Šta je novo?

Air Serbia

spatiotecte":1agg7dzn je napisao(la):
Pipistrele, jel ti upravljas Mig-om 29?????? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Не. Да не дође до забуне јер није Директор копирао цео мој пост. Камера мог буразера се стицајем околности нашла у авиону.
 
JohnnyLee":2bxh0xiz je napisao(la):
stf":2bxh0xiz je napisao(la):
Какве везе има што авиони носе нечија имена...колико читам, авиони су се код нас именовали одувек, није нека нова измишљотина ...

нема ништа лоше у томе, већ не иде да се даје по живом човеку (као што се ни улице не дају по живим људима). моја идеја (пример):
Jasan mi je razlog zašto potežete tu priču u negativnom kontekstu, ali ipak nije ulica dobila svoj naziv po živom čoveku, nego avion. Mada, meni lično, nije problem ni da se ulice nazovu po živim ljudima, to je samo neki usađeni stereotip ničim izazvan.

Osim toga, tolike su ulice i dobile narodne nazive po ljudima dok su još bili živi, i i dalje se to dešava pa nikome nije pala glava sa ramena.

Sa druge strane, nekako je ipak zgodnije da se avion nazove po živom nego po mrtvom ... nije to ulica. ... a i da jeste ...

NA kraju krajeva, jasno je zašto je ovo urađeno. Marketing.
 
Igor":3usi0t1p je napisao(la):
Kada smo kod sirokotrupnih aviona, malo sam gledao onako kao potpuni laik i na prvi pogled mi se cini da airbus ima cini mi se vecu i raznovrsniju ponudu.

Airbus A330-200 mi dodje kao neko optimalno resenje http://www.airbus.com/aircraftfamilies/ ... /a330-200/

да, дође. с тим да се сада појавио и 350-800, који је слично решење као 330-200 (заправо представља његовог наседника), уз већи долет (15.740 км према 13.350 км 330) и мало већи капацитет (270 према 253 у варијанти са три класе). наравно, треба узети 330, с обзиром да 350-800 још није полетео и неће пре 2016 ући у широку употребу (ако би се поручио до краја следеће године не верујем да ће доћи код нас пре 2018)

stf":3usi0t1p je napisao(la):
NA kraju krajeva, jasno je zašto je ovo urađeno. Marketing.

наравно да је чист маркетинг у питању. зато сам раније и рекао да је добро што се именују по успешним спортистима, а не неким другим (живим) особама
 
Kakve li su sanse i potrebe da imamo popunjen sirokotrupni avion za let prema severnoj americi.
 
bojan87":cs5bljp4 je napisao(la):
Sta vi mislite o tome sto se avioni imenuju po zivim ljudima?

Sta ce se desiti ako djokovic upadne u skandal i ukalja svoje ime. Isto se odnosi i na druge ljude cija ce imena nositi avioni?

Imenovati avion je uredu, ali samo po ljudima koji nisu medju zivima i koji su svojim delima i imenom prepoznatljiva sirom sveta.


U Kraljevini Jugoslaviji su jedan dvokrilac deHaviland Mot bio kršten "Kraljević Tomislav", pa kada je kasnije uništen u udesu prestali su sa tom praksom. Ne prizivam nesreću, daleko bilo, ali nisu u pitanju samo sujeverni, već i praktični i marketinški razlozi zašto to ne treba raditi.

Ako bi imena davali po ličnostima, prvenstvo bi trebale da imaju ličnosti iz istorije avijacije i iz kulture: Ivan Sarić, dr. Vladimir Aleksić, Tadija Sondermajer, Miodrag Tomić (njih dvojica zbog izuzetnog uticaja za razvoj vazduhoplovstva), pa onda Andrić, Crnjanski, Pekić (kako je samo opisao "Hitrou" u "Besnilu" :) ) ...bilo bi simpatično imati jedan pored drugog "Sondermajera" i "Crnjanskog" :)


A za širootrupni: ne verujem da je isplativo, a kompaniji (i celoj Srbiji) je najbitnije da što pre počne da dosnosi profit.
 
