Šta je novo?

Air Serbia

Znaci Australija je na dalekom stapu, u svakom smislu. Mislio sam na A350-900ulr ali ne znam koliko ih ima uopste proizvedenih.
 
Znaci Australija je na dalekom stapu, u svakom smislu. Mislio sam na A350-900ulr ali ne znam koliko ih ima uopste proizvedenih.
Proizvedeno ih je samo 7 i svi su za Singapore Airlines. U konfiguraciji su bez ekonomske klase, 67 sedista u biznis klasi i 94 u premium ekonomskoj, dakle samo 161 sedista u tako velikom avionu koji inace ima 315 sedista u dve klase. To je sve kako bi povecali dolet.

Hipoteticki, I da postoji let BEG-SYD trajao bi oko 19 sati. Ko bi hteo da sedi toliko u avionu? Pritom bi karta bila dosta skuplja nego sa presedanjem u DXB/DOH/AUH.
 
Air Serbia A330 Nikola Tesla YU-ARB se izgleda vraca kuci danas sa remonta iz Napulja, po planu oko 17:20

Sutra u 10:10 ide prvi let za Njujork od kad se Wamos A330 vratio sa kratkotrajnog lizinga. Ostaje da vidimo da li ce taj let biti sa YU-ARB Teslom (verovatnije) ili sa YU-ARC Pupinom (lepo ali manje verovatno).
 
Air Serbia tokom dana najavljuje novi let za Napulj i par drugih gradova. Najzad Napulj!!! Treći grad po broju stanovnika u Italiji i pun istorije i turističkih atrakcija. Treba obići Pompeju, Vezuv, probati pravu napolitansku picu. Malo dalje Kapri, obavezno limončelo u Sorentu, pa Pozitano i Amalfi. Narod se loži na Španiju i slične destinacije u poslednje vreme pa mislim da će Napulj isto biti totalni pogodak.
 
Air Serbia tokom dana najavljuje novi let za Napulj i par drugih gradova. Najzad Napulj!!! Treći grad po broju stanovnika u Italiji i pun istorije i turističkih atrakcija. Treba obići Pompeju, Vezuv, probati pravu napolitansku picu. Malo dalje Kapri, obavezno limončelo u Sorentu, pa Pozitano i Amalfi. Narod se loži na Španiju i slične destinacije u poslednje vreme pa mislim da će Napulj isto biti totalni pogodak.
Firenca, Napulj I Katanija! Objavljeno na sajtu. To znaci cak 9 destinacija u Italiji ukupno.
 
Mali oftopik ali ovih dana uzivam u citanju komentara na blogu ZamaAero i trolovanju autora bloga od strane anonimnih korisnika. Znao sam za sajt ali se nisam udubljivao u komentare. Evo sad je 4 sata ujutru, treba da ustanem za 3.5 sata kako bih se ukrcao na let za Beograd a ja citam mentalnu gimnastiku Alena Scurica i umirem od smeha. Mislim da purgerski nacin pisanja dodatno doprinosi tome da me podseca na nekog lika iz stripa Alan Ford.
 
Ako sam dobro shvatio, ovo je delimično odgovor na bankrot BlueAir-a. Nisam očekivao i Kataniju i Palermo da budem iskren.

Mali oftopik ali ovih dana uzivam u citanju komentara na blogu ZamaAero i trolovanju autora bloga od strane anonimnih korisnika. Znao sam za sajt ali se nisam udubljivao u komentare. Evo sad je 4 sata ujutru, treba da ustanem za 3.5 sata kako bih se ukrcao na let za Beograd a ja citam mentalnu gimnastiku Alena Scurica i umirem od smeha. Mislim da purgerski nacin pisanja dodatno doprinosi tome da me podseca na nekog lika iz stripa Alan Ford.

Treba ga izbegavati. Njegov jedini cilj (kao što je neko lepo opisao na prethodnoj stranici) da se što više ljudi "upeca" i komentariše, ubedjuje ga i otvara stranice. Ništa drugo. Namerno izbacuje članke o Moravi, Nišu (kao da su to bitne vesti) a u poslednje vreme podgreva tezu kako eto Beograd napuštaju LCC kompanije. I onda napravi maltane copy/paste članak svako malo u kome ne odgovori ni na jedno pitanje koje sam sebi postavi. Smešan čovek, na početku mi je bilo zanimljivo da pratim njegove analize na T6 jer je stvarno imao dosta prikupljenih podataka. Sada shvatam da je u pitanju klasičan amater koji čak i kada radi analize često poredi babe i žabe.
 
стигао је и YU-ALZ. елем, ред летења за нове дестинације:

Катанија, од 14. априла, понедељком и петком
Напуљ, од 19. маја, понедељком и петком
Фиренца, од 20. маја, уторком и суботом
Палермо, од 14. јуна, средом и суботом
 
Air Serbia A330 Nikola Tesla YU-ARB se izgleda vraca kuci danas sa remonta iz Napulja, po planu oko 17:20

Sutra u 10:10 ide prvi let za Njujork od kad se Wamos A330 vratio sa kratkotrajnog lizinga. Ostaje da vidimo da li ce taj let biti sa YU-ARB Teslom (verovatnije) ili sa YU-ARC Pupinom (lepo ali manje verovatno).
YU-ARB je juče otišao za NYC. YU-ARC se i dalje ne pomera.
 
YU-ARC mora da prodje jos neke testove, koliko sam razumeo. Sta spada u to i sta testiraju, nemam ideju.
 
Kako god, u toku ove nedelje mora da udje u saobracaj. Za 6 dana ide prvi let za Kinu i tada ce im trebati oba A332. Nakon toga jedan A332 leti za JFK, dok drugi leti TSN i SVO ponekad.
 
