Šta je novo?

Air Serbia

AS me obično prijatno iznenadi, kao spontanog kupca karata, uglavnom 10tak dana pred let. Ovih dana sam šacovao situaciju, danas budem odlučan da pazarim, i gle, pojavi se cena od 9.000 za BEG -DUS 'ostalo jedno mesto' (sa velikim prtljagom, srednja tarifa) pa je ćapim momentualno. Zavrtim opet da vidim novu cenu, bam: 16.500! :cool:

Batalio sam Wizz od kako su im cene postale bezobrazne, uz teskobne kabine i 100 km od Dortmunda do Kelna vozom. AS me je obradovala najavom letova za K od maja, biće to prava stvar. Na ovoj relaciji sam do sada uvek bio max zadovoljan uslugom osoblja na zemlji i na nebu, pa još kad žedan vidim mikro-zaječarca, sav se razveselim: daj 3 komata! :)
 
Poslednja izmena:
Detaljno objasnjeno ovde:

"The European Commission has said it has no means to prevent Air Serbia from maintaining flights to Russia... Air Serbia can sell those tickets, because we haven’t made these measures exterritorial”, the European Commission said. It added that, at this point, it would be inappropriate to extend these measures outside of its jurisdiction.

https://www.exyuaviation.com/2022/03/eu-no-means-to-stop-air-serbia-flights.html
Hvala, to me je interesovalo budući da nisam pratio ovu temu od samog početka rata, ovo je ključan deo: "at this point, it would be inappropriate to extend these measures outside of its jurisdiction."
EU, za razliku od Amerikanaca, još uvek generalno okleva sa agresivnom primenom sekundarnih sankcija.
 
Što se tiče linija: moram da priznam da me čudi da EU/US/NATO do sada nisu zabranili/zatvorili nebo AS za letove za Moskvu i Rusiju generalno.U svakom slučaju očekujem da se to desi u narednom periodu, u sklopu "pritisaka" da se konačno otkačimo od Rusije.
Konacno otkacimo od Rusije? Sad kad Rusija pobedi valjda ce se amerikanci otkaciti cele jevrope pa ce prirodno i normalno da se vrati na svoje, a to je da glavni partneri budu eu i Rusija. Inace se nadam da ce AS poceti Rusiju da obavlja sa A-330) Kad pogledamo ipak je to jedan od najprofitabilnijih letova ako ne i najprofitabilniji. Mislim da bi trebalo uvesti i letove za Ekaterinburg ( Koljcovo SVX) posto je on glavna veza azijskog i evropskog dela Rusije.
 
Konacno otkacimo od Rusije? Sad kad Rusija pobedi valjda ce se amerikanci otkaciti cele jevrope pa ce prirodno i normalno da se vrati na svoje, a to je da glavni partneri budu eu i Rusija. Inace se nadam da ce AS poceti Rusiju da obavlja sa A-330) Kad pogledamo ipak je to jedan od najprofitabilnijih letova ako ne i najprofitabilniji. Mislim da bi trebalo uvesti i letove za Ekaterinburg ( Koljcovo SVX) posto je on glavna veza azijskog i evropskog dela Rusije.
Kao prvo, da li zaista moras da pokreces temu ko ce da pobedi u ratu? To nije ono sto treba da diskutujemo na forumu o Air Serbiji.

Kao drugo, Air Serbia vec obavlja letove sa A332 za SVO, 4 od 14 nedeljnih letova su sa A330, dok za LED leti iskljucivo A320, a za KZN i AER A319.
 
Kao prvo, da li zaista moras da pokreces temu ko ce da pobedi u ratu? To nije ono sto treba da diskutujemo na forumu o Air Serbiji.

Kao drugo, Air Serbia vec obavlja letove sa A332 za SVO, 4 od 14 nedeljnih letova su sa A330, dok za LED leti iskljucivo A320, a za KZN i AER A319.
Nisam napisao gde da pobedi, znam vrlo dobro na koje aerodrome leti. Nisam eto znao da je opet poceo 330 za Rf. Sto se tice Ekaterinburga mislim da bi bio jaci od Kazanja tako da bi pozdravio uvodjenje i tog leta u buducnosti.
 
Кад смо већ код Москве, зашто ће Ер Србија летети само 9 пута недељно ка Москви у предстојећој летњој сезони? Да ли их је Росавијација одбила за више летова? Чудно је јер су сада у зимском периоду догурали и до 13 пута недељно.
 
Sada lete 14 letova nedeljno, a ne 13. Red letenja za leto je jos uvek jako daleko od finalnog, dosta letova tek treba da se puste u prodaju. Polako, sacekajte jos malo, pa cemo onda da komentarisemo broj letova. Tesko da ce za SVO biti samo 9, ostace 14 najverovatnije. Red letenja ce biti definisan tamo negde krajem februara ili pocetkom marta. Trenutno stanje u prodaji je za vecinu letova zapravo stanje od proslog leta, dok je samo za par linija uneto povecanje. Dosta povecanja ce uslediti, samo malo strpljenja.
 
