Šta je novo?

Air Serbia

Nekad ima neke usiljene pokušaje objektivnosti, ali mislim da je to uglavnom vezano za to kome se u pozadini pokušava prodati
 
Ok hvala na pojašnjenju. Nadam se da će se prognoze obistiniti i da će im uspeti ovo širenje mreže i flote. Držim im palčeve.

[mention]peper.mint [/mention]
 
Ovo si rekao kao da je on ikada bio objektivan. :)
Pa nekad, kada sam počeo ds čitam analize na T6 mi se činio objektivnim. U moru podataka koje je iznosio, a koje su bile činjenice, verovatno je lakše bilo sakriti neobjektivnost.

Sada se dosta toga svodi i na to što zeka kaze, od koga ima koristi. Tako u poslednje vreme svako malo piše hvalospeve o Aerodromu Sarajevo, tačnije o upravi.

Ali nije ni bitno. I dalje ima korisnih informacija i na njegovom portalu ali njegove „analize i predvidjanja“ stvarno treba uzimati sa rezervom.
 
Meni su na njegovom portalu najkorisniji komentari (ali za to treba imati želudac) - niko Air Serbia fanove ne iritira kao on, tako da su jako brzi sve potencijalne dobre vesti da mu nabiju na nos...tako da je comment sekcija odličan izvor tračeva.
 
U danu kada AirSerbia pokreće liniju ka Čikagu (jednu od retkih dugolinijskih linija u celom regionu) i dan nakon što je BEG objavio rekordne rezultate za april on na svom portalu nema ni reči o tome.

Уместо тога ово су му тренутни текстови🤡🤡🤡

Air Serbia neće letjeti na Zapadnu obalu SAD-a​

EKSKLUZIVNO: Mostar u IV. mjesecu 874 putnika​

 
Уместо тога ово су му тренутни текстови🤡🤡🤡

Air Serbia neće letjeti na Zapadnu obalu SAD-a​

EKSKLUZIVNO: Mostar u IV. mjesecu 874 putnika​

Čovjek se ozbiljno blamira i to je dokazao već nebrojeno puta, njegovi tekstovi su apsolutno irelevantni i nisu za čitanje a komentari su mu vrh arogancije i totalnog neznanja, lupeta čovjek ozbiljno. Kad se samo sjetim kako je analizirao godišnje izvještaje poslovanja AS pa u ulaganja ubrojavao pozajmnice i otplatu istih! Ozbiljan klovn,
 
Ne mozete ga prvo kritikovati da nije objektivan pa onda i sami biti neobjektivni. To u vezi letova za zapadnu obalu je napisano zato sto je Marek po prvi put rekao eksplicitno da ih nece biti (a neko bi mogao s razlogom da pomisli da ce ekspanzija ici tamo). Tako da to nije isto kao kad bi pisao da JU nece leteti za Australiju ili Antarktik.

Ujedno, ajde da je potpuno preskocio vest za Chicago pa da covek kaze da namerno ignorise lepe stvari za JU. Ali jeste istina da on clanke objavljuje vrlo rano ujutru, i da je clanak o tome objavio jutros post factum, manje od 24h kasnije.
 
Objektivno, mislim da je Marek dosta toga drugog rekao osim ovoga, a čovek je izabrao šta mu odgovara i od toga napravio senzaciju. Drugo, i naslov je tendenciozan, pošto nije rečeno da Srbija nikad neće leteti za Zapadnu obalu, nego da joj trenutno nije prioritet iz pomenutih razloga. Na sve to, ovo je ne znam koji dan za redom negativan tekst o Air Serbiji
 
А ево шта један доста паметнији Хрват пише на другом форуму, у вези са развојним плановима компанија овдашњих:
JAT was the only european airline to operate Cleveland at 1985-1990. Not even British Airways did. Also, with 6 MD-11 on order (along with 3 DC-10 's planned to stay in fleet and continue operations for a fleet of total 9 long-haul units), JAT in 1990 opened office in Washington, Miami, Houston, San Francisco and Vancouver, and all 5 cities were to join its scheduled network. Also, concerning the offices : not only that JAT had all those offices, but they were on the most convenient high value locations - in New York, for example, office was on the 5th Avenue, in Rockefeller Center, ground level, next to the offices of American Airlines, Air France and Lufthansa. And big congrats for Chicago to Air Serbia. As someone who contributed a bit to growth of JAT, Air Serbia 's predecessor, as its devoted employee for 6 years, I am more than happy to see JU sign at ORD again!!!
If Yugoslavia opted for necessary reforms and transformation, if it remained as a single market, if it did not have war, if it got huge financial support offered and joined EU together with Austria, Sweden and Finland back in 1995, with starting positions, history and tradition, skilled professionals, development strategy it had, competent management able to execute those plans, and overall growth of civil aviation, JAT today would have been much much bigger than 20 regional long haul routes, and primarily Austrian Airlines and Turkish Airlines significantly smaller
Concerning expansion : the biggest expansion had been planned for long-haul. In two phases. The first one was to include, in addition to above mentioned North American destinations, Seoul (everything was set for the flights to start as continuation of Beijing, which was to become nonstop), Caracas ( everything set to start, pool flight, or today's code share) with VIASA), Mumbai (as a stop for already existing Calcutta, split from Beijing), Manila (as continuation of Bangkok, for significant number of Philippine pilgrims to Medjugorje primarily), and Colombo, as a single stopover on Australia flights, instead existing Dubai and Singapore. The second phase was to see Nairobi-Johannesburg, Lagos-Accra , Rio-Buenos Aires and Tokyo, where request had been submitted for the flights and not cleared by Japanese government for 13 years. This phase was to see increase in frequencies, so requests had been submitted for the 3rd weekly Australia, the 4th weekly Toronto (requested separation from Montreal as well) and the 3rd Bangkok.

