Šta je novo?

Air Serbia

Морам да додам још нешто а то је да Ер Србијин развој много подсећа на развој Аустриан Ерлајнса (Хаб у Бечу, и мале базе у Грацу, Инсбруку и Клагенфурту) и по питању флоте и по питању дестинација, те кабинског производа. То ме наводи на помисао да би Ер Србија до 2027. године могла да лети са А330 и за Африку, нпр. Адис Абеба која је велики хаб Етиопијена, па би могла Ер Србија да направи код-шер са њима и да буде конкурентна пошто из Београда лети 6 сати до Адис Абебе. Београд би могао да буде транзитни хаб баш за те дестинације са целог Балкана.
Вреди погледати:
 
Лос Анђелес са А330 не може да се лети у пуном капацитету због тежине и мањка горива. Мајами ће летети 2 пута недељно а Чикаго 3 пута, Тијанђин и Гуангџоу иду на 2 пута а Шангај на 3 пута седмично. Њујорк као што сам рекао има капацитета за 7 пута недељно, ту ће један А330 бити окупиран 24/7.
Ako ne LAX, koji će onda drugi grad u Americi možda dodati osim Majamija? Razmatraju 2 grada, jedan je sigurno Majami. A drugi?
 
Па откуд амерички Аранђеловац има јаку дијаспору?
 
Koji američki gradovi po Prletu imaju našu najveću dijasporu, ne računajući Cikago i Njujork gde već leti Er Srbija?
 
Pa kao što je Ilija napisao, Majami i generalno Florida kao država imaju našu jaku dijasporu. S druge strane mi je nejasno što se ne otvara linija za Toronto. Za LA nisam nešto čuo o našoj dijaspori, eventualno mi se čini da ima u nekoj od južnih država, odnosno gradova.
Uostalom, to se može lako videti i istražiti danas, tako da svakako šta god da AS otvori od linija, neće biti uzaludno, odnosno bez prethodnog istraživanja.
 
Srpska dijaspora je "jaka" i u Klivlendu, ali mi je Dalas ipak sumnjiviji, s obzirom da je najveci hab American Airlines-a
 
Koji američki gradovi po Prletu imaju našu najveću dijasporu, ne računajući Cikago i Njujork gde već leti Er Srbija?
Чикаго на првом месту па онда 5-6 места празно па Њујорк.
О даље за мене ћорсокак. Немам представу где има наших људи. Тј предпоставља да их има свуда али не верујем да их има као у Чикагу и Њујорку.
 
Da li se AS u Americi oslanja samo na našu dijasporu?
Postoji li neki podatak koji je prosečan procenat "naših" putnika na letovima ka NY i Čikagu?
 
Мислим да наша само дијаспора није довољна. Али претпостављам да чини бар 35% пуњења
 
Чикаго на првом месту па онда 5-6 места празно па Њујорк.
О даље за мене ћорсокак. Немам представу где има наших људи. Тј предпоставља да их има свуда али не верујем да их има као у Чикагу и Њујорку.
У Лос Анђелесу и околини има јако пуно наших људи. Уопштено гледано у Калифорнији их има доста.
 
Ово је званично, а незванично наши процењују х2, али ипак слика релативно добро приказује распоред:

Screenshot_20240613_070435_Chrome.jpg
 
Ово је званично, а незванично наши процењују х2, али ипак слика релативно добро приказује распоред:

Pogledajte prilog 201502
Да али треба рачунати и Шиптарску дијаспору, Румуне, Хрвате итд. плус трансферне путнике који би преко Београда летели (одговара им термин, цена или хоће за Русију) попут чувеног Такера Карлсона који је летео Ер Србијом из Њујорка преко Тесле за Москву да интервјуише Путина. Дакле, ако је компанија паметна (А Ер Србија то јесте, односно њено руководство) онда прави микс путника кроз анализу саобраћаја. Показало се да Мајами има огроман потенцијал. Када путник тражи неки лет преко разних сајтова од тачке А до тачке Б онда му обично сајт избаци најбржу опцију, најскупљу и најповољнију. Знам за примере где су путници из западне Европе преко Београда путовали за Кипар, Грчку, Египат, Турску пошто је било јефтиније. Исто важи за прекоокеанске летове. Дијаспора је само један сегмент који игра све мању улогу у пуњењу кабине.
 
Ма наравно, слажем се, окачио сам инфографику како би био јаснији "наш" распоред у САД.
 
Neko, ko se predstavlja kao insajder, je kod purgera ostavio sledeci komentar. Meni je zazvucao realno i objektivno (mozda cak malo i preoprezno), pa ga prenosim.

U ekspanziji smo, tesko je u takvoj situaciji predvideti potrebnu flotu za 10-20 godina. A avioni se upravo i kupuju imajuci u vidu dugorocne potrebe.
Ako se JU bude razvijala i dalje – moguce je da ce idealna kombinacija biti A320/A321 plus regionalni E190/195 uz ATR.
Dalje – moguce je da cemo imati i rast interkontinentalne traznje pa ce im za 5-6 godina trebati veci avioni – A330NEO ILI A350. Ovo je gotovo izvesno ako se nastavi rast i flota dosegne 40-tak letelica.
Sad je rano za egzaktno planiranje i za to se ide na brzo obezbedjivanje aviona kroz kombinaciju DRY/WET leasinga. Obezbedi se kapacitet i pokrije trziste uzimajuci brzo dostupne avione na trzistu.
Kad se trziste definitivno formira ( govorimo o godinama 2027 i kasnije) jasno ce biti koji ce avioni biti konacna opcija.
Trenutno se razmislja okvirno o:
10 x ATR
6 ( do 10 ) x E190/195
12 (do 15) x a320/321
5 x a330/200
Teznja je da ce se ova flota obezbediti do Q3 – 2026. Zatim pratimo, i definisemo trajna resenja…
Pozdrav iz JU!
 