Igor":33hf13ni je napisao(la):
Kakve li su sanse i potrebe da imamo popunjen sirokotrupni avion za let prema severnoj americi.

Dane Kondić ti je u "Novostima" odgovorio na pitanje ;)

* Postoje spekulacije da su američke avio-kompanije tražile da se „Er Srbiji“ ne izda dozvola za tržište SAD...

- Mi smo samo tražili da nam dozvole zajedničke letove, takozvani „kod šer“ sa „Er Berlinom“ i „Etihadom“. „Er Srbija“ neće još leteti ka SAD jer za to nemamo širokotrupne avione. Takođe, nisu sve američke avio-kompanije imale prigovor, već samo jedna i to „Delta“, jer joj se može. To su njihove političke igre. Iz nekog razloga „Delti“ ne odgovara da „Er Srbija“ dobije te dozvole. Izbacili su nam „eksere na put“, ne bi li nas usporili. Svako može da kaže šta mu ne odgovara, ali postoje bilateralni sporazumi i po njima zahtev „Delte“ nema smisla.

* Kada bi tačno „Er Srbija“ mogla da poleti ka SAD?

- Kroz „kod šerove“ testiraćemo tržište i onog trenutka kada se ukaže potreba, „Er Srbija“ će leteti direktno ka Americi. Niko ne ulaže u širokotrupne avione novac, pa da onda ispituje tržište. Mi moramo da vratimo nacionalnu avio-kompaniju da bude profitabilna, nikakve izlete i greške sebi ne smemo da dozvolimo. Čuli ste Aleksandra Vučića, koji od „Er Srbije“ traži da u roku od godinu dana ostvaruje profit. Za sve destinacije, za koje se odlučimo, moramo da budemo sigurni da su isplative.

Izvor: Večernje novosti
 
Hm...

Ja bih isao na long haul sto pre.

Toronto 4x weekly, Chicago 4x weekly, NY 2x weekly i Beijing 2x weekly. Bilo bi to sasvim ok sa 2 aviona, makar to bili i leased 767-200 za pocetak.

Idealna solucija bi bila neki NG airbus, kad smo vec krenuli sa 319/320. U suprotnom, pre sam za 777/787.
 
stf":2cnz4gw5 je napisao(la):
Jasan mi je razlog zašto potežete tu priču u negativnom kontekstu, ali ipak nije ulica dobila svoj naziv po živom čoveku, nego avion. Mada, meni lično, nije problem ni da se ulice nazovu po živim ljudima, to je samo neki usađeni stereotip ničim izazvan.

Osim toga, tolike su ulice i dobile narodne nazive po ljudima dok su još bili živi, i i dalje se to dešava pa nikome nije pala glava sa ramena.

Sa druge strane, nekako je ipak zgodnije da se avion nazove po živom nego po mrtvom ... nije to ulica. ... a i da jeste ...

NA kraju krajeva, jasno je zašto je ovo urađeno. Marketing.

Nasa je praksa da se ne dizu spomenici zivim ljudima...poslednji covek kod nas koji je za zivota dobijao ulice, spomenike, gradove i sl. je "najveci sin nasih naroda i narodnosti"....mislim da to govori dovoljno.

Drugo, nesto imenujes po nekome da bi mu odao postu. To ne treba da se radi sa zivim ljudima jer jednostavno ne znas sta ce oni jos uraditi u zivotu, tj. da li ce na kraju svog zivota biti vredni tog postovanja. Zamislimo sad da se ispostavi je Djokovic zapravo jos jedan Lens Armstrong, i da je sve sto je ostvario u sportu uradio uz pomoc dopinga, a bez toga ne bi bio ni u prvih 20 (pre nego sto krene glupava oftopik diskusija - ne, ne mislim uopste da se Nole dopinguje, samo dajem hipoteticki primer). Cela stvar bi bila blamaza i brze bolje bi se brisalo njegovo ime sa aviona...i sve bi bilo em glupo, em nedostojno, em negativni marketing...zato je neprimireno davati ime necega po nekome ko jos nije ni 30 godina napunio...
 
