Šta je novo?

Air Serbia

Можда си објаснио раније па нисам пазио на часу:cool:, из ког разлога Тесла не сме за Москву ? Не верујем да је због броја путника !
Видим да је данас-11.12.2022., јутрос и вечерас, на оба лета био А319 https://beg.aero/cir/letovi#departures
Tesla ne može za Rusiju, niti može da leti preko ruskog vazdušnog prostora zbog vlasnika aviona koji to ne dozvoljava zbog svog osiguranja. Zbog toga je Pupin uzet od drugog vlasnika i mogućnost letenja za Rusiju je bila bitan faktor prilikom odabira aviona
 
Tesla ne može za Rusiju, niti može da leti preko ruskog vazdušnog prostora zbog vlasnika aviona koji to ne dozvoljava zbog svog osiguranja. Zbog toga je Pupin uzet od drugog vlasnika i mogućnost letenja za Rusiju je bila bitan faktor prilikom odabira aviona
Хвала @Јаковљевићу :sesir:за објашњење. Све јасно.
 
JU 325 dus beg opet kasni u odlasku bar 30 minuta. To obaveštenje ovde stoji bar čuku vremena, dok se na sajtu aerodroma prave Toše, piše da sleće po redu letenja. To se ponavlja. Umesto daonaj koji treba da me pokupi baca pogled na sajt aerodroma, pišemo poruke. 😐
 
Jos 4 destinacije su obajvili:
Iraklion (HER) od 28. aprila, sredom i nedeljom sa A320
Rodos (RHO) od 5. juna, ponedeljkom, sredom, cetvrtkom i subotom sa A320
Hanja (CHQ) od 4. juna, ponedeljkom, cetvrtkom i nedeljom sa A320
Kerf (CFU) od 9. juna, ponedeljkom i petkom są A320
 
Takodje, ponedeljkom u podnevnom talasu (od 11:55 pa nadalje) je cak 5 letova sa A320 istovremeno. Dakle, ona prica o dodatna 4 A320 uopste nije nerealna. Pored svih ovih turistickih destinacija, A320 bi im bio odlican i za cartere za Antaliju jer je jeftinije po putniku, sto odgovara agencijama. Vrlo je realno da vidimo cak 6 A320 u bojama Air Serbie na leto. Doduse, tesko da ce svih 6 biti u dry lease, nemaju sta da rade sa tim avionima na zimu, ali bih pretpostavio da ce jos 2 da uzmu u dry lease, a 2 u wet lease.
 
Lepo je neko rekao, sve čartere pretvoriše u redovne linije.
 
Lepo je neko rekao, sve čartere pretvoriše u redovne linije.
Hvala bogu, bilo je i vreme. Jedino Antalija ne moze da bude redovna linija, ne znam za Hurgadu. Hurgada bi mozda mogla da bude redovna. Zapravo me ne bi iznenadilo da ovih preostalih 5 linija sto treba da objave budu: Tel Aviv, Aman, Kairo, Hurgada i Sarm-el-Seik.
 
Do sada najavljeno 16 od 21 nove destinacije za 2023. Ostaje da saznamo jos 5:

1 Budapest
2 Ankara
3 Catania
4 Izmir
5 Hamburg
6 Gothenburg
7 Cologne
8 Naples
9 Florence
10 Marseille
11 Palermo
12 Heraklion
13 Chania
14 Rhodes
15 Corfu
16 Chicago
 
Gledajuci rutu letenja JU702/703, izgleda kao da bas izbegavaju da lete preko Mongolije iako bi to bila najbrza ruta (kao sto LH8435 leti upravo sad iz Seoula do Frankfurta), vec lete tik uz granicu i prave povremene promene kursa. Predpostavljam da im Kina daje znacajan popust na overflight fees
 
