQ
YU-AOQ

✈️

Nije toliko bitno ali moram da te ispravim,avion jeste proizveden '73. ali kao sto sam napisao kod nas je stigao tek '88.
 
Nakon povlacenja niskotarifinih avioprevoznika iz Tuzle i Sarajeva dolaze vesti i o smanjivanju Rajana u Banjaluci.

Definitivno mislim da je pravi trenutak da ErSrbija udje na trziste BiH i iskoristi povlacenje niskotarifnih prevoznika koji su pri tome prethodno razradili trziste. Banjaluka i Tuzla su dosli na skoro pola milona putnika godisnje, Sarajevo dosta vise od toga, a nema nacionalne aviokompanije u BiH (ni u entitetima), a vise ni stacioniranih aviona povlacenjem Wizera.

Trebalo bi reaktivirati Er Srpsku (ili proceniti da je pogodnije drugo ime prihvatljivije Bosnjacima-Muslimanima) kao sestrinsku kompaniju ErSrbije. Logisticki i tehnicki potpuno oslonjene na ErSrbiju. Za letove ka istoku bi bila fider ErSrbije preko Beograda.

Bio bi dovoljan jedan ATR i jedan Embraer 190, pogodniji bi bio od niskotarifnih A320 duplo veceg kapaciteta koji su leteli. Mogla bi se postici i veca frekventnost letova.

ATR bi bio pogodan za letove ka Becu, Cirihu, Italiji, juznoj Nemackoj, Tivat (sezona) i Podgorica, mogao bi da odrzava svakodnevno Beograd (umesto ErSrbije), mozda i Ljubljana, letnji carteri ka Krfu i drugim jonskim ostrvima. Takodje iz nacionalnog interesa bi mislim bio od velikog znacaja subvencionisani let za Nis (bez obzira na broj putnika).
Treba imati u vidu da je Banjaluka 300 km bliza ,,zapadnim" destinacijama od Beograda, odnosno preko pola sata kraci let ATR-om nego iz Beograda.

Embraer 190 za sever Nemacke, Beneluks, Pariz, Skandinavija, Istanbul, letnje linije i carteri ka Grckoj, Turskoj, Egiptu.

Ovo vazi i za letove iz Banjaluke i one iz Sarajeva i Tuzle. Baza bi bila u BL gde bi koristili sve pogodnosti i subvencije koje bi dala RS. Za redovne linije ka Sarajevu i Tuzli bi se moglo leteti po W obrascu. Moglo bi i recimo sve polaske Bg - Sarajevo da pokrivaju po W principu.

Ako se pruzena prilika za ulazak na trziste BiH uskoro ne iskoristi, pitanje je kada ce biti sledeca.
 
Poslednja izmena:
Vrh