Uh pa zar ti ne izgleda previse 4x CHI i TOR
 
Igor":2pl96hk8 je napisao(la):
Kakve li su sanse i potrebe da imamo popunjen sirokotrupni avion za let prema severnoj americi.

relja":2pl96hk8 je napisao(la):
A za širootrupni: ne verujem da je isplativo, a kompaniji (i celoj Srbiji) je najbitnije da što pre počne da dosnosi profit.

Kartograf":2pl96hk8 je napisao(la):
Hm...

Ja bih isao na long haul sto pre.

Toronto 4x weekly, Chicago 4x weekly, NY 2x weekly i Beijing 2x weekly. Bilo bi to sasvim ok sa 2 aviona, makar to bili i leased 767-200 za pocetak.

Idealna solucija bi bila neki NG airbus, kad smo vec krenuli sa 319/320. U suprotnom, pre sam za 777/787.

Ja mislim da prekookeanski let iz Beograda ka Severnoj Americi moze biti sasvim dobro, da ne kazem skroz popunjen narocito ako zazivi ideja o feeder letovima po regionu (Sarajevo, Banja Luka, Skoplje, itd.). Mozda ne u obimu koje Kartograf iznosi, ali recimo po 2 leta nedeljno za Cikago i Toronto - to da.

Posto Etihad ima dosta sirokotrupnih aviona, a i narucuje ih cesto, mozda bi Er Srbija mogla da "tajmšeruje" jedan - za pocetak bi mogao da se koristi za po 1 let nedeljno Bgd - Cikago i Bgd - Toronto. Naravno let bi bio u kodseru sa Etihadom, piloti bi bili njihovi, ostatak kabinske posade nas, a za enterijer bi se samo prekrila sedista "miljeima" sa Er Srbijinim logom (ko je leteo npr. Jatovim letom koji je obavljao Aviogenex zna na sta mislim) i zamenili bi se casopisi. Kasnije, ako se to pokaze isplativim, i kada se broj letova poveca, leteli bi i nasi piloti a avion bi mogao da bude obojen "dvojno" u boje AS i Etihada, i leteo bi na drugim letovima gde postoji kodser, i tako promovisao novo partnerstvo.

Eto ideje...
 
Cini mi se da je nekako i stvar prestiza leteti interkontinentalne letove a pogotovo direktno u USA i CAN.

Zanima me koliki je broj kompanija iz evrope koje imaju direktne letove ka severnoj americi.
 
Igor":21yji9b8 je napisao(la):
Kakve li su sanse i potrebe da imamo popunjen sirokotrupni avion za let prema severnoj americi.

зависи. ако хоћеш само путнике из Србије онда један АТР дневно може да лети :) шалу на страну, ако се испланира како треба, и уради права анализа тржишта (што не сумњам да ће урадити) може дневно Београд-Њујорк са попуњеношућу од 80%. али да се крене у тако нешто, Ер Србија мора прво да послује профитабилно. а и увек се могу наћи 200 путника дневно који ће да лете ка Америци (и то не само из Србије)

Kartograf":21yji9b8 je napisao(la):
Hm...

Ja bih isao na long haul sto pre.

Toronto 4x weekly, Chicago 4x weekly, NY 2x weekly i Beijing 2x weekly. Bilo bi to sasvim ok sa 2 aviona, makar to bili i leased 767-200 za pocetak.

Idealna solucija bi bila neki NG airbus, kad smo vec krenuli sa 319/320. U suprotnom, pre sam za 777/787.

