Najavljuju, vec duze vreme, posebne trake za SRB/MKD drzavljane na granici. Ovo je kriticno u letnjim mesecima i za vreme praznika, kada ogroman broj stranaca tranzitira.То је само 80 км, додуше, сад има и граница, а некад беше само табла "Срекен пат ви желува Македонија пат!" и жута трака уз ивицу пута у СРМ за разлику од СРС.
Istina je da sa kompanijama iz SkyTeam-a imaju vise saradnje trenutno (TAROM, KLM, ITA, Air France, Air Europa), do nedavno su imali i codeshare sa Aeroflotom. Medjutim, mislim da je Marek upravu - bilo kakvo clanstvo u bilo kojoj alijansi sada bi znacilo da Air Serbia feed-a vece igrace tu, bili ti igraci KLM/Air France iliLH grupa.Danas se Marek diskretno nudi OneWorldu ali kaže da za jednu malu kompaniju to nije prioritet...da li je to samo bacanje crva ka njima tipa dajte nam ponudu pa da razmislimo ili je to naznaka novog CS sa AA videćemo. Ja sam i dalje ubeđen da bi SkyTeam bio bolji fit.
YU-ALO, sorry, moja greskaYU-ALP je i dalje na listi na PlaneSpotters.
Trenutno obavlja let ka BLQ, sutra za SOF....
Ne žuri mu se u penziju, tek mu je 32
Dodao bih na to i da će ATRovi dobiti imena inspirisana geografijom Srbije, kao i da će to videti i na trupu aviona (šta god to tačno značilo)
@peper.mint je upravu, brojke u onoj tabeli nisu tacne. Izvinjenje na propustu, prekopao sam sajt DOT-a, i ovo su tacni podaci:
Pogledajte prilog 152412
Ovogodisnji rezultat je odlican, imajuci u vidu sta je sve bilo tokom prve polovine godine. Broj putnika i broj letova u drugoj polovini godine je veci nego u prvoj, pa deluje realno da brojka dostigne rezultat iz 2018. ili 2019. godine.
Zaista nisam racunao, brojke sam preuzeo sa sajta Bureau of Transportation Statistics, to je zvanican sajt americke vlade. Evo izvukao sam isecke podataka o JU, a iste mozes i sam da pogledas na linku koji sam ostavio. Zvanicno je prijavljeno da je bilo 47.500 sedista u opticaju, od cega je prevezeno 38.255 putnika, tacno 80,53% LF se dobije.Par stvari ovde me zbunjuju:
- Ako ima YU-ARB 257 sedista (C21Y236) a koristio se iskljucivo tokom jan - jun kad je ostvareno 156 letova (nema smisla da je broj letova u samo jednom smeru jer bi onda u proseku bilo 156 / 26 nedelja = 6 nedeljnih letova u jednom smeru, sto je puno puno previse za H1) sa prevezenih 26.140 putnika, kako je LF 79.21%?
Valjda je racunica 26140 / (156 x 257) = LF od 65.2%
- Isto tako, ako je bilo 26 JU500 i 26 JU501 letova u julu sa YU-ARB sa 12.115 putnika, kako je LF bio 88.45%?
12.115 / (52 x 257) = LF od 90.65%
- Opet, ako se ovde broj letova od 156 odnosi na 83 JU500 + 83 JU501, onda je valjda prosecan LF tokom godine visi, posto je bilo 26 jU500 i 26 JU501 letova u julu
Ako uzmemo LF brojke koje je Luka naveo
(156 x 0.7921 + 26 x 0.8845) / 182 = 0.8053 kao sto si naveo
(156 x 0.7921 + 52 x 0.8845) / 208 = 0.8152
A ako uzmemo LF iz 1. i 2., racunica postane jos cudnija. Mozda sam pogresio negde
Zaista nisam racunao, brojke sam preuzeo sa sajta Bureau of Transportation Statistics, to je zvanican sajt americke vlade. Evo izvukao sam isecke podataka o JU, a iste mozes i sam da pogledas na linku koji sam ostavio. Zvanicno je prijavljeno da je bilo 47.500 sedista u opticaju, od cega je prevezeno 38.255 putnika, tacno 80,53% LF se dobije.
Medjutim, ako se podeli broj sedista sa brojem letova, dobije se oko 228 sedista po letu. Pogledah za 2019. godinu, tu se lepo dobije 254 sedista po letu, tacno onoliko koliko je imala YU-ARA. Zaista mi nisu jasni podaci za 2022. godinu, ali opet to su zvanicni podaci, ne bi smeli da budu pogresni. Ispada kao da JU nije prodavala skoro 30 sedista po letu, ne bih znao zaista.
Broj letova:
Pogledajte prilog 153084
Load Factor (%):
Pogledajte prilog 153085
Cargo (lbs):
Pogledajte prilog 153086
Broj prevezenih putnika:
Pogledajte prilog 153087
Broj raspolozivih sedista:
Pogledajte prilog 153088
Malo mi je nejasna vest, pošto na početku piše da se to odnosi na Ruske aviokompanije, međutim to posle ne ponavljaju:Izvinjavam se za mali off-topic ali ovo je interesantno i sa ozbiljnim implikacijama i na AS: kao što je i očekivano Ameri krenuli sa pretnjom sekundarnim sankcijama i pritisli Turke da ne dozvole Boeing/US made avionima letove za/iz Rusije:
WSJ News Exclusive | U.S. Leans on Turkey to End Russian Flights With American-Made Planes
U.S. officials are leaning on Turkey to stop Russian airlines from flying American-made airplanes to and from the country, said officials familiar with the talks.www.wsj.com
Ovo je dosta oštra i sveobuhvatna zabrana pa lako može da se odnosi i na Airbus-ove avione a ne samo na Boeing, plus ovo se bukvalno odnosi na bilo koju avio kompaniju u svetu koja leti za Rusiju:
Pogledajte prilog 153184
Pogledajte prilog 153185
Da, naslov je malo nejasan ali ova nova zabrana se odnosi na sve, što sam gore citirao:Malo mi je nejasna vest, pošto na početku piše da se to odnosi na Ruske aviokompanije, međutim to posle ne ponavljaju:
"U.S. officials are pressuring Turkey to stop Russian airlines from flying American-made airplanes to and from the country"
Er Srbija u floti nema avione proizvedene u SAD.