Šta je novo?

Air Serbia

KOliko sada ima ATR-ova i gde ce oni da se koriste osim za Tivat i Podgoricu?
ATR leti i letece za Sofiju, Varnu, Bukurest, Budimpestu, Bec, Prag, Krakov, Salcburg, Skoplje, Ohrid, Tiranu, Podgoricu, Tivat, Banja Luku, Sarajevo, Zagreb, Zadar, Pulu, Dubrovnik, Split, Rijeku, Ljubljanu, Veneciju, Bari, Bolonju, mozda i za Trst. Tu su i letovi iz Nisa za Beograd i Ljubljanu, kao i iz Kraljeva za Istanbul, Tivat i Solun.

Za sada u floti imaju 5 ATR 72-600 (5. jos nije krenuo da leti), a tu su i po jedan -500 i -200. Od juce je u wet-leasu jos jedan -600. Dakle, za sada 8, ali -200 i -500 treba da napuste flotu.
 
Kako taj Marek uspeva da spreci da AS postane partijska firma kao sto su sve ostale drzavne firme u Srbiji?
Da li je izlozen pritiscima?
Zato sto partijski ljudi mogu da rade samo u menadzmentu, i ima par uhlje*******a tu. Na visim pozicijama ih, hvala Bogu, nema. Marek nije partijski covek i njegovi saradnici koji rade na bitnim poslovima takodje nisu. Ovi nizi cinovnici mogu da budu, sustinski su nebitni jer ne donose odluke u kompaniji. Za poziciju direktora u aviokompaniji je ipak potrebna neka kvalifikacija, ne moze se partijskom knjizicom. Hvala Bogu.
 
ATR leti i letece za Sofiju, Varnu, Bukurest, Budimpestu, Bec, Prag, Krakov, Salcburg, Skoplje, Ohrid, Tiranu, Podgoricu, Tivat, Banja Luku, Sarajevo, Zagreb, Zadar, Pulu, Dubrovnik, Split, Rijeku, Ljubljanu, Veneciju, Bari, Bolonju, mozda i za Trst. Tu su i letovi iz Nisa za Beograd i Ljubljanu, kao i iz Kraljeva za Istanbul, Tivat i Solun.

Za sada u floti imaju 5 ATR 72-600 (5. jos nije krenuo da leti), a tu su i po jedan -500 i -200. Od juce je u wet-leasu jos jedan -600. Dakle, za sada 8, ali -200 i -500 treba da napuste flotu.
Nisam imao pojma da se ATR toliko koristi.
I nikad nsam razumeo zasto su neki letovi za Tivat ATR a neki su Airbus, i to u toku istog dana.
 
Kako taj Marek uspeva da spreci da AS postane partijska firma kao sto su sve ostale drzavne firme u Srbiji?
Da li je izlozen pritiscima?

Ја ћу ти рећи како то обично бива, јер сам се сличних ситуација нагледао.

1. Западно европљани много раде на "бренду" или у овом случају репутацији конкретне личности". Много раде и на самопрокламацији
2. Када тебе познатог зову, онда ти диктираш услове. Јасно је да је Марек добро упознат са тим шта значе партијску ухлеби, тако да је, уверен сам у прве тачке увукао да му се исти не мешају у посао
3. Исто тако сам убеђен да није могао да их се ослободи, да му буду на платном списку, али је вероватно тражио да се исти не појављују
4. Када имаш фиксне трошкове "паразита" онда можеш да правиш некакву екеомску рачуницу, јер нема данас овако, сутра онако и да кваре рачу, а то је некаква фикна накнада да би систем могао да функционише. Тако је то на западу
5. СНС схвата да Је ЕрСрбија или одлична реклама или нож у леђа, па су пристали на прво
6. Без обзира на све написано, с времена на време дође неко стидљиво да предложи још неког ухлеба или више пара. Е ту је важно искуство руководиоца: да такве стидљиве пројаве згроми са великим скандалом, са изазивањем рибања на свим нивоима, како би се такве пројаве уништавале у заметку
 
Nisam imao pojma da se ATR toliko koristi.
I nikad nsam razumeo zasto su neki letovi za Tivat ATR a neki su Airbus, i to u toku istog dana.
ATR je okosnica flote Air Serbie. Bez njega ne bi bilo ni Air Serbie.