хмм, не. да би данас био конкурентан ка Америци, мораш барем ка једном граду ићи сваки дан (Њујорк је најбоље решење јер се одатле најлакше стиже до било ког другог града). Чикаго и Торонто могу да буду 4 недељна. Пекинг можда 3.
767 не треба узимати јер се више не примају поруџбине за њега (престаје производња чим последњи изађе са траке). мислим да је 330 најбоље решење (капацитет/долет/потрошња горива), а за њим су 350/787. 777 има велики капацитет за сада, али о њему треба размишљати тек за 4 до 5 година када се разради интерконтинентални саобраћај
 
Igor":wf7y4mp1 je napisao(la):
Cini mi se da je nekako i stvar prestiza leteti interkontinentalne letove a pogotovo direktno u USA i CAN.

Zanima me koliki je broj kompanija iz evrope koje imaju direktne letove ka severnoj americi.

25 ка Њујорку ако рачунаш Туркиш да је европска компанија. број компанија ка другим већим градовима је мање више исти (јер ко лети за друге градове, лети и за Њујорк). а сад, ствар престижа, Ер Франсу интерконтинентални летови доносе највеће приходе (2/3 свих прихода остварују на интерконтиненталним летовима)

hazard":wf7y4mp1 je napisao(la):
[Ja mislim da prekookeanski let iz Beograda ka Severnoj Americi moze biti sasvim dobro, da ne kazem skroz popunjen narocito ako zazivi ideja o feeder letovima po regionu (Sarajevo, Banja Luka, Skoplje, itd.). Mozda ne u obimu koje Kartograf iznosi, ali recimo po 2 leta nedeljno za Cikago i Toronto - to da.

Posto Etihad ima dosta sirokotrupnih aviona, a i narucuje ih cesto, mozda bi Er Srbija mogla da "tajmšeruje" jedan - za pocetak bi mogao da se koristi za po 1 let nedeljno Bgd - Cikago i Bgd - Toronto. Naravno let bi bio u kodseru sa Etihadom, piloti bi bili njihovi, ostatak kabinske posade nas, a za enterijer bi se samo prekrila sedista "miljeima" sa Er Srbijinim logom (ko je leteo npr. Jatovim letom koji je obavljao Aviogenex zna na sta mislim) i zamenili bi se casopisi. Kasnije, ako se to pokaze isplativim, i kada se broj letova poveca, leteli bi i nasi piloti a avion bi mogao da bude obojen "dvojno" u boje AS i Etihada, i leteo bi na drugim letovima gde postoji kodser, i tako promovisao novo partnerstvo.

Eto ideje...

добра идеја о којој сам и ја размишљао: 330 из Абу Дабија лети ка Београду као трећи дневни лет, у Београду се мења комплетна посада и украсни ентеријер ("миљеи", часописи) и наставља као засебан лет ка Њујорку. окреће се назад ка Београду где се мења посада и ентеријер и назад ка Абу Дабију
 
- Gde su ovde stjuardi? Zasto samo stjuardese i to samo u uniformama sa suknjama? Svaka modernija flota ima zimski i letnji komplet uniformi.
- Osmesi na tim stjuardesama su jako vestacki. Hoce li im neko skrenuti paznju da to mora pitomije i ne tako prenaglaseno? Ovako moze da ode u kic.
- Meni je neshvatljiva nadobudnost i toliki negativizam u narodu. Smeta im ime Novaka Djokovica na avionu. Da se ima i malo pameti, znali bi koliko moze da se profitira sa ovim. Jos im Novak omogucio za dz da se promovisu. Samo zajedljiva osoba moze da bude protiv ove ideje.
- I kakve veze ima da li je napisano ime zive ili preminule osobe? Koje god ime da menja percepciju o Srbiji, izaziva znatizelju, sugerise na profesionalizam, pozrtvovanost, odanost prema zemlji… je pun pogodak. Moze i Dr Archibald Rudolph Reiss. Svako od nas ima zivotni vek, a zivotni vek aviona ili ulice moze i duze i manje da potraje od ljudskog tako da na timing ne treba racunati vec pustit ga samog po sebi. Zato je u Srbiji tesko menjati navike?
- I neka se ne brinu oni koji misle da bi Novak ukaljao ime svoje zemlje. Momak je poslednji na kojeg bi mogao neko prstom da upre. Jedinstven karakter u svet. Ostati svoj i biti na vrhu. E to se zove posebnost. Novak je pametan momak koji zna usta se upusta i da ako ne veruje samom sebi, ne bi ni Srbiji pozeleo da se ponizi.