In euro Mediterranean part, new destinations had been planned as well (Geneve, Lisbon, Oslo, Luxemburg...) but even more important was considering the move of introducing into the fleet the second wide-body type, precisely B767, whose serious -200 was to gradually replace B727 on shorter, European and Middle East and North Africa routes, and put even more emphasis on summer charter traffic from the Adriatic airports, and series -300, which was to take over "lighter" long-haul routes, as Detroit, Cleveland, Montreal, Lagos-Accra, Calcutta.

Also euro Mediterranean part was to see completion of DC-9 to B737-300 replacement

Domestic flights were to see more nonstop flights between secondary cities, and additional ATR of the bigger series were to be introduced, and frequencies added to main routes, to BEG and ZAG.

The "wind in the back" was definitely economic reform within the country by ex p.m. Ante Markovic. But the main contributions for such development go to managerial team of that time, the best JAT ever had, not only highly skilled and professional, but totally committed to company's growth and success.

Unfortunately, we all know what happened later
Приметићемо, дакле, да наша компанија иде ка месту које јој је одавно припадало. Ја ћу то, свакако, поздравити и нећу тражити длаке у (Јатовом) јајету.
 
Imali su lepe planove 1990, ali ne bi se lepo proveli sa MD-11..
 
Što, dobar je to bio samolet, posebno bi ga bilo lako prodati nekome za kargo. Lufthanza je, recimo, poludela kad je Boing obustavio njegovu proizvodnju, upravo jer su planirali da dugo ostane okosnica kargo flote.
 
Da, kao kargo je (bio) dobar, ali kao putnički avion se nije proslavio i prvih nekoliko godina je imao mnogo tehničkih problema, povlačili su narudžbine itd.
 
Pa, i DC 10 je na početku važio za mrtvački sanduk. Popravili su to. Tačno, JAT je bio prvi kupac i imao bi tih problema najviše. Ali eto, s jednim drugim mrtvačkim sandukom (737-300, koji je imao nekoliko katastrofa zbog konstrukcione greške ustanovljene tek krajem devedesetih) imali su sreće u tih više od 10 godina.
 
Da, kao kargo je (bio) dobar, ali kao putnički avion se nije proslavio i prvih nekoliko godina je imao mnogo tehničkih problema, povlačili su narudžbine itd.
Da dodam,jako je nezgodan pri sletanju. Jedino ih je KLM koristio intenzivno u putnickom saobracaju.
DC-10 osim onih traljavo izvedenih kargo vrata nije imao nekih problema.
 
Pa imao je i DC 10 dosta problema i fatalnih nesreća.. Ali za MD 11 sam baš zapamtio, gledao sam neku emisiju, da je imao nekih konstrukcionih manjkavosti, trup je bio dosta duži nego na DC 10, onda neki problemi sa repnim delom i težištem, tako nešto... sećam da je rečeno da je kao putnički avion prilično fejlovao i da je mnogo bolje prošla kargo verzija.
 
Er Srbija je danas, 19. maja, letom JU552 u 12:40 časova, uspostavila letove na novoj liniji između Beograda i Napulja. Srpska nacionalna avio-kompanija će letove do glavnog lučkog grada na jugu Italije obavljati dva puta nedeljno, ponedeljkom i petkom.

 
Pa, i DC 10 je na početku važio za mrtvački sanduk. Popravili su to. Tačno, JAT je bio prvi kupac i imao bi tih problema najviše. Ali eto, s jednim drugim mrtvačkim sandukom (737-300, koji je imao nekoliko katastrofa zbog konstrukcione greške ustanovljene tek krajem devedesetih) imali su sreće u tih više od 10 godina.
DC 10 nikada nije ni izgubio epitet mrtvackog sanduka, zato i jesu masovno prepravljani u kargo...
 
ako se ne varam, par tih MD-11 za JAT je već bilo proizvedeno?
 
Vrh