Šta je novo?

Air Serbia

Ok, ljudi, kapiram lokalpatriotizam...i sam bih uvek izabrao Air Serbiu da je cena slicna ili malo veca ili malo vise veca ako je alternativa cimanje, ali pustite me sa tim fazonima da su ljudi koji putuju low costerima neobavesteni i ne znaju da racunaju. Dovoljno ih finansiram preko budzeta da bih na sve to jos osecao i obavezu da im za svako putovanje ostavim jos par stotina eura vise nego sto bih morao.
 
Nemam ja nikakav lokalpatriotizam, totalno mi je svejedno sta pise na avionu, da li je u pitanju Air Serbia, Turkish, Wizz ili neko cetvrti. Cena i vreme poletanja/sletanja su mi uvek najbitnije stvari. Lepo stavim sve opcije na papir i odlucim koja mi najvise odgovara.

Evo na primer, JU leti za Bukurest u sred dana i karta je bila oko 150€ za oba smera. Sa druge strane Ryan iz Temisvara je bio 20€ povratna karta i plus slece ujutru u Bukurest i vraca se uvece. I to je presudilo da sednem u auto i odvezem se do Temisvara i odem Ryanom. Nikakav problem ako cu ustedeti, a kako nas je islo troje, ustedeli smo nekih 300€.
 
Да, мада, ја бих у том случају пре возио до Букурешта (знам да је далеко).
 
Да, мада, ја бих у том случају пре возио до Букурешта (знам да је далеко).
Da i to je bila jedna od opcija, ali kako je Ryan bio prejeftin, gorivo bi me izaslo skuplje. Ovako je i brze i komfornije (sad ce neki skociti i reci ali to je Ryan sa sardina konfiguracijom, jeste ali je let 35 minuta samo).
 
Sve je već kristalno jasnije posle ovoga.
Da bi bilo kristalno jasno, prosečni poreski obveznik bi znao koliko ih on lično finansira iz svog džepa. Da li je to godišnje 8 evra, 80 evra, 800 evra? Skoro niko nema pojma koliko iz njegovog džepa ode na vojsku, policiju, zdravstvo, prosvetu i druge rashode i subvencije.
 
I da prave 20 miliona eura gubitka godišnje to je otprilike 3.5eur po svakom gradjaninu Srbije godišnje.

To je ništa za ono što dobijamo. Pogledajte samo zemlje u okruženju koje nemaju svoje nacionalne prevoznike poput Makedonije, Slovenije, Bosne i slično.
 
To je poenta. Većina ne zna da će iz više para dati loukosteru za ranac, piće i hranu nego što će otići Er Srbiji.
 
I da prave 20 miliona eura gubitka godišnje to je otprilike 3.5eur po svakom gradjaninu Srbije godišnje.

To je ništa za ono što dobijamo. Pogledajte samo zemlje u okruženju koje nemaju svoje nacionalne prevoznike poput Makedonije, Slovenije, Bosne i slično.

Ja licno nemam nista protiv subvencija i mislim da za to koliko dobijaju rade lavovski posao i vise su nego vidljivi efekti ulozenog. Nemam nikakav problem da drzava investira u kompanije koje rade dobro, bilo to 20, 200 miliona ili 2 milijarde. Imam problem sto ne verujem ovoj vlasti i netransparetnom poslovanju. Kako Air Serbia trenutno funkcionise mi je fenomenalno, ali mi je isto tako vrlo blizu mozgu da cim prihodi pocnu da rastu, da i apetiti pocnu da rastu i da dobijemo gomile partijskih parazita za izvlacenje novca, da sredstva pocnu da se trose na netrzisno ubijanje konkurencije i onda podizanje cena karata. Imam problem da se od mojih para pravi novi monstrum na foru Telekoma, a ne vidim razlog da tako ne bude. Cisto sumnjam da iko to ovde zeli, ali cela rasprava je pocela mojim komentarom da je meni ipak jos uvek bolja varijanta da letim iz Budimpeste, a onda su poceli lokalpatriostke insinuacije da sam ja (ili meni slicni) Balkanci koji ce da strpaju kofer u kabinu ili da ne znam(o) da sracunam(o) sve troskove puta i sl. Ispascu drugosrbijanac na kraju zato sto pokusavam da ustedim i priustim svojoj porodici putovanje koje u suprotnom mozda ne bih mogao. Promaseni i konktraproduktivni patriotizam potpuno
 
Air Serbia ponovo ima ogromnih problema sa flotom. Danas je ispala APA, APB ne leti vec dva meseca, dok APM ne leti vec 7 dana.
Zbog toga je danas doslo do ogromnih poremecaja i kasnjenja: LHR, HAJ, FRA, NUE. Ponovo su uskocili u pomoc YR-URS i YR-DSE, ali i pored toga nije bilo dovoljno aviona da ova 4 leta krenu kad je trebalo.
 