Ovo oko radjanja Air Serbia je neverovatna prica koja budi nadu i ponos. U vremenu kada tolike kompanije propadaju, nasa se rodila. Da smo platili Etihadu u suvom zlatu da nas uzme, ne bi ispalo bolje. Toliko usputnih prihoda grad i drzava mogu da imaju od svega ovog da deal nema cenu. Od promocije jedne drzave koja odoleva proslosti, preko tolikih dodatnih nocenja, do tolikih mogucih novih distanci i povezanosti sa svetom. O politickom znacaju i pozicioniranju ne treba trositi reci. Moja neizmerna naklonost.
 
Ime Novaka Đokovića trenutno ima najveću marketinšku vrednost u svetu kada govorimo o Srbima te je potpuno razumljivo zašto je baš njegovo ime uzeto. Naravno da su tu zaslužni ljudi iz prošlosti, ali nova kompanija ima želju da ponudi nešto novo, pa i nazive aviona po nekim novim znamenitim Srbima ide uz celu priču.

Mi Srbi smo poznati mitomani koji veličaju prošlost i srame se sadašnjosti u svim segmentima života, od arhitekture pa na dalje ...

A zašto Novakovo ime toliko smeta? Nije zato što je on živ, to je sujeverna trivijalnost. Naša sredina je poznata po tome što ne prašta uspehe. Čovek je uspeo i navukeo na sebe masovan gnev neuspešnih i prosečnih. Ne dešava se to samo njemu, to je konstanta u ponašanju velikog dela našeg naroda. Ljubomora i zavist.
 
Zelim da izjavim za novine da je ovo sa davanjem imena avionu najblaze receno smesno, da ne upotrebim neku jacu rec.
To sa Novakom Djokovicem vec pocinje da ide na nerve. Ok momak vrhunski igra tenis, osvojio je nekoliko granslamova i sta sve jos, ali brate preterase ga! Samo sto jos i iz frizidera ne izlece. Kao da neki nisu svesni da ce svo to preterivanje samo imati suprotan efekat i da ce se ljudima popeti na glavu njegovo ime i prezime.
I sto se tice price kako je ovo super marketing, ako mi ne bude zamereno sto to primecujem, i ako mi bude dozvoljeno da to i kazem, ali imam utisak da u svetu tenisa van Srbije Nole i nije bas najomiljeniji lik, u poredjenu sa Nadalom ili Federerom. To zakljucujem po ponasanju i reakcijama publike, kao i po stranim komentatorima meceva.
I sta bi sa tom jos nevidjenom unutrasnjoscu aviona na kojoj bi i lufthansa pozavidela as? Aha shvatio sam, nevidjena je zato sto je niko nije video!
 
Stf - tvoje prisustvo na ovom web site-u je toliko dragoceno, da bi mi bilo drago da se i tvoje ime jednog dana pojavi na nekom od nasih aviona. Razumom, logikom i primerom si zasluzio.
Da je takvih kao ti i Novak, nebo nam ne bi bilo dovoljno veliko.
 
Igor":3j7ozi8p je napisao(la):
Kakve li su sanse i potrebe da imamo popunjen sirokotrupni avion za let prema severnoj americi.

Pokušavah sad da pronađem kako bih postavio link, ali nikako ne mogu da nađem...
Uglavnom, sećam se da sam pre par nedelja na nekom sajtu specijalizovanom za komercijalni aviosaobraćaj pročitao da sa prostora bivše Jugoslavije dnevno do 550 ljudi leti ka sev. Americi.

angry bird":3j7ozi8p je napisao(la):
I sta bi sa tom jos nevidjenom unutrasnjoscu aviona na kojoj bi i lufthansa pozavidela as? Aha shvatio sam, nevidjena je zato sto je niko nije video!