Neko, ko se predstavlja kao insajder, je kod purgera ostavio sledeci komentar. Meni je zazvucao realno i objektivno (mozda cak malo i preoprezno), pa ga prenosim.

U ekspanziji smo, tesko je u takvoj situaciji predvideti potrebnu flotu za 10-20 godina. A avioni se upravo i kupuju imajuci u vidu dugorocne potrebe.
Ako se JU bude razvijala i dalje – moguce je da ce idealna kombinacija biti A320/A321 plus regionalni E190/195 uz ATR.
Dalje – moguce je da cemo imati i rast interkontinentalne traznje pa ce im za 5-6 godina trebati veci avioni – A330NEO ILI A350. Ovo je gotovo izvesno ako se nastavi rast i flota dosegne 40-tak letelica.
Sad je rano za egzaktno planiranje i za to se ide na brzo obezbedjivanje aviona kroz kombinaciju DRY/WET leasinga. Obezbedi se kapacitet i pokrije trziste uzimajuci brzo dostupne avione na trzistu.
Kad se trziste definitivno formira ( govorimo o godinama 2027 i kasnije) jasno ce biti koji ce avioni biti konacna opcija.
Trenutno se razmislja okvirno o:
10 x ATR
6 ( do 10 ) x E190/195
12 (do 15) x a320/321
5 x a330/200
Teznja je da ce se ova flota obezbediti do Q3 – 2026. Zatim pratimo, i definisemo trajna resenja…
Pozdrav iz JU!
Видео сам и пије воду! Слажем се са тобом Зека, а АНАЛитичар одмах скочио ко смрт на бабу да му се јави то лице. Ако узмемо у обзир разговор Марека у министарству финансија онда има наде да ће се и куповати аероплани 😊
 
Видео сам и пије воду! Слажем се са тобом Зека, а АНАЛитичар одмах скочио ко смрт на бабу да му се јави то лице. Ако узмемо у обзир разговор Марека у министарству финансија онда има наде да ће се и куповати аероплани 😊
Ja samo zbog ovakvih insajderskih informacijama, koje sa vremena na vreme iskoče u komentarima, trpim ostale bljuvotine na tom portalu.
Kao što rekoh, malo su mi ovi planovi preoprezni - 6 Embraera je bio plan još za prošlu godinu, a više od 12 Airbusa imaju i sad (da, povećali bi se kapaciteti prelaskom sa a319/320 na a320/321, ali opet...). Pre će biti cifre u zagradama da su realnije, ali i to mi zvuči malo uzimajući u obzir da pričamo o vremenskom razdoblju dužem od dve godine.
 
🥰 Некако ми лепо ово да видим, такође је снимљена порука пун погодак. Сада унификација флоте и кабинског производа!!!
 
Знам за примере где су путници из западне Европе преко Београда путовали за Кипар, Грчку, Египат, Турску пошто је било јефтиније. Исто важи за прекоокеанске летове. Дијаспора је само један сегмент који игра све мању улогу у пуњењу кабине.
Jesenas kad sam se vraćao AirSerbiom iz Malage, više od 60 posto putnika su bili Švedjani,transfer putnici za Stokholm.
 
Jedna mogucnost je Phoenix. Ogroman grad, sa sve bogatijom populacijom, relativno znatnom dijasporom, koji je tragicno lose povezan sa Evropom. Niz godina samo BA/AA do LHR, od nedavno i Air France do CDG.
 
Da li neko ima bilo kakvu informaciju za letacku operativu,tacnije pozicija je trening za letacku operativu. Ta pozicija je jedna od vise njih za letnju praksu. Kakve su plate u slucaju zaposlenja u tom sektoru? Hvala
 
✈️✨ 𝗧𝗵𝗲 𝘁𝗲𝗻𝘁𝗵 𝗔𝗧𝗥 𝟳𝟮-𝟲𝟬𝟬 𝗽𝗹𝗮𝗻𝗲 𝗶𝗻 𝘁𝗵𝗲 𝗹𝗶𝘃𝗲𝗿𝘆 𝗼𝗳 𝗔𝗶𝗿 𝗦𝗲𝗿𝗯𝗶𝗮 𝗹𝗮𝗻𝗱𝗲𝗱 𝗶𝗻 𝗕𝗲𝗹𝗴𝗿𝗮𝗱𝗲! 🇷🇸✈️

Air Serbia has completely renewed its regional fleet, and the arrival of the new ATR 72-600 with the registration number YU-ASC rounded off the modernization and expansion process that began in January 2022.

The first ATR 72-600 (YU-ALY) landed on 27 January 2022, and each subsequent aircraft was a step towards creating a state-of-the-art regional fleet.

1718380052119.jpg

1718380053514.jpg

1718380051848.jpg

1718380051538.jpg

1718380052336.jpg

1718380053902.jpg

1718380052444.jpg


Sa Linkedin proila Air Serbia
 
Nedavno sam prvi put leteo LOT-om u biznis klasi od Varsave do Beograda i jako su me prijatno iznenadili. Nisam očekivao da imaju tako dobar proizvod u biznis klasi za let od sat i nešto minuta u Embraeru.

Nadam se da će Airserbia da poboljša biznis klasu na kraćim letovima jer je sad besmislena.

U LOTu su prvo pokrili stočić belim čaršavom, servirali welcome drink, služili pristojan obrok koji je lepo prezentovan i non stop donosili slatkiše i indijski orah i dosipali piće. Let je prošao za čas (bukvalno). Sa tim da je biznis klasa na ovom letu bila duplo jeftinija nego karte u biznis klasi koje sam vidjao kod našeg prevoznika za slične letove.
 
Vrh