Šta je novo?

Air Serbia

Po vašem mišljenju, koliko je realna linija do Kaira? (Ili Egipta uopšte, nisam siguran da postoji redovna linija sem cartera)
 
Marek sa druge strane ima par bizarnih odluka. Komično je koliko je defanzivan kad je u pitanju neizbežna linija za Toronto. Nisam siguran da je 100% spreman na otpor koji će mu pružati strane kompanije kao odgovor na najavljeno povećanje broja destinacija. Nisam ubeđen da čvrsto drži volan kad je u pitanju stanje flote, održavanje i broj aviona koje će uzeti na kratkotrajni lizing.
Liniju za Toronto izbegava, ali je vise puta obrazlozio razloge. Njegovi razlozi imaju smisla, ali ce kad tad krenuti linija za YYZ. Problem je u sezonalnosti, a JU ne moze da pokrece sezonske long-haul letove.
Do sada je pokazao da ume da se izbori sa konkurencijom, prvenstveno sa Wizz-om. Videcemo sta ce se dalje desavati, ali do sada je sve bilo dobro.
Sto se tice flote, prosle godine je bio haos, slazem se. Opet, svi znamo kakva je situacija bila i da je sve bilo nepredvidivo. Oprosticemo mu proslu godinu, ali takvo stanje se ne sme dogoditi 2023. godine. Nikako!

Iskreno, podrzavam da uzimaju wet-lease tokom leta. Ali ne 4 aviona, to je previse, ali 2 je okej. I to iz razloga sto tokom zime smanjuju obim saobracaja, sto je normalno, pa bi uzimanjem u dry-lease stvarali nepotreban gubitak jer ti avioni nemaju posla zimi, a leasing rata mora da se plati. Ovako je bolje uzeti wet-lease tokom leta na 3-4 meseca tokom kojih je obim saobracaja drasticno veci.

Sa druge strane, ne podrzavam to sto koriste wet-lease avione tokom zime, kao sto je to slucaj ove zime sa YR-URS i YR-DSE. To pokazuje da su i tokom leta i tokom zime imali hronican nedostatak u floti od 2 aviona. I tacno ispada da im leti treba jos 2 aviona, tako da ta dva letnja mogu i trebaju da budu u wet-lease.
 
Vidi, Dane je dobio odrešene ruke da uradi šta god je potrebno za transformaciju Jata. On je to bukvalno primenio, trošeći bez ograničenja. Profit nije bio na dnevnom redu :cool:
 
Po vašem mišljenju, koliko je realna linija do Kaira?
Jako realna. Samo ovog puta mora biti bolje uklopljena, tj. mora ici u tzv. mid wave, jer se ne moze uklopiti ni u jedan od standardna 4 talasa. Sada vec ima prilican broj linija koje idu u mid wave, pa opcije za konekcije nisu limitirane.
 
Liniju za Toronto izbegava, ali je vise puta obrazlozio razloge. Njegovi razlozi imaju smisla, ali ce kad tad krenuti linija za YYZ. Problem je u sezonalnosti, a JU ne moze da pokrece sezonske long-haul letove.
Air Serbia može i mora da pokreće sezonske letove kao što mogu i moraju druge avio kompanije. Pogledaj koju zimsku povezanost ima džinovski Čikago prema jugu Evrope i slediće ti se krv u žilama.

Toronto zimi skoro da ne postoji na mapi juga Evrope, ovo je broj letova u sledećih 7 dana po fr24 (koji nije uvek ažuran) ali je ovo prilično ubedljiva slika, samo Turkiš leti. Alo, nema Madrida, Barselone, čitave Italije i Grčke sa ogromnom dijasporom, i naravno prazan Balkan. Sad će Er Srbija tu nešto da napravi zimi, pa smešno je :ROFLMAO:. Ima da bude isključivo letnja linija za Toronto, nema tu Marek šta da odlučuje:

ZZYjugEvrope.JPG
 
Slazem se da Toronto moze da bude samo sezonska preko leta. Problem je u tome, sta da rade sa tim avionom zimi? Ukoliko bi pokrenuli neku zimsku sezonsku destinaciju, onda okej. Tada bi imali posla za avion tokom cele godine. Ni u jednom drugom slucaju nema poente jer ce avion stvarati ogromne gubitke.

Doduse, moje razmisljanje je da, buduci da je Toronto prilicno sezonski, JU prvo treba da maksimalno rasiri mrezu linija po Evropi, a pogotovo po regionu, tu mislim da dodaju KIV, IAS, CLJ, uz vec najavljene VAR, BUD, OHD, kako bi sto vise konekcija privukli. Taj proces ce potrajati i zato mislim da cekaju sa uvodjenjem Toronta. Ali ce kad-tad morati, to nije sporno.
 
Problem je u tome, sta da rade sa tim avionom zimi? Ukoliko bi pokrenuli neku zimsku sezonsku destinaciju, onda okej. Tada bi imali posla za avion tokom cele godine. Ni u jednom drugom slucaju nema poente jer ce avion stvarati ogromne gubitke.
Njujork je zimi daleko ispred Čikaga i Toronta a ipak ima jedva za dva nedeljna leta. Hoću da kažem, ako budu prinuđeni da Čikago pretvore u sezonsku liniju zato što lete prazni (a velike su šanse), šta će sa tim avionom? Onda je isti problem kao sa Torontom, osim što Toronto ima više putnika od Čikaga. Besmisleno, trebalo je da pokrenu letnju liniju za Toronto.
 