@3eka Mislim da nije niko tebe napao, već se geralno povela priča o LC putovanjima iz drugih gradova.

Mislim da je teško da AirSerbia postane nesto poput Telekoma. Rade na različito uredjenim trzištima. AirSerbia ni u kom slučaju ne moze biti monopolista. Niko ne moze da zabrani bilo kojoj evropskoj kompaniji da leti iz Beograda za neki evropski grad. Evo imamo slučaj sa Barselonom gde je do skoro pored AS bio i Wizz i Vueling pa se AS zspešno izborila za svoje mesto.
 
To je poenta. Većina ne zna da će iz više para dati loukosteru za ranac, piće i hranu nego što će otići Er Srbiji.
Nećeš se ti 'leba najesti ni kod Air Srbije.
Ranac je svuda u okviru osnovne cene, a kabinski prtljag ovi loukosteri naplaćuju, AS ne.

Sve ima svoje. Kad letiš nekim poslom na par dana i nije ti problem da spakuješ sve u ranac, mada ovi jesu jaj... što naplaćuju kabinski toliko. Zapravo ga ne naplaćuju, ali plaćaš "prioritet" kod ukrcavanja.
Što se klope tiče, mislim da na letovima do 2 sata uopšte nije bitno da li ima bilo kakve hrane, ali za duže... Piće je druga priča, osuši se grlo u avionu.
 
@3eka Mislim da nije niko tebe napao, već se geralno povela priča o LC putovanjima iz drugih gradova.

Mislim da je teško da AirSerbia postane nesto poput Telekoma. Rade na različito uredjenim trzištima. AirSerbia ni u kom slučaju ne moze biti monopolista. Niko ne moze da zabrani bilo kojoj evropskoj kompaniji da leti iz Beograda za neki evropski grad. Evo imamo slučaj sa Barselonom gde je do skoro pored AS bio i Wizz i Vueling pa se AS zspešno izborila za svoje mesto.
Voleo bih da si u pravu, ali ni u jednom trenutku ne bih potcenjivao potencijal ekipe na vlasti za zloupotrebljavanje i uništavanje, pogotovo u ovakvom sistemu gde pojam odgovornosti ne postoji.
Što se monopola tiče, u pravu si da u nekim slučajevima niko ne može da zabrani drugoj kompaniji da leti, ali kompanija koja funkcioniše po tržišnim principima teško može da konkuriše kompaniji koja to ne radi, a sa duge strane imamo i tržišta gde imamo duopole (CG npr) i kontrolisane cene. Teoretišem sad...da ne širimo dalje priču o ovome, nek ostane na tome da se iskreno nadam da će moje slutnje ostati neopravdane i da će ova priča nastaviti da bude uspešna i neće zastraniti.
 
Samo u vrlo specifičnim situacijama. U principu - ne.
Sve zavisi, ja sam letos sa klincem išao za London iz Budimpešte. Ryanom i to ne zato što mi je karta bila jeftinija, već primarno iz dva razloga:
1.) Ryan leti za Stansted koji je celo leto funkcionisao manje-više korektno za razliku od Heathrow-a koji je bio u "raspadu". Mesec dana pre našeg polaska Heathrow je ukinuo drugi let AirSerbia vikendima jer nije u mogućnosti da ishendla putnike. Kad smo mi kretali za London tih dana je zvanično obaveštenje za Heathrow bilo - posle sletanja očekujte da je moguće do tri sata čekanja na prtljag i formalnosti. Za poletanje sa Haethrow-a su preporučivali dolazak 5 sati ranije. Ma kako da ne - baš ću tako da se zabavljam.
2.) Iz BG postoji samo jedan let, i ako nešto ode dođavola taj dan više ni nemam vremenski efikasnu alterativu, iz Budimpešte je tokom avgusta bilo 4 leta Ryan, 3 Wizz i valjda 1 ili 2 BA. Pa na nešto bih se već ukrcao.

Odlazak sa Stansteda u London nije ništa komplikovaniji nego sa Heathrow-a (iako je malo dalje) - voz polazi sa terminala, pa možete ili do London Liverpool station, ili samo do Tottenham Hale-a pa na Victoria line podzemnu. Karta je nešto skuplja ali kupio sam Two Together rail card pa smo na sve voznje vozom imali 30% popusta, a posle na podzemnoj Oyster card (ona svakako ima daily-cap što se tiče cene) i ćao. Sve u svemu - posle sletanja smo bili za 15-ak minuta na stanici ispod terminala sa sve koferima, i 48 minuta kasnije u centru Londona.