Jer je nekada potreban veci kapacitet. Preko zime je to let koji oko 14h ide za TIV i TGD. Tada ide Airbus jer se ti letovi kace na letove za zapadnu Evropu koji polecu od 17:30 pa nadalje. Oni su puni transfera i zato ide Airbus sa duplo vise sedista od ATR-a. Cesto ide i A320 sa 174 sedista. Crna Gora je uzasno povezana sa Evropom i tu Air Serbia ozbiljne pare obrce.

Preko leta generalno uvek ide A319/320, samo sporadicno ATR i to kada su zauzeti Airbusevi. Preko leta ima i do 6 puta dnevno za Tivat i svi letovi su prepuni.
 
Jel je tipa ispao ili penzionisu upravo sad neki od ATR-ova iz flote pa su ovo uradili ili?
 
ATR je okosnica flote Air Serbie. Bez njega ne bi bilo ni Air Serbie.

Jer je nekada potreban veci kapacitet. Preko zime je to let koji oko 14h ide za TIV i TGD. Tada ide Airbus jer se ti letovi kace na letove za zapadnu Evropu koji polecu od 17:30 pa nadalje. Oni su puni transfera i zato ide Airbus sa duplo vise sedista od ATR-a. Cesto ide i A320 sa 174 sedista. Crna Gora je uzasno povezana sa Evropom i tu Air Serbia ozbiljne pare obrce.

Preko leta generalno uvek ide A319/320, samo sporadicno ATR i to kada su zauzeti Airbusevi. Preko leta ima i do 6 puta dnevno za Tivat i svi letovi su prepuni.
ja sam uvek mislio je je airbus 319 okosnica, kao nekadfa sto ne bio boing 737 za JAT
 
Jel je tipa ispao ili penzionisu upravo sad neki od ATR-ova iz flote pa su ovo uradili ili?
Ne bih znao, ali vidim da jedino YU-ALP (-200) nije leteo danas. Ne znam da li je ispao iz saobracaja, ili je jednostavno zavrsio svoju karijeru u JU, ali sam video komentare da je YR-ACA uzet na duzi vremenski period. Svakako je pitanje trenutka kada ce YU-ALP otici u penziju, videcemo da li se to dogodilo danas ili nije.
 
ja sam uvek mislio je je airbus 319 okosnica, kao nekadfa sto ne bio boing 737 za JAT
Ne, ATR je okosnica jer skuplja putnike po regionu koji pune letove za zapadnu Evropu i Kinu/SAD/Rusiju/Tursku/Kipar. A319 je preveliki za sve linije u regionu, osim za TIV i TGD preko leta i jednom dnevno preko zime.
 
Sa jedne strane to je dobra vest, sa druge strane radikalska banda ce to da predstavi kao sopstveni uspeh.
 
Jel zna neko kakve su finansijske obaveze Etihada prema JU? Kad je ostvarivala gubitak, da li je Etihad pumpao svoj udeo novca u kompaniju ili je samo drzava finansirala? Sad kad je JU ostvarila profit, hoce li Etihad dobiti svoj udeo dividendi?
 
Udeo etihada se smanjivao u skladu sa time koliko je Srbija placala gubitke.
Ne verujem da ce biti podele dividendi. U slucaju da bude etihad dobija u skladu sa svojim procentom.
 
Mislim da je ovo jedan od najboljih poteza do sada.
Još samo da zaživi sporazum o deljenom programu lojalnosti.
Slazem se. Nece ovaj codeshare doneti neki ogroman broj putnika, ali ce svakako doprineti dosta Air Serbiji, za razliku od nekih drugih codeshare ugovora kao sto su SkyExpress, AirBaltic, Finnair i slicni.