Videli svi osim tebe. Slobodno pogledaj unazad par stranica teme na kojoj smo.
Čak ima i video iz Nemačke kako se nova unutrašnost postavljala.
 
stf":cz42l8xm je napisao(la):
Ime Novaka Đokovića trenutno ima najveću marketinšku vrednost u svetu kada govorimo o Srbima te je potpuno razumljivo zašto je baš njegovo ime uzeto. Naravno da su tu zaslužni ljudi iz prošlosti, ali nova kompanija ima želju da ponudi nešto novo, pa i nazive aviona po nekim novim znamenitim Srbima ide uz celu priču.

Mi Srbi smo poznati mitomani koji veličaju prošlost i srame se sadašnjosti u svim segmentima života, od arhitekture pa na dalje ...

A zašto Novakovo ime toliko smeta? Nije zato što je on živ, to je sujeverna trivijalnost. Naša sredina je poznata po tome što ne prašta uspehe. Čovek je uspeo i navukeo na sebe masovan gnev neuspešnih i prosečnih. Ne dešava se to samo njemu, to je konstanta u ponašanju velikog dela našeg naroda. Ljubomora i zavist.

Meni Novak Đoković ne smeta, mislim da je momak najveći car, i kao što su neki posnosni na političare, vojne komandante i sl. ja sam ponosan na njega. Kada se bude povukao iz tenisa, treba ds mu podignemo spomenik, kao npr Džordanu u Čuikagu ili Fergusonu u Mančesteru.

Ali ova medijska eksploatacija njegovog imena i uspeha mi ide na živce. On lično sa tim nem anšta, nego netalentovani grebatori ga koriste da popune prostor umesto životnih tema ili pokušavaju da se ulizuju ne bi li se ogrebali o neku kintu.

Samo krštenje aviona njegovim imenom, po meni je - nedostatak stila. Ali dobro, tako su odlučili.

A kada Novakova karijera krene silaznom putanjom, što je u sportu neminovno, kada mu isti ovi budu okrenuli leđa i počeli da ga mažu g. , voleo bih da mu tada priđem i da mu kažem da će za mene uvek biti - car.
 
Koliko mogu da vidim misljenja o davanju imena avionu su podeljena. Postoji jedna stvar sa kojom moram da se slozim sa Angry bird-om a to je da Novak i nije toliko popularan u svetu kao sto mi to iz Srbije mislimo. Postoje zemlje gde on ima dosta navijaca i postovalaca ( azijske zemlje ), ali u americi i u evropskim zemljama nije bas popularan u odnosu na Nadala i Federera. Takodje bio sam na wimbledonu i stranci nisu pridavali neku posebnu paznju djokovicu koliko su zudeli da vide federara, nadala, mareja,... S druge strane vecina njih je zelela da vidi anu ivanovic :)

Par pitanja za sve ucesnike ove diskusije. Sta je po vasem misljenju pozitivna strana lepljenja imena? Kako ce se ono iskoristiti u promotivne svrhe van Srbije? i da li ce ono doprineti da neko kupi kartu bas zbog toga ili ce ga bas to odbiti potencijalnog kupca da kupi kartu?
 
Slazem se.

Postoji li jos neka aviokompanija koja obavlja komercijalne putnicke letove, a daje imena poznatih ljudi avionima u svojoj floti?
 
Pa vijest su prenjele sve moguce agencije da se avion zove po novaku
1392025_580809761967377_661922016_n.jpg

1395206_580809905300696_1878576919_n.jpg

882_580809861967367_1749278568_n.jpg

1381885_580810075300679_1500700611_n.jpg

1384092_580810198634000_77946700_n.jpg

1380815_580810308633989_1892278608_n.jpg

1392694_580810295300657_564447609_n.jpg

581806_580810841967269_1978919574_n.jpg

1277319_580811648633855_146811291_o.jpg


https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... af&theater
 
Domace ili strane novinske agencije? U srbiji su logicno prenele sve, ali pitanje kakav efekat ce to izazvati kod stranaca.
 
Vrh