Nije preterano bitna informacija, ali ako se ne varam, poslednji produžetak usluge zajedničke usluge "Er Srbije" i "Srbija voza", kojom su putnici iz Njujorka i za Njujork dobijali besplatnu vožnju "Sokolom" je očito istekla sa odlaskom prošle godine. Nije iznenađenje, jer je ionako bilo promo.
Svakako bi bilo dobro da se na neki način zaključi novi ugovor, pa makar važila neka doplata za kartu. Kao što smo već razmatrali, barem 2-3 linije mogu ući u kombinaciju fly and rail.
 
Samo fali kombi do NB (tj. do Zemuna, al da voz staje i tamo).

Opet, regio iz Batajnice je bolja opcija nego Soko sa NB.
 
A332 leti za SVO ima vec vise od mesec dana. Slazem se da bi trebalo da uvedu letove za SVX.

и Новосибирск. трећи највећи град у Русији без добре везе са Европом (поготово сада)

Neki šatl do železničke stanice, koje god, nedostaje.

реално, А1 треба скренути да иде поред станице НБГ па на Славију преко Савског трга (док не иселе БАС), а не поред општине НБГ и на ту страну
 
Нека њега поред општине па нек скреће на железничку одатле ;)
 
Kako to da u opstoj spirali propasti u kojoj je Srbija, narocito poslednjih 10 godina, AS uspeva da se izdvoji?
U cemu je tajna?
Da li je to duh novih preduzetnika ili se probudio duh JAT-a iz najboljih dana?
Da li se oseca po finansijskim rezultatima da firma radi bolje od kada nema Arapa?
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Znaci, kao sto jedan covek moze mnogotoga da unisti, moze drugi covek mnogo toga da popravi?
 
Tajna je u konkretnom direktoru iz Češke.

Jiri Marek je stvarno neverovatan lik.

Jednom sam mu pisao direktno kad sam imao neprijatnost sa Air Serbiom da se žalim na uslugu i čovek mi je lično odgovorio. Bio je istinski zainteresovan za moj slučaj i tražio još podataka i saveta od mene kako bi mogao da ispravi problem ubuduće. Od tad smo ostali u kontaktu.

To je velika retkost kod nas i mislim da bi kompanija bila mnogo bolja kad bi imala ljude i na srednjemenadžerskim pozicijama koji imaju mentalitet sličan Marekovom. Ne mislim ovim da nipodaštavam Srbe, ali odnos prema detaljima i usluzi jednostavno nije isti kod naših menadžera i onih sa isustvom u stranim kompanijama. Čast izuzecima.

Tamo gde nadzor nedostaje, nivo usluge ja veoma nizak. Dobar primer je premijum salon, koji je zaista dobro radio dok su Arapi vodili glavnu reč. Trenutno je u lošem stanju i osoblje uglavnom pruža veoma lošu uslugu, opet čast izuzecima. Marek mi je privatno rekao da je svestan problema u salonu i da aktivno rade na tome da poboljšaju nivo usluge.

Mislim da je Air Serbia stvarno u dobrim rukama i nadam se da će Marek imati slobodu i moć da sprovede sve što zamišlja u delo.
 
Марек има велику слободу, и време ће рећи да ли је био успешан директор или само један у низу. за сада је на овом првом
 
Uspon Air Serbie se poklapa sa dolaskom Mareka u kompaniju. To je bilo 15. jula 2019. godine kada je dosao na funkciju direktora za komercijalu i strategiju (obavljao posao rukovodjenje širenjem mreže i komercijalnom transformacijom). Nakon toga, 1.1.2022. postaje CEO kompanije. U poredjenju sa Dankanom Nejsmitom i nesrecnim Danetom Kondicem, Marek je premija za JU.
 
Данкан је био ок прелазни директор. није се много губио и лутао, нити тупио, већ је покренуо консолидацију коју је Марек завршио (заправо, почетак консолидације се подудара и са Марековим доласком)
 
Marek sa druge strane ima par bizarnih odluka. Komično je koliko je defanzivan kad je u pitanju neizbežna linija za Toronto. Nisam siguran da je 100% spreman na otpor koji će mu pružati strane kompanije kao odgovor na najavljeno povećanje broja destinacija. Nisam ubeđen da čvrsto drži volan kad je u pitanju stanje flote, održavanje i broj aviona koje će uzeti na kratkotrajni lizing.
 
Данкан је био ок прелазни директор. није се много губио и лутао, нити тупио, већ је покренуо консолидацију коју је Марек завршио (заправо, почетак консолидације се подудара и са Марековим доласком)
Slazem se, za razliku od Daneta Kondica. Mada, Dane je bio Etihadov kadar, njega je u JU doveo James Hogan, CEO Etihada u vreme kada je nastala Air Serbia. Maltene istovremeno su Hogan i Dane otisli sa svojih pozicija, u razmaku od par meseci. Tacnije, ceo tim ljudi koje je Hogan postavio na funkcije je otisao sa pozicija. Hvala Bogu!
 
Vrh