Gledajuci rutu letenja JU702/703, izgleda kao da bas izbegavaju da lete preko Mongolije iako bi to bila najbrza ruta (kao sto LH8435 leti upravo sad iz Seoula do Frankfurta), vec lete tik uz granicu i prave povremene promene kursa. Predpostavljam da im Kina daje znacajan popust na overflight fees
Та права линија преко Монголије коју видиш за LH8435 није стварна путања којом је лет ишао. Flightradar24, као и други сајтови који прате путање авиона у реалном времену, генеришу слику кретања авиона на основу података система ваздухопловног надзора, овде конкретно ADS-B (Automatic Dependent Surveillance - Broadcast). За део лета за који није могуће добити валидне податке од ADS-B, систем екстраполира (измишља) путању узимајући у обзир последњу познату позицију, неколико претходних позиција, као и позицију на којој је поново почео да добија податке, како би креирао што логичнију праву линију.

Када се изузме екстраполирани део, сва је прилика да је LH8435 прошао истом рутом као и Ер Србија.
 
Та права линија преко Монголије коју видиш за LH8435 није стварна путања којом је лет ишао. Flightradar24, као и други сајтови који прате путање авиона у реалном времену, генеришу слику кретања авиона на основу података система ваздухопловног надзора, овде конкретно ADS-B (Automatic Dependent Surveillance - Broadcast). За део лета за који није могуће добити валидне податке од ADS-B, систем екстраполира (измишља) путању узимајући у обзир последњу познату позицију, неколико претходних позиција, као и позицију на којој је поново почео да добија податке, како би креирао што логичнију праву линију.

Када се изузме екстраполирани део, сва је прилика да је LH8435 прошао истом рутом као и Ер Србија.
Dodao bi još da FR deo leta za koji nema podatke oboji drugom bojom.
 
Slaba frekvencija za Heraklion na liniji na kojoj ulaze u klinč sa W6. Da li će na leto biti povećana?
 
Та права линија преко Монголије коју видиш за LH8435 није стварна путања којом је лет ишао. Flightradar24, као и други сајтови који прате путање авиона у реалном времену, генеришу слику кретања авиона на основу података система ваздухопловног надзора, овде конкретно ADS-B (Automatic Dependent Surveillance - Broadcast). За део лета за који није могуће добити валидне податке од ADS-B, систем екстраполира (измишља) путању узимајући у обзир последњу познату позицију, неколико претходних позиција, као и позицију на којој је поново почео да добија податке, како би креирао што логичнију праву линију.

Када се изузме екстраполирани део, сва је прилика да је LH8435 прошао истом рутом као и Ер Србија.

Dodao bi još da FR deo leta za koji nema podatke oboji drugom bojom.

Ahh da, ugasio mi se mozak. Kad je linija isprekidana znaci da im fale podaci za taj segment leta. Zanimljivo da ih Air Serbia ima dok ih velika vecina kompanija nema duz granice Kine i Mongolije.

7L4611 upravo prelece Kinu na putu do Osake pa cemo videti kako se bude kretao posto se prati preko satelitea
 
7L4611 upravo prelece Kinu na putu do Osake pa cemo videti kako se bude kretao posto se prati preko satelitea
Заинтригирао си ме па сам проверио у Зборницима ваздухопловних података Монголије и Кине (није јавно доступан). На картама ваздушних путева (доле сам поставио исечке) се види да рутна мрежа унутар Монголије води све прелете ка Русији, а ка западу Кине постоји само један коридор, TEBUS (уоквирен црвеном).

Авионима који би из Кине улазили у Монголију да се поново врате у Кину би то било врло непрактично, јер их по уласку у Кину чека још преко 300 наутичких миља (500 км) да се врате на коридор ка Казахстану.

Због тога не очекујем да иједан лет из Кине ка Европи, нити прелет преко Кине ка Европи, који нема намеру да лети преко Русије, улази у монголски ваздушни простор. Ево исечака карте.

