Šta je novo?

Air Serbia

Tacno je, iz Beograda se mozes checkirati online za sve destinacije i kod ser letove. Samo za neke destinacije je 1 sat pre leta, a za neke je 3 sata.

Tako piše, ali često ne radi i to je problem. Eto taj spomenuti Dizeldorf, kao i Zagreb nisu mogli da se čekiraju ni iz Beograda.
 
Meni su rekli telefonski da trokira, i to najviše app i preko mobilnog. Al sa laptopa ili desktop verzije na mobilnom radi normalno.



Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
 
Ко је овај лик да би оцењивао рад ЕрСрбије? Брине ме његов интервју, јер одакле бившем директору такве инфомрације? Он се није прославио са Етихадом, његова стратегија је направила оргомне губитке који нису били оправдани. Једина успешна аквизиција од свих пропалих компанија је била ЕрСрбија, али не захваљујући његовом руководству већ томе што је држава Србија обилато сипала у ЕрСрбију све то време.
 
Nakon promene keteringa u AirSerbia, meni su sendvici koje dele na duzim letovima, dosta slabijeg kvaliteta nego ranije.
 
Deveti ATR 72-600 u floti Air Serbia, YU-ASE
(sa LinkedIn naloga Air Serbia)

1715785279626.jpg

1715785279672.jpg

1715785280729.jpg

1715785277462.jpg

1715785277823.jpg

1715785277523.jpg

1715785277177.jpg
 
Srpska nacionalna avio-kompanija primljena je u Kuću slavnih industrije vazdušnog saobraća Air Transport Worlda (ATW) u petak, 31. maja 2024. godine, objavila je Air Serbia

𝗔𝗶𝗿 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗪𝗼𝗿𝗹𝗱 𝗶𝗻𝗱𝘂𝗰𝘁𝘀 𝗔𝗶𝗿 𝗦𝗲𝗿𝗯𝗶𝗮 𝗶𝗻𝘁𝗼 𝗶𝘁𝘀 𝗛𝗮𝗹𝗹 𝗼𝗳 𝗙𝗮𝗺𝗲 🏆🔝

Air Serbia was inducted into Air Transport World’s (ATW) Airline Industry Hall of Fame Awards on Friday, 31 May 2024, during the ATW’s 50th Annual Airline Industry Achievements Awards at the Hilton Dubai Al Habtoor City in Dubai, United Arab Emirates. Celebrating its half-century milestone, besides Air Serbia, ATW inducted five other airlines, including Emirates, American Airlines, Delta Air Lines, Air Canada and Korean Air. ✈️👏

The award was received by Air Serbia’s CEO Jiri Marek who represented the airline at the ceremony.


1717412025358.jpg


https://www.linkedin.com/posts/airserbia
 
https://www.exyuaviation.com/2024/06/air-serbia-plans-to-start-shanghai.html#google_vignette
Вероватно Шангај од октобра 3 пута недељно и Гуангџо и Тијанђин 2 пута , а додатни капацитети омогућиће Њујорк 7 пута недељно (за празнике и 10 пута недељно), док ће зимски чартери бити Тајланд, Занзибар, Хавана, Малдиви,...дакле 2025. године велика експанзија Ер Србије!
 
https://www.exyuaviation.com/2024/06/air-serbia-plans-to-start-shanghai.html#google_vignette
Вероватно Шангај од октобра 3 пута недељно и Гуангџо и Тијанђин 2 пута , а додатни капацитети омогућиће Њујорк 7 пута недељно (за празнике и 10 пута недељно), док ће зимски чартери бити Тајланд, Занзибар, Хавана, Малдиви,...дакле 2025. године велика експанзија Ер Србије!
Nema teoretske sanse da ce JFK biti 7-10pw tokom zime... Bice dobro ako uspeju 4pw JFK da izguraju tokom zime (5pw za praznike). Sledeceg leta je realno da povecaju JFK na vise od 7pw.
 
Nema teoretske sanse da ce JFK biti 7-10pw tokom zime... Bice dobro ako uspeju 4pw JFK da izguraju tokom zime (5pw za praznike). Sledeceg leta je realno da povecaju JFK na vise od 7pw.
Живи били па видели! Марек жели пуно фреквенција на свим линијама, па тако и на овим напоменутим. По некој рачуници ће уз 4 широкотрупца морати да се повећава флота ускотрупаца зарад бољег конектовања путника и фидинга дугих линија. Као што је Марек рекао да је идеална бројка АТРова 10-12 у флоти тако је изјавио да је његова замисао 5-6 А330, што значи да ћемо у наредном периоду имати још доста тога да видимо по питању и флоте и линија Ер Србије. Оно што треба да се уради је унификација флоте и унапређење и хард и софт продукта, пре свега у бизнис класи на свим летовима. Дакле треба нам више Туркиша а мање Луфтханзе у Ер Србији!
 