Ocekivano bi bilo da Qatar poveca broj letova na bar 10 nedeljno, ako ne i na 14.
 
Naravno, cela poenta ovog codeshare su konekcije ka Dalekom Istoku i Australiji, bas onako kako je nekad bilo preko Etihada.

Ameri su neophodni cak i vise nego Qatar, jer JU ima let do JFK i ORD, pa ce samim tim codeshare doneti odredjen broj dodatnih putnika Air Serbiji, i taj broj ce biti veci nego sto ce doneti QR codeshare. Jer onda vise nece svi putovati do Majamija, Los Andjelesa, San Franciska itd… preko Frankfurta, Minhena i Ciriha, vec ce odredjen broj ici JU+AA, naravno prejudiciram da ce to biti AA :)

Ma pusti Purgera, juce mu je pozlilo kad je cuo za profit, a jos vise kad je cuo da je to bez subvencija. Nije ovakav razvoj dogadjaja dobar za njegovo srce uopste :)
 
Hm, Qatar Airways je vec imao odlicnu konekciju sa Melburnom, leteo sam vise puta sa njima, tipa layover u Dohi je bio 2 sata i u dolasku i u odlasku, mada ne znam jel se sta promenilo od pandemije. Moram priznati da su imali i najukusnije obroke u poredjenju sa Etihadom, Turkishom i Emiratesom.
 
Po mom misljenju, AirSerbia treba malo vise paznje obratiti na letove iz Skoplja.
Treba pojacati tu regionalnu flotu, da bi privukla putnike da lete na druge destinacije sa BEG aerodroma (povezani letovi).
Prvo svi letovi su im puni ili popunjenost je bas visoka za letove SKP-BEG i definitivno se moraju unaprediti ili vecim avionima ili brojem letova. Takodje katastrofalna je situacija na BEG aerodromu kada stizete iz Tivta, Skoplja i imate povezan let -> samo dve linije za security scanning? A letovi se podudaraju i onda imate reku nervoznih ljudi koji cekaju na security check, a imaju kratke konekcije.
 
Nemoj zaboraviti da je ovo sve privremeno rešenje na aerodromu - kažu, do letnje sezone.
 
Sve je privremeno, ali definitivno je veliki problem trenutno. I da AirSerbia mora da nekako 'poboljsa' te letove iz SKP-a definitivno (jer sam u kontaktu sa ljudima iz Skoplja, a i sam cesto letim na toj relaciji) - do sada nisam imao slucaj da je avion polu prazan, a cesto su sva mesta popunjena.
Znam da je prosirenje "voznog parka" veliki zalogaj, od kupovine/lizinga aviona do posade, ali je dosta spor taj proces kod naseg avio prevoznika.
Ne zaboravimo da ka Skoplju ne gravitiraju samo ljudi iz Makedonije, nego i sa juga Srbije (Vranje, Leskovac) i Kosova*, veliki potencijal za konekcije
 
Веровао или не, али као малог мене су неколико пута слали у Врање авионом - као Unaccompanied Minor-а (UM) до Скопља, где би ме тетка стрпала у кола и одвезла. То је само 80 км, додуше, сад има и граница, а некад беше само табла "Срекен пат ви желува Македонија пат!" и жута трака уз ивицу пута у СРМ за разлику од СРС.

Проблем је, ипак, што Ер Србија нема ДЦ9 ко ономад, него је најмањи авион који је већи од АТР-а, заправо, дупло већи. Е, ако би црногорске Ембраере могли да користе за Скопље, то би било добро.
 
Ocekivano bi bilo da povecaju SKP na 14 letova nedeljno ATR-om. Jedan ide oko 00:30, drugi oko 13:00, i time se pokrivaju sve moguce konekcije. Zatim po potrebi ubacivati A319 na postojece letove. Vise od 14pw zaista ne treba.
 
Vrh