1. запад Монголије са црвено уоквиреним коридором за излазак према Кини:
1670943758049.png

2. запад Кине који показује конекцију са улазног коридора из Монголије на руту према Казахстану:
1670943870629.png
 
Sa posadom pretpostavljam? Dobar posao.
Tako je, klasican wet-lease. I to po ceni od 1.900e po blok satu, ugovoreno je minimum 500 sati naleta ukoliko sam dobro procitao. To je cena od 950.000e za tri meseca. I meni deluje kao dobar posao, 500 sati ce sigurno ispuniti, to je manje od 6 sati naleta dnevno, tj. oko dve rotacije.
 
Dve slike, flota Air Serbia oktobar 2016 - oktobar 2022. Tačno šest godina razlike od kojih recimo dve godine treba opravdati zbog kovida. Ukupno:

2016: ATRx6 AirbusA319/320x10 A330x1 737x4 Ukupno:21
2022:
ATRx6 AirbusA319/320x11 A330x1 Ukupno:18


Da budemo fer treba dodati recimo 2 lizovana Erbasa pa je realno broj 20 a ne 18 za oktobar 2022. Ajde čak da kažemo da su brojevi isti, po 21.

Znam da će sad svi da skoče na mene kako je od tada došao još jedan A330, pa A320, pa još ATRova itd. Sve znam, i drago mi je da se povećava flota.

Nije ovo kritika, samo objektivna konstatacija da je po broju aviona flota ostala skoro ista šest dugih godina.

Nadam se da će od sada biti proširenja svake godine pa kad 2028 pogledamo flotu da bude bitno veća.


juokt2016.JPG
juokt2022.JPG
 
Pisali smo kako JU dosta “guši” Austrian u perspektivi. Izgleda da je nasa kompanija zaista upala u oko Lufthansi koja je pokrenula Skoplje-Frankfurt 10 puta nedeljno. To je tržište transfernih putnika na koje JU itekako računa. Biće zanimljivo ispratiti ovo.
 
Ne mislim da je JU neki konkurent LH na toj liniji jer leti ima samo vecernje letove. Cudno je sto LH ranije nije pokrenula FRA-SKP. Prednost JU je sto leti na mnoge druge destinacije kako u Nemackoj, tako i u ostatku Evrope i tu moze da skuplja transfere iz SKP, kao i transfere za long-haul.

SVO je stavljena u prodaju na leto, odredjenim danima i A332 ide. Koliko vidim, za sada 9 letova nedeljno.
Sochi ide na 3 leta nedeljno, LED i KZN jos uvek nisu u prodaji. Takodje, Trst nije u prodaji.
 
Dve slike, flota Air Serbia oktobar 2016 - oktobar 2022. Tačno šest godina razlike od kojih recimo dve godine treba opravdati zbog kovida. Ukupno:

2016: ATRx6 AirbusA319/320x10 A330x1 737x4 Ukupno:21
2022:
ATRx6 AirbusA319/320x11 A330x1 Ukupno:18


Da budemo fer treba dodati recimo 2 lizovana Erbasa pa je realno broj 20 a ne 18 za oktobar 2022. Ajde čak da kažemo da su brojevi isti, po 21.

Znam da će sad svi da skoče na mene kako je od tada došao još jedan A330, pa A320, pa još ATRova itd. Sve znam, i drago mi je da se povećava flota.

Nije ovo kritika, samo objektivna konstatacija da je po broju aviona flota ostala skoro ista šest dugih godina.

Nadam se da će od sada biti proširenja svake godine pa kad 2028 pogledamo flotu da bude bitno veća.


Pogledajte prilog 150661Pogledajte prilog 150662
Ја заправо мислим да ова слика говори врло позитивно о Ер Србији - са безмало истом флотом (по броју авиона, али знатно млађих), успели су да безмало дуплирају број летова.

Дакле, ефикаснији су и боље организовани него пре шест година.
 
Vrh