Живи били па видели! Марек жели пуно фреквенција на свим линијама, па тако и на овим напоменутим. По некој рачуници ће уз 4 широкотрупца морати да се повећава флота ускотрупаца зарад бољег конектовања путника и фидинга дугих линија. Као што је Марек рекао да је идеална бројка АТРова 10-12 у флоти тако је изјавио да је његова замисао 5-6 А330, што значи да ћемо у наредном периоду имати још доста тога да видимо по питању и флоте и линија Ер Србије. Оно што треба да се уради је унификација флоте и унапређење и хард и софт продукта, пре свега у бизнис класи на свим летовима. Дакле треба нам више Туркиша а мање Луфтханзе у Ер Србији!
Jeste u nekom trenutku izjavio to za 5-6 A330, ali je posle rekao da ga ne bi iznenadilo da bude i vise
 
Живи били па видели! Марек жели пуно фреквенција на свим линијама, па тако и на овим напоменутим. По некој рачуници ће уз 4 широкотрупца морати да се повећава флота ускотрупаца зарад бољег конектовања путника и фидинга дугих линија. Као што је Марек рекао да је идеална бројка АТРова 10-12 у флоти тако је изјавио да је његова замисао 5-6 А330, што значи да ћемо у наредном периоду имати још доста тога да видимо по питању и флоте и линија Ер Србије. Оно што треба да се уради је унификација флоте и унапређење и хард и софт продукта, пре свега у бизнис класи на свим летовима. Дакле треба нам више Туркиша а мање Луфтханзе у Ер Србији!
Pa moze Marek da zeli svasta, ali neke stvari jednostavno nemaju smisla. Nikakvog smisla nema prava biznis klasa na svim letovima, dakle i evropskim. Postoji razlog zasto niko u Evropi od ozbiljnih kompanija to nema vise.

Dolazak novih A332 svakako mora da prati sirenje regionalne mreze i sirenje uskotrupne flote (prvenstveno E195) jer je to feeding za long-haul liniju, bez tog feedinga ne moze da radi long-haul. Bitno je da ove zime uvedu par destinacija, prvenstveno Kluz i Kisinjev, mozda i Jasi. To je dobar feeding za ostale linije. Morali bi i da produze Mostar na celogodisnju, kao i da razmotre Split barem 2pw.

Ove zime i sledeceg leta tek predstoji povecanje frekvencija na postojecim linijama uz par novih linija naravno, ali je povecanje frekvencija bitnije. Neke linije imaju prilicno lose frekvencije, trebalo je ovog leta da budu povecane ali se odustalo nakon situacije sa Marathonom. Mislim da ce dosta stvari zavisiti od toga koliko Embraera budu imali, naravno i pilota za iste. Oni su sada neophodni jer ce svaka sledeca nova linija biti tanka, a tu je Embraer neophodan.

Sledeceg leta je sasvim realno povecati JFK na 9/10pw tokom top sezone, pa sledece zime na 4pw cele zime i 5-6pw tokom praznika. Dugo ces mastati o 7-10pw preko zime za JFK, jednostavno putnika nema za to tokom zime, to je mrtav deo godine.
 
Pa moze Marek da zeli svasta, ali neke stvari jednostavno nemaju smisla. Nikakvog smisla nema prava biznis klasa na svim letovima, dakle i evropskim. Postoji razlog zasto niko u Evropi od ozbiljnih kompanija to nema vise.

Dolazak novih A332 svakako mora da prati sirenje regionalne mreze i sirenje uskotrupne flote (prvenstveno E195) jer je to feeding za long-haul liniju, bez tog feedinga ne moze da radi long-haul. Bitno je da ove zime uvedu par destinacija, prvenstveno Kluz i Kisinjev, mozda i Jasi. To je dobar feeding za ostale linije. Morali bi i da produze Mostar na celogodisnju, kao i da razmotre Split barem 2pw.

Ove zime i sledeceg leta tek predstoji povecanje frekvencija na postojecim linijama uz par novih linija naravno, ali je povecanje frekvencija bitnije. Neke linije imaju prilicno lose frekvencije, trebalo je ovog leta da budu povecane ali se odustalo nakon situacije sa Marathonom. Mislim da ce dosta stvari zavisiti od toga koliko Embraera budu imali, naravno i pilota za iste. Oni su sada neophodni jer ce svaka sledeca nova linija biti tanka, a tu je Embraer neophodan.

Sledeceg leta je sasvim realno povecati JFK na 9/10pw tokom top sezone, pa sledece zime na 4pw cele zime i 5-6pw tokom praznika. Dugo ces mastati o 7-10pw preko zime za JFK, jednostavno putnika nema za to tokom zime, to je mrtav deo godine.
Видећемо. Свакако ће Ер Србија кренути ускоро у куповину ербас авиона А320 породице, зато је држава и купила фул симулатор. За ембраер се пилоти већ школују. Верујем да ћемо бити сведоци до 2027. године да Ер Србија има флоту од 40-45 авиона што је пре пар година била маштарија.
 