Mislim da su Toronto i Majami prilično komplementarni - jedan je više letnja, a drugi više zimska destinacija. Imam utisak da bi se tu malo potrlo što se sezonalnosti tiče
 
Njujork je ove zime 3 puta nedeljno, i koliko sam video, na osnovu cena karata, moze se zakljuciti da imaju solidnu popunjenost. Evo gledam sad, za letove do kraja januara cena je:
BEG-JFK, Business classBEG-JFK, Economy classJFK-BEG, Business classJFK-BEG, Economy class
sold out111.826518.181, 1 mesto jos71.360, 2 mesta jos
378.031, jos 2 mesta101.131, 2 mesta jos518.07271.251
378.031, jos 3 mesta127.575, 1 mesto jos534.403, 4 mesta jos71.251
201.73564.109673.653, 3 mesta jos71.251
254.624101.131518.072, 3 mesta jos71.251
201.73559.877534.403, 5 mesta jos71.251
201.73563.051518.072, 1 mesto jos70.271
254.62458.820518.072, 4 mesta jos70.271
Osnovna tarifa: 148.847Osnovna tarifa: 55.646Osnovna tarifa: 439.682Osnovna tarifa: 67.332

Poredjenja radi, u poslednjem redu su navedene cene osnovnih tarifa. Vidimo da su letovi iz Beograda bolje popunjeni nego u suprotnom smeru, ali idalje imaju dobru popunjenost, pogotovo sto je period od polovine januara do kraja februara jedan od najslabijih u godini. Takodje, biznis klasa se solidno prodaje, a ona je prilican izvor prihoda. U tom kontekstu, ne bih se iznenadio ukoliko bi sledece zime JFK bio 4pw, jer itekako ima prostora za to.
 
Ovo je statistika BEG-JFK-BEG linije za sve ove godine. Vidimo koliko je linija uznapredovala. Analiza Forbes-a je pokazala da LF od oko 85% na long-haulu u principu donosi profit. Tokom leta je LF isao i preko 95% na mesecnom nivou, ukoliko se dobro secam.
Screenshot 2023-01-14 at 12.40.33 AM.png
 
биће вероватно у марту. код њих је финансијска година март-март, и углавном се тада објављују резултати и за претходну календарску
 
Sa FlyingBosnian-a, a autor je uzeo podatke sa sajta DOT-a. Svojevremeno sam proveravao, kada ih je objavio, i tacne su cifre.

Nikad nisam bio na FlyingBosnian sajtu pa sam zato pitao. Brojevi iz tabele nisu tačni. Uporedi na primer brojeve za 2018, ovi su tačni:
"The carrier handled 79.657 travellers to and from New York in 2018 with an average annual cabin load factor of 80.8%"
Izvor:
https://www.exyuaviation.com/2019/06/air-serbia-registers-growth-on-us.html
 
Nikad nisam bio na FlyingBosnian sajtu pa sam zato pitao. Brojevi iz tabele nisu tačni. Uporedi na primer brojeve za 2018, ovi su tačni:
"The carrier handled 79.657 travellers to and from New York in 2018 with an average annual cabin load factor of 80.8%"
Izvor:
https://www.exyuaviation.com/2019/06/air-serbia-registers-growth-on-us.html
Hm, bas cu da pogledam na sajtu DOT-a jos jednom. Moguce da mu podaci nisu tacni, provericu cim stignem.
 
@peper.mint je upravu, brojke u onoj tabeli nisu tacne. Izvinjenje na propustu, prekopao sam sajt DOT-a, i ovo su tacni podaci:
Screenshot 2023-01-14 at 6.26.46 PM.png


Ovogodisnji rezultat je odlican, imajuci u vidu sta je sve bilo tokom prve polovine godine. Broj putnika i broj letova u drugoj polovini godine je veci nego u prvoj, pa deluje realno da brojka dostigne rezultat iz 2018. ili 2019. godine.
 
Moram da primetim da AirSrbija ima jako loš PR u smislu prisustva u medijima. Ne znam da li plaćaju neku agenciju ili imaju osobu zaposlenu za komunikaciju sa medijima, ali na primeru novih linija se vidi koliko to slabo ide. U stampanim medijima ponekad se i pojave, a na televiziji se pojavljuju samo na Pinku u nacionalnom dnevniku jednom u mesec dva. Poslednji prilog sa Marekom u avionu je bio odlican, ali imam osecaj da javnost i dalje ne zna kolika je zapravo ekspanzija planirana za leto. To je smesno jer bukvalno imaju neograniceni prostor jer su nacionalna kompanija, i takva je tema koja sve interesuje. Takodje ima drugih opcija kao intervjui sa pilotima, izvestaji sa novih destinacija, koji bi bukvalno kostali kompaniju 0 dinara, a bitni su i za imidz kompanije i za prodaju karata.
 
а са YU-ASA је завршена замена АТР-ова. имају у плану да старе моделе, који су у власништву, конвертују у карго, па ћемо видети. такође, планирају да имају 10 АТР-ова и именоваће их по географским појмовима
 
Kako taj Marek uspeva da spreci da AS postane partijska firma kao sto su sve ostale drzavne firme u Srbiji?
Da li je izlozen pritiscima?
 
Kako taj Marek uspeva da spreci da AS postane partijska firma kao sto su sve ostale drzavne firme u Srbiji?
Da li je izlozen pritiscima?

на то не може нико да ти да одговор, јер нико ни не зна. барем не званично

KOliko sada ima ATR-ova i gde ce oni da se koriste osim za Tivat i Podgoricu?

7. 2 стара 72-200 у власништву, један 72-500 у лизингу и 5 72-600 у лизингу. цела бивша Југославија, Тирана, Софија, Солун, Букурешт (неке летове), Беч, Салцбург, Бари, Болоња, Праг, Истанбул из Краљева. то је оно да могу одмах да ти кажем. летеће и ове нове дестинације, али не могу тачно да се сетим које све
 
Vrh