Karta za let je sa plaćenim koferom, rezervacijom sedišta i "Fast security check" opcijom bila i dalje jeftinija nego Air Serbia u istom periodu, ali to u ovom slučaju i nije bilo presudno, već sve ovo gore. Granicu sa Mađarskom smo odradili izbegavajući Horgoš - preko Kelebije (45 minuta u odlasku, i samo 10 miunuta u povratku jer smo stigli na granicu malo pre ponoći).
 
Добро, то и јесте специфичан случај - Хитроу у хаосу - а уз то, ако си кретао из Новог Сада, Пешта добија додатно на резону (за ове из Суботице још више, итд.).

Верујем да је потребан један скроман аеродром на северу земље, најбоље ако би Сзабадка са Сзегедом могла да направи неки заједнички Еуроерпорт ко Базел, Фрајбург и Милуз. Лоукост одатле би могао да узме нешто путника Пешти.
 
Poslednja izmena:
o baš takvom Europortu i razmišljam, ali problem je što je to sad gvozdena zavesa između američke i ruske zone uticaja. Čak i da se sad to reši imaće godina i godina dok se ta granica ne izbriše kao šengenske.
 
o baš takvom Europortu i razmišljam, ali problem je što je to sad gvozdena zavesa između američke i ruske zone uticaja. Čak i da se sad to reši imaće godina i godina dok se ta granica ne izbriše kao šengenske.

Moze se napraviti aerodrom na samoj granici, pa da ima izlaze na obe strane. Ako se ne varam, sa aerodroma u Zenevi se npr. moze izaci i u Francusku i u Svajcarsku.
 
putnici su čak i najmanji problem tu,Razumem da bi bila dva terminala, po jedan sa obe strane, a airside bi bio zajednički. Ali, kako podeliti i organizovati operacije letačkog i zemaljskog osoblja u takvom objektu i apronu?
 
sad rasplinjavamo temu, ali da li je to moguće uraditi i za voz, tako da se brzi voz ne zadržava na granici nego se kontrole vrše na ulasku u voz? Mada mislim da je sve to kršenje Šengenskog sporazuma, i.e. nemoguće je.
 
Moze se napraviti aerodrom na samoj granici, pa da ima izlaze na obe strane. Ako se ne varam, sa aerodroma u Zenevi se npr. moze izaci i u Francusku i u Svajcarsku.
Аеродром у Женеви је у целости на швајцарској територији, али је у договору са Француском направљен жицом ограђен пут који са француске територије, испод писте, води до француског терминала (на швајцарској територији). Идентичан аранжман постоји на аеродрому Милуз, где из Швајцарске води жицом ограђен пут до аеродрома који је на француској територији. Разлика је само у томе што се у Женеви може изаћи у Француску само са домаћих, француских летова (нпр. из Тулуза), али не и из међународних (нпр. не из Београда), док у Базелу (Милузу) може да се изађе са сваког лета у државу по избору.

Што се тиче аеродрома између Суботице и Сегедина, проблем је у томе што из оба града има мање од 200 км до најближег већ врло развијеног аеродрома, тако да је (бар ја верујем) рационалније (јефтиније, лакше) обезбедити брзу возну везу из оба града директно до терминала, него на празној њиви кренути све испочетка, са врло упитним изгледима о економској исплативости.
 
Па да, али мени се чини да ћемо и у таквим, унапређеним условима ми бити константно ти који ће губити путнике у корист Пеште - која је већи град и бојим се да ће трајно имати бољи избор јефтиних летова од Београда. Како нам није у интересу да наши људи лете из Пеште, могуће је да нам одговара да деловима земље који су најближи угарској престоници понудимо услугу којој не могу одолети, тј. у њиховом дворишту. Такође бисмо тако могли да намамимо понеког Мађара код нас, а овако ич не можемо.

Е, сад, до закључка који сам извео ја могу, дабоме, да дођу и браћа Угри, а чини се да је њима јасно да им аеродром на нашој граници услед велике магнетске моћи Пеште не треба, јер се не претржу да уведу (обнове) редовне летове из Сегедина. Али, кажем, могуће је да у конкретном случају то што не одговара Угрима - одговара Србљима, а то би онда најпре могло да значи аеродром у Суботици.
 
Vrh