Polako sa prognozama za JFK, gde su se tek dokopali svog minijaturnog udela na tržištu. Neka se pozabave prvo sa evropskom mrežom jer je ona najveći pokretač transfera, potrebne su veće frekvencije do svih važnih aerodoma. Trenutno testiraju Frankfurt sa dva leta dnevno, Pariz isto mora da ide više, Amsterdam, Rim, Madrid itd. Nabavka aviona ide izuzetno sporo, pogotovo A320, tako da sumnjam da će išta biti od toga u skorije vreme. Dolazak Embraera će biti zaista spas.

Definitivno najveća rupa im je Bliski Istok gde gube veliki potencijal za transfere, npr. do Bejruta su leteli jednom dnevno pre korone. Ne znam šta se tu dešava i zašto nisu proaktivni kao inače, pogotovo jer većina aviokompanija nesmetano obavlja letove. Umesto toga su pauzirali letove do ko zna kada.
 
Polako sa prognozama za JFK, gde su se tek dokopali svog minijaturnog udela na tržištu. Neka se pozabave prvo sa evropskom mrežom jer je ona najveći pokretač transfera, potrebne su veće frekvencije do svih važnih aerodoma. Trenutno testiraju Frankfurt sa dva leta dnevno, Pariz isto mora da ide više, Amsterdam, Rim, Madrid itd. Nabavka aviona ide izuzetno sporo, pogotovo A320, tako da sumnjam da će išta biti od toga u skorije vreme. Dolazak Embraera će biti zaista spas.

Definitivno najveća rupa im je Bliski Istok gde gube veliki potencijal za transfere, npr. do Bejruta su leteli jednom dnevno pre korone. Ne znam šta se tu dešava i zašto nisu proaktivni kao inače, pogotovo jer većina aviokompanija nesmetano obavlja letove. Umesto toga su pauzirali letove do ko zna kada.
Koliko se sećam, za Bejrut je rečeno da je veliki deo putnika bio transfer za Pariz i da, dok ne povećaju frekvencije na toj ruti, nije svrsishodno opterećivati je više
 
Kad već pričamo o novim dugim linijama Er Srbije, videćemo do kraja meseca koliko će često ići nove linije za Kinu ali verovatno ne više od dve nedeljno.

Ostaje da se vidi šta će biti sa viškom kapaciteta ta 4 x A330 iduće godine. Priče o navodno brzom uvođenju linije za Seul su izgleda odložene za EXPO. Čikago je zimi slab kao što sam očekivao ali mislim da će uvesti još neku liniju za Poljsku kako bi konkurisali LOT-u za transfere do Čikaga.

Marek još kaže da razmatraju 1-2 američke destinacije sa brojnom dijasporom. To može biti Majami i Los Anđelos jer ostali gradovi tipa Boston, Detroit ili Vašington nemaju toliko iseljenika. Mareka o Torontu niko ništa ne sme da pita, po tom pitanju postaje bukvalno kao Vučić kad vidi Žaklinu Tatalović.
 
Kad već pričamo o novim dugim linijama Er Srbije, videćemo do kraja meseca koliko će često ići nove linije za Kinu ali verovatno ne više od dve nedeljno.

Ostaje da se vidi šta će biti sa viškom kapaciteta ta 4 x A330 iduće godine. Priče o navodno brzom uvođenju linije za Seul su izgleda odložene za EXPO. Čikago je zimi slab kao što sam očekivao ali mislim da će uvesti još neku liniju za Poljsku kako bi konkurisali LOT-u za transfere do Čikaga.

Marek još kaže da razmatraju 1-2 američke destinacije sa brojnom dijasporom. To može biti Majami i Los Anđelos jer ostali gradovi tipa Boston, Detroit ili Vašington nemaju toliko iseljenika. Mareka o Torontu niko ništa ne sme da pita, po tom pitanju postaje bukvalno kao Vučić kad vidi Žaklinu Tatalović.
Лос Анђелес са А330 не може да се лети у пуном капацитету због тежине и мањка горива. Мајами ће летети 2 пута недељно а Чикаго 3 пута, Тијанђин и Гуангџоу иду на 2 пута а Шангај на 3 пута седмично. Њујорк као што сам рекао има капацитета за 7 пута недељно, ту ће један А330 бити окупиран 24/7. Онај капацитет који остаје зими ће летети чартере а лети и европске линије (тако ради и Туркиш, летео сам европске дестинације од 3-4 сата са А330) попут Цириха, Лондона, Мадрида, Лисабона итд. Ер Србија је у неколико наврата успешно савладала конкуренцију на неким линијама па можемо очекивати и покретање неких нових "ратова" (нпр. Минхен) као и отварање нових линија на блиском истоку као Дубај и враћање старих попут Тел Авива, Бејрута и Амана и северне Африке, попут Кајра. Свакако можемо очекивати регионалне фидинг линије попут Клуж-Напока, Варна, Кишинов и нових линија попут Бакуа и Тиблиса.
 
Vrh