Претпостављам да ће у почетку Тесла за Њујорк, а Пупин за Москву и Тјенђин, јер кабине нису исте. Публика се на Теслу навикла, а источна полулопти још није изградила укусе ..
 
Zapalo mi je za oko da su svi letovi za Kataniju i Palermo u prodaji sa A320 i da ne prodaju biznis klasu, osim na transfernim letovima.
 
Možda zato što neće A320 leteti. Možda će Air Serbia uzeti neki veći regionalni mlaznjak tipa Embraer ili CRJ u lizing tokom letnje sezone za takve linije. Ako taj avion nema biz klasu eto zašto. Ako se ipak desi da bude ogromna potražnja samo za recimo Palermo, onda će na toj ruti ipak leteti Airbus.
 
Убацили су с намером у систем А320 и дефинитивно ће летети јер ће велики део седишта да купе туристичке агенције у оквиру њихових аранжмана као што раде већ за Барселону, Валенсију и Палму.
Палермо и Катанија су некадашње чартер дестинације и сада су претворене у летње сезонске. Сада су дестинације доступне свима, не само агенцијама које резервишу цео авион. Изгледа да ће то бити будућа стратегија Ер Србије, све чартер летове пребациће у редовне сезонске. Сигурно следи увођење Анталије (зато су и блокирали Туркиш пре пар месеци), Хургада, грчка острва итд. Осим тога најавили су и увођење још нових регионалних и европских дестинација у наредним данима.
 
Možda zato što neće A320 leteti. Možda će Air Serbia uzeti neki veći regionalni mlaznjak tipa Embraer ili CRJ u lizing tokom letnje sezone za takve linije. Ako taj avion nema biz klasu eto zašto. Ako se ipak desi da bude ogromna potražnja samo za recimo Palermo, onda će na toj ruti ipak leteti Airbus.
Prilicno sam siguran da za PMO i CTA nece uzimati wet-lease. Tu ce agencije zakupiti veliki broj sedista za svoje organizovane aranzmane, dok ce preostala mesta biti u slobodnoj prodaji. Ista prica kao sa PMI. Ali nema mi smisla da ne stave biznis klasu u prodaju jer ce se uvek naci nekoliko ljudi koji bas zele biznisom. Nema mi logike da lete u Y174 konfiguraciji umesto C4Y168 ili C8Y162.
Убацили су с намером у систем А320 и дефинитивно ће летети јер ће велики део седишта да купе туристичке агенције у оквиру њихових аранжмана као што раде већ за Барселону, Валенсију и Палму.
Палермо и Катанија су некадашње чартер дестинације и сада су претворене у летње сезонске. Сада су дестинације доступне свима, не само агенцијама које резервишу цео авион. Изгледа да ће то бити будућа стратегија Ер Србије, све чартер летове пребациће у редовне сезонске. Сигурно следи увођење Анталије (зато су и блокирали Туркиш пре пар месеци), Хургада, грчка острва итд. Осим тога најавили су и увођење још нових регионалних и европских дестинација у наредним данима.
To su i bili najavili, da carter linije prelaze u redovne. Medjutim, to je moguce samo u Italiji, Spaniji i Grckoj. U Turskoj i Egiptu su na snazi bilateralni ugovori umesto open-skies, pa ce biti malo teze cartere pretvoriti u sezonske linije. To se pogotovo odnosi na Antaliju jer im za to treba dozvola Turaka, a nju dobiti nece. Antalija im je zlatna koka leti i ukoliko bi dobili redovne letove, morali bi da daju i Turkishu istu dozvolu, a to bi znacilo znacajno smanjenje prihoda. Tako da mislim da ce Antalija i ostale turske destinacije ostati kao carteri. Hurgadu mislim da mogu lakse da dobiju kao redovnu i ona je izvesnija.
 
Dobri su vam argumenti lukakaludjerovic i don1120, vidim da ima logike. Ali ipak ovo nisu jedine nove linije, navodno ce biti jos najava tokom narednih dana, mozda su te destinacije predaleko za ATR a premali broj putnika za A319/320. Ja i dalje mislim da ima sanse za neki CRJ900 ili slicno kao wet leasing tokom letnje sezone. Videcemo.
 
Dobri su vam argumenti lukakaludjerovic i don1120, vidim da ima logike. Ali ipak ovo nisu jedine nove linije, navodno ce biti jos najava tokom narednih dana, mozda su te destinacije predaleko za ATR a premali broj putnika za A319/320. Ja i dalje mislim da ima sanse za neki CRJ900 ili slicno kao wet leasing tokom letnje sezone. Videcemo.
Bice jos dosta linija, u to ne sumnjamo! Slazem se da ima sanse za wet-lease regionalnog aviona, i on je itekako potreban. Wet-lease ce sigurno uzimati, samo treba videti da li ce to biti neki regionalni avion ili opet Dan Air/Lumiwings/Air Mediterranean. Pominjali su da zele da sklope wet-lease ugovor sa nekom kompanijom za vise sezona, pa treba videti sta ce se od toga zaista i realizovati.

Posebna prica je da bi JU morala da dovede nekoliko regionalnih aviona u floti. Realno je ocekivati da se to dogodi kada vecina A319 budu zamenjeni sa A320. India i Juliet su napustili flotu sa 21 godina, a trenutno Kilo ima 19,3 godina, dok Alfa, Bravo i Delta imaju 18,2 godina. Ta tri su kandidati da u naredne 2-3 godine napuste flotu, a za njima i Carlie koji sada ima 17 godina.
 
Vrh